Mage's Hoved-Fi



Mage's Hoved-Fi

Indlægaf mage » 26. jun 2011, 21:56

rulle5

Velkommen til mit Head-Fi "univers". Her følger en "lille" oversigt over hvad jeg har (og måske har solgt videre) af udstyr. Her vil evt. upgrades/tilkøb også være at finde ( i nogenlunde kronologisk rækkefølge). Naturligvis med MASSER af billeder.

I de sidste mange år har musikken på farten altid været "nedprioriteret". Det vil sige at jeg aldrig var kommet udover lowtech mp3, mp4, mobiltelefoner osv osv.

Jeg har sidenhen haft en del af Apple's produkter (og de fleste generationer) og deres akilleshæl har altid - IMHO - været de medfølgende earbuds. Mht. brugerflade og integration til andre enheder (bilradio m.m.) er der langt til konkurrenterne. Men det er en hel anden diskussion.

På et ”andet forum” havde jeg læst side op og side ned om et billigt sæt hørebøffer fra en tysk hjemmeside der inkl. forsendelse kun kostede ca. 200,-. Det skulle da prøves.

Superlux HD681
Billede

Tråden SKAMROSTE disse bøffer nærmest på det skammeligste(?). Og med god grund! De er simpelthen en fornøjelse at lytte til. Og til prisen har jeg svært ved at finde alternativer.

De nye "bøffer" afslørede at min trofaste iPod manglede lidt "umpf" (saft og kraft) for at de virkelig kunne komme til deres ret. Men jeg har også haft lyst til at opgradere på player siden. Da jeg streamer FLAC-filer i mit stereo setup ville det jo være oplagt at få "fordelene" med på den transportable side.

Én af bevæggrundene var, udover at være FLAC kompatibel, var "MORE POWER"! Derfor faldt valget på Cowon.

Cowon D2+ 16GB
Billede

Okay, brugerfladen er ikke i samme liga som førnævnte iPod’s, til gengæld er mulighederne for at ”tweake” til dine specielle ønsker uendelige. Desuden en FLAC-afspiller. Dér kommer ”Æblehuset” til kort.

Mere vil som sagt ha’ mere! Som sagt så gjort.

iBasso D3 Python
Billede

Lige et hurtigt smut i Stof 2000 (uden at blive genkendt) efter selvklæbende velcro.

Billede

"Lakrids-interconnect-kablet" er blevet skiftet til et mere "passende"

Billede

Sidenhen er der kommet et sæt Grado SR225i indenfor dørene.

Billede

Der er koloenormheltvildtmeget forskel på Superlux’en og Grado’en. Først skal man lige vænne sig til de to ”kopper” der drejer efter vinklen på din ”melon”. Man lærer hurtigt at placere dem rigtigt FØRSTE gang. For det andet lægger man mærke til varmen – eller mangel på samme – fra Superlux’en. Let’s face it, det er måske Superlux’s akilleshæl når vi taler komfort. Dette kan der dog nemt rettes op på med et sæt pads i velour.

Lydmæssigt er bassen knap så fremtræden ift. Superlux’en. En meget præcis hovedtelefon. God allround bøf. Kan anbefales til de fleste genrer.

All for now

Mage
Bundgas! Bundgas! Bundgas!
mage

Brugeravatar
Danmarks største hoved-fier
 
Indlæg: 976
Tilmeldt: 1. apr 2011, 18:04
Geografisk sted: 6818 Årre

Re: Mage's Hoved-Fi

Indlægaf mage » 26. jun 2011, 22:36

Anyway - meldte mig en dag til det kommende Head-Fi meet i Esbjerg i starten af 2011. Det blev en dyr tilmelding. Ikke lige then and there men sidenhen gik det stærkt.

Der var rigtig mange gode bøffer og head amps. Og det bedste var at de mange forskellige kombinationer gav lyd for enhver smag. Dejlig versatilt.

Specielt Burning's bøf fald i min smag. Åbenhed. FANTASTISK gengivelse og en pasform jeg ALDRIG havde prøvet før.

