HiFi & Surround 2013 - hovedtelefonerne



HiFi & Surround 2013 - hovedtelefonerne

Indlægaf Buyer no 1 » 2. nov 2013, 20:41

Her er lidt indtryk fra årets hifi-udstilling. Det er jo ikke hovedtelefoner der er i fokus, så jeg har efter bedste evne forsøgt at finde alt hvad der var af hovedtelefon-ting på udstillingen.

ADL
Connaissuer havde ADL med, som er Furutechs head-fi brand. Et produkt jeg synes var rigtig spændende var X1, en transportabel dac/amp der kan tage digitalt signal ud af iTing. D/A-converteren tager også hi-res filer(hvilket er det jeg forsøger at vise på billede 2), og lyden over ADLs egne hovedtelefoner var faktisk rigtig god. Prisen er kr. 3750,-

Billede
Billede

Og ADLs hovedtelefoner hedder noget så lækkert som H118, og koster lige under kr. 2.000,- Udover det kabel der hører med som standard, kan man tilkøbe en upgrade til kr. 750,-. Jeg lyttede til begge kabler, og umiddelbart synes det dyre kabel er have en mere fyldig lyd. Men det er med forbehold for forholdende på en udstilling, kombineret med en venlig repræsentant fra Connaissuer stående forventningsfuld ved siden af :-)

Billede

Endelig var der også en stationær dac/amp fra ADL, nemlig Esprit. Prisen for denne ligger også omkring kr. 3.700,-
Billede

Den venlige repræsentant tog mig iøvrigt for at være Mr. hoved-fi himself, måske foranlediget af at jeg var iført en rimelig opmærksomhedspåkaldende orange trøje, med hoved-fi.dk på! Jeg overvejede et kort øjeblik om jeg skulle prøve at udnytte situationen, til at få et tour-eksemplar af X1. Men jeg fornemmede det var at stramme den, og gik til bekendelse og fortalte at jeg blot var en af de menige medlemmer af hoved-fi.dk. :grin:

Supra
På Supra-standen snakkede vi om forskel på bl.a. HDMI og USB-kabler, og så fik jeg øje på en lille ting der lå sammen med et par Koss hovedtelefoner (som jeg dog ikke fik noget billede af):
Billede

"Thank You. And we wish you eternal happiness" står der nederst. Styleaudio fra Korea vil mig det åbenbart godt :-) Jeg fik forklaret at det egentlig var en dac med hovedtelefonudgang, og det bare var noget der var købt ind for længe siden, for at have noget at prøve de forskellige kabler på. Jeg fik ikke lyttet til den, og det gjorde vist heller ikke noget. I hvert fald var den kun taget med i tilfælde af, at der skulle komme nogen forbi der gerne ville høre et Supra-kabel via en hovedtelefon.

Stax og AMT!
Udstillingen er arrangeret af Thomas Sillesen, så selvfølgelig var Hi-Fi Freaks repræsenteret, og heldigvis med et større udbud af hovedtelefoner. Men det første jeg fik øje på på deres stand, var et sæt AMT Ergo!

Billede

Jeg gik naturligvis direkte over og prøvede dem. Det lød egentlig ikke så tosset, omend man godt kunne fornemme at der er tale om gammel konstruktion. Og de har tilsyneladende den størrelse de har, og så må man bare sørge for at have den rigtige størrelse hoved. Det viste sig, at det faktisk var en gæst der havde dem med, for at sammenligne dem med Stax 009. Og han virkede faktisk ikke overbevist om, hvorvidt han skulle erstatte sine Ergoer med 009!!

Billede

For at give ham en second opinion, lyttede jeg også lige en del til Stax 009. Man må jo ofre sig. Følte jo lidt jeg skyldte ham en undskyldning for bare uden videre at have forgrebet mig på hans Ergoer. Udover 009 var der også 307 og 507 (tror jeg det var) på standen. Desværre havde de ladet de store Stax-forstærkere blive hjemme, så vi måtte nøjes med at lytte til SRM-323.

Fisher
Udover Stax har Hi-Fi Freaks også lidt udvalg i Fisher. Først og fremmest er der full-size modellen FA-004, i en for nogen måske tiltrækkende lækker hvid finish. Den lød faktisk temmelig godt, især i betragtning af prisen på kr. 395,-. Og der er mulighed for en regulær pudekamp, både hvad angår farver og fx perforering.

Billede
Billede

Derudover var der en række iems på standen, men dette er ikke mit speciale, så jeg kan ikke rigtig sige noget om hvordan de lød. Men de så sådan her ud:

Billede

Nuforce
Sidste sted jeg observerede noget med hovedtelefoner, var hos StudioSound på 3. sal. En for mange herinde velkendt sag er den lille dac/amp Nuforce uDac2. Ifølge den tilstedeværende repræsentant skulle den kunne tage digitalt signal fra iTing.

Billede

Desuden var der en HP 800 hovedtelefon og en Nuforce UDH-100. Desværre var dette setup ikke sat til, så der var ikke umiddelbart mulighed for at lytte til det. Vi kunne sikkert have fået det sat til hvis vi havde spurgt, men det gav ikke så meget mening i et relativt lille hotelværelse, hvor der kørte højt musik fra et anlæg i den anden ende.

