Hvad læser du nu ?



Re: Hvad læser du nu ?

Indlægaf Coach-Z » 28. mar 2014, 22:57

Jeg læser og lytter kun til engelske bøger... Læser engelsk via kindle og lytter via Audible.com

Den ene side af familien er engelsk ;-).

Sendt fra min GT-N7100 med Tapatalk
Coach-Z

Brugeravatar
 
Indlæg: 439
Tilmeldt: 22. dec 2013, 00:31
Geografisk sted: Næstved

Re: Hvad læser du nu ?

Indlægaf mcfrede » 29. mar 2014, 00:03

Claus-DK skrev:bliver man ikke træt i roen af at lytte på engelsk ??
Mit det kører lidt som baggrund af og til og trænger ind via bagveje og jeg tror at det er sværere med engelsk, det må undersøges.


Well, du bestemmer selv prisen på http://www.humblebundle.com og for hvad din samvittighed vil tillade dig får du 6 lydbøger på engelsk at teste med. Hvis du har spendér-bukserne på får du 4 bøger ekstra hvis du betaler mere end gennemsnittet og hvis du rigtig flotter dig og spytter 15$ eller mere (er det ikke cirka 80 kroner) i kassen til det gode formål (du kan endda selv bestemme hvordan dine penge skal fordeles på velgørenhed, rettighedshavere og humblebundle-folkene) ryger der en sidste bog med i kurven.

Det er altså omkring 8 kroner per lydbog og en god samvittighed, det må vel selv en jyde kunne anerkende som en god handel ;-)

rulle4

Hvis du kun vil se om det duer for dig på engelsk kan du jo nøjes med at skillinge en dollar i kassen og så kan du gøre forsøget.
McFrede --> :cry: :lol: <-- Verden
mcfrede

Brugeravatar
DIY god
 
Indlæg: 906
Tilmeldt: 11. apr 2011, 23:35
Geografisk sted: Vestsjælland, Danmark

Re: Hvad læser du nu ?

Indlægaf Claus-DK » 8. apr 2014, 00:36

Enders Game lydbog på engelsk, det fungerer fint på engelsk, der er brugt lidt flere penge på at få det indspillet og er med flere stemmer, så det er dejligt anderledes end hvad jeg er vant til..

Jeg så filmen i weekenden og den var fin og bogen er langt bedre allerede en 3.del inde..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Hvad læser du nu ?

Indlægaf superpronker » 8. apr 2014, 06:42

Jeg skal snakke og skrive det på arbejdet og har været i engelsktalende lande i to omgange under studiet så det hjælper nok...

I starten kunne jeg ikke så godt koncentrere mig og måtte hele tiden spole tilbage, men så kom det lige så langsomt. Tror meget det er en træningssag...
Bøffer: LCDD-XC | LCD-X | k340 | k701
Amp/dac: M-dac | Hegel HD12
In-ear: Jabra 65t
superpronker

Brugeravatar
 
Indlæg: 835
Tilmeldt: 20. mar 2012, 09:58

Re: Sv: Hvad læser du nu ?

Indlægaf Coach-Z » 8. apr 2014, 23:55

Lytter til "the Prague cemetery" af Umberto Eco, læst højt af Sean Barrett...

Billede

Sendt fra min GT-N7100 med Tapatalk
Coach-Z

Brugeravatar
 
Indlæg: 439
Tilmeldt: 22. dec 2013, 00:31
Geografisk sted: Næstved

Re: Hvad læser du nu ?

Indlægaf Claus-DK » 9. apr 2014, 00:15

Jeg lægger næsten ikke mærke til at det er engelsk, jeg hører det bare, det sjove er så at min indre dialog også bliver engelsk når jeg lytter på engelsk..

Onsdag vil jeg g i gang med "Dune" af Frank herbert, jeg har læst den for mange år siden og filmen så jeg i biffen, så det skal jo nok blive et glædeligt genhør..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Hvad læser du nu ?

Indlægaf Burning777 » 4. jun 2014, 06:12

Jeg elsker Leif Davidsens bøger og Limes Billede er den seneste jeg er igang med på lydbog. Endnu spændende fortælling.

Billede
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: Hvad læser du nu ?

Indlægaf superpronker » 8. jun 2014, 11:33

Har lige hørt Snow Crash færdig - fed punk sci fi. Er skiftet til The Name of the Wind nu. Virker som en super fed bog!
Bøffer: LCDD-XC | LCD-X | k340 | k701
Amp/dac: M-dac | Hegel HD12
In-ear: Jabra 65t
superpronker

Brugeravatar
 
Indlæg: 835
Tilmeldt: 20. mar 2012, 09:58

Re: Hvad læser du nu ?

Indlægaf Lanzky » 9. jun 2014, 22:48

Har for nylig lyttet til The Old Man and the Sea oplæst af Donald Sutherland. En fornøjelig fortsættelse af min store begejstring for Hemingway, som har stået på siden efteråret.
Lanzky

Brugeravatar
 
Indlæg: 416
Tilmeldt: 22. nov 2012, 16:47
Geografisk sted: København

Re: Hvad læser du nu ?

Indlægaf Claus-DK » 8. jan 2015, 02:10

En fantastisk bog Lansky, jeg så i øvrigt filmen her i juleferien, lidt gammel men bestemt seværdig..

