Takstar Pro80, det nye sort ??



Re: Takstar Pro80, det nye sort ??

Indlægaf Niels » 5. apr 2012, 15:30

Det er godt nok en første klasses ht-stand, men hvor mange hovedtelefoner har du?
Niels

 

Re: Takstar Pro80, det nye sort ??

Indlægaf Coach-Z » 3. jan 2014, 14:48

Ja så jeg også modtaget mine Takstar Pro 80 lukkede dåser...

Det fede ved at købe kineser billigt er at man, tror jeg, er mere ærlig omkring produkterne. Virker de ikke, ja så er det jo også bare noget billigt kopi-fis. Derfor siger man lettere sin uforbeholdne mening om grejet.

Nu har jeg modtaget dem og lige ud af kassen tænkte jeg det samme som alle andre... Hold da op hvor er de små.

Billede

Takstar gør ellers noget ud af indpakningen (det samme må siges om hoved-grej.dk, der var så meget papir og bobleplast rundt om at den kasse kunne være blevet tabt fra anden sal uden at det havde kunne ses). Kassen er mægtig fin og inden i følger der en pose til dem, samt en masse fine foldere der viser hvor professionelle Takstar er og hvilke flotte fabrikker de har... Det ser lidt for photoshop agtig ud i mine øjne, men fair nok.

Tilbage til hovedpersonen... vi kom fra hvor små de er.

heldigvis kan de udvides og de passer perfekt på mit hoved (og ører) i fuld udstrækning. Jeg tror dog ikke at det ville hjælpe på pasformen, skulle jeg begynde at få hår på hovedet igen, men det sker nok ikke, med mindre Regaine begynder at udvikle en intensiv formular musik16

Billede

Det næste spørgsmål var om min telefon+Fiio dac/amp kunne trække dem, de er jo trods alt på 60 ohm....

Billede

Det kunne de godt.

Lyden i dem er utilspillet lige så god som mine Superlux HD668B og HD681'ere... Ja bedre er jeg til tilbøjelig til at sige. De lyder mere lukket (dooh, som Homer ville have sagt), lidt ala mine IEM'er der fulgte med telefonen, bare meget, meget bedre. Den der følelse af at musikken er inde i hovedet, som om at AC/DC spiller op til dans inde i knolden på mig, det er bare helt fantastisk.

Der er allerede mere bass i dem end i Superlux'erne og det er bare helt perfekt til AC/DC og til Blues Brothers hvor det ikke gør noget at der lidt bass at lege med.

Lige nu ligger de og får autoDJ fra Musicbee i deres lille kasse, der er meget bedre til det formål, end et håndklæde ;-)

I næste uge burde jeg gerne modtage et sæt Beyer Dynamic Custom One Pro til at teste fra en fælles "hoved-fi'er". Custom One Pro, skulle gerne være lidt i samme genre, lukkede med en okay bass, dog ikke for meget.

Når den tid kommer skal jeg gerne smide et par indtryk op imellem Custom One Pro og Takstar Pro 80.
Coach-Z

Brugeravatar
 
Indlæg: 439
Tilmeldt: 22. dec 2013, 00:31
Geografisk sted: Næstved

Re: Sv: Takstar Pro80, det nye sort ??

Indlægaf odderen » 3. jan 2014, 15:05

Coach-Z skrev:Ja så jeg også modtaget mine Takstar Pro 80 lukkede dåser...

Det fede ved at købe kineser billigt er at man, tror jeg, er mere ærlig omkring produkterne. Virker de ikke, ja så er det jo også bare noget billigt kopi-fis. Derfor siger man lettere sin uforbeholdne mening om grejet.

Nu har jeg modtaget dem og lige ud af kassen tænkte jeg det samme som alle andre... Hold da op hvor er de små.

Billede

Takstar gør ellers noget ud af indpakningen (det samme må siges om hoved-grej.dk, der var så meget papir og bobleplast rundt om at den kasse kunne være blevet tabt fra anden sal uden at det havde kunne ses). Kassen er mægtig fin og inden i følger der en pose til dem, samt en masse fine foldere der viser hvor professionelle Takstar er og hvilke flotte fabrikker de har... Det ser lidt for photoshop agtig ud i mine øjne, men fair nok.

