Ferie-fi



Ferie-fi

Indlægaf DavidB » 27. feb 2013, 22:52

Vi skal noget anderledes i sommerferien i år. Vi har besluttet os til at tage på børne-, det meste inklusive-, resortferie. Under devisen når børnene har det godt så har vi det godt - og vi gider ikke lave mad.

Denne ferieform er ny for os og det er lidt en jungle. Umiddelbart tiltaler spies's tilbud os mest, men de er generelt ogsĂĄ lidt dyrere end de andre. Vi har ogsĂĄ en eller anden tro pĂĄ at Spies har stor erfaring med denne ferieform og derfor mĂĄske ogsĂĄ lidt bedre?

Er der nogen af jer, der har erfaring der er værd at dele? Udbydere, steder osv.

Vi vil gerne være væk i to uger, og det skal være et mekka for børn. Måske findes der nogen gode hemmelige steder derude?
DavidB

Brugeravatar
 
Indlæg: 781
Tilmeldt: 18. aug 2012, 21:04
Geografisk sted: Værløse

Sv: Ferie-fi

Indlægaf Mataugust » 28. feb 2013, 00:21

Ikke specielt meget erfaring, men lysten til at citere Hugh Johnson's holdning til vin."Husk, at ærgelsen over en dårlig vin holder længere end glæden over en lav pris". Det kan måske overføres til rejser.
Ellers er jeg ikke kommer længere end til Lalandia med mine børn. Det kan også anbefales hvis de er til vandlege.
Jeg tror ogsĂĄ godt de ville lave en tour de sommerland, til sommerlan dit og sommerland dat. Jeg ved snart ikke hvor mange sommerlande der er.

Sendt fra min Galaxy Nexus
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2751
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Sv: Ferie-fi

Indlægaf odderen » 28. feb 2013, 00:41

DavidB skrev:Vi skal noget anderledes i sommerferien i år. Vi har besluttet os til at tage på børne-, det meste inklusive-, resortferie. Under devisen når børnene har det godt så har vi det godt - og vi gider ikke lave mad.

Denne ferieform er ny for os og det er lidt en jungle. Umiddelbart tiltaler spies's tilbud os mest, men de er generelt ogsĂĄ lidt dyrere end de andre. Vi har ogsĂĄ en eller anden tro pĂĄ at Spies har stor erfaring med denne ferieform og derfor mĂĄske ogsĂĄ lidt bedre?

Er der nogen af jer, der har erfaring der er værd at dele? Udbydere, steder osv.

Vi vil gerne være væk i to uger, og det skal være et mekka for børn. Måske findes der nogen gode hemmelige steder derude?

Der er rigtigt dejligt ved gardasøen. Jeg kan huske at jeg elskede der da jeg var barn. Der var sol hele tiden. En sø man kunne bade i. Og verdens bedste forlystelsespark garda land. Og der er faktisk også rigeligt med oplevelser til de "gamle" . Jeg ender nok med at tage mine børn derned. Når jeg får nogle vel og mærke...
7musik Autoriseret Odder 7musik
odderen

Brugeravatar
 
Indlæg: 952
Tilmeldt: 3. jan 2013, 23:33
Geografisk sted: Helsinge

Re: Sv: Ferie-fi

Indlægaf Claus-DK » 28. feb 2013, 03:42

odderen skrev:Der er rigtigt dejligt ved gardasøen. Jeg kan huske at jeg elskede der da jeg var barn. .



Hmmm jeg troede sådan noget primært foregik i Thailand.... ruller1 ruller1 ruller1 ruller1
Sorry jeg var nød til at sparke til den bold... rulle4

Vi har været på to ferier på Gran Canaria, det var absurd dyrt, men luksus er nu dejligt, skal der være fest så lad der være fest er lidt mit motto på det område...

Hellere en god ferie hvert andet ĂĄr end en discountferie hvert ĂĄr..

De bedste ferier har været i Danmark, vores familie har haft sommerhus(e) i en lille nordfynsk landsby der hedder Hasmark og man kommer nok ikke tættere på himlen end en ferie der...hvis man er mig..

