IEM / Hovedtelefoner for sig?



IEM / Hovedtelefoner for sig?

Indlægaf huml3 » 13. jun 2013, 18:10

Jeg tager mig selv i at bruge mere og mere tid herinde pĂĄ siden hvilket jo er meget dejligt! :)

Dog har jeg hidtil kun haft interesse for IEM / CIEM trĂĄdene, og finder mig ofte forvirret af mange posts omhandlende hovedtelefoner.

Så mit forslag lyder på at opdele "Hovedtelefoner" til "Hovedtelefoner" og "IEM's". Ligesom det er blevet gjort med forstærkere og DAC forstærkere.

Jeg er stadig en ret ny bruger herinde, og vil selvfølgelig ikke ødelægge noget for de garvede herinde.

Så kan I bare skyde løs! rulle4
huml3

 
Indlæg: 61
Tilmeldt: 31. jul 2011, 10:30
Geografisk sted: Horsens

Sv: IEM / Hovedtelefoner for sig?

Indlægaf Rappo » 13. jun 2013, 18:49

Det bedste argument for ikke at gøre det, er forummets begrænsede størrelse. Det er ikke ligefrem fordi at underforummet hovedtelefoner er ved at drukne i indlæg. Det kan lidt sammenlignes med, at inddele hovedtelefonforstærker forummet i en rør og en solid state del. Det mener jeg heller ikke at der er behov for pt.

NĂĄr det sĂĄ er sagt sĂĄ er det mig sĂĄdan set underordnet, om det deles op eller om det forbliver som det er nu, sĂĄ er der stemning for opdeling sĂĄ Go! :-)
Mit grej <--
I need my 1987 DG-20 Casio electric guitar, set to mandolin, yeah. Drop the drums!
Rappo

Brugeravatar
 
Indlæg: 1980
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:37
Geografisk sted: Odense

Re: IEM / Hovedtelefoner for sig?

Indlægaf huml3 » 13. jun 2013, 19:39

Ah ja, den tekniske del ved jeg ingen ting om :-) Det kan da også være det bare er mig som føler der er meget at overskue, værende ny herinde osv :-)
huml3

 
Indlæg: 61
Tilmeldt: 31. jul 2011, 10:30
Geografisk sted: Horsens

Re: IEM / Hovedtelefoner for sig?

Indlægaf Claus-DK » 13. jun 2013, 23:29

Teknisk er det slet ikke et problem, men jeg har den holdning at det er lidt overflødigt at have et separat forum hvor der måske vil komme 5-7 tråde om året, hermed ikke sagt at det ikke vil komme på et tidspunkt, for det var med i den oprindelige opdeling da vi startede, så idéen er som sådan ikke ny eller dårlig, jeg synes bare ikke vi har indlæg nok om emnet til at have et dedikeret forum til det...

kommer der en masse der siger at "det skal vi da have, det er den bedste idé siden brød i skiver" vil jeg naturligvis oprette det fluks, mere stiv og rigid er jeg heller ikke..
Det er ikke mig der enerådigt bestemmer her på siden, jeg har fra starten gjort alt hvad jeg kunne for at lave det som flertallet ønsker og det vil jeg naturligvis fortsætte med..

Så kan du tromle en flok medlemmer sammen der siger det er en god idé, vil dit ønske blive opfyldt...
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: IEM / Hovedtelefoner for sig?

Indlægaf huml3 » 14. jun 2013, 00:24

Ja det passer nok egentlig meget godt overens med det jeg har oplevet :-)
For som nævnt så er det jo fordi pt. er min eneste interesse IEM's og jeg har svært ved at finde rundt i dem nok fordi der er så få blandt mængden, og det irriterer mig til tider ;-)

Men sĂĄ kan den vidst bare lukkes her hehe. Beklager jeg spildte folks tid :-)
huml3

 
Indlæg: 61
Tilmeldt: 31. jul 2011, 10:30
Geografisk sted: Horsens

Re: IEM / Hovedtelefoner for sig?

Indlægaf Claus-DK » 14. jun 2013, 01:15

Du har bestemt ikke spildt nogens tid, jeg synes det er dejligt at du vil være med til at forbedre side og jeg forstår til fulde dit argument..