Tilbage til hovedpersonen... vi kom fra hvor små de er.

heldigvis kan de udvides og de passer perfekt på mit hoved (og ører) i fuld udstrækning. Jeg tror dog ikke at det ville hjælpe på pasformen, skulle jeg begynde at få hår på hovedet igen, men det sker nok ikke, med mindre Regaine begynder at udvikle en intensiv formular musik16

Billede

Det næste spørgsmål var om min telefon+Fiio dac/amp kunne trække dem, de er jo trods alt på 60 ohm....

Billede

Det kunne de godt.

Lyden i dem er utilspillet lige så god som mine Superlux HD668B og HD681'ere... Ja bedre er jeg til tilbøjelig til at sige. De lyder mere lukket (dooh, som Homer ville have sagt), lidt ala mine IEM'er der fulgte med telefonen, bare meget, meget bedre. Den der følelse af at musikken er inde i hovedet, som om at AC/DC spiller op til dans inde i knolden på mig, det er bare helt fantastisk.

Der er allerede mere bass i dem end i Superlux'erne og det er bare helt perfekt til AC/DC og til Blues Brothers hvor det ikke gør noget at der lidt bass at lege med.

Lige nu ligger de og får autoDJ fra Musicbee i deres lille kasse, der er meget bedre til det formål, end et håndklæde ;-)

I næste uge burde jeg gerne modtage et sæt Beyer Dynamic Custom One Pro til at teste fra en fælles "hoved-fi'er". Custom One Pro, skulle gerne være lidt i samme genre, lukkede med en okay bass, dog ikke for meget.

Når den tid kommer skal jeg gerne smide et par indtryk op imellem Custom One Pro og Takstar Pro 80.

Super gode indtryk og rimeligt på fod med min oplevelse da jeg modtog dem. Dog var pasformen I mit tilfælde ikke helt ideelt da jeg er udstyret med hvad man i lægmandstermer ville kalde en gigantisk knold. Men heldigvis blev det meget bedre efter lidt strategisk bøjning og tid på førnævnte overdimensionerede knold. :grin:

Forresten kan du godt glæde dig. For de bliver vare endnu bedre i takt med at man vender sig til dem. Mine studie monitorer følte i hvert fald en lille smule mindreværd da et par høretelefoner til 600. - (400.- i mit tilfælde.) næsten klarede sig lige så godt og i visse tilfælde bedre(de kan dog ikke slå bassen og lydbilledet, men det er der få hovedtelefoner der kan :wink:).

Du får nok et lille chok når du prøver bayerne for første gang. De har en lidt speciel middeltone man liiige skal vende sig lidt til :wink:


Sendt fra min galaxy Note 3 med tapatalk classic
7musik Autoriseret Odder 7musik
odderen

Brugeravatar
 
Indlæg: 952
Tilmeldt: 3. jan 2013, 23:33
Geografisk sted: Helsinge

Re: Sv: Takstar Pro80, det nye sort ??

Indlægaf Coach-Z » 3. jan 2014, 15:39

odderen skrev:
Coach-Z skrev:Ja så jeg også modtaget mine Takstar Pro 80 lukkede dåser...

Det fede ved at købe kineser billigt er at man, tror jeg, er mere ærlig omkring produkterne. Virker de ikke, ja så er det jo også bare noget billigt kopi-fis. Derfor siger man lettere sin uforbeholdne mening om grejet.

Nu har jeg modtaget dem og lige ud af kassen tænkte jeg det samme som alle andre... Hold da op hvor er de små.

Billede

Takstar gør ellers noget ud af indpakningen (det samme må siges om hoved-grej.dk, der var så meget papir og bobleplast rundt om at den kasse kunne være blevet tabt fra anden sal uden at det havde kunne ses). Kassen er mægtig fin og inden i følger der en pose til dem, samt en masse fine foldere der viser hvor professionelle Takstar er og hvilke flotte fabrikker de har... Det ser lidt for photoshop agtig ud i mine øjne, men fair nok.

