Fiio E07K DAC/AMP til min Sony Experia Z Ultra



Re: Fiio E07K DAC/AMP til min Sony Experia Z Ultra

Indlægaf Coach-Z » 5. jan 2014, 17:14

Så er der lidt spørgsmål igen.

Jeg har netop oprettet en bruger på hdtracks.com og der kan man blandt andet købe 176/24 sample rate filer. Vil min Fiio kunne afspille det (den er sat til 96/24)?

hvad kræver det egentlig for at den kan afspille dem?
kommer der bare ikke lyd igennem hvis dac ikke kan afspille filen?, eller hvordan hænger det sammen?

Hvad med min telefon, vil den kunne afspille en 176/24 fil uden om dac'en?
Coach-Z

Brugeravatar
 
Indlæg: 439
Tilmeldt: 22. dec 2013, 00:31
Geografisk sted: Næstved

Re: Fiio E07K DAC/AMP til min Sony Experia Z Ultra

Indlægaf davidsh » 5. jan 2014, 17:43

Din telefon er nok ikke med på det. En pc down sampler til gengæld automatisk så vidt jeg ved


Sent from my iPhone using Tapatalk
Hovedtelefoner: B&O H6, Hifiman HE-500, Hifiman HE-5LE, Koss KSC75, Sennheiser HD800, Sennheiser Momentum, Stax Sigma (NB), Stax SR-307, Stax Lambda Signature
Forstærkere: Musical Fidelity X-can V8P, Stax SRM-T1, Emotiva Mini-X
DAC's: Danish Audio Design DAC 05
Kilde:Fiio X3, PC
davidsh

Brugeravatar
 
Indlæg: 1799
Tilmeldt: 26. nov 2012, 14:16
Geografisk sted: Ă…rhus, Danmark

Re: Fiio E07K DAC/AMP til min Sony Experia Z Ultra

Indlægaf Euklid » 5. jan 2014, 17:46

Fra Fiio.com.cn


USB Sample Rate Support 32/44.1/48/96KHz @ 16/24Bit


så nej, din E7 vil ikke spise større sample rate end 96
Euklid

Brugeravatar
 
Indlæg: 510
Tilmeldt: 12. okt 2013, 14:16
Geografisk sted: Køge

Re: Fiio E07K DAC/AMP til min Sony Experia Z Ultra

Indlægaf Coach-Z » 5. jan 2014, 18:20

Euklid skrev:Fra Fiio.com.cn


USB Sample Rate Support 32/44.1/48/96KHz @ 16/24Bit


så nej, din E7 vil ikke spise større sample rate end 96



Så det er kun de nævnte sample rates der vil kunne afspilles? med den?

Vil en 88/24 f,eks, kunne afspilles?
Coach-Z

Brugeravatar
 
Indlæg: 439
Tilmeldt: 22. dec 2013, 00:31
Geografisk sted: Næstved

Re: Fiio E07K DAC/AMP til min Sony Experia Z Ultra

Indlægaf Mataugust » 5. jan 2014, 18:26

Coach-Z skrev:
Så det er kun de nævnte sample rates der vil kunne afspilles? med den?
Vil en 88/24 f,eks, kunne afspilles?


Det tror jeg ikke du skal regne med. Normalt spiller de kun de frekvenser der stĂĄr. Men der findes et utal af muligheder for at resample til noget du kan bruge.
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2748
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Re: Fiio E07K DAC/AMP til min Sony Experia Z Ultra

Indlægaf Coach-Z » 5. jan 2014, 20:18

Nu har jeg googlet lidt og jeg er stadig i tvivl.

Hvordan resampler jeg?

Problemet er at jeg gerne vil download et album fra hdtracks.com.

Albummet er dette

http://www.hdtracks.com/texas-flood-134083

Som det kan ses sĂĄ fĂĄes det kun i 88/24, eller 176/24.

Jeg vil jo gerne på grund af arkivering have den højeste opløsning/sample rate, gemme den på computeren og så downsample til en sample rate jeg kan bruge med min Fiio.


Hvordan gør jeg det?






/Coach-Z

"Sendt fra min bærbare fladskærm med tæppesnak!!"
Coach-Z

Brugeravatar
 
Indlæg: 439
Tilmeldt: 22. dec 2013, 00:31
Geografisk sted: Næstved

Re: Fiio E07K DAC/AMP til min Sony Experia Z Ultra

Indlægaf davidsh » 5. jan 2014, 22:08

Det må altså snildt kunne gøres i foobar. Du vil gerne downsample til den halve samplerate når det er.
Hovedtelefoner: B&O H6, Hifiman HE-500, Hifiman HE-5LE, Koss KSC75, Sennheiser HD800, Sennheiser Momentum, Stax Sigma (NB), Stax SR-307, Stax Lambda Signature
Forstærkere: Musical Fidelity X-can V8P, Stax SRM-T1, Emotiva Mini-X
DAC's: Danish Audio Design DAC 05
Kilde:Fiio X3, PC
davidsh

Brugeravatar
 
Indlæg: 1799
Tilmeldt: 26. nov 2012, 14:16
Geografisk sted: Ă…rhus, Danmark

Re: Fiio E07K DAC/AMP til min Sony Experia Z Ultra

Indlægaf Coach-Z » 13. jan 2014, 11:52

SĂĄ er der kommet lidt nyt grej til min Fiio..

