Netværksafspiller med USB udgang



Re: Netværksafspiller med USB udgang

Indlægaf Psymon » 10. mar 2014, 11:19

Nej, da en cloning jo tager hele kortet og derved hele systemet inklusiv kerne og alt. Jeg skal kun have conf'en med over (Squeezelite settings, wifi og den slags).
Psymon

 
Indlæg: 786
Tilmeldt: 18. nov 2012, 13:11
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Netværksafspiller med USB udgang

Indlægaf pof » 10. mar 2014, 11:36

Nååå, fordi det kan bruges når man opgradere:O)
pof

Brugeravatar
 
Indlæg: 795
Tilmeldt: 18. aug 2011, 17:23
Geografisk sted: StorCPH

Re: Netværksafspiller med USB udgang

Indlægaf sbp » 10. mar 2014, 12:23

pof skrev:Hej Steen.

Er det dig som står for piCorePlayer?


Ja, det er mig som nørder med den. Så sig til hvis der er noget der skal fixes, så vil jeg se om jeg kan finde ud af det.

Steen
sbp

 
Indlæg: 7
Tilmeldt: 10. mar 2014, 10:54

Re: Netværksafspiller med USB udgang

Indlægaf pof » 10. mar 2014, 12:26

sbp skrev:
pof skrev:Hej Steen.

Er det dig som står for piCorePlayer?


Ja, det er mig som nørder med den.

Steen

Respekt! rullw3

Jeg har lidt spørgsmål, men det tager vi bare på det forum du henviser til :-)
pof

Brugeravatar
 
Indlæg: 795
Tilmeldt: 18. aug 2011, 17:23
Geografisk sted: StorCPH

Re: Netværksafspiller med USB udgang

Indlægaf Psymon » 10. mar 2014, 13:40

Uhh! Tak for en rigtig fed distro! Den er super nem at bruge og lyder rigtig godt.

Ingen idé om det er noget der sker med din distro, dog har jeg oplevet at min tærte går "offline" umiddelbart er der stadig strøm i den, men skal genstarte den før den skabe forbindelse til mit netværk igen. Det sker totalt random, kan ske efter et par timer eller mange dage. Hvis du har en ide om hvad det kan være ville det være nice.
Psymon

 
Indlæg: 786
Tilmeldt: 18. nov 2012, 13:11
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Netværksafspiller med USB udgang

Indlægaf sbp » 10. mar 2014, 13:53

Psymon skrev:Uhh! Tak for en rigtig fed distro! Den er super nem at bruge og lyder rigtig godt.

Ingen idé om det er noget der sker med din distro, dog har jeg oplevet at min tærte går "offline" umiddelbart er der stadig strøm i den, men skal genstarte den før den skabe forbindelse til mit netværk igen. Det sker totalt random, kan ske efter et par timer eller mange dage. Hvis du har en ide om hvad det kan være ville det være nice.


Benytter du WiFi eller kabel?
sbp

 
Indlæg: 7
Tilmeldt: 10. mar 2014, 10:54

Re: Netværksafspiller med USB udgang

Indlægaf Psymon » 10. mar 2014, 14:05

På nuværende tidspunkt wifi, men har også prøvet kabel med samme resultat.

Har prøvet forskellige PSU'er til tærten, pt køre jeg med en powered usb-hub, sådan at wifi donglen ikke trækker strøm fra tærten, det er umiddelbart den mest stabile løsning.

Har ikke skærm til, så aner ikke hvad der reelt sker, altså om det er tærten der går kold, eller om det er netværk interfacet der går ned. Min plan er pt at vente på det sker igen, og så prøve at smide et hdmi kabel i den, og se jeg kan få fat i den den vej.
Psymon

 
Indlæg: 786
Tilmeldt: 18. nov 2012, 13:11
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Netværksafspiller med USB udgang

Indlægaf sbp » 10. mar 2014, 14:19

Nej jeg ved ikke hvad problemet er. Jeg ved at nogle har problemer med specielle wifi adaptorer, hvor power savings lukker ned for netværket (derfor har jeg disablet power saving settings for visse wifi adaptorer når jeg compiler dem).
Nogle beskriver at ved at benytte kommandoen:
sudo iwconfig wlan0 power off
så bliver problemet mindre. Hvis det virker for dig, kunne jeg bygge det in i piCorePlayer.
Men når det også sker hvis den er forbundet med et LAN kabel, så ved jeg det ikke. Jeg har min kørende i uger, og ser ikke dette problem.