Tilbage til hovedpersonen... vi kom fra hvor små de er.

heldigvis kan de udvides og de passer perfekt på mit hoved (og ører) i fuld udstrækning. Jeg tror dog ikke at det ville hjælpe på pasformen, skulle jeg begynde at få hår på hovedet igen, men det sker nok ikke, med mindre Regaine begynder at udvikle en intensiv formular musik16

Billede

Det næste spørgsmål var om min telefon+Fiio dac/amp kunne trække dem, de er jo trods alt på 60 ohm....

Billede

Det kunne de godt.

Lyden i dem er utilspillet lige så god som mine Superlux HD668B og HD681'ere... Ja bedre er jeg til tilbøjelig til at sige. De lyder mere lukket (dooh, som Homer ville have sagt), lidt ala mine IEM'er der fulgte med telefonen, bare meget, meget bedre. Den der følelse af at musikken er inde i hovedet, som om at AC/DC spiller op til dans inde i knolden på mig, det er bare helt fantastisk.

Der er allerede mere bass i dem end i Superlux'erne og det er bare helt perfekt til AC/DC og til Blues Brothers hvor det ikke gør noget at der lidt bass at lege med.

Lige nu ligger de og får autoDJ fra Musicbee i deres lille kasse, der er meget bedre til det formål, end et håndklæde ;-)

I næste uge burde jeg gerne modtage et sæt Beyer Dynamic Custom One Pro til at teste fra en fælles "hoved-fi'er". Custom One Pro, skulle gerne være lidt i samme genre, lukkede med en okay bass, dog ikke for meget.

Når den tid kommer skal jeg gerne smide et par indtryk op imellem Custom One Pro og Takstar Pro 80.

Super gode indtryk og rimeligt på fod med min oplevelse da jeg modtog dem. Dog var pasformen I mit tilfælde ikke helt ideelt da jeg er udstyret med hvad man i lægmandstermer ville kalde en gigantisk knold. Men heldigvis blev det meget bedre efter lidt strategisk bøjning og tid på førnævnte overdimensionerede knold. :grin:

Forresten kan du godt glæde dig. For de bliver vare endnu bedre i takt med at man vender sig til dem. Mine studie monitorer følte i hvert fald en lille smule mindreværd da et par høretelefoner til 600. - (400.- i mit tilfælde.) næsten klarede sig lige så godt og i visse tilfælde bedre(de kan dog ikke slå bassen og lydbilledet, men det er der få hovedtelefoner der kan :wink:).

Du får nok et lille chok når du prøver bayerne for første gang. De har en lidt speciel middeltone man liiige skal vende sig lidt til :wink:


Sendt fra min galaxy Note 3 med tapatalk classic


Ja de er dejlige indtil videre...

Alt er dog ikke fryd og gammen, for den snoede ledning er da til at få spat af. Den vejer et ton og der er så meget træk i spiralen, at den trækker i mit hoved. Indtil videre har jeg løst problemet ved at tage dem omvendt på så højre er venstre, så ledningen er ovre mod "anlægget", men et nyt langt kabel ville nok være at foretrække.





/Coach-Z

"Sendt fra min bærbare fladskærm med tæppesnak!!"
Coach-Z

Brugeravatar
 
Indlæg: 439
Tilmeldt: 22. dec 2013, 00:31
Geografisk sted: Næstved

Re: Sv: Takstar Pro80, det nye sort ??

Indlægaf odderen » 3. jan 2014, 15:41

Coach-Z skrev:
odderen skrev:
Coach-Z skrev:Ja så jeg også modtaget mine Takstar Pro 80 lukkede dåser...

Det fede ved at købe kineser billigt er at man, tror jeg, er mere ærlig omkring produkterne. Virker de ikke, ja så er det jo også bare noget billigt kopi-fis. Derfor siger man lettere sin uforbeholdne mening om grejet.

Nu har jeg modtaget dem og lige ud af kassen tænkte jeg det samme som alle andre... Hold da op hvor er de små.