Sennheiser HD-650
Billede
Billede
Billede

Funny story: I min søgen efter HD-650'eren kom jeg vidt omkring på forskellige købe/sælge/auktions-sites. Endelig fandt jeg en auktion på ebay.de på et par nye bøffer. Satte mig et maxbud på 210 €. Gik op til 226 og tabte alligevel. Auktionen sluttede på 239-240 € så vidt jeg husker. Et par dage senere kom der en mail fra sælger at han havde ENDNU et par som han ville tilbyde til min sidste pris. Altså de 226 €. KØBT! Han ville tilgengæld "shippe" uden beregning. Der var ikke så meget at betænke sig over.. 4musik

Mage
Bundgas! Bundgas! Bundgas!
mage

Brugeravatar
Danmarks største hoved-fier
 
Indlæg: 976
Tilmeldt: 1. apr 2011, 18:04
Geografisk sted: 6818 Årre

Re: Mage's Hoved-Fi

Indlægaf mage » 26. jun 2011, 23:12

Nu var det transportable setup og bøfferne ved at være up to date men jeg savnede mere og mere et stationær setup. Mit Hi-Fi setup bruges ikke sommeren over og rørene og vinylerne er i sommer-hi så det var oplagt at købe en head amp til "arbejdsstationen". Da jeg har en indbygget "rør-bias" var valget egentlig nemt nok. Efter en længere overvejelse om hvilken model jeg skulle smide den Kongelige mønt efter vandt fornuften. Valget faldt på:

Little Dot MKIII
Billede

Egentlig en lille rør-pre (det har jeg endnu tilgode at prøve men det kan være at den bliver spændt foran KT88-blokkene til vinter) der har vundet stor fremgang indenfor Hoved-Fi.

Billede

Og her vil jeg gerne slå et slag for David (Zhezhe tror jeg han hedder til efternavn - han underskrev aldrig med andet end David - dejlig familiært) og den service han ligger for dagen. MEGET grundig opfølgning. Har skrevet med ham lige siden jeg købte den. Han spørger altid om jeg stadig er tilfreds og om rørene har "udviklet" sig siden sidst. Og så kommer han altid med gode tips og triks mht. tube rolling og små tweaks.

Nå ja, så lyder den sipelthen FANTASTISK! Det er vel også værd at ta' med.... rulle2 rulle2

Jeg har sagt det før, og jeg siger det gerne igen: Hands down det BEDSTE Hoved-Fi produkt jeg til dato har købt!!!

Mage
Senest rettet af mage 28. jun 2011, 01:10, rettet i alt 1 gang.
Bundgas! Bundgas! Bundgas!
mage

Brugeravatar
Danmarks største hoved-fier
 
Indlæg: 976
Tilmeldt: 1. apr 2011, 18:04
Geografisk sted: 6818 Årre

Re: Mage's Hoved-Fi

Indlægaf Claus-DK » 27. jun 2011, 00:33

Alt det bare fordi jeg skrev at Superlux var gode til prisen ???
Hvad har jeg dog gjort....
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Mage's Hoved-Fi

Indlægaf Aquila » 27. jun 2011, 03:34

Du skulle bare vide Claus! :D
WESTONE ES5!!!!
Aquila

Brugeravatar
 
Indlæg: 907
Tilmeldt: 1. apr 2011, 18:30
Geografisk sted: Kolding.

Re: Mage's Hoved-Fi

Indlægaf mage » 27. jun 2011, 07:21

Claus-DK skrev:Alt det bare fordi jeg skrev at Superlux var gode til prisen ???
Hvad har jeg dog gjort....


Jep! Præcis! Enhver pusher med respekt for sig selv ville ha' givet de første par "omgange på husets regning". Så sådan som jeg ser det skylder du. MUCHO!! musik13

Mage
Bundgas! Bundgas! Bundgas!
mage

Brugeravatar
Danmarks største hoved-fier
 
Indlæg: 976
Tilmeldt: 1. apr 2011, 18:04
Geografisk sted: 6818 Årre

Re: Mage's Hoved-Fi

Indlægaf Claus-DK » 27. jun 2011, 10:57

Du har da fået dette forum..
Det er da noget.
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Mage's Hoved-Fi

Indlægaf Sorensiim » 27. jun 2011, 21:48

Claus-DK skrev:Alt det bare fordi jeg skrev at Superlux var gode til prisen ???
Hvad har jeg dog gjort....