Steen
sbp

 
Indlæg: 7
Tilmeldt: 10. mar 2014, 10:54

Re: Netværksafspiller med USB udgang

Indlægaf Psymon » 10. mar 2014, 22:12

Jeg prøver lige at teste den nye 1.13 version, herefter med iwconfig wlan0 power off, og til sidst med kabel. Hvis alt fejler må jeg lige prøve en anden distro, det kan jo simpelthen være en fejl i min tærte.
Psymon

 
Indlæg: 786
Tilmeldt: 18. nov 2012, 13:11
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Netværksafspiller med USB udgang

Indlægaf pof » 11. mar 2014, 17:23

Steen, er der nogen mulighed for at se hvilken bitrate der aktuelt sendes ud på USB porten?
pof

Brugeravatar
 
Indlæg: 795
Tilmeldt: 18. aug 2011, 17:23
Geografisk sted: StorCPH

Re: Netværksafspiller med USB udgang

Indlægaf Anda » 11. mar 2014, 17:37

Kode: Vælg alt
cat /proc/asound/Intel/pcm0p/sub0/hw_params

eller
Kode: Vælg alt
cat /proc/asound/Intel/stream0

...er måske en mulighed. "Intel" erstattes med dit lydkorts navn eller nummer (f.eks. card0).
HiFiMAN HE-6 | Yamaha M-4 | Palmer Monicon | Audio-GD SA-1.32 | Gustard U10
Grejliste
Anda

Brugeravatar
 
Indlæg: 2239
Tilmeldt: 15. nov 2011, 00:46
Geografisk sted: København V

Re: Netværksafspiller med USB udgang

Indlægaf Psymon » 19. mar 2014, 14:10

En lille update, har kørt 1.13 siden d. 10 hvor jeg opdaterede. Jeg kunne slet ikke få wifi til at fungere i den version, så har kørt med kabel siden da. Totalt uden udfald eller afbrydelser, så det er helt klart et wifi problem.

Kan se der er kommet 1.14 med nogle wifi rettelser, jeg får lige testet det over de næste par dage og ser om det hjælper på wifi delen.
Psymon

 
Indlæg: 786
Tilmeldt: 18. nov 2012, 13:11
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Netværksafspiller med USB udgang

Indlægaf sbp » 20. mar 2014, 21:41

hej psymon.

Godt at høre at det fungerer kablet.
Jeg er ved at være klar med en lille opdatering til 1.14, da flere ikke kunne benytte deres wifi (TP-Link WN725n (Realtek r8188eu firmware) -det er fixet nu. Så hvis det er en sådan wifi du har så vent.
Men hvis det er en anden du har, så prøv med 1.14.

MVH
Steen
sbp

 
Indlæg: 7
Tilmeldt: 10. mar 2014, 10:54

Re: Netværksafspiller med USB udgang

Indlægaf sbp » 22. mar 2014, 20:16

Hej, så er den nye version klar. Picoreplayer1.14a

Der er nu fikset problemet med en bestemt type wifi adapter - TP link.
Også problemer med pops og kliks ved brug af USB DAC skulle gerne være mindre (helt væk håber jeg).

Men vigtigst synes jer er, at den nu understøtter endnu et I2S DAC, denne gang et som benytter Sabre 9023 chippen. Den spiller lige så fint som hifiberry DAC, men er noget billigere. Op til 24bit 192 khz.

Hvis i hellere vil benytte jeres egen DAC så er hifiberry Digi også understøttet i picoreplayer, op til 192 khz.

Steen
sbp

 
Indlæg: 7
Tilmeldt: 10. mar 2014, 10:54

Re: Netværksafspiller med USB udgang

Indlægaf sbp » 19. apr 2014, 10:48

Hej

SÃ¥ er der en ny version af piCorePlayer - piCorePlayer1.15

Nu kan I igen afspille 24b 192khz via HDMI - således I har en nem måde at få højkvalitets musik til forstærkeren hvis den har HDMI indgang.
piCorelayer understøtter nu flere I2S-lydkort.
Tre analoge DAC's (HiFiBerry DAC, Sabre ES9023 og IQaudIO DAC - alle afspiller op til 24b 192khz musik).
Et digitalt I2S lydkort (HiFiBerry DIGI) - såldes at i kan benytte jeres egen DAC, hvis I ønsker det (Toslink eller SPDIF).

kan hentes her: https://sites.google.com/site/picoreplayer/home/news

MVH
Steen
sbp

 
Indlæg: 7
Tilmeldt: 10. mar 2014, 10:54

Foregående

Tilbage til Lydkilder

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 8 gæster

cron