Billede

Takstar gør ellers noget ud af indpakningen (det samme må siges om hoved-grej.dk, der var så meget papir og bobleplast rundt om at den kasse kunne være blevet tabt fra anden sal uden at det havde kunne ses). Kassen er mægtig fin og inden i følger der en pose til dem, samt en masse fine foldere der viser hvor professionelle Takstar er og hvilke flotte fabrikker de har... Det ser lidt for photoshop agtig ud i mine øjne, men fair nok.

Tilbage til hovedpersonen... vi kom fra hvor små de er.

heldigvis kan de udvides og de passer perfekt på mit hoved (og ører) i fuld udstrækning. Jeg tror dog ikke at det ville hjælpe på pasformen, skulle jeg begynde at få hår på hovedet igen, men det sker nok ikke, med mindre Regaine begynder at udvikle en intensiv formular musik16

Billede

Det næste spørgsmål var om min telefon+Fiio dac/amp kunne trække dem, de er jo trods alt på 60 ohm....

Billede

Det kunne de godt.

Lyden i dem er utilspillet lige så god som mine Superlux HD668B og HD681'ere... Ja bedre er jeg til tilbøjelig til at sige. De lyder mere lukket (dooh, som Homer ville have sagt), lidt ala mine IEM'er der fulgte med telefonen, bare meget, meget bedre. Den der følelse af at musikken er inde i hovedet, som om at AC/DC spiller op til dans inde i knolden på mig, det er bare helt fantastisk.

Der er allerede mere bass i dem end i Superlux'erne og det er bare helt perfekt til AC/DC og til Blues Brothers hvor det ikke gør noget at der lidt bass at lege med.

Lige nu ligger de og får autoDJ fra Musicbee i deres lille kasse, der er meget bedre til det formål, end et håndklæde ;-)

I næste uge burde jeg gerne modtage et sæt Beyer Dynamic Custom One Pro til at teste fra en fælles "hoved-fi'er". Custom One Pro, skulle gerne være lidt i samme genre, lukkede med en okay bass, dog ikke for meget.

Når den tid kommer skal jeg gerne smide et par indtryk op imellem Custom One Pro og Takstar Pro 80.

Super gode indtryk og rimeligt på fod med min oplevelse da jeg modtog dem. Dog var pasformen I mit tilfælde ikke helt ideelt da jeg er udstyret med hvad man i lægmandstermer ville kalde en gigantisk knold. Men heldigvis blev det meget bedre efter lidt strategisk bøjning og tid på førnævnte overdimensionerede knold. :grin:

Forresten kan du godt glæde dig. For de bliver vare endnu bedre i takt med at man vender sig til dem. Mine studie monitorer følte i hvert fald en lille smule mindreværd da et par høretelefoner til 600. - (400.- i mit tilfælde.) næsten klarede sig lige så godt og i visse tilfælde bedre(de kan dog ikke slå bassen og lydbilledet, men det er der få hovedtelefoner der kan :wink:).

Du får nok et lille chok når du prøver bayerne for første gang. De har en lidt speciel middeltone man liiige skal vende sig lidt til :wink:


Sendt fra min galaxy Note 3 med tapatalk classic


Ja de er dejlige indtil videre...

Alt er dog ikke fryd og gammen, for den snoede ledning er da til at få spat af. Den vejer et ton og der er så meget træk i spiralen, at den trækker i mit hoved. Indtil videre har jeg løst problemet ved at tage dem omvendt på så højre er venstre, så ledningen er ovre mod "anlægget", men et nyt langt kabel ville nok være at foretrække.




/Coach-Z

"Sendt fra min bærbare fladskærm med tæppesnak!!"

Også et af mine store irritationer ved dem. Det ender nok med at jeg selv skifter kablet. Men sådan noget koster jo knaster...
Sendt fra min galaxy Note 3 med tapatalk classic
7musik Autoriseret Odder 7musik
odderen

Brugeravatar
 
Indlæg: 952
Tilmeldt: 3. jan 2013, 23:33
Geografisk sted: Helsinge

Re: Takstar Pro80, det nye sort ??

