Hvordan skal man hĂĄndtere "ballademagere"



Re: Hvordan skal man hĂĄndtere "ballademagere"

Indlægaf librarian » 5. feb 2013, 14:21

JEG FORLANGER EN DOBBELT BLINDTEST NUUUUUUUUU!!!!! ELLERS ER DU FÆRDIG SOM GÅRDSANGER!!!!!!!! FÆÆÆÆÆÆÆÆRRRDIIIIIIIGGG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Stationært: Sansui SR-222 MK-V|Ontech Monsterdac V3>Luxman C/M 02
Transportabelt: Zstella usb dac
Hovedtelefoner:
AKG K240 DF / AKG K400 / ER4S
AKG K340 / Hovedgrej No. 1 / ikko oh1
Stax SRD7 MK2 > Stax Lambda Pro
librarian

 
Indlæg: 2518
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:36
Geografisk sted: København

Re: Hvordan skal man hĂĄndtere "ballademagere"

Indlægaf Sorensiim » 5. feb 2013, 14:30

librarian skrev:JEG FORLANGER EN DOBBELT BLINDTEST NUUUUUUUUU!!!!! ELLERS ER DU FÆRDIG SOM GÅRDSANGER!!!!!!!! FÆÆÆÆÆÆÆÆRRRDIIIIIIIGGG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

50 kroner budt.
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Hvordan skal man hĂĄndtere "ballademagere"

Indlægaf el_serpiente » 5. feb 2013, 14:45

Hvad med at oprette et ikke modificeret forum, så kan I flytte alle de tråde der er problematiske derhen, så kan dem der gider at kaste med mudder gøre det der.
el_serpiente

Brugeravatar
 
Indlæg: 441
Tilmeldt: 5. dec 2011, 13:50
Geografisk sted: Ă…rhus

Re: Hvordan skal man hĂĄndtere "ballademagere"

Indlægaf mikkelkhs » 5. feb 2013, 14:51

Hvad med at få Claus til ikke at tage altid så skide personligt og så få en BOFH eller to ind? Det ville da være nemmere, bedre og mere smart end at lave Chaos4All tilstande med diktator Crack ved roret der banner, låser og sletter i et væk.

En ting er sikkert, hvis vi skal til at agere "besøg hos mormor" hvor man hverken må sige buh eller bæh, så er jeg den #1 til at un-favoritte denne hemsida.
/mikkelkhs - basshead extraordinaire

Current gear: FiiO E3+FiiO E5+Sony MDR-XB1000+Digizoid Z02+Superlux-681+US-780
Billede
http://db.tt/vsWhXmHL << dropbox, brug lige dette link - sĂĄ fĂĄr jeg 500mb mere plads ;)
mikkelkhs

Brugeravatar
Basshead extraordinaire
 
Indlæg: 816
Tilmeldt: 11. aug 2011, 23:58
Geografisk sted: Your mom's place

Re: Hvordan skal man hĂĄndtere "ballademagere"

Indlægaf librarian » 5. feb 2013, 15:10

Jeg er enig i, at hoved-fi ikke må blive trist og humorforladt. der skal også være plads til at træde ved siden af. og jeg tror de fleste herinde godt kan se hvornår tingene kommer ud af proportioner. og det tror jeg personligt godt, at clausdk kan finde ud af. der er jo ingen eksempler på overadministration eller diktatorisk styring her på sitet. jeg har i hvert fald ikke oplevet det. kun rettidig indgriben, når en tråd simpelthen er blevet for pinlig både for forummet som helhed, men da især for de implicerede.
Stationært: Sansui SR-222 MK-V|Ontech Monsterdac V3>Luxman C/M 02
Transportabelt: Zstella usb dac
Hovedtelefoner:
AKG K240 DF / AKG K400 / ER4S
AKG K340 / Hovedgrej No. 1 / ikko oh1
Stax SRD7 MK2 > Stax Lambda Pro
librarian

 
Indlæg: 2518
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:36
Geografisk sted: København

Hvordan skal man hĂĄndtere "ballademagere"

Indlægaf AffeX » 5. feb 2013, 16:21

Lige det der med at forhindre bud i en salgstråd var i mine øjne overadministration. Svaret fra sælger med et "Nej tak" var da fint nok.
Men sĂĄ skulle det gule kort op af lommen - og sĂĄ var der ballade.

At låse tråde, fjerne enkelte indlæg eller evt banne en bruger er administrationsarbejde. Vi må bare være enige om, hvornår det er rimeligt og hvornår det ikke er.

Brok (men helst konstruktive forslag) er ok, trusler om vold mod enkeltpersoner er ikke. At skrive at man synes Claus overreagerede eller var for hurtig med administaration er et andet eksempel på en meningsytring, som må være ok i en åben og hæderlig dialog. Men at tilføje injurierende ytringer, tillæge ham dårlige motiver eller kalde ham for et dumt firbenet dyr med tryne - ja det vil da være over stregen og fortjene en skarp advarsel.

