Musical Fidelity x-can V8P. Nogen erfaringer?

Musical Fidelity x-can V8P. Nogen erfaringer?

Indlægaf davidsh » 22. dec 2012, 02:30

Landet ligger sådan, at jeg får en v8p i gave til jul. Det er en forstærker med en semi-ok indbygget dac. Er der nogen der kender denne? Så vidt jeg ved er den 2-3 år gammel, og hvad jeg har læst har været positivt. Jeg har også selv smuglyttet lidt på den, og den lader til at være ret fornuftig musik14
Hovedtelefoner: B&O H6, Hifiman HE-500, Hifiman HE-5LE, Koss KSC75, Sennheiser HD800, Sennheiser Momentum, Stax Sigma (NB), Stax SR-307, Stax Lambda Signature
Forstærkere: Musical Fidelity X-can V8P, Stax SRM-T1, Emotiva Mini-X
DAC's: Danish Audio Design DAC 05
Kilde:Fiio X3, PC
davidsh

Brugeravatar

Geografisk sted: Ă…rhus, Danmark

Re: Musical Fidelity x-can V8P. Nogen erfaringer?

Indlægaf Claus-DK » 22. dec 2012, 13:46

Jeg har den Gamle V8 og det er en dejlig forstærker, med en møgDAC.
Min er sĂĄ pĂĄ ferie hos McFrede, for at fĂĄ udskiftet kondensatorer og andre ting, sĂĄ nĂĄr den kommer hjem er det eneste originale pĂĄ den printpladen og nogle fĂĄ stumper pĂĄ printet..

Den største fejl den har er at MF bruger for billige stumper, men sådan noget er der jo råd for..
Min er opgraderet med:'
Little Pinkie (strømforsyning)
Philips NOS millitary 6922 (ikke at forveksle med de Philips 6922 den er født med)
SĂĄ er jeg ved at fĂĄ skiftet Kondensatorer.

Xcan V8 havde egentligt fortjent mere opmærksomhed og kærlighed end den fik, jeg tror designet var forkert for lyden fejler bestemt ikke noget og til de knap 4000 jeg blødte er den faktisk et OK køb, ikke bang for the buck, men jeg føler mig heller ikke skuffet..

Skal du skifte rør i den og det skal du jo nok, så giv mig lige et vink, så skal jeg nok hjælpe med at finde nogle gode rør til en god pris, ikke noget jeg selv handler med, men jeg kender da nogle der gør..

Jeg startede et projekt da vi gik i luften, men fik og fĂĄr det nok aldrig afsluttet, men der er da noget om V8
http://hoved-fi.dk/viewtopic.php?f=49&t=1718
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator

Geografisk sted: Kliplev

Indlægaf davidsh » 23. dec 2012, 18:31

Claus-DK skrev:Jeg har den Gamle V8 og det er en dejlig forstærker, med en møgDAC.
Min er sĂĄ pĂĄ ferie hos McFrede, for at fĂĄ udskiftet kondensatorer og andre ting, sĂĄ nĂĄr den kommer hjem er det eneste originale pĂĄ den printpladen og nogle fĂĄ stumper pĂĄ printet..

Den største fejl den har er at MF bruger for billige stumper, men sådan noget er der jo råd for..
Min er opgraderet med:'
Little Pinkie (strømforsyning)
Philips NOS millitary 6922 (ikke at forveksle med de Philips 6922 den er født med)
SĂĄ er jeg ved at fĂĄ skiftet Kondensatorer.

Xcan V8 havde egentligt fortjent mere opmærksomhed og kærlighed end den fik, jeg tror designet var forkert for lyden fejler bestemt ikke noget og til de knap 4000 jeg blødte er den faktisk et OK køb, ikke bang for the buck, men jeg føler mig heller ikke skuffet..

Skal du skifte rør i den og det skal du jo nok, så giv mig lige et vink, så skal jeg nok hjælpe med at finde nogle gode rør til en god pris, ikke noget jeg selv handler med, men jeg kender da nogle der gør..

Jeg startede et projekt da vi gik i luften, men fik og fĂĄr det nok aldrig afsluttet, men der er da noget om V8
http://hoved-fi.dk/viewtopic.php?f=49&t=1718

Tak for en dejlig post! Jeg har givet 1800 for den brugt, og det ser jeg som en god pris, selvom den ikke er helt ny... Jeg tænkte på, mon DAC'en i min e17 er bedre..?
Jeg har tænkt på at bruge forstærkeren sammen med min kommende HE-500. Jeg er måske bare bange for, at lyden bliver lidt for tilbagelænet og at bassen bliver lidt for sløret, kryber ligesom lidt ind på mellemtonerne. Desuden, har v8'eren kraft nok til HE-500'eren med sine 1.2-1.3 watt, mon det er overbevisende nok?

Jeg tænker selv at bassen og den mulige tilbagelænethed nok ville kunne løses med nogle ordenltig rør og en pinkie.

Jeg er egentlig meget spændt på at høre hvad du synes når du har fået udskiftet kondensatorerne, det skulle vel ikke være så dyrt?

