SĂĄdan fanger du flere krabber.



SĂĄdan fanger du flere krabber.

Indlægaf Claus-DK » 9. jun 2013, 18:19

SĂĄ er vi vendt hjem igen..
Ingen fisk fik jeg pĂĄ krogen (sĂĄ jeg skal nok ned og fange en gedde i aften), men vi fangede en million krabber, ca..

Jeg fik en super idé til at fiske krabber og da vi jo er en del fædre her der fanger krabber, vil jeg da lige give tippet videre..
Man hopper i bilen og kører i ALDI køber nogle frosne sildefileter og et par nylonsokker, eller et par gamle tyndslidte tennissokker, en stofpose, sådan en BHvaske pose, mulighederne er mange..
SĂĄ smider man en sildefilet og en sten i sokken, sokken bindes sokken fast pĂĄ snoren og vi smider hele herligheden i vandet..

Det behøver naturligvis ikke at være sild, mere eller mindre alt fersk kød affald kan bruges, en håndfuld smadrede muslinger, fiskeaffald, man kan jo putte alle mulige "lækre" ting i sådan en sok..

Det fedeste er at du ikke får ædt din madding !!!
Vi har jo sikkert flere stået med hovedet af en eller anden fik og fanget krabber og oplevet at det går helt i stå når det lækre er spist, det gør det ikke mere for de dumme dyr kan jo ikke æde det mere, de sidder også fint fast på en stofpose

Man kunne jo så tro at det at de ikke får noget at æde gør at man ikke fanger noget, men det er meget usandt for det er mindst lige så effektivt, krabber er ihærdige og sultne dyr og kravler jo ikke væk bare fordi den skal igennem noget tyndt stof, de klør bare på for at komme ind til kødet, de bliver heller ikke mætte og går hjem, så det synes jeg i skulle prøve næste gang i fisker krabber..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: SĂĄdan fanger du flere krabber.

Indlægaf Henrik_sdk » 9. jun 2013, 19:54

billeder...
Henrik_sdk

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 2384
Tilmeldt: 1. apr 2011, 23:46
Geografisk sted: Ringsted

Re: SĂĄdan fanger du flere krabber.

Indlægaf Claus-DK » 9. jun 2013, 22:56

Dem mĂĄ du danne i fantasien, jeg har altid mit kamera ved hĂĄnden, men fĂĄr det aldrig brugt.
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: SĂĄdan fanger du flere krabber.

Indlægaf librarian » 10. jun 2013, 11:56

spiser du krabberne?
Stationært: Sansui SR-222 MK-V|Ontech Monsterdac V3>Luxman C/M 02
Transportabelt: Zstella usb dac
Hovedtelefoner:
AKG K240 DF / AKG K400 / ER4S
AKG K340 / Hovedgrej No. 1 / ikko oh1
Stax SRD7 MK2 > Stax Lambda Pro
librarian

 
Indlæg: 2518
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:36
Geografisk sted: København

Re: SĂĄdan fanger du flere krabber.

Indlægaf Claus-DK » 10. jun 2013, 12:13

Nej vi lukker dem da ud igen..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: SĂĄdan fanger du flere krabber.

Indlægaf Claus-DK » 19. jul 2018, 16:46

Jeg har jo arbejdet videre pĂĄ projektet fang en hulens masse krabber, jeg gemmer mine fiskehoveder i fryseren, nĂĄr jeg slagter fisk, sĂĄ jeg har en god portion fiskehoveder, med tarme og indvolde.
Det er meget bedre end sildefillette, muslinger alt, fiskehoveder er nummer 1 til krabber og har altid været det..

Jeg bruger et net fra kartofler eller løg eller noget andet der er i et net..

Vi knuste rekorden fra 2016, som var pĂĄ 276 krabber i spanden..
Det kom vi over 4 gange og vores nye rekord er 334 krabber og 42 krabber hevet op i et træk !!
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: SĂĄdan fanger du flere krabber.

Indlægaf Ostebaronen » 30. jul 2018, 14:00

Det er win win for begge parter. Man hygger sig med at fange krabber og krabberne fĂĄr lidt mad.

Men det er da godt nok nogle vilde mængder krabber I får fisket sammen. Imponerende!
Mmm... Ost...
Ostebaronen

Brugeravatar
Code Poet
 
Indlæg: 2481
Tilmeldt: 17. maj 2011, 10:00
Geografisk sted: Søllerød


Tilbage til Claus-dk's blog

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 0 gæster