Jeg havde slet ikke opdaget der var rpi trĂĄd, men her er et par tarvelige billeder af min:
Min raspberry pi benyttes primært som filmafspiller, og har derfor i første omgang fået en TSOP 1738 38kHz IR-modtager (lille dims med 3 ben under displayet), så den kan styres med almindelig fjernbetjening. Senere er den blevet udstyret med et HD44780-kompatibelt OLED display med 2x16 linier, som giver basale informationer om hvor langt filmen har kørt. Både display og IR-modtager er forbundet direkte på rpi'ens gpio-porte.
Den seneste modifikation er tilføjelsen af en Hifiberry DAC, men pga pladsmangel i kabinettet (i virkeligheden er det fordi jeg var for doven til at lave en mere elegant løsning) er den monteret på undersiden og sidder altså udenfor kabinettet.
Nu venter jeg spændt på at Xbian får Hifiberry support, så jeg kan genbruge alle mine konfigurationsfiler (det krævede lidt stædighed og tålmodighed at få alle ting til at spille) og nyde godt af den markant bedre lydkvalitet Hifiberryen har tilført. I mellemtiden bruger jeg et SD-kort med xbian til at se film, og lider med den elendige analoge udgang, mens jeg har et andet kort med raspbian + pimusicbox, hvor alle tre ting kører som det skal.
Måske kan det lade sig gøre at se film med raspbian, jeg har faktisk ikke forsøgt.