Ny Sofa-fi side?



Ny Sofa-fi side?

Indlægaf Jeppe Vinding » 8. apr 2015, 00:35

Hej alle

I lyset af problemerne på Hifi4all og Nerds der ikke rigtig "letter" (min mening) har jeg tænkt på om det var en idé at starte en "sofa-fi" side op? Altså en med ganske almindeligt hifi for dem af os der også lytter til højttalere. Jeg synes Hoved-fi er en mægtig fin side. Hvis noget af succesen her kunne overføres til en hifiside med højttalerhifi ville der være potentiale til at samle rigtig mange entusiaster som Hifi4all har tabt og som Nerds ikke har fået indfanget. Dette er igen mine personlige indtryk og måske har jeg slet ikke ret i tingenes tilstand. Dette er i det hele taget også kun ment som en lille bold kastet op i luften. Lad derfor debatten begynde hvis nogen har lyst og selvfølgelig i den sobre tone der hersker herinde.
En højttalerhifiside i samme kaliber som hoved-fi ville være skønt efter min mening.
Venlig hilsen Jeppe Vinding - JV
God lyd kan diskuteres - med respekt for smag og behag!
Udstyr: DX1000 + HD650 + AH-D1100 og Ming Da MC 84C07 + Earmax Pro
Jeppe Vinding

 
Indlæg: 78
Tilmeldt: 31. jul 2012, 15:37
Geografisk sted: København

Re: Ny Sofa-fi side?

Indlægaf Claus-DK » 8. apr 2015, 08:07

Lyder som et spændende projekt, det er ikke noget for mig, da jeg ikke har interesse for almindeligt HiFi..
Jeg kunne forestille mig, at et af de problemer de to andre steder har er at kærligheden til produkterne mangler, ikke fra medlemmernes side men fra toppen, de er begge to en forretning, hvor ejerne´s primære motivation er penge og penge kan man ikke elske..

Samtidigt kommer et forum med annoncer til at "skylde" er der et firma der smider 10 kilo hver mĂĄned pĂĄ annoncer, sĂĄ ville jeg personligt ret sikkert give dem temmelig vide rammer, det er trods alt dem der betaler min husleje..

Jeg er helt sikker på at der vil være plads til et "stort hoved-fi", det eneste det kræver er at man river 2-3 år ud af sin kalender, dropper alt fritid og mere eller mindre er online når man er vågen, havde jeg vidst hvor meget tid og ressourcer et forum kræver, havde der ikke været noget der hed hoved-fi, jeg har det dog også sådan at hvis jeg starter noget går jeg linen ud..

Det absolut vigtigste for siden her er medlemmerne og vi havde den fordel at vi kendte hinanden fra træf og andre arrangementer, så det var meget let at få en kerne af rigtigt gode medlemmer og det er der vores styrke ligger...

Jeg ved ikke hvor meget jeg som ejer betyder, jeg tror dog at min foragt for reklamer og manglende interesse i at lave penge har en større betydning end man kan forestille sig, det er også derfor at forhandlerdelen er gratis, for så kan jeg smide en forhandler ud, hvis jeg ikke mener han passer ind her og den frihed mener jeg er essentiel, det er uendelig vigtigt for mig at være uafhængig af 3. mand og ikke skylde nogen noget, i det mindste økonomisk, jeg skylder vores medlemmer noget, ikke penge men respekt for deres arbejde med at fylde siden op med dejlige indlæg..

Sidst men ikke mindst er det vigtigt at ejeren viser flaget , jeg var fire fem år på hififorall og jeg anede ikke hvem Mikkel Gige var, jeg fandt først ud af hvem han var da vi startede hoved.fi og folk begyndte at skrive hvad de synes om ham, det gik dog heldigvis meget hurtigt i sig selv igen, for jeg ønskede ikke et forum, hvis sammenhold er baseret på at medlemmerne ikke bryder sig om en anden side, det vil aldrig holde, man skal bygge på kærlighed til emnet det er det eneste der holder i det lange løb..

Det er ikke svært at holde et forum, man skal bare hele tiden huske hvorfor man ejer et forum, hos os var det i sidste ende mig der endte med at eje hoved-fi, men det var nok lige så meget min lyst til at skabe som det at ingen andre gad der gav det resultat, heldigvis er jeg omgivet at mange søde mennesker som er meget opmærksomme på detaljer jeg slet ikke ser eller tænker over og uden dem ville vi heller ikke eksistere..

