Hi-End høretelefoner på iPhone?



Re: Hi-End høretelefoner på iPhone?

Indlægaf Jimmbo » 18. apr 2014, 11:40

davidsh skrev:Hp-P1 virker ikke til Mac. A200p kan til gengæld det hele, omend det kan være omstændigt med iPhone 4.
Jeg aner ikke hvordan de lyder. Google is your friend ;-)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Okay. Tak for svarene.

Go' pĂĄske.
Jimmbo

Brugeravatar
 
Indlæg: 218
Tilmeldt: 15. apr 2014, 18:05
Geografisk sted: Risskov - Aarhus

Re: Hi-End høretelefoner på iPhone?

Indlægaf davidsh » 26. apr 2014, 14:40

For øvrigt.. Hvis du vil have in-ears kunne det nok være en fin idé at få nogle med filtre der kan udskiftes. Det er sikkert nævnt allerede.
Hovedtelefoner: B&O H6, Hifiman HE-500, Hifiman HE-5LE, Koss KSC75, Sennheiser HD800, Sennheiser Momentum, Stax Sigma (NB), Stax SR-307, Stax Lambda Signature
Forstærkere: Musical Fidelity X-can V8P, Stax SRM-T1, Emotiva Mini-X
DAC's: Danish Audio Design DAC 05
Kilde:Fiio X3, PC
davidsh

Brugeravatar
 
Indlæg: 1799
Tilmeldt: 26. nov 2012, 14:16
Geografisk sted: Ă…rhus, Danmark

Re: Hi-End høretelefoner på iPhone?

Indlægaf Jimmbo » 26. apr 2014, 14:46

davidsh skrev:For øvrigt.. Hvis du vil have in-ears kunne det nok være en fin idé at få nogle med filtre der kan udskiftes. Det er sikkert nævnt allerede.

Filtre? Mener du de der slanger Claus omtalte? :)
Jimmbo

Brugeravatar
 
Indlæg: 218
Tilmeldt: 15. apr 2014, 18:05
Geografisk sted: Risskov - Aarhus

Re: Hi-End høretelefoner på iPhone?

Indlægaf davidsh » 26. apr 2014, 15:02

Jimmbo skrev:
davidsh skrev:For øvrigt.. Hvis du vil have in-ears kunne det nok være en fin idé at få nogle med filtre der kan udskiftes. Det er sikkert nævnt allerede.

Filtre? Mener du de der slanger Claus omtalte? :)

Nope. Se for eksempel: http://www.etymotic.com/ephp/er6i-filter.aspx
Hovedtelefoner: B&O H6, Hifiman HE-500, Hifiman HE-5LE, Koss KSC75, Sennheiser HD800, Sennheiser Momentum, Stax Sigma (NB), Stax SR-307, Stax Lambda Signature
Forstærkere: Musical Fidelity X-can V8P, Stax SRM-T1, Emotiva Mini-X
DAC's: Danish Audio Design DAC 05
Kilde:Fiio X3, PC
davidsh

Brugeravatar
 
Indlæg: 1799
Tilmeldt: 26. nov 2012, 14:16
Geografisk sted: Ă…rhus, Danmark

Re: Hi-End høretelefoner på iPhone?

Indlægaf Claus-DK » 26. apr 2014, 18:24

den lille stump slange jeg bruger er langt mere effektiv, den stopper problemet langt tidligere, altså inden det kommer ind hvor det kan lave ravage, jeg prøver lige at lave et par skumpropper med slange til dig, jeg skal have sendt et lille sortiment under alle omstændigheder og du er på X1 touren, så det passer som fod i hose..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Hi-End høretelefoner på iPhone?

Indlægaf davidsh » 26. apr 2014, 19:07

Jeg kan ikke lade være med at tænke om sådan en slange kan ændre på lyden. Der er jo nogle iems der er meget følsomme over for hvor dybt de sidder for eksempel.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Hovedtelefoner: B&O H6, Hifiman HE-500, Hifiman HE-5LE, Koss KSC75, Sennheiser HD800, Sennheiser Momentum, Stax Sigma (NB), Stax SR-307, Stax Lambda Signature
Forstærkere: Musical Fidelity X-can V8P, Stax SRM-T1, Emotiva Mini-X
DAC's: Danish Audio Design DAC 05
Kilde:Fiio X3, PC
davidsh

Brugeravatar
 
Indlæg: 1799
Tilmeldt: 26. nov 2012, 14:16
Geografisk sted: Ă…rhus, Danmark

Re: Hi-End høretelefoner på iPhone?

Indlægaf Claus-DK » 26. apr 2014, 20:47

Du kan lave nogle eksperimenter på egen hånd og fortælle os om det..
Det har nogenlunde samme indflydelse som at placere sine full size bøffer en mm skævt i forhold til sidste gang..

