af LarsHP » 12. okt 2013, 21:34
Det er nok vigtigt at vide, om du vælger en lidt mørktlydende (Audeze, lidt for lidt diskant) eller en lidt lystlydende (HiFiMan, lidt for meget diskant) hovedtelefon, før du kaster dig over en forstærker. Tonaliteten sættes først og fremmest af hovedtelefonen (frekvenskurven), og så kan man derefter dreje det en anelse i den "rigtige" retning med en passende forstærker.
Ud fra det jeg har læst mig til så er V200 mørktlydende. M.a.o.: Er man til varm, mørk lyd vil det være smart at gå for LCD-2 og V200. Er man mere til klarhed og åbenhed, så er det nok mere HE-500 og Soloist.
Jeg synes selv LCD-2 passer godt til Soloist og vil ikke have det mørkere. Jeg foretrækker neutral tonalitet og højest mulig opløsning og transparens.
H-tlf: Stax SR-007 Mk2, HiFiMan HE-6 (mod), Hovedgrej No. 1 (mod), Unique Melody Miracle (CIEM)
Forst.: KGSSHV Carbon (e-stat), Audio-gd Master 6, Atrox V2, Rega Brio-R (til HE-6)
Kilder: Gustard R26 (LAN input), Squeezebox Touch (Fidelity Audio mod.) > Audio-gd Ref 7.1 DAC
DAP: FiiO M11 Plus, HiFiMan HM-901s