Billede



Det var hvad jeg fandt af hoved-fi-relaterede ting på årets udstilling. Jeg beklager den svingende kvalitet på billederne, men et kompaktkamera og meget lidt tålmodighed (der var jo en masse "rigtig" hifi jeg skulle høre ;-) ) er nok ikke den optimale kombination.
Senest rettet af Buyer no 1 2. nov 2013, 22:54, rettet i alt 1 gang.
Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden

Re: HiFi & Surround 2013 - hovedtelefonerne

Indlægaf Bender » 2. nov 2013, 21:17

Dejlige indblik du kommer med som altid Buyer thumbs
Jeg kendt slet ikke til denne event, men jeg går ud fra det er på Sjælland

En skønne dag vil jeg da godt lytte til Stax 009, men jeg er ikke sikker på om man skal.. det kan jo gå hen og blive frygtelig dyrt 8musik
Bender

 

Re: HiFi & Surround 2013 - hovedtelefonerne

Indlægaf Psymon » 2. nov 2013, 23:54

Lyttede til stax der inde i eftermiddags, men da der er 100 kæmpe højtalere der spiller lige rundt omkring én var det svært rigtigt at lytte til dem. Men var lækkert at se at messen var blevet næsten dobbelt så stor som sidste år.

Nexused fra min Tapatalk
Psymon

 
Indlæg: 786
Tilmeldt: 18. nov 2012, 13:11
Geografisk sted: Brønshøj

Re: HiFi & Surround 2013 - hovedtelefonerne

Indlægaf Burning777 » 3. nov 2013, 00:12

Tusind tak for reportagen! Jeg gad godt have været forbi og gå rundt og lytte. Man kan altid få lang tid til at gå der...
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: HiFi & Surround 2013 - hovedtelefonerne

Indlægaf darkless » 8. nov 2013, 23:17

Jeg lyttede meget kort til SRM-323/SR-009 kombinationen om søndagen, men det var ingen succes. Jeg hørte intet, jeg ikke kunne have hørt lige så godt eller bedre i mine Sennheiser HE60, måske lige bortset fra bunden. Havde der været en af de rigtig dyre elektrostatforstærkere som fx KGBH til stede, så havde mit indtryk nok været et andet. Men indtil videre har lyttet da sparet mig for 25-30.000 kr :lol:
SPL Phonitor 2 -> Audeze LCD-X
Headamp Pico DAC/Amp -> Sennheiser Momentum
Totaldac D3 -> First Watt SIT-2 -> Tannoy Canterbury GR
darkless

 
Indlæg: 67
Tilmeldt: 30. apr 2011, 13:15
Geografisk sted: Valby

Re: HiFi & Surround 2013 - hovedtelefonerne

Indlægaf librarian » 9. nov 2013, 21:09

Udac2 tager ikke ikke digitalt signal fra iting. Men det er til prisen en fin dac,amp. Tak for reportagen, buyer:-)
Stationært: Sansui SR-222 MK-V|Ontech Monsterdac V3>Luxman C/M 02
Transportabelt: Zstella usb dac
Hovedtelefoner:
AKG K240 DF / AKG K400 / ER4S
AKG K340 / Hovedgrej No. 1 / ikko oh1
Stax SRD7 MK2 > Stax Lambda Pro
librarian

 
Indlæg: 2518
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:36
Geografisk sted: København

Re: HiFi & Surround 2013 - hovedtelefonerne

Indlægaf headnørd » 9. nov 2013, 21:36

Ham fra Furutech repræsentanten, AV Conniseur får ekstrem dårlig omtale, læs mere her :-) :

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_post ... PN=0&TPN=2
headnørd

 
Indlæg: 75
Tilmeldt: 12. dec 2011, 19:27

Re: HiFi & Surround 2013 - hovedtelefonerne

Indlægaf toppe » 9. nov 2013, 22:47

headnørd skrev:Ham fra Furutech repræsentanten, AV Conniseur får ekstrem dårlig omtale, læs mere her :-) :

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_post ... PN=0&TPN=2


Men, han fĂĄr da vist ogsĂĄ et par skulderklap, bla fra Sillesen, som vel er en konkurrent?
Man skal passe lidt på med det der internet - hvis én har en dårlig oplevelse og der så straks er andre, som ikke nødvendigvis var der eller har truffet ham, begynder at sprede skidt, så kan man hurtigt komme til at skabe en offentlig gabestok, som ikke nødvendigvis er velbegrundet men mere baseret på rygter...
Nu kender jeg intet til hverken sælgeren eller det firma, som han repræsenterer. Det er bare min oplevelse at hifi-verdenen vrimler med folk, som har deres egne til tider meget smalle præferencer og særlige 'stil', og jeg har været ude for både arrogante tosser og venlige, kompetente mennesker i selv samme butik/kæde.
Det er bare min 25 øre...
toppe

Brugeravatar
Redaktør
 
Indlæg: 2037
Tilmeldt: 13. aug 2011, 16:46
Geografisk sted: Nørrebro

Re: HiFi & Surround 2013 - hovedtelefonerne

Indlægaf Buyer no 1 » 11. nov 2013, 23:05

Jeg snakkede med begge repræsentanterne hos AV Conneseur, og jeg opfattede ingen af dem som værende hverken værre eller bedre end så mange andre sælgere/forhandlere. De var begge hjælpsomme med at svare på spørgsmål, finde priser, skifte kabler mv.
Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden


Tilbage til Møder

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 2 gæster

cron