Til Salg: Xduoo TA-02 rør forstærker



Til Salg: Xduoo TA-02 rør forstærker

Indlægaf Coach-Z » 15. jan 2014, 00:41

Jeg blev lidt trigger happy tidligere i min søgen efter en forstærker til at sætte efter min Fiio Andes E7K dac med Line Out og gik på eBay for at bruge penge.

Efter at have sat søgefunktionen op, så den søgte på "tube headphone amplifier" og satte Max prisen inkl fragt til 650kr endte valget på denne lille sag.

http://www.xduoo.com/xduoo/ProductShow.asp?id=40

636 kr alt inkl. så fremt den ikke ryger i fælden.

Billede

Jeg kender intet til den, eller for den sags skyld, til nogen slags rør forstærkere udover at de skulle farve lyden lidt.

Er der nogen her der kender til den?

Specs kan ses her:

Billede

Den er købt og betalt. Tænker at lytte til den i en måneds tid eller to og så sætte den på turné herinde.
Senest rettet af Coach-Z 29. jun 2014, 12:29, rettet i alt 1 gang.
Coach-Z

Brugeravatar
 
Indlæg: 439
Tilmeldt: 22. dec 2013, 00:31
Geografisk sted: Næstved

Re: Xduoo TA-02 rør forstærker

Indlægaf Claus-DK » 15. jan 2014, 01:39

det ser da ud til at være en lille lækker sag, jeg har selv prøvet at skrive til dem om at sælge deres ting, men firmaet er vist meget lille bitte, så det kom ikke rigtigt videre, de har ellers en del spændende produkter..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Xduoo TA-02 rør forstærker

Indlægaf Coach-Z » 15. jan 2014, 01:48

Du får lov til at høre den som den første når jeg har overstået det første møde :-).

Men ja de sælger en masse spændende grej til små priser (Aune priser), så jeg er spændt på at se hvad den kan, eller om jeg har købt, den nok så berømte Felis catus i sækken... Vi får se.



/Coach-Z

"Sendt fra min bærbare fladskærm med tæppesnak!!"
Coach-Z

Brugeravatar
 
Indlæg: 439
Tilmeldt: 22. dec 2013, 00:31
Geografisk sted: Næstved

Re: Xduoo TA-02 rør forstærker

Indlægaf Coach-Z » 15. jan 2014, 02:00

6J1 røret skulle ikke være det bedste, men så kan man lege efterfølgende med at skifte det ud.

http://www.head-fi.org/t/563884/little- ... st_7625993




/Coach-Z

"Sendt fra min bærbare fladskærm med tæppesnak!!"
Coach-Z

Brugeravatar
 
Indlæg: 439
Tilmeldt: 22. dec 2013, 00:31
Geografisk sted: Næstved

Re: Xduoo TA-02 rør forstærker

Indlægaf Coach-Z » 23. jan 2014, 21:33

SĂĄ er den ankommet...

Billede

lys i røret thumbs

Billede


Har ikke lyttet så meget til den endnu, så ingen kommentarer udover at den eddermandme spiller højt med mine 60 ohms Takstar Pro 80... potmeteret er sat til ca kl. 8-9 stykker og det er meget højt... tør ikke komme i nærheden af kl. 12


Ved ikke om der er noget der hedder tilspilning, eller opvarmning af en rørforstærker, men det lyder da okay.
Coach-Z

Brugeravatar
 
Indlæg: 439
Tilmeldt: 22. dec 2013, 00:31
Geografisk sted: Næstved

Re: Xduoo TA-02 rør forstærker

Indlægaf Kolind » 23. jan 2014, 22:11

Coach-Z skrev:SĂĄ er den ankommet...

Billede

lys i røret thumbs

Billede


Har ikke lyttet så meget til den endnu, så ingen kommentarer udover at den eddermandme spiller højt med mine 60 ohms Takstar Pro 80... potmeteret er sat til ca kl. 8-9 stykker og det er meget højt... tør ikke komme i nærheden af kl. 12


Ved ikke om der er noget der hedder tilspilning, eller opvarmning af en rørforstærker, men det lyder da okay.


Spændende!

