Thomas WM skrev:Hvad er det her for en fisk?
Hornfiskeyngel?
Det ligner en tangnĂĄl - http://www.fugleognatur.dk/artsbeskrivelse.asp?ArtsID=5675
Thomas WM skrev:Hvad er det her for en fisk?
Hornfiskeyngel?
Claus-DK skrev:Du skal passe alvorligt pĂĄ med de samlinger mellem flet og monofil liner, det holder ikke en hat, er knuden ude og du fĂĄr hug er du alvorligt pĂĄ den..
Claus-DK skrev:Vi bør lave et put and listen træf til sommer, fiskeri og transportabelt grej..
Coach-Z skrev:Og jeg troede vi var nørdede med hifi... Respekt for lystfisker-fi:-)
/Coach-Z
"Sendt fra min bærbare fladskærm med tæppesnak!!"
toppe skrev:Tak for fyldestgørende svar, Claus
Lad mig starte med at slå fast at jeg helt sikkert ikke har kastet 100m, men jeg tror at der kan være høvlet 100m af hjulet. Der blæste en stiv kylling lige i ryggen og jeg har aldrig nogensinde leveret så lange kast. Mit grej er ikke noget særligt - en 10' stang og et almindeligt fastspolehjul. Jeg vil tror at hjulet er en 3'er, er det noget der afsløres i navnet? Det er et Okuma Cimmeron CL-30 med en hvid Fireline fra Berkeley på 0.17mm. Jeg har også et kraftigere hjul fra min ungdom: Et gammel ABU Cardinal 964, men på det har jeg en halvkraftig monofil-line.
Mht til linekludder har jeg faktisk aldrig oplevet det ved havet, men det er sket et par gange ved en sø. Når der bare skal tyres så langt som muligt med endegrej af en vis tyngde, oplever jeg det ikke som et problem, men ved søen når jeg forsøger at lave præcise kast med let endegrej på udstyr der ikke er optimalt til opgaven, er det ikke altid gået godt
Men jeg vil tage dine råd til mig næste gang jeg skal have nyt line på hjuletClaus-DK skrev:Vi bør lave et put and listen træf til sommer, fiskeri og transportabelt grej..
En put&listen - altså vi sætter nogle fisk ud og lytter til dem?
Claus-DK skrev:Coach-Z skrev:Og jeg troede vi var nørdede med hifi... Respekt for lystfisker-fi:-)
/Coach-Z
"Sendt fra min bærbare fladskærm med tæppesnak!!"
Så skulle du bare hører mig når emnet drejer sig om Marvel tegneserier, DER er jeg nørd...
Jeg er så langt ude at min svigerfar er i færd med at købe et spidermankostume til mig så både mig OG knægten kan tage ud og handle i vores dragter..
Vi har været af sted hvor han var klædt ud og det var skidesjovt, så det naturlige skridt er jo at løfte det til det næste niveau
Lystfiskeri er bare en hobby, hvor man ligesom i head-fi ikke mĂĄ gĂĄ ned pĂĄ grejet..
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 24 gæster