Sorensiim skrev:Jeg synes nærmere vi skulle forsøge at stable en blindtest på benene fordi min IT baggrund forhindrer mig i at tro der på nogen som helst måde kan være forskelle udover skærmning mod RF støj.
Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 2
pof skrev:Læste lige en som havde fået et hurtigere system, betjeningsmæssigt, da han skiftede fra et USB kabel til et andet. Kablet sad imellem en Squeezebox Touch og en ekstern harddisk. Jeg ved ikke om USB protokollen har handshake og gentagelse ved fejl, men hvis ja, burde et godt kabel kunne give bedre kommunikation. Om det så giver bedre lyd, kan der helt sikkert fantaseres over.
Sorensiim skrev:pof skrev:Læste lige en som havde fået et hurtigere system, betjeningsmæssigt, da han skiftede fra et USB kabel til et andet. Kablet sad imellem en Squeezebox Touch og en ekstern harddisk. Jeg ved ikke om USB protokollen har handshake og gentagelse ved fejl, men hvis ja, burde et godt kabel kunne give bedre kommunikation. Om det så giver bedre lyd, kan der helt sikkert fantaseres over.
Det kan jo meget vel være han tidligere har brugt et kabel der ikke har overholdt USB 2.0 standarden. Netop den slags ting gør at jeg gerne så (og hørte!) en blindtest. Naturligvis skal deltagerne have lov at bestemme kilde, dac, forstærker og hovedtelefon - og ikke mindst musikken.
vaskebjørnen skrev:så længe USB kablerne overholder samme standart kan jeg ikke finde nogle årsager til det ene skulle være bedre end det andet, det minder mig om Cryo behandlede hifi sikringer med sølv tråd der giver forbedringer i lyden..
vaskebjørnen skrev:så længe USB kablerne overholder samme standart kan jeg ikke finde nogle årsager til det ene skulle være bedre end det andet, det minder mig om Cryo behandlede hifi sikringer med sølv tråd der giver forbedringer i lyden..
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 17 gæster