Det der bedst beskriver denne hobby er den faste hilsen til nye medlemmer på Head-fi.org:

Welcome to Head-Fi, sorry about your wallet.

Jeg sidder lige nu og vender knapper og sofahynder for at se om ikke der kan være til et sæt HD650 et sted... Mine HD595 smager af mere ;)
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Mage's Hoved-Fi

Indlægaf mage » 28. jun 2011, 00:18

From Russia (via Portugal) with love...

Efter megen omtale på Head-Fi.org og denne sides "forgænger" fandt jeg et eksemplar (2nd hand) i Portugal. Kun et par uger gammel faldt den ikke i sin tidligere ejers smag. Nevermind, jeg sparede et par uger - eller fem - i den Russiske told.

Fisher Audio FA-011
Billede

Med "kopper" i træ...

Billede

Pasformen er måske ikke heeeeeelt den bedste med kvaliteten er faktisk temmelig god.

Billede

En rigtig god "all round" bøf med god opløsning men taber desværre lidt på pasformen eller mangel derpå.... :?

Det blev ikke helt den nye Superlux. Tæt på. You win some, You loose some...

Mage
Bundgas! Bundgas! Bundgas!
mage

Brugeravatar
Danmarks største hoved-fier
 
Indlæg: 976
Tilmeldt: 1. apr 2011, 18:04
Geografisk sted: 6818 Årre

Re: Mage's Hoved-Fi

Indlægaf mage » 28. jun 2011, 00:48

"I come from a land downunder"

I mine overvejelser om et mere "stationært" setup var bl.a. også denne lille sag fra Melbourne:

Burson Audio HA-160
Billede

Bygget som en tank. Solid og med et super lækket design. I forhold til mange forstærkere er volumen indelt i 24 "faste" indstillinger. Lidt underlig i starten men man finder hurtig det rette "level". Desuden er der to jack-udgange på fronten. Venstre til 150 - 600 ohm og højre til 15 - 150 ohms bøffer.

Billede

Dette er en "solid state" forstærker med en rør-lyd. Forvirret? Det var undertegnet også da jeg læste anmeldelserne. Men må bukke mig for dem. De har 100% ret. Det er første gang jeg har hørt en så markant "varm" solid state forstærker.

Billede

Det stationære setup pt. 4TB Synology NAS -> Sonos ZP90 -> Cambridge Audio DAC 3 -> Burson Audio HA-160 -> Sennheiser HD-650 -> PURE PLEASURE!!!

Mage
Bundgas! Bundgas! Bundgas!
mage

Brugeravatar
Danmarks største hoved-fier
 
Indlæg: 976
Tilmeldt: 1. apr 2011, 18:04
Geografisk sted: 6818 Årre

Re: Mage's Hoved-Fi

Indlægaf Burning777 » 29. jun 2011, 00:56

Hej Mage - det er jo en rigtig god historie.... og du er først lige kommer igang..... Man tør jo næsten ikke tænke på hvor galt det kan gå fremover :-)

Men hensyn til HD650 så synes jeg faktisk det er ved at blive lidt en "overset" hovedtelefon som man har en tendens til at betragte som en slags "selvfølgelighed". De har været rigtigt svære at slå af pinden i mit setup og efter jeg fik min Concerto forstærker er de blevet de foretrukne som alle andre skal måle sig med for at komme ind hjemme hos mig. Deres naturlighed og balancerede lyd er så engagerende at lytte til. Jeg bliver trukket ind i musikken på en måde som ikke mange andre hovedtelefoner kan. Det er jo ikke nyeste skud på stammen men de holder stadig. Jeg må sige at selvom de måske ikke teknisk er på højde med HD800 når det kommer til opløsning og detaljer så er de til prisen og i mine ører mere lyttevenlige. Mange har sagt at HD650 er mudrede og mørke - så vil jeg bare sige at så har de ikke hørt HD650 på en ordentlig forstærker. De skalerer utroligt langt op jo bedre en forstærker de spiller på.
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: Mage's Hoved-Fi

