af Claus-DK » 26. okt 2013, 14:20
Jeg ville mene at med nogle dages træning, ville man nok kunne ramme 2-3 stykker i timen, men så skal man også være rap på fingrene og arbejde hårdt, det ville da give en OK timeløn, man ville dog have en hård dag..
Kunne man sælge 3-4 stykker samlet om dagen, ville det da være en indtægt man kunne leve af, man vil aldrig blive AP Møller rig, i USA er prisniveauet også noget lavere end herhjemme, så det kan faktisk godt lade sig gøre for en garagebygger at få en fornuftig forretning, jeg kender flere Europæiske garagebygger som lever af at fuske med forstærkere og hovedtelefoner, de har da ikke en svimlende indkomst, men de klarer sig OK..
Det svære er det snævre marked og de dårlige tider, men jeg tror det rammer de store virksomheder hårdere end garagebyggeren..
Jeg tror også at nogle garagebyggere ramler ind i problemer hvis deres succes bliver for stor, der er et stort hul imellem den omsætning der kan lønne 2 og den omsætning der kan lønne 1 og kører man på et konstant stress niveau på 1,7 og er gået lidt i stå, må det være en grim situation at stå i, eller hvis man kører på 2,2 lige har ansat en og rammer 1,9, specielt i vores del er verden er det et ret stort problem for de små selvstændige, for lønnen er jo kun omkring det ½e af den udgift en arbejdsgiver har på en ansat, jeg tror heller ikke den "skjulte" løn er så stor i lavtlønslande..
Jeg vil så dog sige at jeg tror ikke vi danskere skal være så nervøse, jeg har arbejdet i flere andre europæiske lande og det arbejde du skal bruge 4 danskere til skal du bruge 5 hollændere, 7 tyskere eller 9 Estere til, det er i det mindste det billede jeg fik i Iscrembranchen..
Og så tilbage til emnet en forstærker er en dejlig ting, jeg bruger omkring 10 timer om dagen med min Clip og det er skønt når det er weekend og det kommer til at lyde rigtigt godt..