SĂĄ kom nu venner - gĂĄ efter bolden!
Det er som jeg ser det, hvad Claus har inviteret os alle til - ikke for vi skal være 'gæster' her, men værdige medlemmer i en fælles klub. Smid nu ikke det overbord.
Mac mini (BitPerfect) -> Stello DA-100 signature DAC -> Violectric V200 -> Sennheiser HD 800 (Moon Audio Blue Dragon recabled + Anaxilus MOD) / Grado SR325i
AffeX

Brugeravatar
 
Indlæg: 252
Tilmeldt: 7. apr 2011, 00:10
Geografisk sted: Herning

Re: Hvordan skal man hĂĄndtere

Indlægaf librarian » 5. feb 2013, 17:37

DavidB skrev:Jeg synes også det er ok at moderer. Jeg har ikke lyst til at være et sted, hvor folk skændes med grimt sprog.
Jeg læste selv kun de første par indlæg i den famøse tråd og kunne fornemme at det her kunne ende galt og valgte ikke at åbne tråden (tids nok til at jeg ikke oplevede at den åbenbart eksploderede). Lidt lige som jeg heller aldrig ser gyserfilm, jeg gider simpelthen ikke udsætte mig selv for ubehageligheder og jeg synes det er ubehageligt når folk skriver grimt til hinanden.
Lad os skrive om udstyr og om hvad vi ellers kan hjælpe hinanden med og lad os lade regler og om nogen bryder regler ligge, hvis det er i småtings afdelingen.


From Phone using Tapatalk

Jeg har lige tænkt lidt over det, du siger. Og du har ret. det er ubehageligt, når der bliver skrevet grimt til hinanden. Måske skulle vi begynde med at blive enige om det. Og så kan vi jo overveje hvad der er værst? Er det, at nogle enkelte personer føler at deres ytringsfrihed bliver krænket fordi de ikke må skrive grimt til hinanden eller, at en masse mennesker bliver skræmt væk og aldrig får lyst til at blive medlemmer et sted, hvor man synes det er ok at skrive grimt til hinanden. Jeg siger også ja tak til at der blivere modereret en anelse:-)
Stationært: Sansui SR-222 MK-V|Ontech Monsterdac V3>Luxman C/M 02
Transportabelt: Zstella usb dac
Hovedtelefoner:
AKG K240 DF / AKG K400 / ER4S
AKG K340 / Hovedgrej No. 1 / ikko oh1
Stax SRD7 MK2 > Stax Lambda Pro
librarian

 
Indlæg: 2518
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:36
Geografisk sted: København

Re: Hvordan skal man hĂĄndtere

Indlægaf Sleazy » 5. feb 2013, 17:40

DavidB skrev: Lidt lige som jeg heller aldrig ser gyserfilm, jeg gider simpelthen ikke udsætte mig selv for ubehageligheder


At kalde gyserfilm for ubehagelige er ingen kritik. Jo mere ubehagelige jo bedre! :twisted:
Sleazy

 
Indlæg: 531
Tilmeldt: 20. nov 2011, 21:03
Geografisk sted: Aarhus C

Re: Hvordan skal man hĂĄndtere

Indlægaf Sorensiim » 5. feb 2013, 17:47

Sleazy skrev:At kalde gyserfilm for ubehagelige er ingen kritik. Jo mere ubehagelige jo bedre! :twisted:

Rygterne siger at der findes en hemmelig film fra dengang Birthe Rønn Hornbech tog på badeferie med Mogens Glistrup.
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Hvordan skal man hĂĄndtere "ballademagere"

Indlægaf Sleazy » 5. feb 2013, 17:49

Jeg ville ikke være mit screen name værdig, hvis jeg ikke var klar på den slags. Du må sige til, hvis du støder på den!
Sleazy

 
Indlæg: 531
Tilmeldt: 20. nov 2011, 21:03
Geografisk sted: Aarhus C

Re: Hvordan skal man hĂĄndtere "ballademagere"

Indlægaf Kolind » 5. feb 2013, 21:10

Jeg bakker nu også fuldt op om at slette så håbløse tråde. Naturligvis skal der ikke slettes på må og få - Og det erj eg helt ganske sikker på heller ikke vil blive tilfældet på noget tidspunkt.
Jeg kan være enig i at den ellers flittige Ostebaron var lige hårdt nok ude i første hug, men det var i god mening og det gør vi anderledes fremover - Så syntes jeg ikke at den er længere end det såmænd. At begynde mudderkast til højre og venstre hører sig ikke til noget sted hvemend der starter eller fortsætter (jo måske lige 4chan :P) Sådan noget skaber bare dårlig stemning og tilfører intet godt.
Grej
- Indsæt i dine tanker her en sej sætning efter eget valg..
Kolind

Brugeravatar
 
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 1. apr 2011, 13:02
Geografisk sted: Holbæk

Re: Hvordan skal man hĂĄndtere "ballademagere"

Indlægaf Claus-DK » 6. feb 2013, 01:55

Jeg ser det lidt som et værtshus, hvis der er slåskamp hver weekend, er det ikke et rart sted at komme og med tiden vil det ende som et tomt og kedeligt sted hvor ingen gider komme...

