Tilmeldte mig hoved-fi i går, og jeg er målløs over alle de tråde herinde. Jeg anede ikke, hvilket uopdaget område, jeg har begivet mig ind i.
----
Nå, men jeg har brug for lidt hjælp til at komme igang. Min første tanke var: Hvordan får jeg mere glæde af mine DENON AH-D2000 hovedtelefoner. Prøvede en ARGON HA2 tube hovedtelefon forstærker i Hifi klubben forleden og var vildt imponeret.
Det fik jeg så nævnt for Stollesen, der hurtigt meldte tilbage og sagde, at der findes noget meget bedre ...
----
Musik genreJeg hører følgende musik genrer:
Rock, blues rock, india, metal, folk. Lidt pop og klassisk.
----
KunstnerePrimært
AC DC, BB King, Beth Hart, Black Country Communion, Bonafide, Deep Purple, Dream Theater, Eric Clapton, Feist, Frank Zappa, Gary Moore, James Blake, Jethro Tull, Joe Bonamassa, Laura Pausini, Led Zeppelin, Metallica, Pan, Peter Green, Pink Floyd, Procul Harum, Queen, Rival Sons, Roy Gallagher, Santana, Stevie Ray Vaughan, Volbeat.
Sekundært
Adele, Amy MacDonald, Anna Calvi, Björn Afzelius, Enja, Lars Lilholt, Sarah McLachlan.
----
StemningJeg foretrækker varm, detaljeret musik fremfor kold musik. Gerne med et touch af strygere eller blæsere.
----
SourceMin source er enter iPhone 4 eller PC-en, hvor jeg sætter CD på.
----
Min oprindelige fremtidsplan for hifi til stuen varMentor 6 højtalere
NAD cd afspiller til ca. 5000 kr
NAD forstærker
----
BudgetMit budget pt. er på 5-10.000 kr.
----
Så kære hoved-fi nørder, på forhånd mange tak for hjælpen.
Jeg er vildt spændt på at høre fra jer
Hovedtelefoner: Audeze LCD-2 rev. 2 - Denon AH-GC20 - Goldring DR100 - Denon AH-D2000
Kilder: NAD c545 bee - iPhone 6+
DAC/Amp mm: Heed Obelisk DA - Heed Canalot m. Q-PSU - NuForce uDAC 2 - Audinst AMP-HP - NAD c352