Det er vist helt klart noget som hedder tilspilning når det kommer til rør - Og varme skal de helst også være. Det er nu efter min opfattelse relativt ubetydeligt hvad der sker efter et par minutter. I det hele taget tager det typisk 5-10 sek førend der er lyd i sådan en djævel fra den tændes. Det har det i hvert fald været med de to jeg har haft.
Grej
- Indsæt i dine tanker her en sej sætning efter eget valg..
Kolind

Brugeravatar
 
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 1. apr 2011, 13:02
Geografisk sted: Holbæk

Re: Xduoo TA-02 rør forstærker

Indlægaf Claus-DK » 24. jan 2014, 00:31

Den ser da sød ud, lidt synd at de er så glade for blå lamper i Kina, en orange eller rød ville være meget mere harmonisk..

Prøv at se om du kan indstille Gain på den, for det er lige lavt nok på potten til at det er helt godt, sæføllig afhængig af hvor gode stumper der er i kassen, men sådan en tommelfingerregel er at en forstærkers volumekontrol bør stå mellem 10 og 2, da de ofte virker bedst i et relativt smalt område..

Det KAN også være fordi den har et lineært potentiometer i stedet for en logaritmisk, kort fortalt skruer en logaritmisk lige meget op mellem 4 og 5 som mellem 8 og 9, Hvorimod en lineær allerede er på ½ kraft omkring 8-9 stykker og ikke øger volumen synderligt resten af vejen..
Der er fordele og ulemper ved begge typer, så jeg skal ikke gøre mig til dommer over hvad der er bedst.
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Xduoo TA-02 rør forstærker

Indlægaf Glerup » 24. jan 2014, 09:43

Er det en hybrid forstærker, med rør i indgangen og transistor/mos-fet i udgangen, synes ikke jeg kan læse det nogen steder ?
Amp: The CCCP Tubeamp v2
Cans: Sennheiser HD650, Beyer Dynamic DT990 (Vintage), Takstar Pro 80, Superlux 668B
Source: Lenovo Ideapad z360 > Audio-gd NFB 17.2, Foobar2000
Glerup

Brugeravatar
 
Indlæg: 6
Tilmeldt: 21. dec 2013, 09:07

Re: Xduoo TA-02 rør forstærker

Indlægaf Claus-DK » 24. jan 2014, 14:26

Vi må få Coach til at finde kobenet frem og brække den op og tage nogle fotos af indvoldene, så burde det jo være til at opklare.
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Xduoo TA-02 rør forstærker

Indlægaf Anda » 24. jan 2014, 14:45

Google translate skrev:TA-02 Gallstone is a hybrid portable amp. Double 6J1 tube preamp audio processing, sound sweet and delicate, the transistor level using BUF structure, with a load capacity, can easily push a variety of low-impedance headphones, coupling capacitance using a dedicated audio fever Pao Japan ELNA capacitors, transparent sound sweet. After the sense of speed combined with forward-looking stone, a sense of sweet tube amp on both the sense of hearing, another stone, the perfect stone to tube amps and the advantages and charm together. 12V DC input power part with, professionally boost treatment, not only tube amps can maximize its performance, but also greatly reduces the weight of the machine, but also reduces the size of the machine, making it more lightweight and portable. After using the same boost level power and turn negative dual power handling and use Japanese capacitors ELNA blue robe primary filter capacitor, voice soft, warm and soft, high-frequency gorgeous, enhance musical expression.
HiFiMAN HE-6 | Yamaha M-4 | Palmer Monicon | Audio-GD SA-1.32 | Gustard U10
Grejliste
Anda

Brugeravatar
 
Indlæg: 2239
Tilmeldt: 15. nov 2011, 00:46
Geografisk sted: København V

Re: Xduoo TA-02 rør forstærker

Indlægaf Coach-Z » 10. feb 2014, 23:34

Claus-DK skrev:Vi må få Coach til at finde kobenet frem og brække den op og tage nogle fotos af indvoldene, så burde det jo være til at opklare.