Jeg kan ikke høre nogen forskel, man kan med et længere stykke slange lave en lidt større scene, men så skal vi ud i noget eksperimentalt noget, som både er sjovt og lærerigt..
jeg gør jo ikke rummet større eller mindre end de dupper der er på, jeg stiver dem bare af på inderside med en stump plastik, for problemet med voks opstår fordi de der silikone dimser bliver trukket lidt i og den voks, der sidder på kanten der, bliver lige skubbet ned på spidsen, dette forhinder slangen, for nu krøller det ikke sammen og voksen bliver hvor den skal, nemlig på kanten, hvor den er nem at fjerne..

Jeg har brugt IEM i omkring 8 år cirka 40 timer om ugen, jeg har lavet en million eksperimenter og min erfaring er en helt anden end den du har læst om, naturligvis kan man påvirke lyden med placeringen, men vi skal ud i ekstremerne for at du kan høre det, vi snakker over en cm ekstra slange, hvilket giver en større soundstage og mindre punch i bassen, der er også en naturlig årsag til at jo længere man kan mosle dem ind i kraniet des stærkere punch får bassen, rummet bliver mindre og lettere at fylde op..
Sådan noget følger de almindelige regler..

Alle de der snakker om at en kubik cm luft gør en verden til forskel, glemmer alt om at den naturlige variation af menneskers ører spænder over et langt større spektrum, der er ingen argumenter for at det de siger er rigtigt andet end at de siger det..


Et eksempel:
Mine CIEM har en mere end dobbelt så tyk stamme, i forhold til POF, hvilket gør at der er en enorm forskel på det frie rum efter IEMen og det har tilsyneladende ingen betydning for lyden, og en IEM producent kan ikke kompensere for et rum han ikke kender størrelsen af, så den kan ikke bruges...
Men producenten tuner hver enhed, jeps men det er i en eller anden gennemsnits øregang, det kan jo ikke være anderledes..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Hi-End høretelefoner på iPhone?

Indlægaf davidsh » 26. apr 2014, 22:34

Med andre ord man må nok prøve sig frem?
Kan du eventuelt smide et billede? Stikker du en slange igennem duppen og yderligere et par mm ind i øret?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Hovedtelefoner: B&O H6, Hifiman HE-500, Hifiman HE-5LE, Koss KSC75, Sennheiser HD800, Sennheiser Momentum, Stax Sigma (NB), Stax SR-307, Stax Lambda Signature
Forstærkere: Musical Fidelity X-can V8P, Stax SRM-T1, Emotiva Mini-X
DAC's: Danish Audio Design DAC 05
Kilde:Fiio X3, PC
davidsh

Brugeravatar
 
Indlæg: 1799
Tilmeldt: 26. nov 2012, 14:16
Geografisk sted: Ă…rhus, Danmark

Re: Hi-End høretelefoner på iPhone?

Indlægaf Claus-DK » 26. apr 2014, 23:06

Først med dup, man kan svagt se den..

Billede


Her uden dup

Billede

Som skrevet en lille stump slange..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Hi-End høretelefoner på iPhone?

Indlægaf davidsh » 27. apr 2014, 01:20

Fantastisk 5musik
Hovedtelefoner: B&O H6, Hifiman HE-500, Hifiman HE-5LE, Koss KSC75, Sennheiser HD800, Sennheiser Momentum, Stax Sigma (NB), Stax SR-307, Stax Lambda Signature
Forstærkere: Musical Fidelity X-can V8P, Stax SRM-T1, Emotiva Mini-X
DAC's: Danish Audio Design DAC 05
Kilde:Fiio X3, PC
davidsh

Brugeravatar
 
Indlæg: 1799
Tilmeldt: 26. nov 2012, 14:16
Geografisk sted: Ă…rhus, Danmark

Re: Hi-End høretelefoner på iPhone?

Indlægaf Henrik_sdk » 27. apr 2014, 01:46

Kommer snart i Aldi. SĂĄ er den sag vist lukket (o;

Billede
Henrik_sdk

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 2384
Tilmeldt: 1. apr 2011, 23:46
Geografisk sted: Ringsted

Re: Hi-End høretelefoner på iPhone?

Indlægaf Claus-DK » 27. apr 2014, 02:36

Jeg finder sovepose og luftmadrassen frem, jeg vil være den første der køber dem, der vil blive mere run på den vare end på Iphone 8 som kun kommer i 500 eksemplarer.....
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Hi-End høretelefoner på iPhone?

Indlægaf Claus-DK » 27. apr 2014, 02:50

davidsh skrev:Fantastisk 5musik


Ja jeg ved det, jeg er en sand mester...