Vores Søn vil meget hellere ned i onkel Peterś sommerhus end til Gran C, der kan man nemlig fange krabber..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12674
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Ferie-fi

Indlægaf DavidB » 28. feb 2013, 07:24

Tak - vi har holdt ferie i Danmark de sidste fire år, og synes ikke vejret har været med os. Defor VIL vi til et sol og varme sikkert sted i år.
Gardersøen skal tjekkes.


From Phone using Tapatalk
DavidB

Brugeravatar
 
Indlæg: 781
Tilmeldt: 18. aug 2012, 21:04
Geografisk sted: Værløse

Re: Ferie-fi

Indlægaf Sleazy » 28. feb 2013, 07:31

Egypten er ret billigt (især i disse tider), så der kan man komme langt for pengene. Jeg har kun selv været i Hurghada og jeg hadede det - mest fordi jeg ikke var klar over, at der ville være børnefamilier overalt :-) . Men da det netop er det, du søger, så er det da værd at forslå.

Der er i hvert fald rig mulighed for hoteller med store pool-områder, fine strande, all-inclusive spise og drikke såvel som leg med andre børn. På "plus"-siden, så var der også mange fine ture man kunne melde sig til, hvis man gerne ville se Kongernes Dal, pyramiderne osv.. Nu ved jeg ikke, hvor gamle dine børn er, men det kunne da være, de ville finde det interessant. Kongernes Dal var i hvert fald spændende at se og høre om, hvis man ellers kan holde varmen ud.. :grin:

Du kan også prøve at kigge hos Tyrkiet Eksperten, de har vidst også mange rejser til resort-hoteller i Tyrkiet, der opfylder dine krav.
Sleazy

 
Indlæg: 531
Tilmeldt: 20. nov 2011, 21:03
Geografisk sted: Aarhus C

Re: Sv: Ferie-fi

Indlægaf brian » 28. feb 2013, 10:00

odderen skrev:..... Og verdens bedste forlystelsespark garda land......


Garda Land er en fed park. Der kan man sagtens bruge en dag eller to. Omkring selve Garda søen ligger der mange hyggelige små byer. Dejligt sted.

Brian
brian

Brugeravatar
Forhandler
 
Indlæg: 519
Tilmeldt: 11. apr 2011, 15:41
Geografisk sted: Slagelse

Re: Ferie-fi

Indlægaf Sorensiim » 28. feb 2013, 10:05

I ĂĄr kunne vi endelig booke ferie det sted jeg tilbragte alle mine somre som barn musik17

Billede

64m2 lejlighed på 4 sal med udsigt over middelhavet, 150 meter gågade fra den lækreste lækre børnevenlige strand. Glæder mig helt tosset til at tage min familie med derned!
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Ferie-fi

Indlægaf DavidB » 28. feb 2013, 15:06

Men hvor Søren hvor?
DavidB

Brugeravatar
 
Indlæg: 781
Tilmeldt: 18. aug 2012, 21:04
Geografisk sted: Værløse

Re: Ferie-fi

Indlægaf Pearsondk » 28. feb 2013, 16:13

DavidB skrev:Men hvor Søren hvor?


Vive la France

https://maps.google.dk/maps?hl=da&safe= ... JgBEPwSMAA
Headphones: Sennheiser Momentum,, AiAiAi TMA-1 DJ, Nuforce HP-800, Denon Ah-D7100
Amp/DAC: Marantz HD-DAC1
Mobil: Sansa Clip+ @ Rockbox, Nuforce NE-600X, BrainWavz S3,Sony MDR EX650AP
Pearsondk

Brugeravatar
 
Indlæg: 86
Tilmeldt: 25. nov 2012, 10:39
Geografisk sted: 6818 Ă…rre

Re: Ferie-fi

Indlægaf Sorensiim » 28. feb 2013, 16:42

Pearsondk skrev:
DavidB skrev:Men hvor Søren hvor?


Vive la France

https://maps.google.dk/maps?hl=da&safe= ... JgBEPwSMAA

Yep - mere præcist her: http://goo.gl/maps/7RWdb
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Ferie-fi

Indlægaf Burgunder » 1. mar 2013, 10:01

Oh Claus Hasmark strand, der havde min farmor og farfar sommerhus, sĂĄ mange af min barndoms somre er blevet tilbragt der, jeg kan stadigt dufte poplerne bag ved garagen!

