kskruger skrev:Nu har jeg fået mig et sæt Hifiman HE-500 og de første lytte indtryk er desværre noget skuffende. Det skal siges, at jeg har kun lyttet via min computer og min Naim stereo forstærker. Jeg har dog købt en brugt Heed Canamp, som kommer i løbet af ugen, håber den kan rette lidt op på lyden.
Min største anke, er diskanten er for blød og tilbagetrukket, ligesom der bliver beskrevet i testen. Faktisk rammer beskrivelse i testen ret godt med, hvad jeg også høre.
SĂĄ hvis ikke den bliver markant bedre med Heed Canamp, ja sĂĄ mĂĄ denne Hifiman videre ud i den store verden.
toppe skrev:Hej Kruger,
Du skrev i en anden tråd (som jeg ikke ville spamme, derfor mit indlæg her):kskruger skrev:Nu har jeg fået mig et sæt Hifiman HE-500 og de første lytte indtryk er desværre noget skuffende. Det skal siges, at jeg har kun lyttet via min computer og min Naim stereo forstærker. Jeg har dog købt en brugt Heed Canamp, som kommer i løbet af ugen, håber den kan rette lidt op på lyden.
Min største anke, er diskanten er for blød og tilbagetrukket, ligesom der bliver beskrevet i testen. Faktisk rammer beskrivelse i testen ret godt med, hvad jeg også høre.
SĂĄ hvis ikke den bliver markant bedre med Heed Canamp, ja sĂĄ mĂĄ denne Hifiman videre ud i den store verden.
Jeg er lidt ked af at høre at du finder den skuffende Men, det er nu heller den allernemmeste hovedtelefon at få til at synge - den stiller et vist krav til forstærkeren, og din computer er helt sikkert ikke nok. Naim kender jeg ikke, og selv om det sikkert er en rigtig fin forstærker, tillader jeg mig at tvivle på dens hovedtelefonsudgang - jeg har endnu til gode at høre en nyere forstærker der kan drive en besværlig hovedtelefon på en anstændig vis... I 'gamle' dage, dvs 70'erne og måske starten af 80'erne, var det mere udbredt at bruge krudt på at lave gode hovedtelefonsudgange end i nyere tid, men som sagt kender jeg ikke Naim.
Jeg håber du får mere held med din kommende forstærker, for jeg synes nu at he500 er rigtig god, men den kræver sit af forstærkeren, og den gør det også meget nemt at skelne en dårlig/middelmådig/god/super kilde imho. Har du en Dac eller bruger du en cd-afspiller eller andet som kilde?
Nu ved jeg ikke hvor i landet du befinder dig, men jeg synes at dy skylder dig selv at lytte til dine he500 på noget forskelligt grej inden du beslutter dig for at skille dig af med dem - det kan selvfølgelig sagtens tænke sig, at de bare ikke passer dine ører og præferencer, men hvis jeg var dig, ville jeg prøve dem af på noget 'bedre' grej inden du opretter en post i k/s/b
PS. Jeg kan ikke rigtig slutte mig til David's anmeldelse af diskanten i he500 som værende blød og tilbagetrukken, men nogen vil nok også mene jeg er lidt diskant-sky - jeg synes der er rigeligt, næsten (men kun også næsten) lidt for meget Vi har alle forskellige præferencer...
Daf skrev:Det med tilbagetrukket diskant og andet kan være et relativt problem, sådan at forstå at du er vandt til hp100, som er... ja, i de fleste tilfælde helt rigtig i diskanten, og du vil derfor synes at he500 har for lidt at byde på i toppen.
Nu får du en canamp og den mangler i hvert fald ikke noget. Med det udgangspunkt kunne du lytte eksklusivt på he500 i et par uger til at starte med. Du vil vænne dig til den. Når du så efter de par uger pludselig sætter din hp100 på canamp, så ved du hvad du vil. Hvis du siger aarg! Der er for meget diskant i hp100! Så er det he500 du beholder. Hvis du derimod siger yes! Det her er godt! Ja, så må he500 videre til en anden.
kskruger skrev:Må indrømme, at det er noget svært at blive klog på, omkring forstærker til den. Hvis jeg havde vist at HE-500 var så kræsen, så havde jeg ikke købt den.
kskruger skrev:Jeg bor i Vallensbæk strand.
toppe skrev:Jeg har hørt he500 på Anda's Lake People G100 og den gør det altså ret godt! Den ser måske ikke ud af meget, men den har masser af muskler. Den laves vist ikke mere, og jeg ved ikke hvilken af de to, som han linker til, der er 'afløseren'. Lake People er vist 'arbejdsudgaven' af Violectric.
Claus-DK skrev:velourpuder giver generelt en noget mere luftig lyd end tætte pleather/læder puder..
kskruger skrev:Den har det forsølvet kabel og det er ikke velour puder, men de andre helt sorte puder. Jeg har dog velour puder til den, så det må prøves i morgen.
Claus-DK skrev:Ja det er jo fordi man åbner døren og får et meget større rum, puderne er noget der kan forandre hovedtelefoners lyd i forbavsende grad, meget mere end forstærkere og DACs, det er ikke altid i en heldig retning, men det er bestemt noget der er sjovt og relativt simpelt at lege lidt med..
Tilbage til Hovedtelefon forstærkere
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 10 gæster