Ear pad modding



Ear pad modding

Indlægaf superpronker » 17. nov 2013, 14:13

Jeg sidder og nyder lyden i mine nye Ultrasone Signature Pro, men komforten driller en smule. De presser ind på mine ører, hvilket generer lidt når jeg lytter i lang tid ad gangen.

Jeg er så stødt på dette billede af nogle moddede Ultrasone Pro 900:

Billede

Men som totalt noob ved jeg ikke, hvordan sådan noget modding foregår. Med Pro 900 er det super nemt fordi man bare kan skrue pads'ne af, men hvad med Sig pro? Jeg kan "dreje" pads'ne rundt, men ikke få dem af (har ikke prøvet at volde, dog).

Og er det bare "one size fits all" med sĂĄdan nogle Alpha Pads? Jeg har kig pĂĄ disse: https://www.mrspeakers.com/index.php?ro ... duct_id=63
Eller er der nogle andre mere oplagte pads?
Bøffer: LCDD-XC | LCD-X | k340 | k701
Amp/dac: M-dac | Hegel HD12
In-ear: Jabra 65t
superpronker

Brugeravatar
 
Indlæg: 835
Tilmeldt: 20. mar 2012, 09:58

Re: Ear pad modding

Indlægaf Mataugust » 17. nov 2013, 14:39

Jeg synes det hjælper meget at strække dem ud over nogle bøger, men dertil så skal de placeres anderledes på ørerne end ellers forventet. Længere nede, så det nederste af puden komme ind under øreflippen. Men de kommer nok aldrig på D7000 komfort niveau.

Sendt fra min Galaxy Nexus
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2748
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Re: Ear pad modding

Indlægaf Ostebaronen » 17. nov 2013, 14:43

Jeg tror du bliver nødt til at slagte et par pads for at få et par af de plastik ringe, som er en del af de originale puder, til fastmontering på hovedtelefonen.

Af muligheder er der:
  • J$
  • Lawton Audio
  • Alpha Dog
Jeg var på et tidspunkt ved at købe nogle Alpha pads af en Hollandsk Alpha Dog forhandler, og han mente at de ikke er så gode i forhold til J$ eller Lawton Audio.
Personligt har jeg ikke prøvet Alpha dog puderne, men har både et par J$ og Lawton sæt, hvor mit sæt J$ ikke skrå. Udførselsmæssigt er Lawton Audio padsne meget bedre end J$, læderet føles mere lækkkert og blødere samt syningerne er meget bedre udført. Komfort er dog rigtig god på dem begge, mange gange bedre end de pads som følger med HiFiMAN hovedtelefoner, som jeg bruger mine på.
De gør også en del for lyden, bedre soundstage og mere luft mellem instrumenterne. Jeg synes også de tæmmer diskanten på mine HE-400, hvor før synes jeg den var skærende og sibilant, men det er ikke fordi der er mindre af den.
Mmm... Ost...
Ostebaronen

Brugeravatar
Code Poet
 
Indlæg: 2481
Tilmeldt: 17. maj 2011, 10:00
Geografisk sted: Søllerød

Re: Ear pad modding

Indlægaf superpronker » 17. nov 2013, 22:28

Mataugust skrev:Jeg synes det hjælper meget at strække dem ud over nogle bøger, men dertil så skal de placeres anderledes på ørerne end ellers forventet. Længere nede, så det nederste af puden komme ind under øreflippen. Men de kommer nok aldrig på D7000 komfort niveau.

Sendt fra min Galaxy Nexus


Hvad vil det sige, at du strækker dem ud over nogle bøger?

Ostebaronen skrev:eg tror du bliver nødt til at slagte et par pads for at få et par af de plastik ringe, som er en del af de originale puder, til fastmontering på hovedtelefonen.


Dammit, jeg håbede man kunne undgå sådan noget... så bliver det virkelig ingen vej tilbage, hvis jeg gør det. Men fedt med de andre par referencer. Det er virkelig den eneste anke jeg har mod bøfferne lige pt... Jeg må gå i tænkeboks over om jeg tør pille i det.
Bøffer: LCDD-XC | LCD-X | k340 | k701
Amp/dac: M-dac | Hegel HD12
In-ear: Jabra 65t
superpronker

Brugeravatar
 
Indlæg: 835
Tilmeldt: 20. mar 2012, 09:58

Re: Ear pad modding

Indlægaf Mataugust » 17. nov 2013, 22:46

superpronker skrev:Hvad vil det sige, at du strækker dem ud over nogle bøger?


Bare tag 20 cm. bøger og sæt pro'en til at holde sammen på dem. Så bliver hovedbåndet blødgjort lidt, og den presser ikke så meget. Det kan være nødvendigt at repetere det ind i mellem, for den finder tilbage til start efter noget tid.
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2748
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Re: Ear pad modding

Indlægaf superpronker » 18. nov 2013, 00:05

Mataugust skrev:Bare tag 20 cm. bøger og sæt pro'en til at holde sammen på dem. Så bliver hovedbåndet blødgjort lidt, og den presser ikke så meget. Det kan være nødvendigt at repetere det ind i mellem, for den finder tilbage til start efter noget tid.