Billede

Billede

Billede

Billede

Det er en Line Out Dock, der sørger for at Fiio'en ikke går ind og leger forstærker, men kun dac.

Har lige sat den til McFredes Panda forstærker og jeg har vist været lidt hurtig til at sige at McFredes forstærker ikke rigtig gav den gas, for hold da op en forskel når den her lille doc er sat på.
Jeg ved godt at det ikke ligefrem giver mening, men når Fiio'ens forstærker springes over så er der så meget mere knald på musikken.

Den skal lige siddes og nydes helt forfra nu.
Coach-Z

Brugeravatar
 
Indlæg: 439
Tilmeldt: 22. dec 2013, 00:31
Geografisk sted: Næstved

Re: Fiio E07K DAC/AMP til min Sony Experia Z Ultra

Indlægaf Mataugust » 13. jan 2014, 13:43

Det giver god mening at gå uden om forstærkerdelen i fiio. Du kan opleve det samme med ipod/iphone ved at gå uden om den indbyggede forstærker.
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2748
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Re: Fiio E07K DAC/AMP til min Sony Experia Z Ultra

Indlægaf Coach-Z » 13. jan 2014, 14:25

Det jeg mener med at det ikke giver mening er at man, i min verden, skulle tro at 1 forstærkning plus 1 forstærkning skulle give to forstærkning... altså at der ville komme højere/mere lyd ud i ørerne.

SĂĄdan er det dog ikke, Pandaen lyder bare godt nu.
Coach-Z

Brugeravatar
 
Indlæg: 439
Tilmeldt: 22. dec 2013, 00:31
Geografisk sted: Næstved

Re: Fiio E07K DAC/AMP til min Sony Experia Z Ultra

Indlægaf Mataugust » 13. jan 2014, 19:08

Men hvis du bruger forstærker output fra din fiio, så vil panda en kun forstærke det signal. Så hvis fiio forstærkeren mangler punch eller dyb bas, så kan panda en ikke levere det fordi det ikke er i signalet. Hvis du til gengæld har punch i DAC delen og bypasser forstærkerdelen(som du gør med line out delen), så har det gode signal som panda en kan bruge til noget. Så du kan jo konstatere at DAC delen er bedre end forstærkerdelen i din fiio.

Sendt fra min Galaxy Nexus
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2748
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Re: Fiio E07K DAC/AMP til min Sony Experia Z Ultra

Indlægaf Coach-Z » 13. jan 2014, 19:29

Mataugust skrev:Men hvis du bruger forstærker output fra din fiio, så vil panda en kun forstærke det signal. Så hvis fiio forstærkeren mangler punch eller dyb bas, så kan panda en ikke levere det fordi det ikke er i signalet. Hvis du til gengæld har punch i DAC delen og bypasser forstærkerdelen(som du gør med line out delen), så har det gode signal som panda en kan bruge til noget. Så du kan jo konstatere at DAC delen er bedre end forstærkerdelen i din fiio.

Sendt fra min Galaxy Nexus


Se det giver mening.. Fiio'en er stadig meget bedre end min telefon, men den fĂĄr ikke hovedtelefonerne til at ringe som Panda'en.

Så løsningen for at få noget tilsvarende er altså at købe en god amp/dac, som f.eks. min gamle Aune. Det må jeg kigge lidt nærmere på.
Coach-Z

Brugeravatar
 
Indlæg: 439
Tilmeldt: 22. dec 2013, 00:31
Geografisk sted: Næstved

Re: Fiio E07K DAC/AMP til min Sony Experia Z Ultra

Indlægaf Mataugust » 13. jan 2014, 19:58

På dba er der er i øjeblikket en Creek ht forstærker for 500 kr. Til den pris er det et rigtig godt køb, og så kan du jo bare sætte fiio'en på den.
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2748
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Re: Sv: Fiio E07K DAC/AMP til min Sony Experia Z Ultra

Indlægaf Coach-Z » 13. jan 2014, 21:05

Mataugust skrev:På dba er der er i øjeblikket en Creek ht forstærker for 500 kr. Til den pris er det et rigtig godt køb, og så kan du jo bare sætte fiio'en på den.


Lige nu holder jeg mig til Pandaen, McFrede var heldigvis ikke så ivrig efter at få den hjem igen. Faktisk tænker jeg på at fremskaffe mig en billig rør forstærker og se om det er noget.



