Mine faste testnumre



Re: Mine faste testnumre

Indlægaf Bagger » 23. dec 2011, 00:12

Claus-DK skrev:Sad lige og hørte "No Need to argue" og den guitar havde jeg da ikke rigtigt lagt mærke til før, nu skal jeg sidder her hele aftenen og finde ud hvor tidligt den faktisk kommer.... ruller1

Er det de nye Grado'er, som afslører lidt nye detaljer? ;-)
Bagger

Brugeravatar
 
Indlæg: 624
Tilmeldt: 4. apr 2011, 09:19
Geografisk sted: København

Re: Mine faste testnumre

Indlægaf Claus-DK » 23. dec 2011, 00:17

Nøh jeg havde bare aldrig lagt mærke til den..
Albummet var jo fra dengang jeg brugte højtalere, så det er der ikke blevet lytte så meget til efter jeg her set lyset..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Mine faste testnumre

Indlægaf Kvaksalver » 5. jan 2012, 23:19

Bwaaahaha, -jeg har lige testet Trentemøller-nummeret på mine stuehøjttalere!

Det gik, æhh, ikke så godt. Jeg bor i en lejlighed og spiller som regel jævnt højt, men jeg blev simpelthen nødt til at afbryde forsøget efter et minut, fordi jeg syntes det var synd for naboer, underboer og husdyr i ejendommen. Hold nu KÆFT, hvor er det et tungt nummer! Jeg tror, jeg er nødt til at vende tilbage en anden dag. Og så evt, lege lidt med min rumkorrektion, for der var vist en resonans eller to, der fik en tur...

WoooHoooooo :mrgreen:
Senest rettet af Kvaksalver 5. jan 2012, 23:45, rettet i alt 1 gang.
Kvaksalver

Brugeravatar
 
Indlæg: 453
Tilmeldt: 4. jan 2012, 16:28
Geografisk sted: 8000C

Re: Mine faste testnumre

Indlægaf Sorensiim » 5. jan 2012, 23:24

Hahahaha hvor godt! rulle2

Jeg lavede samme nummer på jobbet... Jeg havde et par studiemonitors med som en kollega havde købt af mig, sammen med en lille forstærker. De fik også en gang Chameleon og STRAKS havde jeg hele etagens fulde opmærksomhed :mrgreen:
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Mine faste testnumre

Indlægaf Kvaksalver » 5. jan 2012, 23:31

Sidst jeg havde en oplevelse af, at noget var DYBT, var først gang jeg hørte James Blakes udgave af Limit to Your Love på et sæt ordentlige højttalere. Det var liiiidt noget andet end at høre det i bilen...
Kvaksalver

Brugeravatar
 
Indlæg: 453
Tilmeldt: 4. jan 2012, 16:28
Geografisk sted: 8000C

Sv: Re: Mine faste testnumre

Indlægaf Sorensiim » 6. jan 2012, 00:09

Kvaksalver skrev:Sidst jeg havde en oplevelse af, at noget var DYBT, var først gang jeg hørte James Blakes udgave af Limit to Your Love på et sæt ordentlige højttalere. Det var liiiidt noget andet end at høre det i bilen...

Du mangler en sub i bilen...

Jeg bruger Chameleon som test for så slipper man for at høre på ham den pivende englænder :grin:

Har du forresten prøvet Take The Power Back på stueanlægget? Bare skru godt op i starten, dine naboer vil elske det!
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Sv: Re: Mine faste testnumre

Indlægaf Kvaksalver » 10. jan 2012, 23:54

Sorensiim skrev:
Kvaksalver skrev:Sidst jeg havde en oplevelse af, at noget var DYBT, var først gang jeg hørte James Blakes udgave af Limit to Your Love på et sæt ordentlige højttalere. Det var liiiidt noget andet end at høre det i bilen...

Du mangler en sub i bilen...

Jeg bruger Chameleon som test for så slipper man for at høre på ham den pivende englænder :grin:

Har du forresten prøvet Take The Power Back på stueanlægget? Bare skru godt op i starten, dine naboer vil elske det!


Take the Power Back for fuld hammer får dig til at blinke med øjnene, -også selv om du ved at hugget kommer!