Jeg må nu ellers sige, at den virkede ganske overbevisende i de 5-10 minutter jeg prøvede den med en HE-400. Dog lige på nær bassen, der var en anelse løsere end hvad der er perfekt, men jeg elsker det musikalske i forstærkeren!
Jeg er overbevist om at nogle gode rør og en strømforsyning kan gøre den rigtig rigtig dejlig med HE-500'eren
Hovedtelefoner: B&O H6, Hifiman HE-500, Hifiman HE-5LE, Koss KSC75, Sennheiser HD800, Sennheiser Momentum, Stax Sigma (NB), Stax SR-307, Stax Lambda Signature
davidsh

Brugeravatar

Indlægaf Claus-DK » 23. dec 2012, 19:35

Den lidt bløde bas tror jeg ikke man kan få væk, det er lidt typisk "rørlyd".

Brugt via den indbyggede DAC er den i øvrigt en frygtelig slapsvans i forhold til line-in..

Pinkien er nok den der har gjort den største forskel, jeg kan ikke rigtigt sammenligne da jeg ikke har hørt den med den normale strøm i flere år..

En Pinkie koster omkring en tusse og rør kan fås til omkring de 2-300, jeg kan ikke huske hvad jeg gav for de kondensatorer, men det var under 500..

Jeg kender ikke Fiio´s produkter men tvivler på at det er en dårligere DAC end den der er i V8, den i V8 burde aldrig været bygget ind og har nok en del af skylden for at produktet er havnet lidt i skammekrogen.

Jeg har endnu ikke prøvet andet en meget følsomme IEM som ikke lød godt fra min V8.
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator

Indlægaf davidsh » 25. dec 2012, 20:59

Det er så ikke til at få fat i en Little pinkie v3i mere, til gengæld kan opgraderingen Little Pinkie SE findes hos Rock Grotto. Det ville koste omkring 1500 at få den hjem til Danmark.
Det er lidt irriterende at bruge så mange penge på en strømforsyning, der kun virker til den ene forstærker.

Der er en ting ved forstærkeren der undrer mig. Når jeg 'tapper' på den, kan jeg høre en lyd i højre side af mine hovedtelefoner. Ligeledes hvis jeg roder med jack-stikket. Ikke noget du har oplevet?

Tak for tippet med rørene, men i de næste par måneder må jeg nok hellere holde pungen tæt til kroppen :-)
Det er trods alt kun 3 mĂĄneder siden jeg opgraderede fra iBuds og et gamer-headset, og nu er jeg allerede endt med et rig til knap 6 tusind...

Jeg må nu ellers sige, at forstærkeren har været ALLE pengene værd. Jeg vil hellere have lyden fra HE-400 med v8p end HE-500 med e17.

Mange tak for hjælpen
davidsh

Brugeravatar

Indlægaf Claus-DK » 25. dec 2012, 21:42

Rør er følsomme over for "vold" det kan høres hvis man dapper til rørene, så det er helt normalt og ikke noget man kan gøre noget ved..

Tror det bedste sted at finde en brugt pinkie er på rockgrotto i deres køb og salg del..

I øvrigt skal man slet ikke slå på sine stik og forstærkere.. rulle4

Jeg tror jeg har nogle 6n23bp mener jeg de hedder, det er russiske militærrør som er rigtig fine i de forskellige Xcan..
Jeg tjekker lige skufferne og ser om jeg kan finde dem...
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator

Indlægaf davidsh » 26. dec 2012, 01:08

Ja, 6n23p. Jeg har da set dem nævnt en del gange hos head-fi.

Jeg undrede mig bare over at mislyden kun forekommer i højre side. Forhåbentlig udøver jeg da ikke vold på mit udstyr, det bliver sædvanligvis behandlet med stor omhu ;-)
Jeg må nok sige, at jeg synes det er sjovt hvordan denne forstærker opfører sig, nok i forhold til rørenes natur. Først er lyden varm og tyk, nu da den har stået tændt i et par timer virker diskanten nærmest sibilant og en anelse grynet i sammenligning. Ellers er det bare de nye HE-500. Jeg bliver jo helt bekymret for om der er noget i setupet jeg ikke bryder mig om :-o
Ville nu sværge at hovedtelefonerne/forstærkeren altså lød lidt anderledes igår da forstærkeren ikke havde stået tændt i helt så lang tid...
davidsh

Brugeravatar

Indlægaf davidsh » 3. jan 2013, 02:06

Hej igen Claus ;-)
Hvordan i alverden har du tænkt dig at udskifte kondensatorer? Mine er i hvert fald limet fast med hvidt stads... Og så må jeg spørge, du har ikke tilfældigvis prøvet v8'eren sammen med et af hifimans produkter?
Godt nytĂĄr :-)
davidsh

Brugeravatar

Indlægaf Claus-DK » 3. jan 2013, 02:30

Det har McFrede lovet at se pĂĄ, nĂĄr han fĂĄr tid til det, den rare mand..
Det der lim er vist kun på den nye version, synes jeg at jeg har læst er eller andet sted..
Jeg har ikke prøvet den med Hifiman produkter.
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator

Tilbage til Hovedtelefon forstærkere