Ahh, det giver mening. Det forsøger jeg mig med.

Glæder mig til at høre dem på Aune X1 og på iFi i morgen på kontoret.
Bøffer: LCDD-XC | LCD-X | k340 | k701
Amp/dac: M-dac | Hegel HD12
In-ear: Jabra 65t
superpronker

Brugeravatar
 
Indlæg: 835
Tilmeldt: 20. mar 2012, 09:58

Re: Ear pad modding

Indlægaf headnørd » 18. nov 2013, 01:43

Bliver de ikke for løse i det med det med bøgerne?......det er er vel ikke godt hvis de bliver alt for løse når man går rundt med dem?
headnørd

 
Indlæg: 75
Tilmeldt: 12. dec 2011, 19:27

Re: Ear pad modding

Indlægaf superpronker » 18. nov 2013, 09:14

Nej det er klart nok, men lige nu maser de i hvert fald lige i overkanten på ørerne.
Bøffer: LCDD-XC | LCD-X | k340 | k701
Amp/dac: M-dac | Hegel HD12
In-ear: Jabra 65t
superpronker

Brugeravatar
 
Indlæg: 835
Tilmeldt: 20. mar 2012, 09:58

Re: Ear pad modding

Indlægaf superpronker » 18. nov 2013, 16:16

Ostebaronen skrev:Af muligheder er der:
  • J$
  • Lawton Audio
  • Alpha Dog
.


Hvor købte du dine pads henne? Jeg har svært ved at finde forhandlere musik10

Har lidt nøjer over at skulle pille ved pads'ne dog: Det er ikke ligesom på Pro900 hvor man bare kan tage dem af. Jeg har læst om en, der siger at de er til at få af, men der er ikke meget information om det nogen steder jeg har kunnet finde...
Bøffer: LCDD-XC | LCD-X | k340 | k701
Amp/dac: M-dac | Hegel HD12
In-ear: Jabra 65t
superpronker

Brugeravatar
 
Indlæg: 835
Tilmeldt: 20. mar 2012, 09:58

Re: Ear pad modding

Indlægaf Ostebaronen » 18. nov 2013, 16:19

Jeg købte begge mine par brugte. Et par på head-fi og det andet herinde. Lawton kan du få til 99USD hos Lawton selv, nogle gange kan du finde Lawton og J$ pads på head-fi brugt.
Mmm... Ost...
Ostebaronen

Brugeravatar
Code Poet
 
Indlæg: 2481
Tilmeldt: 17. maj 2011, 10:00
Geografisk sted: Søllerød

Re: Ear pad modding

Indlægaf Mataugust » 18. nov 2013, 16:36

superpronker skrev:Hvor købte du dine pads henne? Jeg har svært ved at finde forhandlere musik10

Har lidt nøjer over at skulle pille ved pads'ne dog: Det er ikke ligesom på Pro900 hvor man bare kan tage dem af. Jeg har læst om en, der siger at de er til at få af, men der er ikke meget information om det nogen steder jeg har kunnet finde...


Har du set denne her?
http://www.addictedtoaudio.com.au/Ultrasone-Replacement-Sheepskin-Ear-Pads-for-Signature-Pro
Ikke så meget for de originales skyld, men for at se størrelsen på pads etc.
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2748
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Re: Ear pad modding

Indlægaf superpronker » 18. nov 2013, 17:14

Mataugust skrev:
superpronker skrev:Hvor købte du dine pads henne? Jeg har svært ved at finde forhandlere musik10

Har lidt nøjer over at skulle pille ved pads'ne dog: Det er ikke ligesom på Pro900 hvor man bare kan tage dem af. Jeg har læst om en, der siger at de er til at få af, men der er ikke meget information om det nogen steder jeg har kunnet finde...


Har du set denne her?
http://www.addictedtoaudio.com.au/Ultrasone-Replacement-Sheepskin-Ear-Pads-for-Signature-Pro
Ikke så meget for de originales skyld, men for at se størrelsen på pads etc.


Tusind tak! Ja jeg så den tidligere i dag.. Men det ligner ikke man kan vælge størrelse hos nogen af pad producenterne...
Bøffer: LCDD-XC | LCD-X | k340 | k701
Amp/dac: M-dac | Hegel HD12
In-ear: Jabra 65t
superpronker

Brugeravatar
 
Indlæg: 835
Tilmeldt: 20. mar 2012, 09:58

Re: Ear pad modding

Indlægaf superpronker » 18. nov 2013, 17:14

Ostebaronen skrev:Jeg købte begge mine par brugte. Et par på head-fi og det andet herinde. Lawton kan du få til 99USD hos Lawton selv, nogle gange kan du finde Lawton og J$ pads på head-fi brugt.