Og som sagt hvis der er stemning for det er det slet ikke noget problem at lave den opdeling du ønsker, du må endelig ikke se mit indlæg som være en endelig beslutning, det er bare min mening, men den tæller altså ikke mere end din...

Jeg har slet ikke overblik over hvor mange tråde der er om emnet IEM/inears, jeg ved at hovedtelefoner er oppe på 19 sider med 25 emner på hver side, det er altså mange emner og ligger der måske 25-50 tråde om IEMs kan de jo nemt drukne (i alt det kedelige)og så ville det måske slet ikke være nogen dårlig idé, men som skrevet så har jeg ikke lige overblik over det..

Der er naturligvis en del arbejde involveret i at finde og flytte rundt på trådene, men det behøver jo ikke blive gjort her og nu..

Lad os lave en aftale, hvis du kan finde over 1 side med trĂĄde om IEMs (altsĂĄ mere end 25 trĂĄde) sĂĄ laver vi en kategori til dem..

Eller sagt på en anden måde hvis du vil hjælpe med at finde trådene, har jeg intet imod at vi prøver at lave det underforum du efterlyser og finder vi ud af om et ½års tid at det var en dårlig idé kan vi jo bare lave det om igen..

Husk at da vi startede for lidt over 2 år siden havde vi 0 emner og der virkede det overflødigt med alt for mange tomme kategorier, det gjorde ting uoverskuelige, men er vi nået et punkt hvor det er blevet uoverskueligt på grund af for få kategorier, så skal vi da have løst det problem..

Min egen interesse startede ogsĂĄ med inears og jeg savnede voldsomt en separat afdeling for dem pĂĄ head-fi, den er sĂĄ kommet senere..

Mit største ønske er jo at vi har et dynamisk forum som aldrig stopper med at udvikle sig og blive bedre og dit forslag kan jo være en del af det..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: IEM / Hovedtelefoner for sig?

Indlægaf Claus-DK » 14. jun 2013, 01:21

Det er nemt for os der har været med i længere tid at glemme hvor mange tråde vi faktisk har, vi læser jo stort set alle bare de nye emner, de gamle har vi jo læst og det kan godt være lidt svært for os/mig at sætte os i et nyt medlems sted, som er kommet for at finde info om et eller andet specielt, i dit tilfælde inears, der er jo trods alt 19*25 =over 450 tråde om hovedtelefoner og det er altså en del læsestof at pløje sig igennem, for at finde de måske 37 tråde der har ens interesse..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: IEM / Hovedtelefoner for sig?

Indlægaf jacobask » 14. jun 2013, 07:33

Er det ikke noget med at man kan have topic icons i phpBB. Måske der kunne laves en checkbox på "nyt emne" siden under hovedtelefoner, hvor man kunne vælge om emnet omhandlede det ene eller det andet? så kunne det tydeligt ses i oversigten?

/ask
jacobask

Brugeravatar
 
Indlæg: 127
Tilmeldt: 28. jun 2012, 09:19
Geografisk sted: LangĂĄ

Re: IEM / Hovedtelefoner for sig?

Indlægaf Claus-DK » 14. jun 2013, 07:37

fisk
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: IEM / Hovedtelefoner for sig?

Indlægaf huml3 » 14. jun 2013, 12:12

Det ville faktisk lyde som en god løsning det som jacobask nævner :)
Men det ville stadig kræve at man lige fandt de enkelte nåle i hø-stakken :) Jeg kan godt gå igang med at lede på et senere tidspunkt, dette semester drukner mig i eksamener pt. :-)
huml3

 
Indlæg: 61
Tilmeldt: 31. jul 2011, 10:30
Geografisk sted: Horsens

Re: IEM / Hovedtelefoner for sig?

Indlægaf Claus-DK » 15. jun 2013, 01:50

Er der slet ikke andre der har en mening om dette ??
Jeg synes at et ikon ved en trĂĄd er lidt underligt, det er da meget smartere at have et dedikeret underfora hvor trĂĄdene er samlet, ellers skal man jo stadig igennem 19 sider med emner for at finde de trĂĄde..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: IEM / Hovedtelefoner for sig?