Indlægaf Claus-DK » 3. jan 2014, 16:04

nye kabler behøver ikke koste alverden, er man lidt handy med loddejernet kan det skiftes for under 50 kroner..
Man kan bare gå ned i Tiger købe et par 20 kroners bøffer klippe ledningen af og lodde den på de andre 20 kroner incl stik og kabel..man skal lige krydse fingrene og håbe de ikke er et lakeret kabel der er indenunder.
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Takstar Pro80, det nye sort ??

Indlægaf Coach-Z » 3. jan 2014, 16:07

Har prøvet at lodde et nyt minijack stik på mine HD681B og det var desværre ikke en succes..

Ej indtil videre beholder jeg dem som de er.



/Coach-Z

"Sendt fra min bærbare fladskærm med tæppesnak!!"
Coach-Z

Brugeravatar
 
Indlæg: 439
Tilmeldt: 22. dec 2013, 00:31
Geografisk sted: Næstved

Re: Takstar Pro80, det nye sort ??

Indlægaf Kolind » 5. jan 2014, 01:51

Hvis man lige hver gang man bruger dem strækker det første stykke af kablet godt ud så bliver det noget mere til at have med at gøre. Dvs. det er lidt mere løst og elastisk og trækker ikke helt så meget i ryk.. Det gør dog ikke en verden til forskel naturligvis - Der skal man selv i gang med loddekolben.
Grej
- Indsæt i dine tanker her en sej sætning efter eget valg..
Kolind

Brugeravatar
 
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 1. apr 2011, 13:02
Geografisk sted: Holbæk

Re: Takstar Pro80, det nye sort ??

Indlægaf odderen » 19. jan 2014, 18:32

Jeg fik lige skruet et lille video review sammen :mrgreen:
http://youtu.be/FqQDOorjiNI
7musik Autoriseret Odder 7musik
odderen

Brugeravatar
 
Indlæg: 952
Tilmeldt: 3. jan 2013, 23:33
Geografisk sted: Helsinge

Re: Takstar Pro80, det nye sort ??

Indlægaf JB_dk » 20. maj 2014, 11:33

Her er mine indtryk af Pro80'erne.
vær opmærksom på brug af forkerte udtryk, og lignende :)

Første indtryk

Efter en hård kamp med den gule GLS plastik fik jeg den fine kuffert at se som hovedtelefonerne ligger i.
Pænt pakket ind med diverse papirer der nu måtte følge med et nyt produkt. Kvaliteten af både hovedtelefonerne men også af kufferten er rigtig god og jeg blev lidt overrasket når man tænker på den lave pris – så fin en indpakning havde mine ATH-M50s i hvert fald ikke 
Første tur på knolden

Hold da op! De sidder jo fantastisk, jeg har et lille hoved og er normalt vandt til at have hovedtelefoner på uden at skulle strække i bøjlerne, mine m50’ere føles lidt for store generelt. Men Takstar Pro 80 sidder rigtig godt og jeg har dem som regelt 3 hak ud i bøjlerne. Puderne føles godt og vægten føles lav. De er rigtig komfortable, man føler sig de første par sekunder lidt som en pilot, de er bløde på knolden og jeg kunne sidde med dem på i mange timer uden nogen form for ubehag. Jeg får rigtig svært ved at gå tilbage til m50’erne på det punkt.

Soundstage

Jeg er i min helt egen verden – min egen lille bobbel. Bøfferne krammer hovedet og holder lyden godt inde. Lyden føles som værende tilstede i hele min stue (som dog er lille). Sammenligner man med m50’erne er soundtage bredere og anderledes men nok ikke bedre som sådan.

Lyd

Jeg har primært hørt Coldplay – Ghost Stories (deres nyeste album) samt Drakes nyeste album.
Jeg har brugt dem udelukkende fra min Galaxy Note 2 telefon uden amp ligesom jeg gør med mine M50S.
Bass er god i bøfferne, men uden at være for meget, den er ”punchy” men ikke dyb og overdøvende.
Diskanten kan krænge lidt hvis man kan sige det, men det er kun på høj volume og meget lyse toner, som hænder i Coldplay’s sange. Men ikke en grad hvor man føler sig generet.