Det "eneste" jeg har stået for er at få samlet trådene til et stærkt reb, vi er ikke en kæde hvor det hele falder fra hinanden når et enkelt led knækker, vi kan knække en tråd og få et svagere reb, men der er det min vigtigste opgave at få flettet vores nye medlemmer ind i det gamle reb, så vi hele tiden har et stærkt reb, som jeg håber kun bliver stærkere med tiden..

Det er min opskrift på et forum, gode ingredienser og en køkkenleder der ikke lader gryderne stå og koge over..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Ny Sofa-fi side?

Indlægaf Kolind » 8. apr 2015, 13:18

Jeppe Vinding skrev:Hej alle

I lyset af problemerne på Hifi4all og Nerds der ikke rigtig "letter" (min mening) har jeg tænkt på om det var en idé at starte en "sofa-fi" side op? Altså en med ganske almindeligt hifi for dem af os der også lytter til højttalere. Jeg synes Hoved-fi er en mægtig fin side. Hvis noget af succesen her kunne overføres til en hifiside med højttalerhifi ville der være potentiale til at samle rigtig mange entusiaster som Hifi4all har tabt og som Nerds ikke har fået indfanget. Dette er igen mine personlige indtryk og måske har jeg slet ikke ret i tingenes tilstand. Dette er i det hele taget også kun ment som en lille bold kastet op i luften. Lad derfor debatten begynde hvis nogen har lyst og selvfølgelig i den sobre tone der hersker herinde.
En højttalerhifiside i samme kaliber som hoved-fi ville være skønt efter min mening.


Den sande udfordring er nok at samle kritisk masse til at holde det kørende og holde det spændende. Som claus nævner, var vi her allerede fra start en fast skare af meget aktive brugere som hjalp det godt på vej - Ellers kan det nok være svært at få det til at 'lette' hvis man skal holde din terminologi. :)

Men hvis du syntes at det mangler og har lyst til at gøre en indsats, er jeg sikker på at du nok godt kan få hjælp til at starte det op, sådan rent teknisk. Det er der ikke mange ben i, hvis man er ok med at holde sig til et simpelt grafisk layout.
Grej
- Indsæt i dine tanker her en sej sætning efter eget valg..
Kolind

Brugeravatar
 
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 1. apr 2011, 13:02
Geografisk sted: Holbæk

Re: Ny Sofa-fi side?

Indlægaf Walbum4262 » 8. apr 2015, 14:45

Lyder som et spændende projekt, det er ikke noget for mig, da jeg ikke har interesse for almindeligt HiFi..
Jeg kunne forestille mig, at et af de problemer de to andre steder har er at kærligheden til produkterne mangler, ikke fra medlemmernes side men fra toppen, de er begge to en forretning, hvor ejerne´s primære motivation er penge og penge kan man ikke elske..

Samtidigt kommer et forum med annoncer til at "skylde" er der et firma der smider 10 kilo hver mĂĄned pĂĄ annoncer, sĂĄ ville jeg personligt ret sikkert give dem temmelig vide rammer, det er trods alt dem der betaler min husleje..

Jeg er helt sikker på at der vil være plads til et "stort hoved-fi", det eneste det kræver er at man river 2-3 år ud af sin kalender, dropper alt fritid og mere eller mindre er online når man er vågen, havde jeg vidst hvor meget tid og ressourcer et forum kræver, havde der ikke været noget der hed hoved-fi, jeg har det dog også sådan at hvis jeg starter noget går jeg linen ud..

Det absolut vigtigste for siden her er medlemmerne og vi havde den fordel at vi kendte hinanden fra træf og andre arrangementer, så det var meget let at få en kerne af rigtigt gode medlemmer og det er der vores styrke ligger...