Indlægaf jacobask » 15. jun 2013, 08:18

Min holdning generelt i fora er, at man skal undgå alt for mange underfora - det går det bare mere bøvlet at bladre igennem.... Samtidigt har du nok også ret i at et ikon ikke gør megen forskel. Hvis jeg skal finde noget på et forum kigger jeg som regel lige de mest oplagte steder eller bruger søgefunktionen - og denne er som regel ret ligeglad med hvilket underforum trådene ligger i.
Netop søgning ser da også ud til at fungere rigtigt godt i dette tilfælde. En søgning på CIEM i "hovedtelefoner" hvor resultatet vises som emner giver 33 emner der er rimeligt hurtige at "skanne" igennem.

Meget fin sortering på underfora giver som regel lidt ekstra overblik som ny, men man kommer ret hurtigt "ind" i et forum og finder derved ud af hvad der skal søges efter eller kan huske brudstykker (søgeord) fra gamle diskussioner. Som du selv siger skifter man ret hurtigt over i "læs nyeste indlæg"-mode og så er det rart at der ikke er alt for mange kategorier.

Jeg syntes egentligt først at det giver mening at dele op på underkategorier når der begynder at være mere end 1 side nye indlæg i en kategori i løbet af 1-2 dage.

bare mine 2 øre.

/ask

PS.: Selvom jeg ikke er så aktivt skrivende i hoved-fi kategorierne syntes jeg at dette er et fantastisk forum, og en af dem med de absolut mest imødekommende brugere! Jeg har efterhånden hentet rigtigt meget inspiration her, og så skal aktiviteten nok komme når jeg bliver lidt mere hoved-fi-rutineret!
jacobask

Brugeravatar
 
Indlæg: 127
Tilmeldt: 28. jun 2012, 09:19
Geografisk sted: LangĂĄ

Re: IEM / Hovedtelefoner for sig?

Indlægaf Niels » 15. jun 2013, 08:25

Claus-DK skrev:Er der slet ikke andre der har en mening om dette ??

jojo
Det er nemt for os der har været med i længere tid at glemme hvor mange tråde vi faktisk har, vi læser jo stort set alle bare de nye emner, de gamle har vi jo læst og det kan godt være lidt svært for os/mig at sætte os i et nyt medlems sted, som er kommet for at finde info om et eller andet specielt, i dit tilfælde inears, der er jo trods alt 19*25 =over 450 tråde om hovedtelefoner og det er altså en del læsestof at pløje sig igennem, for at finde de måske 37 tråde der har ens interesse..

Her mener jeg du rammer plet, hvorfor vi "gamle" bør lytte nøje til de nyere medlemmers ønsker om forbedret/ændret struktur.
SĂĄ lad os endelig fĂĄ den opdeling mellem Fullsize og Iem/Ciem.Billede
Niels

 

Re: IEM / Hovedtelefoner for sig?

Indlægaf Claus-DK » 15. jun 2013, 08:50

Jeg er selv blevet nyt medlem pĂĄ et "renaultforum" og der ligger alle mulige trĂĄde, der peger i alle mulige retninger om samtlige modeller i samme kategori, der savner jeg alvorligt at der var en underkategori der hed "Megane" ..

Hvis vi skulle have en hel side tråde efter en til to dage ville een kategori være nok på dette forum, vi har mellem 3 og 4 nye tråde om dagen i gennemsnit..

Hvis man bruger "nye emner" funktionen kan det jo være lige meget hvor megen opdeling der er, derimod har jeg den holdning at det er meget vigtigt at nye medlemmer ikke føler sig helt lost og har relativt nemt ved at finde det de søger..

Som udgangspunkt vil jeg have så få kategorier som muligt og samtidigt bevare overblikket, hvilket jo trækker lidt i hver sin retning..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: IEM / Hovedtelefoner for sig?

Indlægaf jacobask » 15. jun 2013, 09:15

Jeg forstĂĄr til fulde dine overvejelser og syntes egentligt at det virker ret godt balanceret her. Der er ikke mange underfora uden aktivitet, og samtidigt er der ikke for meget aktivitet i de enkelte underfora.

Mente i øvrigt ikke nye tråde, tråde med nye indlæg.