Jeg har med de 2 albums jeg har lyttet til skiftet lidt mellem Audio-Technica ATH-M50S og Pro 80’erne.
Elektronisk lyd?

I mine ører er lydsignaturen nogenlunde ens, og passer til mit behov. Pro 80’erne falder dog lidt til kort ved de mere klassiske instrumenter af en eller anden årsag. – specielt en sang fra Coldplay – er der en violin, som starter stille og derefter stiger i hastighed og volumen i takt med sangen. – i M50’erne føles og lyder det som en violin, i Pro 80’erne minder den samme tone(violinen) som et elektronisk keyboard – efter jeg lod mærke til det, har jeg i flere sange lagt mærke til at Pro 80’erne generelt føles lidt ”elektronisk” anlagt, det kan også være et puds i sindet og ikke i ørene.

Men omend andet synes jeg man får rigtig god lyd for pengene, specielt kontra M50 hvor vejl. udsalgspris ligger på næsten det dobbelte af Pro 80.
Bøffer: Hifiman Ananda, Philips Fidelio X2 HR, Sennheiser HD 569
In-ear: Linsoul Tin Hifi T2, Moondrop Starfield, Earsonics S-EM6 V2
DAC/AMP: Topping DX3 Pro, Dragonfly Black 1.5, Fiio K3
DAP Shanling M6 Pro
JB_dk

Brugeravatar
 
Indlæg: 144
Tilmeldt: 15. feb 2014, 12:40
Geografisk sted: Aarhus

Re: Takstar Pro80, det nye sort ??

Indlægaf Claus-DK » 21. maj 2014, 00:24

Gule GLS plastik ?? det er det allerfineste margarine indpaknings folie...

Tak for dine indtryk..det var god læsning..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Takstar Pro80, det nye sort ??

Indlægaf McM_dk » 25. maj 2014, 20:37

Mine indtryk af de lånte Pro80

- Indpakning
Indpakningen er overraskende i forhold til prisen, andre har beskrevet den, så det vil jeg ikke gå i detaljer med.

- Finish
Syntes de er utroligt vellykkede i forhold til prisen. Der er absolut ikke meget kina-tam-tam over dem. De er godkendt!

- På hovedet
De sidder rigtigt godt, passer perfekt på mit hoved. Syntes dog de sidder lidt stramt, men er nok også meningen med lukkede. Eneste anke er dog at de hurtigt bliver varme at have siddende, det havde være fedt hvis de havde været monteret med plys puder.
Har udover de bliver varme ingen problemer med at sidde med dem i meget lang tid.

- Lytteindtryk
Jeg sammenligner dem med mine Superlux 681, de er i samme prisleje og det er nok det mest retfærdige.
+ Lyden er afgrænset, stram.
+ Lækker mærke til at lyden ikke er lys, det SSSSS ikke som i mine Superlux.
- Manglende bas, syntes de er tilpas men måske lidt kedelige. Bassen vibrerer ikke som i mine Superlux.

Efter at have lyttet til dem bliver jeg mere og mere forelskede i lukkede ørebøffer. Kan godt lide det at man sidder i sin egen lille verden. Alting er meget afgrænset lydsmæssigt og bliver utroligt detaljeret. Den manglene bas i forhold til mine Superlux giver jeg gerne afkald på.

Tror simpelthen jeg bliver nædt til at eje sådan et par. Så fedt at man måtte komme med på Tour'en. musik17
* Zigis RnG * HAD Maestral II * Eufonika H3 * Eufonika H14PE *
* Varna II * Henry MK1 * Aune X8 * *EWCG Discrete R2R HAT PI *
* Beyer DT990 * Beyer Amiron * Ollo S4R * Ollo S4 |
McM_dk

Brugeravatar
 
Indlæg: 428
Tilmeldt: 26. mar 2014, 19:42
Geografisk sted: 6600 Vejen

Re: Takstar Pro80, det nye sort ??