Det er vist afklaret at det er en hybrid, men jeg ville nu alligevel vise hvad 10 minutter med en 2,5mm hexnøgle kan gøre :-D

Billede

Billede

man kan ikke få den helt ud af kabinettet uden at skulle ty til vold... der er en skrue der er limet fast efter at printet er skubbet ind i kabinettet og nu er der en kapacitor der støder på når man vil trække den ud.

Den gør det stadig fint den fine lille sag :grin:
Coach-Z

Brugeravatar
 
Indlæg: 439
Tilmeldt: 22. dec 2013, 00:31
Geografisk sted: Næstved

Re: Xduoo TA-02 rør forstærker

Indlægaf Claus-DK » 11. feb 2014, 02:46

Det ser bestemt lækkert ud..

Det eneste jeg kunne forestille mig der var knap så godt er det der lille potentiometer, hvis det er for billigt kan kommer det til at knase og sporer ikke vildt godt den første og sidste 4. del, men skal man bedømme den ud fra kvaliteten af resten burde det så ikke være noget at bekymre sig om..

Jeg glæder mig til at se den i virkeligheden, det er lidt svært at vurdere den ud fra billeder, for er det noget godt bygget noget kunne det da være et interessant firma, de laver nogle spændende produkter..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Xduoo TA-02 rør forstærker

Indlægaf Coach-Z » 11. feb 2014, 12:06

Umiddelbart virker det da til at være noget kram, kan helt ærligt ikke mærke den store forskel på den her og så Project Ember...



/Coach-Z

"Sendt fra min bærbare fladskærm med tæppesnak!!"
Coach-Z

Brugeravatar
 
Indlæg: 439
Tilmeldt: 22. dec 2013, 00:31
Geografisk sted: Næstved

Re: Xduoo TA-02 rør forstærker

Indlægaf Claus-DK » 12. feb 2014, 03:42

Har du testet om den laver crosstalk ??
Pil den ene RCA ud og se om der er lyd i begge sider..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Xduoo TA-02 rør forstærker

Indlægaf Coach-Z » 12. feb 2014, 21:50

Lige testet for cross talk pĂĄ den mĂĄde du angav og det er der ikke noget af...



/Coach-Z

"Sendt fra min bærbare fladskærm med tæppesnak!!"
Coach-Z

Brugeravatar
 
Indlæg: 439
Tilmeldt: 22. dec 2013, 00:31
Geografisk sted: Næstved

Re: Xduoo TA-02 rør forstærker

Indlægaf Claus-DK » 12. feb 2014, 23:40

lyder godt, det er noget der plager en del kina rørting, så det er bestemt godt nyt..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Xduoo TA-02 rør forstærker

Indlægaf Claus-DK » 16. feb 2014, 13:25

Har langt om længe fået hentet den i Brugsen, jeg har fået lov at låne den lidt af Coach-Z og mange tak for det..

Jeg tester nok lidt anderledes end de fleste, da dette er en vare jeg har kigget på og overvejet om jeg skal prøve at købe et par kasser af..

HĂĄber i kan bruge det..

Først: Den er pakket som kronjuveler i en nærmest bombesikker kasse, lækkert
Indenfor er kassen i fire lag, fire og godt med udskĂĄret skum det lover godt..
Op af kasse, fingrene i vippekontakten ca 100 gange tænd sluk, sådan et lille trick kan være lidt dyrt med lånt grej, men det måtte gøres, undskyld Anders jeg skal nok købe en ny til dig, HVIS den går i stykker for det klarede den fint, de andre kinadimser med den type kontakter er ofte noget skrammel og går altid i stykker, men det virker fornuftigt og føles heller ikke billigt..

Selve kassen er pæn og ordentligt lavet, ikke noget underligt, ikke noget specielt, pænt og godt håndværk.

Rørene er ikke de sædvanelige 6299, de er et hak mindre, så jeg kender ikke lige noget til om der er muligheder for at rulle lidt rør, vi er nok også i et prisleje hvor vi ikke snakker eksklusive rør og eksperimenter med sådan nogle ting..

Som altid en lidt grim BLÅ lampe, hvad er det med kina og blå lygter ?? denne er dog lidt grønlig i det og ikke så kraftig man kan bruge den som nødbelysning..