Brugt lyder som vejen at gĂĄ. Jeg mĂĄ bare overvĂĄge head-fi.
Bøffer: LCDD-XC | LCD-X | k340 | k701
Amp/dac: M-dac | Hegel HD12
In-ear: Jabra 65t
superpronker

Brugeravatar
 
Indlæg: 835
Tilmeldt: 20. mar 2012, 09:58

Re: Ear pad modding

Indlægaf superpronker » 2. dec 2013, 14:55

SĂĄ har jeg modtaget et par J$ pads fra Ostebaronen og smidt dem pĂĄ mine sig pros... aahhhhhh!!! rulle2

Billede

Billede

Pads'ne er desværre liiiige lidt for store så de falder af når jeg fumler rundt med dem for meget, men ikke når man lige vender sig til, hvordan de skal håndteres. Komforten er steget med 10000% og jeg kan endda lidt bedre lide lyden nu - diskanten er ligesom blevet en tand mere afdæmpet.

Til rock, klassisk og jazz er de nu helt fænomenale! Men til metal er det stadig umuligt at komme på siden af D7000 ruller1
Bøffer: LCDD-XC | LCD-X | k340 | k701
Amp/dac: M-dac | Hegel HD12
In-ear: Jabra 65t
superpronker

Brugeravatar
 
Indlæg: 835
Tilmeldt: 20. mar 2012, 09:58

Re: Ear pad modding

Indlægaf Ostebaronen » 2. dec 2013, 15:01

Hvordan sidder de originale pads egentlig pĂĄ?

Men selve omkredsen ser ud til at passe nogenlunde, sĂĄ hvis du vil have et bedre fit, er du nok ude i et eller andet mod for at fĂĄ dem til at sidde pĂĄ den monteringsmekanisme der nu engang er pĂĄ sĂĄdan nogle ultrasone.
Mmm... Ost...
Ostebaronen

Brugeravatar
Code Poet
 
Indlæg: 2481
Tilmeldt: 17. maj 2011, 10:00
Geografisk sted: Søllerød

Re: Ear pad modding

Indlægaf superpronker » 2. dec 2013, 18:52

Ostebaronen skrev:Hvordan sidder de originale pads egentlig pĂĄ?

Men selve omkredsen ser ud til at passe nogenlunde, sĂĄ hvis du vil have et bedre fit, er du nok ude i et eller andet mod for at fĂĄ dem til at sidde pĂĄ den monteringsmekanisme der nu engang er pĂĄ sĂĄdan nogle ultrasone.


SĂĄdan her:

Billede

Billede

Jeg har sat J$'erne pĂĄ ud over hele koppen --- de oprindelige kunne kun lige akkurat komme rundt om den "platform" der sidder uden pĂĄ selve koppen. Men ja, de er kun en lille smule for store. Jeg kunne evt. give dem en klat lim eller lidt klisterbĂĄnd og sĂĄ var den i hus... eller bare leve med det, det er ikke sĂĄ slemt nĂĄr man bare ved, hvordan man skal tage dem af og pĂĄ.
Bøffer: LCDD-XC | LCD-X | k340 | k701
Amp/dac: M-dac | Hegel HD12
In-ear: Jabra 65t
superpronker

Brugeravatar
 
Indlæg: 835
Tilmeldt: 20. mar 2012, 09:58

Re: Ear pad modding

Indlægaf davidsh » 2. dec 2013, 22:02

J$'s fungerede alligevel ikke for dig, ostebaronen? Håber da at nogen kan gøre godt brug af dem. Behagelige er de i hvert fald.
Hovedtelefoner: B&O H6, Hifiman HE-500, Hifiman HE-5LE, Koss KSC75, Sennheiser HD800, Sennheiser Momentum, Stax Sigma (NB), Stax SR-307, Stax Lambda Signature
Forstærkere: Musical Fidelity X-can V8P, Stax SRM-T1, Emotiva Mini-X
DAC's: Danish Audio Design DAC 05
Kilde:Fiio X3, PC
davidsh

Brugeravatar
 
Indlæg: 1799
Tilmeldt: 26. nov 2012, 14:16
Geografisk sted: Ă…rhus, Danmark

Re: Ear pad modding

Indlægaf Anda » 2. dec 2013, 22:03

Lawton Audio > J$ ;-)
HiFiMAN HE-6 | Yamaha M-4 | Palmer Monicon | Audio-GD SA-1.32 | Gustard U10
Grejliste
Anda

Brugeravatar
 
Indlæg: 2239
Tilmeldt: 15. nov 2011, 00:46
Geografisk sted: København V

Re: Ear pad modding

Indlægaf musikmand » 2. okt 2017, 14:21

Passer disse pads til Ultrasone signature pro?:

https://www.amazon.com/gp/aw/d/B01J53KM ... op?ie=UTF8
musikmand

 
Indlæg: 11
Tilmeldt: 13. feb 2017, 18:47

Re: Ear pad modding

Indlægaf Mortenhoe » 2. okt 2017, 21:06

musikmand skrev:Passer disse pads til Ultrasone signature pro?:

https://www.amazon.com/gp/aw/d/B01J53KM ... op?ie=UTF8


Prøv at måle dine Sig Pro og skriv til Claus på hoved-grej.dk. Han har HM5 puder i shoppen og jeg tror godt at de kunne passe på.
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Næste

Tilbage til Hovedtelefoner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 10 gæster

cron