Du bør i øvrigt kigge forbi en dag du er i 8000C, så tager vi listen på stuehøjttalerne...
Kvaksalver

Brugeravatar
 
Indlæg: 453
Tilmeldt: 4. jan 2012, 16:28
Geografisk sted: 8000C

Re: Mine faste testnumre

Indlægaf Aquila » 11. jan 2012, 00:54

"Take the Power Back" skal jeg helt sikkert høre, når jeg får noget ordentligt grej hjem igen! Jeg sidder lige nu med et par billige Sony In-ears, og den bas der, den kan KUN blive sindssyg, med nogle bedre forhold!
WESTONE ES5!!!!
Aquila

Brugeravatar
 
Indlæg: 907
Tilmeldt: 1. apr 2011, 18:30
Geografisk sted: Kolding.

Re: Sv: Re: Mine faste testnumre

Indlægaf Sorensiim » 11. jan 2012, 14:38

Kvaksalver skrev:Du bør i øvrigt kigge forbi en dag du er i 8000C, så tager vi listen på stuehøjttalerne...


Jeg arbejder i 8220 så at svinge forbi 8000C en dag konen henter ungerne skulle da være min mindste kunst - og en fornøjelse! :mrgreen:
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Mine faste testnumre

Indlægaf vaskebjørnen » 17. feb 2012, 23:22

Take the power back
Det er så lækkert med det dobbelt slag, prøvede lige med pro700 pheew det var lidt fedt og så lige E11'eren til at vække dem til live. det er vanedannende rullw3
WARNING:DO NOT ATTEMPT TO DRIVE OR OPERATE HEAVY MACHINERY WHILE PLAYING YOUR AIR GUITAR

[GEAR] On the go: Ipod 160GB : Qusp LOD : Alo RX : Future Sonics Atrio
vaskebjørnen

Brugeravatar
Kabelsnedker
 
Indlæg: 2165
Tilmeldt: 19. nov 2011, 15:13
Geografisk sted: Næstved

Re: Mine faste testnumre

Indlægaf Kaps » 17. feb 2012, 23:34

Man behøver ikke have tynd lyd i bilen, i mine unge dage kørte jeg i en gammel polo med 2*15" + 2*12" krydret med 2000watt rms i 1 ohm fra to digitale monoblokke. Det var nok til at give opkastfornemmelse og få taget til at give sig 5cm. Siden da er min hjerne begyndt at fungere og aner nu ikke hvad jeg tænkte på dengang
I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure you realize that what you heard is not what I meant.
Kaps

Brugeravatar
 
Indlæg: 1181
Tilmeldt: 14. okt 2011, 01:06
Geografisk sted: Herning

Re: Mine faste testnumre

Indlægaf Sovsigryden » 13. jul 2012, 08:04

Ville lige nævne at "Open Your Ears" er på bud hos hdtracks... Det koster pt små 9$ eller ca 55 kr...

Open Your Ears @ HDTracks.com
Sovsigryden

 
Indlæg: 10
Tilmeldt: 12. jul 2012, 17:09
Geografisk sted: Ă…rhus

Re: Mine faste testnumre

Indlægaf vaskebjørnen » 15. sep 2012, 21:16

Claus-DK skrev:Sad lige og hørte "No Need to argue" og den guitar havde jeg da ikke rigtigt lagt mærke til før, nu skal jeg sidder her hele aftenen og finde ud hvor tidligt den faktisk kommer.... ruller1

Hvor tidligt kom du frem til, jeg kan finde den fra 34-35sek inde pĂĄ Alo RX -> Heir 4.Ai
WARNING:DO NOT ATTEMPT TO DRIVE OR OPERATE HEAVY MACHINERY WHILE PLAYING YOUR AIR GUITAR

[GEAR] On the go: Ipod 160GB : Qusp LOD : Alo RX : Future Sonics Atrio
vaskebjørnen

Brugeravatar
Kabelsnedker
 
Indlæg: 2165
Tilmeldt: 19. nov 2011, 15:13
Geografisk sted: Næstved

Sv: Mine faste testnumre

Indlægaf Sorensiim » 15. sep 2012, 22:36

Sovsigryden skrev:Ville lige nævne at "Open Your Ears" er på bud hos hdtracks... Det koster pt små 9$ eller ca 55 kr...

Open Your Ears @ HDTracks.com

Købkøbkøbkøbkøb!
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Mine faste testnumre

Indlægaf Kvaksalver » 11. jan 2013, 23:27

Prøv lige at tá en tur med tv2's Rigtige Mænd. Bare gi den godt med havre og vent på bassen og Telecasteren...
Kvaksalver

Brugeravatar
 
Indlæg: 453
Tilmeldt: 4. jan 2012, 16:28
Geografisk sted: 8000C

Re: Mine faste testnumre

Indlægaf Pearsondk » 28. feb 2013, 16:19

Sovsigryden skrev:Ville lige nævne at "Open Your Ears" er på bud hos hdtracks... Det koster pt små 9$ eller ca 55 kr...