Indlægaf Sandrenseren » 4. jul 2011, 10:41

Spørgsmål, sådan en little dot 3'er, laver den mute på phono udgangen bagpå når man sætter en lyttebøf til foran? Jeg overvejer om jeg skal have sådan en svend og bruge den som forforstærker til mit højttalersetup her ved computeren, der vil det være enormt rart hvis den cutter signalet til min effektforstærker når jeg stikker en lyttebøf i hullet foran.
Sandrenseren

 
Indlæg: 210
Tilmeldt: 1. apr 2011, 22:48
Geografisk sted: Hedehusene

Re: Mage's Hoved-Fi

Indlægaf mage » 5. jul 2011, 16:35

Sandrenseren skrev:Spørgsmål, sådan en little dot 3'er, laver den mute på phono udgangen bagpå når man sætter en lyttebøf til foran? Jeg overvejer om jeg skal have sådan en svend og bruge den som forforstærker til mit højttalersetup her ved computeren, der vil det være enormt rart hvis den cutter signalet til min effektforstærker når jeg stikker en lyttebøf i hullet foran.


Aner det faktisk ikke.... Har endnu tilgode at spænde den foran mine KT88-monoblokke. Men jeg har en fridag i morgen. Det er da en oplagt mulighed for at prøve. Jeg vender forhåbentlig tilbage med nyt i morgen...

Mage
Bundgas! Bundgas! Bundgas!
mage

Brugeravatar
Danmarks største hoved-fier
 
Indlæg: 976
Tilmeldt: 1. apr 2011, 18:04
Geografisk sted: 6818 Årre

Re: Mage's Hoved-Fi

Indlægaf Sandrenseren » 5. jul 2011, 17:55

mage skrev:Aner det faktisk ikke.... Har endnu tilgode at spænde den foran mine KT88-monoblokke. Men jeg har en fridag i morgen. Det er da en oplagt mulighed for at prøve. Jeg vender forhåbentlig tilbage med nyt i morgen...

Fik spurgt David Zhezhe og han siger at signalet splittes mellem rca/phono output og lyttebøfferne når der er begge dele sat til, dvs. der ikke kommer mute på lyden til forstærker og højttalere. Til gengæld har jeg set diverse tråde med folk der modificerer deres mk3'ere og phonostikkene på bagpladen har ledning over til printet, dvs. det bør være relativt enkelt at trække ledningerne en lille omvej forbi en vippeafbryder.
Sandrenseren

 
Indlæg: 210
Tilmeldt: 1. apr 2011, 22:48
Geografisk sted: Hedehusene

Re: Mage's Hoved-Fi

Indlægaf mage » 5. jul 2011, 20:36

Det er jo det jeg siger: Han ER hurtig på tasterne ham David. God service...

Mage
Bundgas! Bundgas! Bundgas!
mage

Brugeravatar
Danmarks største hoved-fier
 
Indlæg: 976
Tilmeldt: 1. apr 2011, 18:04
Geografisk sted: 6818 Årre

Re: Mage's Hoved-Fi

Indlægaf Niels » 7. jul 2011, 19:31

mage skrev:Nu var det transportable setup og bøfferne ved at være up to date men jeg savnede mere og mere et stationær setup. Mit Hi-Fi setup bruges ikke sommeren over og rørene og vinylerne er i sommer-hi så det var oplagt at købe en head amp til "arbejdsstationen". Da jeg har en indbygget "rør-bias" var valget egentlig nemt nok. Efter en længere overvejelse om hvilken model jeg skulle smide den Kongelige mønt efter vandt fornuften. Valget faldt på:

Little Dot MKIII
Billede

Egentlig en lille rør-pre (det har jeg endnu tilgode at prøve men det kan være at den bliver spændt foran KT88-blokkene til vinter) der har vundet stor fremgang indenfor Hoved-Fi.

Billede

Og her vil jeg gerne slå et slag for David (Zhezhe tror jeg han hedder til efternavn - han underskrev aldrig med andet end David - dejlig familiært) og den service han ligger for dagen. MEGET grundig opfølgning. Har skrevet med ham lige siden jeg købte den. Han spørger altid om jeg stadig er tilfreds og om rørene har "udviklet" sig siden sidst. Og så kommer han altid med gode tips og triks mht. tube rolling og små tweaks.