/Coach-Z

"Sendt fra min bærbare fladskærm med tæppesnak!!"
Coach-Z

Brugeravatar
 
Indlæg: 439
Tilmeldt: 22. dec 2013, 00:31
Geografisk sted: Næstved

Re: Fiio E07K DAC/AMP til min Sony Experia Z Ultra

Indlægaf Claus-DK » 14. jan 2014, 02:11

Et lineout signal er ofte kraftigere end en hovedtelefonudgang på fuld blæs, Jeg oplever det samme på min Xcan V8, at bruger jeg den indbyggede DAC er det en halvkedelig maskine, med med en anden DAC, med nogenlunde samme indhold, er det et helt andet bæst.
Lidt ligesom det du oplever med Pandaen..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Fiio E07K DAC/AMP til min Sony Experia Z Ultra

Indlægaf Claus-DK » 14. jan 2014, 02:12

Jeg tror nok min Sunrise er i Næstved, hos du ved nok hvem, hvis du vil prøve den skal jeg nok lige give ham besked..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Fiio E07K DAC/AMP til min Sony Experia Z Ultra

Indlægaf davidsh » 14. jan 2014, 02:33

Claus-DK skrev:Et lineout signal er ofte kraftigere end en hovedtelefonudgang på fuld blæs, Jeg oplever det samme på min Xcan V8, at bruger jeg den indbyggede DAC er det en halvkedelig maskine, med med en anden DAC, med nogenlunde samme indhold, er det et helt andet bæst.
Lidt ligesom det du oplever med Pandaen..


Hovedtelefonudgangen på en telefon, ikke? I så fald har du ret, næsten alle dedikerede DACs har et kraftigere signal end den gængse telefon.
Vil give dig ret i at DAC'en i x-can egentlig er til grin når man tænker på hvor god resten af forstærkeren er..
Hovedtelefoner: B&O H6, Hifiman HE-500, Hifiman HE-5LE, Koss KSC75, Sennheiser HD800, Sennheiser Momentum, Stax Sigma (NB), Stax SR-307, Stax Lambda Signature
Forstærkere: Musical Fidelity X-can V8P, Stax SRM-T1, Emotiva Mini-X
DAC's: Danish Audio Design DAC 05
Kilde:Fiio X3, PC
davidsh

Brugeravatar
 
Indlæg: 1799
Tilmeldt: 26. nov 2012, 14:16
Geografisk sted: Ă…rhus, Danmark

Re: Sv: Fiio E07K DAC/AMP til min Sony Experia Z Ultra

Indlægaf Coach-Z » 14. jan 2014, 09:53

Claus-DK skrev:Jeg tror nok min Sunrise er i Næstved, hos du ved nok hvem, hvis du vil prøve den skal jeg nok lige give ham besked..


Meget gerne :-)



/Coach-Z

"Sendt fra min bærbare fladskærm med tæppesnak!!"
Coach-Z

Brugeravatar
 
Indlæg: 439
Tilmeldt: 22. dec 2013, 00:31
Geografisk sted: Næstved

Re: Fiio E07K DAC/AMP til min Sony Experia Z Ultra

Indlægaf Coach-Z » 16. jan 2014, 10:34

Så er der kommet det indtil videre sidste stykke legetøj til Fiio/Xperia kombinationen...

Billede

Billede

Det er et iBasso "Micro USB til Mini USB OTG (On The Go)" kabel til at forbinde min Fiio Andes E7K til min Sony Xperia Z Ultra, så jeg får den til at virke som både forstærker DAC.
Jeg har ikke købt kablet fra ovenstående hjemmeside, men fra Toxic Cables fra England. De har det ikke listet på deres hjemmeside, men jeg har skrevet med ejeren, (går ud fra at det er en en-mands operation) og fik ham til at sende en med posten. Prisen er dog den samme fra begge steder.

Der er lyd igennem, men om lyden er bedre end hvad Sony selv kan præstere er synes jeg nu faktisk ikke, men det kræver lidt mere testning, end de 2 minutter jeg har brugt på det indtil videre.

Jeg har et OTG på bestilling hos McFrede, der kommer til at være lidt smartere designet, end det her fra iBasso, så det glæder jeg mig til at modtage på et tidspunkt, men indtil videre virker det efter hensigten.
Coach-Z

Brugeravatar
 
Indlæg: 439
Tilmeldt: 22. dec 2013, 00:31
Geografisk sted: Næstved

Re: Fiio E07K DAC/AMP til min Sony Experia Z Ultra

Indlægaf Coach-Z » 17. feb 2014, 10:09

Tænkte at jeg hellere måtte komme med en lille opdatering af dette setup.

Jeg bruger faktisk ikke min Fiio Andes E7K så meget mere til telefonen af den simple grund at jeg faktisk ikke kan høre forskel på om den er sat til, eller ej. Det er helt og holdent Sonys skyld. Telefonen er så god til til lyd at det for mine små 60 ohms hovedtelefoner skyld, ikke er nødvendigt med yderligere forstærkning til mine ører.

Min konklusion er altså, skulle der være andre der læser dette, at medmindre du har en svær at drive hovedtelefon (højere end 60 ohm), så er en ekstern dac/amp som Fiio E7K overkill til en Sony Xperia Z Ultra.

jeg holder dog nok fast i E7K i et stykke tid endnu, den er god når jeg skal teste forskellige forstærkere med A-B testning.
Coach-Z

Brugeravatar
 
Indlæg: 439
Tilmeldt: 22. dec 2013, 00:31
Geografisk sted: Næstved

ForegĂĄende

Tilbage til DAC/Hovedtelefonforstærker

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 6 gæster