Open Your Ears @ HDTracks.com



Købt.. Nu mangler jeg bare at få fri fra arbejde, og få lagt ungerne i seng.. :grin:
Headphones: Sennheiser Momentum,, AiAiAi TMA-1 DJ, Nuforce HP-800, Denon Ah-D7100
Amp/DAC: Marantz HD-DAC1
Mobil: Sansa Clip+ @ Rockbox, Nuforce NE-600X, BrainWavz S3,Sony MDR EX650AP
Pearsondk

Brugeravatar
 
Indlæg: 86
Tilmeldt: 25. nov 2012, 10:39
Geografisk sted: 6818 Ă…rre

Re: Sv: Mine faste testnumre

Indlægaf Pearsondk » 28. feb 2013, 23:59

Sorensiim skrev:
Sovsigryden skrev:Ville lige nævne at "Open Your Ears" er på bud hos hdtracks... Det koster pt små 9$ eller ca 55 kr...

Open Your Ears @ HDTracks.com

Købkøbkøbkøbkøb!


Tak rulle2 .. Hold da op et sæt lækre nummer, hvor man virkelig får lov forskellene på de forskellige hovedtelefoner man har liggende!

For hold da op, de er tydeligt at hører hver sin hovedtelefons stærke og svage sider.

Momentum: Masse af fylde, bund og detalje rigdom, men snæver i sit lydbilled og farvet mere varm end K550.
K550: Svagere end Momentum på de fleste punkter, når slet ikke lige så lagt ned i de dybe toner, men til gengæld meget bredere og åbent i sit lydbilled.
Headphones: Sennheiser Momentum,, AiAiAi TMA-1 DJ, Nuforce HP-800, Denon Ah-D7100
Amp/DAC: Marantz HD-DAC1
Mobil: Sansa Clip+ @ Rockbox, Nuforce NE-600X, BrainWavz S3,Sony MDR EX650AP
Pearsondk

Brugeravatar
 
Indlæg: 86
Tilmeldt: 25. nov 2012, 10:39
Geografisk sted: 6818 Ă…rre

Re: Mine faste testnumre

Indlægaf Mataugust » 23. mar 2013, 23:03

Billede
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2748
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Re: Mine faste testnumre

Indlægaf Lanzky » 22. apr 2013, 16:00

Jeg har ikke en fast liste over testnumre, men vælger typisk fra en pulje. Der har ikke været så meget fokus på trommer, så jeg vil anbefale Tools Ticks & Leeches fra Lateralus. Trommerne i introen er hurtige, stramme og dækker meget af det dybere spektrum. Selv med en dårlig indspilning kan det høres, hvis det bliver slapt og udflydende.
Lanzky

Brugeravatar
 
Indlæg: 416
Tilmeldt: 22. nov 2012, 16:47
Geografisk sted: København

Re: Mine faste testnumre

Indlægaf Kong Gulerod » 4. aug 2013, 16:32

Et par af mine sikre pluk er med Cara Dillon, en irsk folkesanger som nogen måske (gen)kender som stemmen på Mike Oldfield's "Man in the Rain" (fra Tubular Bells III). Udover at jeg synes stemmen er absolut fantastisk, så er alle hendes fire plader (+ to DVD'er) også optaget i en kvalitet klart over gennemsnittet. Faktisk i en grad så et den sidste livekoncert har været en del af B&W's "society of sound" præsentationer.

Et par samples (for at illustrere stilen, ikke lydkvaliteten):

https://www.youtube.com/watch?v=V-oquRLcmAM

https://www.youtube.com/watch?v=nfpG6nVcoCY

/U.
>>DIY Blog<<

Grej:
PĂĄ farten: iPhone 6S 128GB -> Sennheiser CX5.00
PĂĄ kontoret: AR M2 DAP -> Momentum on-ear/B&W P5/Beyer T51p/Sennheiser IE800
PĂĄ sofaen: SR-007 (v2)/TH900 (v1)/T1 (v1)/K812
PĂĄ lageret: Uha, meget forskelligt :)
Kong Gulerod

 
Indlæg: 154
Tilmeldt: 2. sep 2011, 21:24

ForegåendeNæste

Tilbage til Musik

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 6 gæster