iPod SSD mod



iPod SSD mod

Indlægaf pof » 16. jan 2013, 10:05

Jeg vil gerne have rigtig meget plads til min musik på det transportable setup. Jeg har overvejet iBasso DX100, og den er tilsyneladende god lydmæssigt, men knap så praktisk på den måde jeg vil bruge den.

Jeg ved ikke om der er andre muligheder tilbage end en iPod med 256 GB SSD mod?

Det ærgre mig lidt at dette ikke er en tage-ned-af-hylden løsning, men prøver lige at undersøge mulighederne.

Jeg mener at NC8000 har en af den slags fra New York, og at leverandøren helst ikke skilter med den. Jeg kan ikke huske hvem det var, der lavede den. Måske NC kan kaste noget ind her?

Er der andre muligheder for færdigkøb af sådan en?

SĂĄ kan jeg se at jeg selv kan kaste mig ud i at skille en ad, og skifte ud selv. Er der nogen med erfaring for dette i DK? Det som jeg har fundet af trĂĄde om emnet, er megalange trĂĄde, hvor man hurtig mister overblikket, og mĂĄske ogsĂĄ tilliden til at det lykkes.

Findes der en simpel DIY fremgangsmåde, som kan anbefales? Bare det at åbne sådan en fætter er vist ikke så nemt?

Min Classic har en del år på bagen, og er nok ikke besværet værd at rode med. Jeg er heller ikke sikker på at min gamle version kan moddes. På den anden side gør det ikke så meget hvis det går galt.

Mht til lydkvaliteten, er det ikke korrekt at man kan putte en ekstern DAC pĂĄ de nyere iPod Classic? Og hvad kan sĂĄ anbefales, hvis ja?
pof

Brugeravatar
 
Indlæg: 795
Tilmeldt: 18. aug 2011, 17:23
Geografisk sted: StorCPH

Re: iPod SSD mod

Indlægaf Burning777 » 16. jan 2013, 10:18

Convenience har altid vundet over lyd for mig på det transportable setup. Jeg synes at min iPhone med 64Gb kan have rigeligt med lossless til næsten alt det lytning jeg har brug for under transport eller "out of office" situationer. Hvis det ikke er nok klarer Spotify Premium resten og jeg har dermed ikke behov for en kæmpe lager løsning. Jeg vil også sige at den lyd jeg kan opnå fra en iPhone --> LOD --> Quickstep --> XX hovedtelefon er en lyd der under transport ofte kan give kuldegysninger i rigelige mængder og jeg har ikke lyst til besværet med konvertering af filer eller opbevaring af filer i flere formater f.eks.

Jeg har længe tænkt på om man skal have en CLAS til sit iDevice og det ender jeg nok med at købe mig hvis jeg finder et godt tilbud. På den måde kan man få sig en lyd-klump med særdeles god lyd. CLAS og Fostex HP-P1 er nok de bedste transportable ekstern DAC's du kan sætte på de nyere iPods.
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning


Re: iPod SSD mod

Indlægaf Sorensiim » 16. jan 2013, 10:37

The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

iPod SSD mod

Indlægaf nc8000 » 16. jan 2013, 10:54

Min er en Whipmod fra Whiplash Audio og er mere end bare at stoppe en 256GB ssd i den hvilket prisen sĂĄ ogsĂĄ indikerer.

Hvis man vil bruge noget der hiver digitalt ud er Whipmod spild af penge da hele dette mod gĂĄr pĂĄ at forbedre den analoge del af iPod'en. Desuden betyder det ogsĂĄ at det er en 5.5 version der er grundlaget.

Alternativt kan man gøre hvad jeg også har gjort nemlig gå på eBay og købe en færdig 7th gen Classic med en 240GB hdd fra Kina.
Auralic Aries Mini > Audiolab 8200CD cd/dac > RudiStor RPX-100
Sony NW-ZX2
iPhone SE

HiFiMan HE-6, Ultrasone Signature Pro, JH13 (alle balanceret TWau Reference)
q-Jays second gen
nc8000

Brugeravatar
 
Indlæg: 1513
Tilmeldt: 18. nov 2012, 13:28
Geografisk sted: Kalundborgegnen

Re: iPod SSD mod

Indlægaf pof » 16. jan 2013, 11:31

pof

Brugeravatar
 
Indlæg: 795
Tilmeldt: 18. aug 2011, 17:23
Geografisk sted: StorCPH

Re: iPod SSD mod

Indlægaf nc8000 » 16. jan 2013, 12:14

Ja
Auralic Aries Mini > Audiolab 8200CD cd/dac > RudiStor RPX-100
Sony NW-ZX2
iPhone SE

HiFiMan HE-6, Ultrasone Signature Pro, JH13 (alle balanceret TWau Reference)
q-Jays second gen
nc8000

Brugeravatar
 
Indlæg: 1513
Tilmeldt: 18. nov 2012, 13:28
Geografisk sted: Kalundborgegnen

Re: iPod SSD mod

Indlægaf pof » 16. jan 2013, 12:18

nc8000 skrev:Ja

Tak
pof

Brugeravatar
 
Indlæg: 795
Tilmeldt: 18. aug 2011, 17:23
Geografisk sted: StorCPH

Re: iPod SSD mod

Indlægaf kvik » 16. jan 2013, 13:07

Mere omtale af samme her
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge


Tilbage til Lydkilder

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 4 gæster