Jeg synes i grunden også bedst om Danmark om sommeren, og jeg tager gerne lidt regn med. Det kan da godt være, at det ikke er lige varmt altid, men med lidt mod og mandshjerte kan man da bade de fleste dage, og de andre dage er det også opholdsvejr det meste af tiden, så man kan tage på udflugt gåtur el. og det er i virkeligheden den bedste måde at være sammen med børnene på.
Det kræver selvfølgeligt adgang til et sommerhus, vi er så heldige at kunne låne et på Fanø, og det er skønt.

Så kan man jo tage en solferie i efterårsferien, og besøge de gældsplagede lande i Sydeuropa!
Burgunder

 
Indlæg: 206
Tilmeldt: 4. apr 2011, 13:46

Ferie-fi

Indlægaf DavidB » 8. mar 2013, 22:51

Efter at have danset lidt om den varme grød, er det nu besluttet, bestemt, bestilt og betalt. Vi tager chancen med noget vi aldrig har prøvet før. Tre uger til Rhodos med Spies på et Sunwing Resort. Det river lidt i lommerne... Så bye bye ny dap. Men jeg glæder mig.


From Phone using Tapatalk
DavidB

Brugeravatar
 
Indlæg: 781
Tilmeldt: 18. aug 2012, 21:04
Geografisk sted: Værløse

Re: Ferie-fi

Indlægaf Thomas WM » 9. mar 2013, 00:30

For første gang skal konen og jeg alene afsted på ferie. Det tog lidt tid inden hun kunne forlige sig med at skulle være væk fra ungerne i mere end 8 timer og længere væk end 10 km, men vi skal til Seychellerne. Det er en fejring af 10 års bryllupsdag, dengang var der til en tur i sommerhus, det tages der revanche for nu. Jeg glæder mig som en lille hund.. der glæder sig
musik17
Thomas WM

 

Sv: Ferie-fi

Indlægaf mikkelkhs » 9. mar 2013, 00:54

Thomas WM skrev:For første gang skal konen og jeg alene afsted på ferie. Det tog lidt tid inden hun kunne forlige sig med at skulle være væk fra ungerne i mere end 8 timer og længere væk end 10 km, men vi skal til Seychellerne. Det er en fejring af 10 års bryllupsdag, dengang var der til en tur i sommerhus, det tages der revanche for nu. Jeg glæder mig som en lille hund.. der glæder sig
musik17

Dvs du logrer heftigt med... Halen...? :mrgreen:

Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk2
/mikkelkhs - basshead extraordinaire

Current gear: FiiO E3+FiiO E5+Sony MDR-XB1000+Digizoid Z02+Superlux-681+US-780
Billede
http://db.tt/vsWhXmHL << dropbox, brug lige dette link - sĂĄ fĂĄr jeg 500mb mere plads ;)
mikkelkhs

Brugeravatar
Basshead extraordinaire
 
Indlæg: 816
Tilmeldt: 11. aug 2011, 23:58
Geografisk sted: Your mom's place

Re: Sv: Ferie-fi

Indlægaf Thomas WM » 9. mar 2013, 01:01

mikkelkhs skrev:
Thomas WM skrev:For første gang skal konen og jeg alene afsted på ferie. Det tog lidt tid inden hun kunne forlige sig med at skulle være væk fra ungerne i mere end 8 timer og længere væk end 10 km, men vi skal til Seychellerne. Det er en fejring af 10 års bryllupsdag, dengang var der til en tur i sommerhus, det tages der revanche for nu. Jeg glæder mig som en lille hund.. der glæder sig
musik17

Dvs du logrer heftigt med... Halen...? :mrgreen:

Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk2

I den grad!
Thomas WM

 

Re: Ferie-fi

Indlægaf Claus-DK » 9. mar 2013, 04:51

Bare jeg havde 10 ĂĄrs bryllupsdag, jeg vil gerne til Seychellerne..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12674
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev


Tilbage til Andet-fi

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 2 gæster