BeoPlay H6



BeoPlay H6

Indlægaf Ole » 26. mar 2014, 00:00

Flyttet efter anmodning. Flere interessante posts omkring H6 i denne trĂĄd: http://hoved-fi.dk/viewtopic.php?f=28&t=2958
-----------------------

Har haft BeoPlay H6 ca. et par uger nu og de har været med frem og tilbage over storebælt med DSB et par gange. Efter sidste meet endte det jo ret hurtigt med, at jeg måtte ned forbi min lokale autoriserede Apple-pusher og hente et par - da der var et par dages ventetid på dem fik jeg faktisk en pæn rabat, hvilket gjorde, at de faktisk fik en pris jeg synes matcher bedre.

Look and feel
Flot men diskret design og gode kvalitetsmaterialer - lige efter min smag. Tilbehør er til gengæld så sparsomt at det tangerer fesent ud fra betragtningen, at det er et produkt til mobil anvendelse - en pose i so-so kvalitet og hvad der ligner en flyadapter - det ville nærmest give et bedre indtryk slet ikke at levere noget med.

For pokker komforten er god - HD800 er stadig suverænt de mest behagelige hovedtelefoner jeg har prøvet, men disse kommer ind som nr. 2. Den lave vægt og de bløde læderpuder gør at de nærmest forsvinder på hovedet af en. Det par af Davids jeg prøvede havde nogle “prikker” på indersiden af hovedetbåndet til at indikere indstillingen, hvilket mine ikke har - om det er en stealth-ændring eller det skyldes at det er uforenligt med farvebearbejdningen på metallet på den sorte model….who knows, men foretrækker personligt en markering af indstillingen.

Kablet er af en standardkvalitet og har in line mic og 3-knaps-remote til Apple devices. Hovedtelefonerne har endvidere stik i begge sider, så man selv kan vælge hvilken side kablet skal være på og man kan vist også daisy-chaine, såfremt man har en siamesisk tvilling med samme musiksmag.

Billede
Billede

Lytteindtryk
Indtryk er begrænset af jeg lytter til dem ud af min mobile forstærker (The International fra ALO), hvilket er den eneste almindelige forstærker jeg ejer for tiden. Den er ikke helt neutral, men har nok en smule varme i lyden, men rigeligt med kræfter til at trække sådan et par bøffer som H6. Alt skal tages med det sædvanlige gran salt. Lydpræference detaljeret, let og lys lydsignatur.

Lyden på H6 er pæn åben i forhold til at det er tale om en lukket hovedtelefon, lyden er ret neutral, der er ikke noget der sådan rigtigt stikker ud i nogen af enderne. Rent faktisk virker den nærmest mere neutral end mine SR507, der til gengæld lyder klasser bedre.

Der er lidt mindre "hul igennem" end på mine SR507 og mine violiner og guitarer får ikke helt samme lethed/luftighed over sig som jeg er vant til. Klaver kan godt i nogle situationer komme til at lyde en anelse hård i lyden. Ligesom de fleste andre hovedtelefoner jeg har lyttet til, er der ligesom et ganske fint tyndt slør henover lyden i forhold til mine 507…nå men det var vist lidt ud af en tangent og måske ikke en helt fair sammenligning. Men os der ikke har så meget forskelligt gear, må jo nøjes med at sammenligne med det vi har :-)

Lige ud af boksen virkede bassen totalt fraværende og kvindelige vokaler en anelse tilbagetrukne, men det med bassen gik hurtigt af dem og de kom til at lyde fint, omend en del nok vil mene kvantiteten er i underkanten. Vedrørende de kvindelige vokaler er jeg blevet enig med mig selv om, at de ikke er tilbagetrukne, men at jeg nok primært har ejet og ejer hovedtelefoner, der er lyse i det/har lidt sparkle i øvre mellemtone/diskant.

Direkte ud af en iPhone lyder de acceptabelt, men sammenlignet med noget ordentligt forstærkning kan de godt komme til at lyde lidt kedeligt ud af mobilen, når man ved hvad de kan præstere. Detaljegraden er god, ligesom lydbilledet også virker helt fint.