/ask
jacobask

Brugeravatar
 
Indlæg: 127
Tilmeldt: 28. jun 2012, 09:19
Geografisk sted: LangĂĄ

Re: IEM / Hovedtelefoner for sig?

Indlægaf Claus-DK » 15. jun 2013, 09:27

Jeg kunne også forestille mig at "mindre" kategorier måske ville få folk med specifikke interesser til at skrive og læse mere, forstået på den måde at når man opholder sig i et underforum hvor man kender lidt til emnet og har interesse for det, er det måske mere fristende at deltage i det område og når man først har fået hul på bylden kan man så håbe at aktiviteten breder sig til de andre fora..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: IEM / Hovedtelefoner for sig?

Indlægaf Buyer no 1 » 15. jun 2013, 10:48

Jeg er også mere til færre kategorier med flere tråde, end mange kategorier med få tråde. Men skulle man tænke dette ud i det ekstreme, kunne vi nøjes med at have glædestråden og irritationstråden, og så bare skrive alt dér.

Så det er jo en balancegang. Personligt er jeg ikke interesseret i iems, så det ville være fint med mig med et separat underforum. Til gengæld mener jeg det er vigtigt at få flyttet alle tråde vedrørende iems over i det nye underforum med det samme. Ellers bliver det uoverskueligt for dem der ikke lige har læst denne tråd.
Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden

Re: IEM / Hovedtelefoner for sig?

Indlægaf kvik » 15. jun 2013, 11:03

Siden det er en dansk-sproget nørd-side, så er der vel grænser for stor den bliver (undskyld, Claus). Alle vi andre har jo også måttet trævle side efter side igennnem på jagt efter netop den ting vi er interesseret i. Det er et af nettets præmisser - information overkill - og man må (lære at) søge for at finde. En god lille introduktion (i velkomst-delen) til at søge på siden her, ville måske være en bedre idé. Den kunne vise omvejen via Google, direkte søgning via links, og andre gode tips.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: IEM / Hovedtelefoner for sig?

Indlægaf Claus-DK » 15. jun 2013, 11:49

Ketil B skrev:Siden det er en dansk-sproget nørd-side, så er der vel grænser for stor den bliver (undskyld, Claus). Alle vi andre har jo også måttet trævle side efter side igennnem på jagt efter netop den ting vi er interesseret i. Det er et af nettets præmisser - information overkill - og man må (lære at) søge for at finde. En god lille introduktion (i velkomst-delen) til at søge på siden her, ville måske være en bedre idé. Den kunne vise omvejen via Google, direkte søgning via links, og andre gode tips.


Ja vi bliver næppe over 5 millioner medlemmer, men det er da også en del rulle2 rulle2
Dog gĂĄr der jo nok et ĂĄrs tid eller 50 inden vi nĂĄr de medlemstal, men det er vigtigt at have ambitionerne pĂĄ plads ruller1

Det ville være fantastisk hvis en eller anden lavede sådan en tråd i velkomstdelen (hint) med tips og tricks til at søge, jeg kender dem ikke selv musik14 musik14

Jeg er jo på ingen måde en troldmand ud i IT, så alle der har tips og tricks til dette og hint, er meget velkommen til at lave sådan nogle tråde, det er måske ikke så heldig en kombination at være ITspasser og forumejer, men sådan ligger landet.
Jeg har ikke et forum fordi jeg rent teknisk synes det er sjovt, jeg har det fordi jeg har en passion for emnet og holder af vores fællesskab, alt det tekniske er bare en forbandet nødvendighed, heldigvis har vi i hele forumet´s levetid haft flittige og hjælpsomme medlemmer, uden hvis hjælp det hele nok var smuldret, i ved hvem i er og at jeg er jer meget taknemmelig...
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: IEM / Hovedtelefoner for sig?

Indlægaf Claus-DK » 15. jun 2013, 11:55

Hvad vi også kunne gøre var at lave en tråd i stil med den LarsHP har lavet for nyligt, med links til tråde om IEMs har på siden, en lokal link samling, hvor man ud fra hver link lige kunne lave en kort beskrivelse af hvad tråden handler om ??
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Næste

Tilbage til Forslag og kommentarer

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 0 gæster