Det er faktisk ret simpelt, det startede med at jeg ville lave nogle skumpropper selv og skulle bruge et inderrør til det og så kunne jeg ikke få det af igen og smed de andre på udenpå og lagde mærke til at voksen samlede sig på kanten af slangen..

Det undrede jeg mig lidt over, for den gik jo ikke ud forbi silikone duppen, men det der sker er at når man presser dem ind i øret, så fungerer det nogenlunde som TILGIV MIG når man trækker forhuden tilbage, man kan lige pludselig komme i berøring med det følsomme og det er når man mokser dem i øret der kommer voks i snuden på dem, det på siderne kommer fra øregangen men ikke det på spidsen, som ødelægger det hele, det kommer enten af at det sidder allerede på kanten og bliver mast ned i hullet, eller at man skraber mod noget voks i øret, man kan ikke skrabe noget uden det kommer på kanten af det man skraber med, skraber du med en spand med en pind i midten er det minimalt hvor meget pinden i midten skraber, jeg tror det er sådan det fungerer,,

Har man meget voks skal det naturligvis holdes rent og skiftes, men jeg har endnu til gode at stoppe et eneste af de der netdimser der sidder pĂĄ spidsen af inears, sĂĄ for mig virker det..

OG NEJ du fĂĄr ikke billeder af min F..... ruller1 ruller1 ruller1
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Hi-End høretelefoner på iPhone?

Indlægaf davidsh » 27. apr 2014, 12:40

Man skal så nok være lidt opmærksom på at alle dutter ikke nødvendigvis passer, tænker jeg? For eksempel vil mine shure olives aldrig kunne gå henover den slange.
På den anden side kan det jo også være rigtig smart hvis hullerne på éns dupper er for store.
Hovedtelefoner: B&O H6, Hifiman HE-500, Hifiman HE-5LE, Koss KSC75, Sennheiser HD800, Sennheiser Momentum, Stax Sigma (NB), Stax SR-307, Stax Lambda Signature
Forstærkere: Musical Fidelity X-can V8P, Stax SRM-T1, Emotiva Mini-X
DAC's: Danish Audio Design DAC 05
Kilde:Fiio X3, PC
davidsh

Brugeravatar
 
Indlæg: 1799
Tilmeldt: 26. nov 2012, 14:16
Geografisk sted: Ă…rhus, Danmark

Re: Hi-End høretelefoner på iPhone?

Indlægaf Claus-DK » 27. apr 2014, 13:32

Ja man kan jo altid finde noget at brokke sig over..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Hi-End høretelefoner på iPhone?

Indlægaf Jimmbo » 28. apr 2014, 20:27

Claus-DK skrev:den lille stump slange jeg bruger er langt mere effektiv, den stopper problemet langt tidligere, altså inden det kommer ind hvor det kan lave ravage, jeg prøver lige at lave et par skumpropper med slange til dig, jeg skal have sendt et lille sortiment under alle omstændigheder og du er på X1 touren, så det passer som fod i hose..

Det ville da være super, hvis du lige ville smide sådan nogle dutter efter mig. Jeg er meget taknemlig. rulle2
Jimmbo

Brugeravatar
 
Indlæg: 218
Tilmeldt: 15. apr 2014, 18:05
Geografisk sted: Risskov - Aarhus

Re: Hi-End høretelefoner på iPhone?

Indlægaf Claus-DK » 29. apr 2014, 00:50

Jeg gør det jo kun for at lokke penge op af lommen på dig, i virkeligheden er jeg slet ikke spor flink......
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Hi-End høretelefoner på iPhone?

Indlægaf crazydazy95 » 29. apr 2014, 11:16

Claus-DK skrev:Jeg gør det jo kun for at lokke penge op af lommen på dig, i virkeligheden er jeg slet ikke spor flink......


Haha, du mangler lige den her: musik12

:grin:
Bøffer: HD 650 | HD 598 |Philips Fidelio x1 | Dunu DN-1000 | Jays Q-jays
DAC/lydkort: Xonar Essence STX
amps: Lovely Cube
crazydazy95

 
Indlæg: 151
Tilmeldt: 26. mar 2014, 16:21
Geografisk sted: Hurup Thy

Re: Hi-End høretelefoner på iPhone?

Indlægaf Jimmbo » 2. maj 2021, 12:15

Stærkt at hive et 7 år gammelt indlæg frem. :)
Jimmbo

Brugeravatar
 
Indlæg: 218
Tilmeldt: 15. apr 2014, 18:05
Geografisk sted: Risskov - Aarhus

ForegĂĄende

Tilbage til Hovedtelefoner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 14 gæster

cron