Selv er jeg tæt på afslutningen af George Orwell 1984, tror det er 5 gang jeg trykker den og den er så utroligt uhyggelig og velskrevet at jeg skal høre/læse den mindst 5 gange mere..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Hvad læser du nu ?

Indlægaf sorenb » 8. jan 2015, 11:24

Claus-DK skrev:det sjove er så at min indre dialog også bliver engelsk når jeg lytter på engelsk..
, tør man spørge til, hvordan din indre dialog bliver når du
"styre mængden og størrelsen af fedtkrystallerne i margarine" ... ;-)
sorenb

 
Indlæg: 162
Tilmeldt: 7. jun 2013, 00:50

Re: Hvad læser du nu ?

Indlægaf nc8000 » 9. jan 2015, 22:23

Genlæser C.S.Lewis 7 Narnia bøger på Kindle
Auralic Aries Mini > Audiolab 8200CD cd/dac > RudiStor RPX-100
Sony NW-ZX2
iPhone SE

HiFiMan HE-6, Ultrasone Signature Pro, JH13 (alle balanceret TWau Reference)
q-Jays second gen
nc8000

Brugeravatar
 
Indlæg: 1513
Tilmeldt: 18. nov 2012, 13:28
Geografisk sted: Kalundborgegnen

Re: Hvad læser du nu ?

Indlægaf Burning777 » 10. jan 2015, 15:15

Billede
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: Hvad læser du nu ?

Indlægaf Mataugust » 10. jan 2015, 20:01

Burning777 skrev:Billede

Det er simpelthen den bedste bog jeg har læst (dog på dansk). Det tog mig 6 år at komme i gang med den, men da jeg først kom igang glemte jeg alt om fodboldlandskampe, film, familie etc. indtil jeg var færdig.
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2748
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Re: Hvad læser du nu ?

Indlægaf Burning777 » 11. jan 2015, 14:20

Mataugust skrev:Det er simpelthen den bedste bog jeg har læst (dog på dansk). Det tog mig 6 år at komme i gang med den, men da jeg først kom igang glemte jeg alt om fodboldlandskampe, film, familie etc. indtil jeg var færdig.


Ja, jeg synes også den er god. Jeg har set at den også er filmatiseret. Det var ikke et let liv under den store depression. Jeg kan godt lide at læse bøger, der er godt skrevet og samtidig giver et indblik i historien (som f.eks. Ken Follet) og samtidig er en del af den store verdenslitteratur. Når jeg ikke ved hvilken bog jeg skal læse kigger jeg altid på listen af nobelpris modtagere i litteratur. Der er altid et ny forfatter man kan tage fat på. Det er den første Steinbeck bog jeg har læst. Nu kunne jeg godt tænke mig at læse en, der er knap så deprimerende næste gang. :-)
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: Hvad læser du nu ?

Indlægaf Mataugust » 11. jan 2015, 14:28

Øst for paradis, mus og mænd.
Men alt hvad jeg har læst af steinbek har været mindst melankolsk.
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2748
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Re: Hvad læser du nu ?

Indlægaf Mingo » 11. jan 2015, 15:30

John Williams: Stoner

Fantastisk!
Mingo

 
Indlæg: 215
Tilmeldt: 3. apr 2011, 06:50
Geografisk sted: Struer

Re: Hvad læser du nu ?

Indlægaf Sandrenseren » 11. jan 2015, 21:13

Burning777 skrev:Det er den første Steinbeck bog jeg har læst. Nu kunne jeg godt tænke mig at læse en, der er knap så deprimerende næste gang. :-)

Tortilla Flat aka "dagdriverbanden" på dansk er absolut værd at læse, den er ret munter. Den handler om sådan en flok "landevejens svende/bumser" hvor en af dem pludselig arver et par gamle huse og det giver en masse komplikationer da han ikke har lyst til at være "finere" end sine venner, så de må i fællesskab hitte ud af hvordan den skal drejes..
Sandrenseren

 
Indlæg: 210
Tilmeldt: 1. apr 2011, 22:48
Geografisk sted: Hedehusene

Re: Hvad læser du nu ?

Indlægaf Burning777 » 12. jan 2015, 08:04

Sandrenseren skrev:
Burning777 skrev:Det er den første Steinbeck bog jeg har læst. Nu kunne jeg godt tænke mig at læse en, der er knap så deprimerende næste gang. :-)

Tortilla Flat aka "dagdriverbanden" på dansk er absolut værd at læse, den er ret munter. Den handler om sådan en flok "landevejens svende/bumser" hvor en af dem pludselig arver et par gamle huse og det giver en masse komplikationer da han ikke har lyst til at være "finere" end sine venner, så de må i fællesskab hitte ud af hvordan den skal drejes..


Tak for tippet, den vil jeg lige holde udkig efter på biblioteket :-)
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: Hvad læser du nu ?

Indlægaf Claus-DK » 16. jan 2015, 01:33

hmm hørte det meste af den der Steinbeck bog, slet ikke noget for mig..

Lige for tiden er det Frederic Forsyth jeg lytter til med stor fornøjelse.
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

ForegåendeNæste

Tilbage til Bla Bla bla

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 6 gæster