Jeg ved godt at jeg var lidt bastant i mit startende indlæg, men jeg har altså også lov til at blive sur, jeg går i det mindste efter bolden..

Men der er ingen der skal frygte hejfej tilstande her, for det tror jeg langt de fleste medlemmer, jeg selv incl, ikke har spor lyst til..
Jeg kunne ikke drømme om at slette tråde fordi folk er uenige med mig, det er der da ingen grund til, jeg er og vil altid være åben for kritik også af den knap så pæne slags, men det er dødsygt at skulle samle skårene op og klinke potten igen og igen, potten bliver ringere og til sidst vil den være så smadret at alt lim i hele verden ikke kan samle den igen..

Prøv engang at se på andre fora, hejfej er gået helt i selvsving, Nerds er nærmest dødt..
Hejfej er endt som det er på grund af ganske få medlemmer som ikke kunne opføre sig anstændigt og er i den grad blevet til en politistat..
Nerds gik den anden vej og undlod at moderere (de samme personer sĂĄgar) og det er blevet et sted ingen gider komme mere..

Jeg håber inderligt at vi her på siden kan ramme den gyldne mellemvej, det er svært og et større job end folk går og tror, man skal hele tiden være foran, men med næsten 500 medlemmer er det blevet umuligt, så det er på et eller andet niveau vores succes der bider mig/os i numsen, jer fordi at i skal sidde og læse snavs og mig fordi jeg ikke i mine vildeste drømme havde troet vi ville blive mere end 100 og en klub på 500 kræver en helt anden styring end en med 100 medlemmer (hvoraf jeg vel kendte og havde truffet omkring ½delen), det var så meget nemmere for et år siden...

Jeg prøver og kæmper for at følge med, jeg skal også lære tingene og det har været helt fra bunden, Henrik og specielt jeg kastede os jo bare ud i en "protestbevægelse", jeg tror slet ikke nogen af os havde regnet med at vi ville blive andet end en lille sammenspist gruppe, som holdte fanen højt og undsagde os andre steder´s diktatur, nu sidder jeg selv en gang imellem og føler mig som den diktator jeg foragter og det er ikke specielt rart...

Jeg ved godt at der ikke var 20 der brød ind, men det havde der jo været hvis denne episode var opstået for 1½ år siden, vi er bare blevet for store og upersonlige til at sådan noget kan være løsningen, det var ellers en skøn tid som jeg tænker tilbage på med megen glæde og varme, jeg synes også det er godt nu og at vi bliver bedre og bedre, men det er halt andre opgaver jeg har nu end før..

Tidligere kunne jeg fungere nærmest som en hyggeonkel og slå tonen en smule an, nu tilbringer jeg mange weekender med at være bekymret og hovedrystende over folks opførsel og det er altså ikke en måde at bruge den sparsomme fritid jeg har..

Jeg vil i anledning af sidste weekend kalde "holdet" sammen og så må vi diskutere os frem til hvordan vi skal håndtere tingene i fremtiden, det burde have været gjort fra starten og det er helt og holdent min skyld at det ikke er sket, men jeg er så naiv at jeg stædigt tror på at vi alle "behandler vores næste, som vi ønsker næsten behandler os" sådan er verden desværre bare ikke altid, der er ting som temperament som spiller ind, der er gammelt nag, der er ubetalte regninger og så videre..
Det er faktisk den direkte årsag til at Søren sagde fra, altså at vi som "ledergruppe" ikke fremstår som en samlet flok, med fælles fodslaw, det vil jeg prøve at få rettet op på..

Jeg er også bevidst om at jeg til en hvis grad bærer en del af ansvaret for den til tider lidt for frie tone, for jeg har ikke været mit job voksent og været forudseende nok, men da jeg ikke aner en hujende fis om at drive et forum, er jeg pisket til at lære tingene på den hårde måde, det giver nogle bump under vejen, men det er svært at gøre anderledes..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Hvordan skal man hĂĄndtere "ballademagere"

Indlægaf Claus-DK » 6. feb 2013, 02:25

Og mikkel du skal bare være den dejlige mand du altid har været
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

ForegĂĄende

Tilbage til Forslag og kommentarer

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 6 gæster

cron