Stik forringer lyden?



Re: Stik forringer lyden?

Indlægaf Burning777 » 8. apr 2011, 07:33

Sandrenseren skrev:
Claus-DK skrev:Jo så pyt, bare lige eet spørgsmål oplever vi alle farven grøn på samme måde ???


Det gør vi helt sikkert ikke, men hvis nu du mener at naboens græs er grønnere, er det så ikke nærliggende at få konen til at snuppe en håndfuld græsstrå fra din plæne og en håndfuld fra naboens, tage dem med ind til dig i køkkenet og bede dig fortælle hvilke græs der stammer hvorfra? Altså såfremt du virkelig er interesseret i at finde ud af om du kan se forskel, hvis din fornøjelse primært ligger i at brokke dig over at naboen har det bedre så skal du naturligvis ikke undersøge det.. ;)


Det er smukt udtrykt i et meget sigende billede. :D

Mit problem er nok at jeg ofte glemmer at sammenligne tingene grundigt nok. Jeg er en meget svag sjæl og hvis jeg har fået et eller andet produkt på hjernen så er jeg svær at stoppe inden jeg har fået brugt pengene. Det skal dog siges at det ikke er så slemt længere som i begyndelsen af denne hobby dengang skulle jeg have alt hvad der var "flavour of the month" på head-fi.
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: Stik forringer lyden?

Indlægaf Sandrenseren » 8. apr 2011, 13:09

Burning777 skrev:Mit problem er nok at jeg ofte glemmer at sammenligne tingene grundigt nok. Jeg er en meget svag sjæl og hvis jeg har fået et eller andet produkt på hjernen så er jeg svær at stoppe inden jeg har fået brugt pengene. Det skal dog siges at det ikke er så slemt længere som i begyndelsen af denne hobby dengang skulle jeg have alt hvad der var "flavour of the month" på head-fi.


Den tror jeg vi er rigtigt mange der lider af, jeg lider også af den der "uh, det ser spændende ud, hvor lagde jeg mit visakort?". Lige for tiden er jeg ret tændt på en Matrix Mini-i, der er lige kommet en med fjernbetjening, problemet er bare at jeg har lige akkurat ingenting at brug den til, jeg har allerede en headphone amp og jeg har også en forforstærker der kan fjernbetjenes, men alligevel ser den forførende ud med sit fancy røde display, suk.. Der er bare et eller andet spændende ved jagten på den næste stump, uanset om det så giver mening eller ej..

Jeg oplever til gengæld at de perioder hvor jeg smækker hælene i og erklærer mig tilfreds med det jeg har nu tit er de perioder hvor jeg får nydt musikken mest. På engelsk hedder det vist "stop and smell the roses", der er altså et eller andet over at sætte jagten på hold og nyde der hvor man er - det kan bare være svært når der hele tiden kommer nye fristelser på markedet.
Sandrenseren

 
Indlæg: 210
Tilmeldt: 1. apr 2011, 22:48
Geografisk sted: Hedehusene

Re: Stik forringer lyden?

Indlægaf Burning777 » 10. apr 2011, 08:41

Jeg glæder mig til at høre hvad OP (Michael K) finder fem til med de stik :)
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: Stik forringer lyden?

Indlægaf Michael K » 10. apr 2011, 12:56

Ja altså jeg har prøvet det med at sætte det til og tage det fra bagefter og lytte til det samme, og synes altså det lyder svagere og mere ukontrolleret med de stik på.
Michael K

 
Indlæg: 26
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:45

Re: Stik forringer lyden?

Indlægaf Claus-DK » 10. apr 2011, 13:22

Jeg ved godt det lyder lidt dumt, men er du sikker pĂĄ at lyden ikke bare bliver lavere ???

En lydkilde der spiller bare en smule højere vil altid lyde/virke bedre, når man skifter mellem dem, det bruger butikkerne når de demonstrere kabler, de skruer lige lidt op...NOGLE butikker, jeg er sikker på at der er mange seriøse forhandlere der ikke gør sådan.
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Stik forringer lyden?

Indlægaf Michael K » 10. apr 2011, 13:49

SĂĄ har jeg bestilt 2 http://www.av-connection.dk/?PGr=3559&ML=417 - sĂĄ mĂĄ jeg teste med dem, om det er bedre.
Michael K

 
Indlæg: 26
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:45

Re: Stik forringer lyden?

Indlægaf Burning777 » 1. jun 2011, 07:18

Michael K skrev:SĂĄ har jeg bestilt 2 http://www.av-connection.dk/?PGr=3559&ML=417 - sĂĄ mĂĄ jeg teste med dem, om det er bedre.


Fandt du nogensinde ud af hvad du bedst kunne lide og om der i det hele taget var nogen hørbar forskel?
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: Stik forringer lyden?

Indlægaf librarian » 1. jun 2011, 08:31

hvis du deler signalet i to, må det nødvendigvis blive svagere. Det har i sig selv ikke noget at gøre med kablets kvalitet. Det er en helt anden diskussion, som ikke er helt uinteressant :) jeg har selv været ude i at bruge splittere, også med halvskidt resultat... Mener jeg så et brugt aps splitter kabel på apuresound.com for nylig...hvis det nu skal være...
Stationært: Sansui SR-222 MK-V|Ontech Monsterdac V3>Luxman C/M 02
Transportabelt: Zstella usb dac
Hovedtelefoner:
AKG K240 DF / AKG K400 / ER4S
AKG K340 / Hovedgrej No. 1 / ikko oh1
Stax SRD7 MK2 > Stax Lambda Pro
librarian

 
Indlæg: 2518
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:36
Geografisk sted: København

Re: Stik forringer lyden?

Indlægaf librarian » 1. jun 2011, 08:55

NĂĄ, det er stadig til salg. 60$=ca.300 dkk....

http://apuresound.com/fs.html

Ups, sorry,
ser lige, at det ikke er RCA, og det er vist det, du skal bruge, så linket er ikke til meget hjælp.......
Stationært: Sansui SR-222 MK-V|Ontech Monsterdac V3>Luxman C/M 02
Transportabelt: Zstella usb dac
Hovedtelefoner:
AKG K240 DF / AKG K400 / ER4S
AKG K340 / Hovedgrej No. 1 / ikko oh1
Stax SRD7 MK2 > Stax Lambda Pro
librarian

 
Indlæg: 2518
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:36
Geografisk sted: København

ForegĂĄende

Tilbage til Lydkilder

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 4 gæster