af Mataugust » 9. aug 2012, 14:14
Det er snart længe jeg har haft dette setup, og må indrømme at jeg ikke bruger netop denne kombination ret meget. Det er muligt at problemet ligger i min dacmagic plus, der ikke kommer helt på niveau med V200 og T1, men jeg kan ikke høre på det ret lang tid af gangen. Diskanten især, er så aggressiv at jeg er nødt til at skrue temmelig meget ned for lyden, også på indspilninger, der ellers anses som gode. Claptons: Unplugged, Arne Domnerus: Antiphone Blues, Pink Floyd The Wall - ligegyldigt hvad, så bliver det meget hurtigt trættende at høre på. Helt galt går det med V.V. Brown: Travelling like the light, der er noget godt pumpet popmusik. Der er jeg nødt til at slukke eller skifte hovedtelefoner.
Så med T1'eren vil jeg faktisk foretrække den hovedtelefonudgang, der sidder på dacmagic plus. V200 har væsentligt mere dynamik, rum, punch, you name it, men med netop de hovedtelefoner vil jeg foretrække en knap så detaljeret diskant, og det får jeg med dacmagic udgangen.
Jeg vil formode, at T1 kommer til at lyde fantastisk, hvis dac delen kommer op på niveau med forstærker og T1, men med det nuværende setup er den absolut ikke noget for mig.
Senest rettet af
Mataugust 11. sep 2012, 15:42, rettet i alt 1 gang.
NAD M50 --> Denafrips Ares --> Harman Kardon HK675 --> Robinettebokx --> AKG K701/Grado GS100
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->