Jeg ved ikke hvor meget jeg som ejer betyder, jeg tror dog at min foragt for reklamer og manglende interesse i at lave penge har en større betydning end man kan forestille sig, det er også derfor at forhandlerdelen er gratis, for så kan jeg smide en forhandler ud, hvis jeg ikke mener han passer ind her og den frihed mener jeg er essentiel, det er uendelig vigtigt for mig at være uafhængig af 3. mand og ikke skylde nogen noget, i det mindste økonomisk, jeg skylder vores medlemmer noget, ikke penge men respekt for deres arbejde med at fylde siden op med dejlige indlæg..

Sidst men ikke mindst er det vigtigt at ejeren viser flaget , jeg var fire fem år på hififorall og jeg anede ikke hvem Mikkel Gige var, jeg fandt først ud af hvem han var da vi startede hoved.fi og folk begyndte at skrive hvad de synes om ham, det gik dog heldigvis meget hurtigt i sig selv igen, for jeg ønskede ikke et forum, hvis sammenhold er baseret på at medlemmerne ikke bryder sig om en anden side, det vil aldrig holde, man skal bygge på kærlighed til emnet det er det eneste der holder i det lange løb..

Det er ikke svært at holde et forum, man skal bare hele tiden huske hvorfor man ejer et forum, hos os var det i sidste ende mig der endte med at eje hoved-fi, men det var nok lige så meget min lyst til at skabe som det at ingen andre gad der gav det resultat, heldigvis er jeg omgivet at mange søde mennesker som er meget opmærksomme på detaljer jeg slet ikke ser eller tænker over og uden dem ville vi heller ikke eksistere..

Det "eneste" jeg har stået for er at få samlet trådene til et stærkt reb, vi er ikke en kæde hvor det hele falder fra hinanden når et enkelt led knækker, vi kan knække en tråd og få et svagere reb, men der er det min vigtigste opgave at få flettet vores nye medlemmer ind i det gamle reb, så vi hele tiden har et stærkt reb, som jeg håber kun bliver stærkere med tiden..

Det er min opskrift på et forum, gode ingredienser og en køkkenleder der ikke lader gryderne stå og koge over..


Som ny bruger pĂĄ siden varmer denne post virkelig meget om hjertet og hĂĄber jeg kan blive et af de nye trĂĄde som flettes ind pĂĄ dette forum.
Jeg kan bare sige keep up the good work 3musik
på skrivebordet: lenovo thinkpad/iphone6->tidal->david's mutant aune/Davids mutant moddet fostex t50rp mk3 med monkey pod træ kopper

PĂĄ farten: iPhone 7->Airpods eller Sony wh1000x mk2
Walbum4262

Brugeravatar
Tour Kaptajn
 
Indlæg: 1159
Tilmeldt: 25. mar 2015, 18:16
Geografisk sted: Sandved

Re: Ny Sofa-fi side?

Indlægaf Walbum4262 » 8. apr 2015, 14:47

Dobbelt post
Senest rettet af Walbum4262 8. apr 2015, 17:30, rettet i alt 1 gang.
på skrivebordet: lenovo thinkpad/iphone6->tidal->david's mutant aune/Davids mutant moddet fostex t50rp mk3 med monkey pod træ kopper

PĂĄ farten: iPhone 7->Airpods eller Sony wh1000x mk2
Walbum4262

Brugeravatar
Tour Kaptajn
 
Indlæg: 1159
Tilmeldt: 25. mar 2015, 18:16
Geografisk sted: Sandved

Re: Ny Sofa-fi side?

Indlægaf Henrik_sdk » 8. apr 2015, 15:55

Henrik_sdk

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 2384
Tilmeldt: 1. apr 2011, 23:46
Geografisk sted: Ringsted

Re: Ny Sofa-fi side?

Indlægaf Jeppe Vinding » 8. apr 2015, 18:38

Tak for den lange kommentar/svar Claus. Jeg forstår ganske glimrende hvis du hverken har interesse, lyst, tid og energi til at starte en ny side op. Dette er din side og takket være dog og en masse dygtige og flinke folk omkring dog fungerer siden fremragende. En tilsvarende sofa-fi side (eller et andet navn for en højttalerhifiside) ville være særdeles kærkommen og skulle det være andre der synes om idéen hører jeg gerne om det. Jeg har ingen ambitioner umiddelbart om alene at starte en sådan side op da jeg ved hvor meget det kræver, men hvis andre melder sig til at være med til det kunne det godt være.
Tak for opmærksomheden.
Venlig hilsen Jeppe Vinding - JV
God lyd kan diskuteres - med respekt for smag og behag!
Udstyr: DX1000 + HD650 + AH-D1100 og Ming Da MC 84C07 + Earmax Pro
Jeppe Vinding

 
Indlæg: 78
Tilmeldt: 31. jul 2012, 15:37
Geografisk sted: København

Re: Ny Sofa-fi side?