Ud fra at der er tale om lukkede hovedtelefoner til mobil brug er jeg faktisk ret begejstret for dem - ogsĂĄ mere end det mĂĄske kan give indtryk af ud fra hvad jeg har skrevet. Min holdning er dog, at nĂĄr vi kommer op i prisklassen omkring de 3K, sĂĄ begynder forventningerne ogsĂĄ at blive rimeligt skrappe og med rette.

Hvis jeg helt kort skulle opsummere lyden, vil jeg betegne den som lidt henad Ety ER4 uden sparkle i toppen, men med en meget mere ĂĄben lyd og lidt mere bas.

Jeg mener de er attraktive, da der nok ikke findes meget letvægtsgrej med den lydsignatur, som ikke er iems, målrettet mobil anvendelse. Eller nærmere jeg er ikke rigtig stødt på så meget.

Opsummering
Til hovedtelefon på farten er de absolut godkendt, lukket, komfortabel, ikke den indelukkede lyd man ofte hører på lukkede hovedtelefoner og den relativt neutrale lydsignatur falder i min smag. Lydisoleringen er lige akkurat god nok til at være acceptabel. Designet er lækkert, men diskret, hvilket også giver plusser i min bog.

Som hovedtelefon til hvis man er ude og rejse og sidder stille og lytter på hotelværelset, så kunne jeg godt leve med H6, men ville stadig savne mine SR507.

Personligt synes jeg de er lidt for dyre i forhold til ren lydmæssig performance, dog ikke helt i hegnet, når komfort og materialer tages med i betragtning.

Rykker B&O lidt op i lydkvalitet, så kunne de virkelig have et spændende produkt for det med design og komfort sidder allerede lige i skabet og prismæssigt er vi vel vant til "diminishing returns”, så den prisstrategi B&O anvender vil ikke blive så stort et minus i high end-området, som det er tilfældet med et mere mid-level produkt, som H6 trods alt stadig er i mine øjne.
Ole

Brugeravatar
 
Indlæg: 479
Tilmeldt: 6. feb 2012, 19:50
Geografisk sted: Kolding

Re: BeoPlay H6

Indlægaf Ole » 3. apr 2014, 20:59

Har fået et V-Moda kabel indenfor døren og det passer perfekt, hvis man er træt af B&O stock cable. Ingen remote, 45 grader vinklet stik i den ene ende og under 100 kr. leveret til døren - det er dog lidt længere, så måske ikke helt perfekt til mobil brug.
Ole

Brugeravatar
 
Indlæg: 479
Tilmeldt: 6. feb 2012, 19:50
Geografisk sted: Kolding

Re: BeoPlay H6

Indlægaf DavidB » 4. apr 2014, 20:30

Fedt - jeg kiggede på det, men kunne ikke se om der var vinkel stik i begge ender. Gider du smide et link til det eksagte kabel du har købt?
DavidB

Brugeravatar
 
Indlæg: 781
Tilmeldt: 18. aug 2012, 21:04
Geografisk sted: Værløse

Re: BeoPlay H6

Indlægaf Ole » 4. apr 2014, 21:27

Ole

Brugeravatar
 
Indlæg: 479
Tilmeldt: 6. feb 2012, 19:50
Geografisk sted: Kolding

Re: BeoPlay H6

Indlægaf Victor Halgaard » 9. apr 2014, 22:23

Jeg har lige nu disse på besøg - venligst udlånt af Burning777, og begynder at kunne se hvad han mente med at lyden på en eller anden måde virker uengagerende - jeg syntes dog at egelig lyder ganske lækkert, men det er på ingen måde en hovedtelefon som fanger min opmærksomhed når jeg lytter... Lidt spøjst, i know, men jeg prøver lige at se om ikke jeg kan finde en forklaring til et reelt review 1musik

Min far arbejdede for resten hos B&O for mange år siden (25år eller noget i den stil siden) og var noget mere skæptisk over for dem end jeg er: han tog dem på, satte sig ned, startede musikken, og rakte dem med det samme tilbage til mig. Daddy is not impressed! Hrmpf. Men han er vild med LCD-3 så han har nok bare lidt for høje forventninger :mrgreen:

Men de er enormt lækkert bygget! Der har de ramt sømmet på hovedet thumbs
The Headphone Viking - Courtesy of the sixth circle of Hell... | Mine Kabler kan ses her: http://huginmunincables.blogspot.dk/

Astell&Kern AK240 > Questyle CMA800r / ALO Rx Mk3b > Sennheiser HD800 / Beyerdynamic T1 / IE800 / Beyer DT1350 / Heir 4.A / Fostex TH600 / Pioneer SE-L40 / Koss KDE-250 /
Victor Halgaard

Brugeravatar
 
Indlæg: 1493
Tilmeldt: 17. sep 2011, 15:28
Geografisk sted: AsgĂĄrd

Re: BeoPlay H6

Indlægaf toppe » 9. apr 2014, 23:00

Victor Halgaard skrev:Min far arbejdede for resten hos B&O for mange år siden (25år eller noget i den stil siden) og var noget mere skæptisk over for dem end jeg er: han tog dem på, satte sig ned, startede musikken, og rakte dem med det samme tilbage til mig. Daddy is not impressed! Hrmpf. Men han er vild med LCD-3 så han har nok bare lidt for høje forventninger :mrgreen:

Men de er enormt lækkert bygget! Der har de ramt sømmet på hovedet thumbs


ruller1

Som jeg husker dem, var de bedre end hvad jeg havde regnet med, men ikke pĂĄ en value-for-money mĂĄde...
Nu er det nok ogsĂĄ for meget at forlange, at de skulle kunne konkurrere med LCD-3 ;-)
toppe

Brugeravatar
Redaktør
 
Indlæg: 2037
Tilmeldt: 13. aug 2011, 16:46
Geografisk sted: Nørrebro

Re: BeoPlay H6

Indlægaf Burning777 » 10. apr 2014, 12:54

Victor Halgaard skrev:Min far arbejdede for resten hos B&O for mange år siden (25år eller noget i den stil siden) og var noget mere skæptisk over for dem end jeg er: han tog dem på, satte sig ned, startede musikken, og rakte dem med det samme tilbage til mig. Daddy is not impressed! Hrmpf. Men han er vild med LCD-3 så han har nok bare lidt for høje forventninger :mrgreen:

Men de er enormt lækkert bygget! Der har de ramt sømmet på hovedet thumbs


Man kan så konkludere at din far er tilhænger af B&O's gamle lydfilosofi - og det er der bestemt ikke noget galt i. :-)

Tidligere lød højtalerne mere naturlige. (Beolab 1, Penta, BeoLab 8000) De havde en varmere og mere fyldig, naturlig lyd. Idag skal alt helst have mere WOW-faktor forstået på den måde, at det er lysere men med mere fokus på detaljer og sprødhed. Det gør at specielt stemmer mister noget klang og naturlighed. Den nye filosofi er ikke noget, der tiltaler gamle B&O-fans og mange sværger til de gamle højtaleres lyd. Jeg synes H6 repræsenterer den nye filosofi ret godt.

Jeg kan forestille mig, at din far elsker LCD-3 netop fordi de har en naturlig klang mere bund og krop. Jeg har aldrig lyttet til dem men hvis de har lidt af samme lyd som LCD-2 sĂĄ er de i den varme, naturlige ende af spektret og det mĂĄ man sige, at H6 ikke er pĂĄ samme mĂĄde.

Jeg foretrækker selv lys og luftig lyd med fokus på detaljer og sprødhed. Alligevel er der et eller andet kedeligt ved H6 som ikke i det lange løb engagerer mig nok.
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: BeoPlay H6

Indlægaf Victor Halgaard » 10. apr 2014, 17:43

Burning777 skrev:
Man kan så konkludere at din far er tilhænger af B&O's gamle lydfilosofi - og det er der bestemt ikke noget galt i. :-)

Tidligere lød højtalerne mere naturlige. (Beolab 1, Penta, BeoLab 8000) De havde en varmere og mere fyldig, naturlig lyd.


