superpronker skrev:Woop woop jeg har fået halvdelen af beløbet til at købe en Gene Café i fødselsdagsgave! Så skal jeg bare lige spare det sidste op og så er jeg in business til at starte bønneristningen!
superpronker skrev:Woop woop jeg har fået halvdelen af beløbet til at købe en Gene Café i fødselsdagsgave! Så skal jeg bare lige spare det sidste op og så er jeg in business til at starte bønneristningen!
vaskebjørnen skrev:Aeropress har osse vækket min interesse..
Denne her syntes jeg er lidt fed og se brygge
Bagger skrev:AeroPress modtaget, men jeg vil gerne prøve nogle af de metal filtre, men skal det være almindeligt eller fint?
superpronker skrev:Woop woop woop så er den første batch hjemmeristet kaffe i hus!!
MKjeldsen skrev:Bagger skrev:AeroPress modtaget, men jeg vil gerne prøve nogle af de metal filtre, men skal det være almindeligt eller fint?
Jo finere du kværner, jo mere snask får du i koppen med metal filtre. Jo bedre din kværn er, jo mere konsistent kværner den og jo mindre "fines" laver den også = mindre snask. Jeg er begyndt at neddosere mine AP brews til måske 12-13g, kværne groft, og så bruge omrøringer til at agitere kaffen og få noget ekstra ekstraktion på den måde. Den metode kunne også afhjælpe for meget snask i koppen hvis du insisterer på metal filtre :)
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 9 gæster