Indlægaf Claus-DK » 8. apr 2015, 21:20

Walbum@
Jeg tror og håber at du vil blive en god og stærk tråd i vores reb, for nu at holde den i det sprog.
Jeg sætter stor pris på alle medlemmer og er man oveni et af de medlemmer der skriver sidder man lunt og godt i varmen, så bare fortsæt som hidtil, mere kan jeg ikke håbe på eller bede om.....
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Ny Sofa-fi side?

Indlægaf Claus-DK » 8. apr 2015, 21:23

Jeg kan i øvrigt anbefale alle at starte et forum, det har været en helt igennem fantastisk oplevelse og man lærer utroligt meget om sig selv, men i høj grad også andre.
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Ny Sofa-fi side?

Indlægaf Ostebaronen » 8. apr 2015, 21:52

En teknisk bemærkning til forum software, så vil jeg fraråde at benytte phpBB og bruge noget mere moderne såsom Vanilla Forums eller IP.Board. Så meget nemmere at arbejde med.
Mmm... Ost...
Ostebaronen

Brugeravatar
Code Poet
 
Indlæg: 2481
Tilmeldt: 17. maj 2011, 10:00
Geografisk sted: Søllerød

Re: Ny Sofa-fi side?

Indlægaf Claus-DK » 9. apr 2015, 11:57

Jeppe Vinding skrev:........Dette er din side ............



Sådan har jeg aldrig tænkt på hoved-fi, jeg ejer siden, men min er det ikke, hoved-fi er brugernes side..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Ny Sofa-fi side?

Indlægaf librarian » 10. apr 2015, 10:23

Claus-DK skrev:
Jeppe Vinding skrev:........Dette er din side ............



Sådan har jeg aldrig tænkt på hoved-fi, jeg ejer siden, men min er det ikke, hoved-fi er brugernes side..


Godt sagt thumbs
Stationært: Sansui SR-222 MK-V|Ontech Monsterdac V3>Luxman C/M 02
Transportabelt: Zstella usb dac
Hovedtelefoner:
AKG K240 DF / AKG K400 / ER4S
AKG K340 / Hovedgrej No. 1 / ikko oh1
Stax SRD7 MK2 > Stax Lambda Pro
librarian

 
Indlæg: 2518
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:36
Geografisk sted: København

Re: Ny Sofa-fi side?

Indlægaf Jeppe Vinding » 10. apr 2015, 21:32

Claus-DK skrev:
Jeppe Vinding skrev:........Dette er din side ............



Sådan har jeg aldrig tænkt på hoved-fi, jeg ejer siden, men min er det ikke, hoved-fi er brugernes side..


Der er flere måder at administrere en hjemmeside på. Det kan man jo se på nogle af vores søstersider. Ja, jeg siger vores og jeg vil gerne understrege at jeg har absolut intet at udsætte på din måde at administrere dette sted på. Det er et skønt sted på nettet og du har en stor del af æren for det. Igen er det en fælles side så mange andre har også del i det.
Andre sider (igen bl.a. nogle af vores søstersider) kunne bestemt lære lidt af hvordan det foregår herinde. For mig er Hoved-fi et forbillede hvis man skulle starte en ny side op.
Venlig hilsen Jeppe Vinding - JV
God lyd kan diskuteres - med respekt for smag og behag!
Udstyr: DX1000 + HD650 + AH-D1100 og Ming Da MC 84C07 + Earmax Pro
Jeppe Vinding

 
Indlæg: 78
Tilmeldt: 31. jul 2012, 15:37
Geografisk sted: København

Re: Ny Sofa-fi side?

Indlægaf Claus-DK » 11. apr 2015, 02:53

Jeg får helt røde ører 1musik 1musik

Tak, dine ord betyder meget mere end tror..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev


Tilbage til Forslag og kommentarer

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst

cron