Stik i begge ender virker ogsĂĄ som om det er ok grej..

Det eneste bump inden lyd er strømmen, jeg synes ledningen er alt alt for kort, ca en meter med en strømklump på midten, øv

Kilde X3 lineout, et lidt tykt kabel der ser dyrt ud. Xduoo og pro80
Den kan godt nok spille højt, meget højt altså rigtigt meget højt man kommer ikke over 9 med mindre man er smådøv i forvejen, det virker ikke til at være et lineært potentiometer så der er masser af muskler.

SĂĄ vil jeg lige lytte lidt til den, nĂĄr jeg fĂĄr lidt bedre tid..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Xduoo TA-02 rør forstærker

Indlægaf Coach-Z » 16. feb 2014, 23:12

Claus-DK skrev:Har langt om længe fået hentet den i Brugsen, jeg har fået lov at låne den lidt af Coach-Z og mange tak for det..

Jeg tester nok lidt anderledes end de fleste, da dette er en vare jeg har kigget på og overvejet om jeg skal prøve at købe et par kasser af..

HĂĄber i kan bruge det..

Først: Den er pakket som kronjuveler i en nærmest bombesikker kasse, lækkert
Indenfor er kassen i fire lag, fire og godt med udskĂĄret skum det lover godt..
Op af kasse, fingrene i vippekontakten ca 100 gange tænd sluk, sådan et lille trick kan være lidt dyrt med lånt grej, men det måtte gøres, undskyld Anders jeg skal nok købe en ny til dig, HVIS den går i stykker for det klarede den fint, de andre kinadimser med den type kontakter er ofte noget skrammel og går altid i stykker, men det virker fornuftigt og føles heller ikke billigt..

Selve kassen er pæn og ordentligt lavet, ikke noget underligt, ikke noget specielt, pænt og godt håndværk.

Rørene er ikke de sædvanelige 6299, de er et hak mindre, så jeg kender ikke lige noget til om der er muligheder for at rulle lidt rør, vi er nok også i et prisleje hvor vi ikke snakker eksklusive rør og eksperimenter med sådan nogle ting..

Som altid en lidt grim BLÅ lampe, hvad er det med kina og blå lygter ?? denne er dog lidt grønlig i det og ikke så kraftig man kan bruge den som nødbelysning..

Stik i begge ender virker ogsĂĄ som om det er ok grej..

Det eneste bump inden lyd er strømmen, jeg synes ledningen er alt alt for kort, ca en meter med en strømklump på midten, øv

Kilde X3 lineout, et lidt tykt kabel der ser dyrt ud. Xduoo og pro80
Den kan godt nok spille højt, meget højt altså rigtigt meget højt man kommer ikke over 9 med mindre man er smådøv i forvejen, det virker ikke til at være et lineært potentiometer så der er masser af muskler.

SĂĄ vil jeg lige lytte lidt til den, nĂĄr jeg fĂĄr lidt bedre tid..


Du giver den bare gas Claus, men ja, pas på ørerne rulle4
Coach-Z

Brugeravatar
 
Indlæg: 439
Tilmeldt: 22. dec 2013, 00:31
Geografisk sted: Næstved

Re: Xduoo TA-02 rør forstærker

Indlægaf Claus-DK » 18. feb 2014, 03:27

bare husk at hvis den gĂĄr i stykker sĂĄ skylder jeg dig en ny...ogsĂĄ hvis kontakten svigter om et ĂĄr, for jeg har altsĂĄ voldtaget den godt og grundigt.. rulle4 musik14