Jeps, der er han - i den grad! Penta var en af de højtalere han holdte mest af hvis jeg ikke husker helt galt (han ejede dem aldrig, men byggede selv nogle tryk-kammer Kef højtalere), og kan sagtens se hvad du mener, jeg tror H6 vil lyde godt for et meget stort publikum, det eneste ved den der stikker ud om man vil, er måske et midt bas boost af en eller anden art - jeg bemærkede at kontrabassen i et jazznummer var ekstremt promenent på dem sammenlignet med alt andet jeg har.

LCD-3 er en underlig fisk må jeg indrømme, bevares, den er meget naturligt lydende, men den har faktisk ikke meget bas, ca. samme mængde som HD800, men HD800 slår hårdere, hvor LCD-3 er mere tilbagelænet i sin presentation, og ligesom LCD-2 bliver diskanten aldrig skarp, omend den er meget mere tydelig. Den jeg har lige nu minder i det hele taget om en mere "behagelig" hd800 på mange punkter. Men det må jeg lige uddybe når jeg får lavet et review af dem ;)
The Headphone Viking - Courtesy of the sixth circle of Hell... | Mine Kabler kan ses her: http://huginmunincables.blogspot.dk/

Astell&Kern AK240 > Questyle CMA800r / ALO Rx Mk3b > Sennheiser HD800 / Beyerdynamic T1 / IE800 / Beyer DT1350 / Heir 4.A / Fostex TH600 / Pioneer SE-L40 / Koss KDE-250 /
Victor Halgaard

Brugeravatar
 
Indlæg: 1493
Tilmeldt: 17. sep 2011, 15:28
Geografisk sted: AsgĂĄrd

Re: BeoPlay H6

Indlægaf Burning777 » 10. sep 2014, 22:31

Hvis der er nogen, der har BeoPlay H6 og har lyst til at prøve et nyt lækkert kabel, faldt jeg over dette kabel på eBay.

http://www.ebay.co.uk/itm/171436801450?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649

Jeg har ikke selv prøvet det men det ser lækkert ud. Jeg tænkte jeg lige ville dele det her så det ikke går i glemmebogen. Jeg går med tanker om at skaffe mig et sæt H6 og så kunne det være sjovt at få et ordentligt kabel til dem.
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: BeoPlay H6

Indlægaf Kena » 11. sep 2014, 00:13

Spændende kabel! Jeg vil dog meget gerne have at et andet hoved-fi medlem springer ud i det, førend jeg selv lægger 74£ rulle4 Har haft dem nogle måneder og er meget tilfreds med dem. De er dyre, men man kan være heldig at finde et par på tilbud. Jeg gave 2000 for et par sorte. Komforten er rigtig god, hvilket gør at de for alvor adskiller sig fra de on-ear jeg har de sidste par år. For en brillebærer som mig, begynder det at gøre ondt efter lidt mere en 30 minutter med de fleste on-ear modeller.
AudioQuest NightOwl Carbon & PowerBeats Pro & Chord Mojo
Kena

Brugeravatar
 
Indlæg: 665
Tilmeldt: 6. dec 2011, 16:33
Geografisk sted: Amager

Re: BeoPlay H6

Indlægaf Burning777 » 17. sep 2014, 16:05

Nu har jeg købt og modtaget sådan et kabel. Jeg må sige, at det er flot udført og virker lækkert. Det er ikke så blødt som Victors kabler og kablet som Victor har monteret på mine T5p virker lige en tand mere robust.

Jeg har ikke fået prøvet det endnu da jeg ikke har H6 ved hånden. Det får jeg i morgen. Jeg skal jo også bruge det til at imponere lidt når jeg skal til CanJam i Essen. At montere sølvkabler på et sæt BeoPlay H6 er måske lidt ligesom at montere hækspoiler på en Berlingo?
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: BeoPlay H6

Indlægaf Anda » 17. sep 2014, 16:38

Burning777 skrev:At montere sølvkabler på et sæt BeoPlay H6 er måske lidt ligesom at montere hækspoiler på en Berlingo?

rulle2 thumbs
HiFiMAN HE-6 | Yamaha M-4 | Palmer Monicon | Audio-GD SA-1.32 | Gustard U10
Grejliste
Anda

Brugeravatar
 
Indlæg: 2239
Tilmeldt: 15. nov 2011, 00:46
Geografisk sted: København V

Re: BeoPlay H6

Indlægaf toppe » 17. sep 2014, 16:50

Billede
toppe

Brugeravatar
Redaktør
 
Indlæg: 2037
Tilmeldt: 13. aug 2011, 16:46
Geografisk sted: Nørrebro

Re: BeoPlay H6

Indlægaf Kena » 19. sep 2014, 21:52

Sidder her til aften og lytter til H6 på min Audio-GD 10.32. Selvom jeg efterhånden har haft dem et par måneder, er det første gang jeg lytter til dem på mit stationære setup.... Må give Ole ret i at det altså løfter lyden en klasse i forhold til direkte ud af telefonen. Større rum og strammere lyd. Vil nok overveje at anskaffe mig en bærbar forstærker eller dac/forstærker. Det skal dog være let at betjene og ikke fylde alverden. Måske Creative Sound Blaster E5 når den kommer på markedet?
AudioQuest NightOwl Carbon & PowerBeats Pro & Chord Mojo
Kena

Brugeravatar
 
Indlæg: 665
Tilmeldt: 6. dec 2011, 16:33
Geografisk sted: Amager

Re: BeoPlay H6

Indlægaf DavidB » 19. sep 2014, 22:00

Jeg kan kun give dig ret. En forstærker mellem telefon og H6, og det er en helt anden bøf. Ret god! Jeg bruger quickstep.


From Phone using Tapatalk
DavidB

Brugeravatar
 
Indlæg: 781
Tilmeldt: 18. aug 2012, 21:04
Geografisk sted: Værløse

Re: BeoPlay H6

Indlægaf Webmonkey » 8. nov 2014, 14:33

Hej.


Som H6 ejer, er jeg pĂĄ jagt efter et kvalitets 3,5mm minijack til 6,3mm Jack kabel pĂĄ 4-5m meter til dem.

Jeg har forgæves forsøgt i div butikker.

Det skulle jo gerne passe i H6 "enden", hvor der jo ikke er meget plads, men samtidigt også være af "tung/god" kvalitet.

Skal benyttes sammen med en Oppo BDP-105D som står ca. 3,5 meter væk fra sofaen :-)


Nogen der kan hjælpe?
Webmonkey

 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 8. nov 2014, 14:29

Re: BeoPlay H6

Indlægaf Burning777 » 9. nov 2014, 12:52

Hej Webmonkey
Du kan prøve at skrive til ham her på eBay, der laver kabler til H6. Han kan helt sikkert lave et helt efter dine ønsker.

http://www.ebay.co.uk/itm/171436801450? ... EBIDX%3AIT

Jeg har selv købt nævnte kabel og er ganske tilfreds med det.
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: BeoPlay H6

Indlægaf Webmonkey » 10. nov 2014, 20:50

Fedt. Det er måske liiige i overkanten - havde håbet på noget højkvalitets fra en større producent :-)
Webmonkey

 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 8. nov 2014, 14:29

Re: BeoPlay H6

Indlægaf Burning777 » 11. nov 2014, 20:27

Webmonkey skrev:Fedt. Det er måske liiige i overkanten - havde håbet på noget højkvalitets fra en større producent :-)


Problemet er at det lille stik der skal sidde på ledningen for at kunne gå ind i hovedtelefonen ikke er en standard størrelse og derfor lidt svær at finde. Jeg ved ikke om Victor her på siden, kan skaffe sådan et stik? Så kan du måske få ham til at hjælpe. :-)
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: BeoPlay H6

Indlægaf Burning777 » 5. jul 2017, 07:52

Jeg faldt lige over denne taske til BeoPlay H6(og mange andre) som jeg lige ville dele her. God pris, godt udført, passer perfect og kan fås i forskellige pæne udgaver. Det er lige den taske B&O aldrig fik med i prisen men som burde have været det.

https://www.amazon.com/gp/product/B019X ... pldnSite=1
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning


Tilbage til Hovedtelefoner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 30 gæster