Indlægaf Claus-DK » 25. maj 2014, 21:00

Det skulle jeg have forudset...
Jeg sad den anden aften og lavede en kopi af denne tråd, hvor jeg rensede en masse indlæg fra mig om mit eget produkt, inden det blev mit eget produkt, så hvis vi kan fortsætte i denne tråd https://hoved-fi.dk/viewtopic.php?f=11&t=4079

Ville det gøre en gammel admin meget glad... thumbs thumbs

Dejligt at læse det har været en god oplevelse at have dem på besøg, du har lige reddet en ellers lidt træls weekend.. rulle2 rulle2
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Takstar Pro80, det nye sort ??

Indlægaf Anda » 8. jan 2015, 16:29

Kan det passe at der findes en opdateret version, som kommer med lige kabel og som skulle være med et lidt større headband?
HiFiMAN HE-6 | Yamaha M-4 | Palmer Monicon | Audio-GD SA-1.32 | Gustard U10
Grejliste
Anda

Brugeravatar
 
Indlæg: 2239
Tilmeldt: 15. nov 2011, 00:46
Geografisk sted: København V

Re: Takstar Pro80, det nye sort ??

Indlægaf Ostebaronen » 8. jan 2015, 17:13

Anda skrev:Kan det passe at der findes en opdateret version, som kommer med lige kabel og som skulle være med et lidt større headband?


Det lader til det ja.

Ifølge deres egen langsomme hjemmeside er specs nu:

  • Cable: ¢4mm×2.2m black straight cable


De skriver dog intent om headband. Men de er jo OEM på Kingston HyperX Cloud, Cloud II, QPad QH-85 og QH-95. Headbands på disse headsets er anderledes end det originale på Pro80.
Mmm... Ost...
Ostebaronen

Brugeravatar
Code Poet
 
Indlæg: 2481
Tilmeldt: 17. maj 2011, 10:00
Geografisk sted: Søllerød

Re: Takstar Pro80, det nye sort ??

Indlægaf Ostebaronen » 27. dec 2016, 23:57

Faldt lige over det her hos HifiFreaks: https://hifi-freaks.dk/webshop//produkt ... -2461.html

Marantz MPH-4, det liger jævnt meget en Pro80 med andet branding og lidt anderledes headband. Egentlig lidt sjovt fordi D&M Holdings, som ejer Marantz også ejer Denon, hvorfor så rebrande Takstar produkter og ikke deres egne?
Mmm... Ost...
Ostebaronen

Brugeravatar
Code Poet
 
Indlæg: 2481
Tilmeldt: 17. maj 2011, 10:00
Geografisk sted: Søllerød

Re: Takstar Pro80, det nye sort ??

Indlægaf Buyer no 1 » 28. dec 2016, 00:22

Tja, det ligner en Takstar, som ligner en Beyer... :-)

Men jeg mener Marantz tidligere har anvendt andres design, fx Philips.
Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden

Re: Takstar Pro80, det nye sort ??

Indlægaf Claus-DK » 28. dec 2016, 07:06

Det er en standardform, der er en masse fabrikker der laver den model, hvilket så igen vil sige at, alle de pro80 kopier der var/er aldrig har haft noget med Takstar at gøre..

Sjovt du får våde beyerdrømme, designet er altså ret meget anderledes, hvis du tager beyer brillerne af..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Takstar Pro80, det nye sort ??

Indlægaf Mortenhoe » 28. dec 2016, 10:32

Aaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhh...... Vil nu gi' Buyer ret.

Billede

Billede
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Takstar Pro80, det nye sort ??

Indlægaf Claus-DK » 28. dec 2016, 16:30

Har du lagt mærke til at kopperne ikke har samme form ??
Beyers kopper er runde..
Alle moderne biler er ford efterligninger, ville en Fordfan sige...

Og jeg kan med garanti finde et et eller andet headset fra en ubåd i 1940 som beyer har efterlignet..
to kopper og et headband, der er ikke så meget byt under solen..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Foregående

Tilbage til Hovedtelefoner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 18 gæster

cron