Jeg har fået lyttet lidt til den nu og det lyder ganske godt, det er en smule grumset, lidt beskidt, lidt ligesom når man slår på en pude i sollyset, der er en hel sky rundt om puden, og det er lidt det samme her, meget svært at sætte ord på, det gør ikke noget det er charmerende og mange holder af den type lyd, for mig, tror jeg ikke det ville holde i længden, men jeg er heller jo nok heller ikke lige målgruppen for denne forstærker, den passer dog godt ind i min butiks koncept, selvom det er mest naturligt kun at have varer man selv vil have, er det nok ikke dumt, at have lidt til dem der har "dårlig" smag, min far sagde en gang til mig at man måtte forvente at 95% af ens kunder har dårlig smag.. rulle6 rulle6

volumekontrollen kradser lidt, men jeg synes den sporer fornuftigt, men det er lidt nitten at man ikke får den op mellem 11 og 1 i stedet for 9, det virker næsten altid bedre i det område, men det er som sagt ikke noget der på nogen måde er grelt, man skal være lidt anal hvis man ikke kan leve med det, var det en forstærker til 3-4000 kr var det jo en anden dag, men det er det ikke det er en entry level forstærker og set som sådan et produkt, er det ikke et produkt man bør overse, jeg tror det er et fremragende produkt der virkelig kan få folk til at bløde i fremtiden, den laver små fine huller i det forsvar vi kalder fornuften, ikke noget at bekymre sig om, meeeeeen nu er der jo steder hvor vi kan liste os udenom fornuften og det kan blive dyrt..

Jeg tror det er en forstærker hvor en del faktisk vælger at sige stop, fordi nu er det faktisk godt nok til dem, jeg tvivler dog lidt på det, for det må være en AHAoplevelse at være jomfru og så prøve denne viltre dame, hun er ikke en fin dame, nok nærmere en beskidt gadetøs, men hun ved hvad den skal bruges til og det er vigtigt..
Og mere vil jo som bekendt have mere.. rulle2 rulle2

Alt i alt er det en lille lækker maskine, det dårlige ved den er rørtypen, strømforsyningen og så for højt gain.
rørtypen: jeg vil lige indskyde at jeg slet ikke kender udvalget af denne type rør, så måske er jeg helt forkert på den her..
strømmen: det er altid noget lort
højt gain: det kan der gøres noget ved..

Så det er jo små skønheds fejl, slet ikke noget der her den store indflydelse på helhedsindtrykket..

Ved vi om man kan justerer Gain på den ?? Hvis det er muligt ville det være en god feature, det må undersøges...

Jeg har en mistanke om at der er meget mere at hente i den her lille fyr og jeg tror jeg vil prøve at udskifte strømmen til en little Pinkie, den er på 0,5 A i stedet for 0,2 A og så er det ikke en switchmode transformer, jeg har en mistanke om at det vil give noget mere skarphed og få strammet lidt op..

Det er faktisk lidt en generel tendens, vi laver bedre og bedre grej og bruger ringere og ringere strømforsyninger, det er tåbeligt, stort set ALLE forstærkere kan få bedre ydelse med en bedre PSU end det møg der bliver puttet i kasserne i dag..
Det er jo muligt at få en god strøm for omkring en hund, men man er så fikseret på prisen at man finder en til 12 kroner og bruger i stedet, man udvikler den sikkert med dejlig god strøm, så man ved den lyder godt *suk*

Jeg tror da de færreste bekymrer sig om, om den koster 1000 eller 1300, men der kan ligge en verden til forskel i lyden, men det ved jeg mere om på et senere tidspunkt

NĂĄ jeg skulle ĂĄbenbart bare brokke mig i dag rulle4
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Xduoo TA-02 rør forstærker

Indlægaf Claus-DK » 26. feb 2014, 03:22

Pinkien er på 12-0-12 og det er jo 24 volt, så det var nok lige voldsomt nok til den lille fyr, så det fik jeg ikke prøvet. Der er grænser for hvad jeg vil gøre med lånt udstyr, tror dog jag kan stampe en 13.4 volts batteri pakke op et eller andet sted, det må lige undersøges..

Ellers har jeg smidt lidt af hvert efter den lille fyr og den gør det bestemt godt til prisen, den mangler lidt skarphed til min smag..

Jeg kan nok bedst lide rørforstærkere der ikke forsøger at lyde som en rørforstærker, desværre er de ofte ret kostbare.

Jeg kan ikke lige se billederne længere oppe, jeg kan ikke huske om opampen sidder i sokkel, for det kunne være lidt sjovt at lave opamp rolling i en rørforstærker, det er da lidt ironisk..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev


Tilbage til Hovedtelefon forstærkere

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 12 gæster