Nå ja, så lyder den sipelthen FANTASTISK! Det er vel også værd at ta' med.... rulle2 rulle2

Jeg har sagt det før, og jeg siger det gerne igen: Hands down det BEDSTE Hoved-Fi produkt jeg til dato har købt!!!

Mage


Hej Mage.

Jeg er ligeledes meget begejstret for min LittleDot. Det er dog en MK IV SE, er ikke klar over forskelle mellem de to modeller. Bottom line er, at det er en fremragende forstærker. Jeg har forsøgt lidt med den som forforstærker, hvilket er lovende.

Niels
Niels

 

Re: Mage's Hoved-Fi

Indlægaf hks777 » 29. jul 2011, 16:05

hej mage
super flot setup rullw3
jeg har lige et par spørgsmål
1: hvilken har bedst lyd hd-650 eller fa-011 ? (citat fra head fi)
Well, for those of you who are familiar with the Senn HD-650 – take the sound of the HD-650 and remove the veil, remove the muddy bass and replace it with deep, tight bass and you have the FA-011


2: hvad synes du om Little Dot MKIII sammen med fa 011?

3: hvad er den sorte box bag ved rørene (Little Dot MKIII)?
Gear:
custom made stationær pc->v-link III->colorfly c4->RSA sr71b->He-500
Asus u46s->Fiio E10->HyperX Cloud
ipod classic->RSA sr71b-> ????
hks777

Brugeravatar
 
Indlæg: 537
Tilmeldt: 1. apr 2011, 16:19
Geografisk sted: 20 km fra kolding

Re: Mage's Hoved-Fi

Indlægaf Claus-DK » 29. jul 2011, 16:49

jeg kan da svare på nr 3, det er trafoen der er i den lille sorte kasse..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Mage's Hoved-Fi

Indlægaf hks777 » 29. jul 2011, 17:03

Claus-DK skrev:jeg kan da svare på nr 3, det er trafoen der er i den lille sorte kasse..


ok mange tak :grin:
Gear:
custom made stationær pc->v-link III->colorfly c4->RSA sr71b->He-500
Asus u46s->Fiio E10->HyperX Cloud
ipod classic->RSA sr71b-> ????
hks777

Brugeravatar
 
Indlæg: 537
Tilmeldt: 1. apr 2011, 16:19
Geografisk sted: 20 km fra kolding

Re: Mage's Hoved-Fi

Indlægaf mage » 29. jul 2011, 21:32

hks777 skrev:hej mage
super flot setup rullw3
jeg har lige et par spørgsmål
1: hvilken har bedst lyd hd-650 eller fa-011 ? (citat fra head fi)
Well, for those of you who are familiar with the Senn HD-650 – take the sound of the HD-650 and remove the veil, remove the muddy bass and replace it with deep, tight bass and you have the FA-011


2: hvad synes du om Little Dot MKIII sammen med fa 011?

3: hvad er den sorte box bag ved rørene (Little Dot MKIII)?


Hej hks777

Tak for roserne.

Til spørgsmålene:

1) Det er meget en smags sag. Og i dette tilfælde er jeg "rimelig" farvet. Jeg er HELT KLART tilhænger af HD650'eren. Den passer til mit lydbillede. For mig tæller komforten altså også med. Her taber FA-011'eren desværre kampen med HD650'erne. Hos mig er HD650'erene referencen..... Indtil HD800'eren kommer..... snart....I hope...

2) Little Dot MKIII er godt med ALT! 'Nuff said!!

3) Rigtig som Claus siger, det er en trafo under skallen....

Jeg håber jeg kunne hjælpe lidt på vej... Har du egentlig ikke selv et par FA-011?

Mage
Bundgas! Bundgas! Bundgas!
mage

Brugeravatar
Danmarks største hoved-fier
 
Indlæg: 976
Tilmeldt: 1. apr 2011, 18:04
Geografisk sted: 6818 Årre

Næste

Tilbage til Fotos af dit Hoved-fi udstyr

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst