Crossfeed Audio Unit til Mac OSX



Crossfeed Audio Unit til Mac OSX

Indlægaf kvik » 14. dec 2012, 12:49

En nordmand har lavet en AU-plugin, der simulerer Crossfeed på Mac OSX. Jeg har ikke selv fået testet den endnu (bliver først i weekenden), så kan ikke sige noget om hvor godt den fungerer.

https://www.larsggu.me/crossfeedcomponent/ (plug-in)

http://en.wikipedia.org/wiki/Crossfeed (baggrundsviden)
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Crossfeed Audio Unit til Mac OSX

Indlægaf AffeX » 14. dec 2012, 14:15

Interessant. Men er der ikke risiko for at de mange software lag forringer afspilningens kvalitet?
Mon det kunne implementeres som er flueben i BitPerfect??? Ville være fint!
Mac mini (BitPerfect) -> Stello DA-100 signature DAC -> Violectric V200 -> Sennheiser HD 800 (Moon Audio Blue Dragon recabled + Anaxilus MOD) / Grado SR325i
AffeX

Brugeravatar
 
Indlæg: 252
Tilmeldt: 7. apr 2011, 00:10
Geografisk sted: Herning

Re: Crossfeed Audio Unit til Mac OSX

Indlægaf kvik » 14. dec 2012, 14:28

Jeg har haft nytte af Crossfeed-funktionen på min Meier-forstærker, og så denne plug-in som en mulighed for at få Crossfeed på min Naim-forstærker også. Jeg er ikke sikker på, at det kan fungere med BitPerfect, siden den kører 'hog'-mode, har som sagt tænkt mig at teste dette i weekenden. PureMusic har til gengæld indbygget støtte for AU-plug-ins (så vidt jeg kan bedømme), så her skulle det fungere umiddelbart. Netop muligheden for plug-ins virker som en af forcerne ved PureMusic, i forhold til BitPerfects meget mere begrænsede tweake-niveau. Jeg er usikker på, hvad du mener med 'flueben'?

Tilføjelse: Jeg har AudioHijackPro på maskinen i forvejen, så for mig er det nærliggende lige at teste denne plug-in. I hvor høj grad de 'ekstra' lag påvirker negativt, synes jeg er vanskeligt at vurdere. PureMusic har jo tilsyneladende valgt fuld AU-integation, jeg ved dog ikke hvordan dette fungerer i praksis.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Crossfeed Audio Unit til Mac OSX

Indlægaf AffeX » 14. dec 2012, 16:04

Mente bare at det ville være rart hvis crossfeed var en feature man kunne slå til og fra i BitPerfect
Mac mini (BitPerfect) -> Stello DA-100 signature DAC -> Violectric V200 -> Sennheiser HD 800 (Moon Audio Blue Dragon recabled + Anaxilus MOD) / Grado SR325i
AffeX

Brugeravatar
 
Indlæg: 252
Tilmeldt: 7. apr 2011, 00:10
Geografisk sted: Herning

Re: Crossfeed Audio Unit til Mac OSX

Indlægaf kvik » 17. dec 2012, 10:44

Jeg har nu prøvet Crossfeed-plugin'en. Med PureMusic fungerer den knirkefrit. Med Bitperfect lykkedes det mig ikke at få det til at fungere sammen med AudioHijackPro. De to bruger begge hog-mod, og kan kun køre (kapre iTunes) hver for sig. Jeg har ikke prøvet den alternative løsning (JackOSX), der nævnes/forklares i linket øverst.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Crossfeed Audio Unit til Mac OSX

Indlægaf AffeX » 17. dec 2012, 15:11

Men PureMusic koster sĂĄ lige 800,- :-(
Mac mini (BitPerfect) -> Stello DA-100 signature DAC -> Violectric V200 -> Sennheiser HD 800 (Moon Audio Blue Dragon recabled + Anaxilus MOD) / Grado SR325i
AffeX

Brugeravatar
 
Indlæg: 252
Tilmeldt: 7. apr 2011, 00:10
Geografisk sted: Herning

Re: Crossfeed Audio Unit til Mac OSX

Indlægaf kvik » 17. dec 2012, 15:56

Og lydmæssigt foretrækker jeg BitPerfect fremfor PureMusic, så det er jo en tusse lige ned i lommen :-)
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Crossfeed Audio Unit til Mac OSX

Indlægaf kvik » 10. mar 2013, 22:08

Næste version af Audirvana+ (1.5) vil have mulighed for at bruge AU/VST-plugins, og dermed også kunne køre denne crossfeed-AU. Købte mig en Audirvana-lisens, så får lejlighed til at afprøve dette i praksis, når AV+ 1.5 engang kommer.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Crossfeed Audio Unit til Mac OSX

Indlægaf kvik » 29. aug 2016, 23:45

Tænkt at der er gået tre og et halvt år :-) Er nu på Audirvana 2.2.4, og har lige opdaget, at CanOpener også fåes som AU-plugin. Den koster så godt nok $49, men kan testes i 15 dage først. Så, det prøver jeg.

Producentside
Tysksproget anmeldelse

Billede
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge


Tilbage til Computerlyd og software til det.

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 0 gæster

cron