Sorensiim skrev:Jeg har luret noget på X7'eren da jeg har en Cowon J3 som jeg er mere end tilfreds med. Tanken om at kunne have hele min samling af flac med på X7'eren er tillokkende! Min lille J3 trækker mine Sennheiser HD25-1 II uden problemer, ved "halv kraft" (20/40) er verden lukket ude den spiller utrolig rent og detaljeret (16bit/44.1Khz flac) med rigtig gode EQ-muligheder. X7 skulle lyde 100% identisk med J3 og have de samme muligheder for at skræddersy lyden, men bare med større kapacitet. På Head-fi.org er der en længere tråd om afspilleren hvor flere har oplevet at den bliver "bricked" når den tilsluttes en mac(!) eller hvis man bare forsøger at afspille f.eks. en 24-bit flac eller andet ikke-understøttet materiale. Jeg ved dog ikke om disse problemer siden er blevet rettet i firmwaren, men jeg holder mig til min J3 lidt endnu. 16+32gb er fint nok til hverdag :)
librarian skrev:Jeg er blevet lidt tøvende ift. X7'eren.
Det virker som et udmærket produkt på de fleste punkter. Men jeg ved ikke helt med sådan et kæmpe touch screen, tror ikke lige det er mig. Det er i øvrigt ærgerligt, at man ikke kan betjene den i lommen uden at kigge. Jeg kan bedre li' knapper. Der er dog en volumenkontrol, som kan omprogrammeres til skip track...
Jeg tror heller ikke at den kan leve op til lydkvaliteten (eller komme tæt på) af en ipod line out m. en god ekstern forstærker. Dermed ikke sagt, at den ikke er 10 gange bedre end en ipod uden ekstern forstærker...
Kigger pt. lidt på hifi-man afspillere (kapaciteten er i princippet ubegrænset med sd-kort, men det er selvfølgelig mere bøvlet end at have det hele på en harddisc). Og efter alt at dømme, gør forstærker-delen på dem ikke eksterne forstærkere overflødige. Dog er dac-sektionen sikkert bedre.
Jeg slipper nok ikke for at rende rundt med en ekstern forstærker i ny og næ. Slipper nok heller ikke for at bruge min ipod/itunes sådan lige foreløbig. Men det hele handler til sidst om smag og behag (og så en hel del synergi). Så jeg vil hverken udelukke X7 eller hifi-man, men lige se tiden an
librarian skrev:Jeg mener stadig at rockbox halter lidt bagefter de nyere classic-modeller...kender ikke rockbox, så ved ikke om det er noget for mig...
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 21 gæster