Det blev så enden på endnu en æra i digital musik. iTunes store er død og man kan nu (fra 30. juni) ikke længere købe musik-stykker i enkelt styk hos Apple længere. Nu er der kun HDTracks og alle de andre steder, hvor de har high resolution filer, hvor man kan købe musikken i filer. Hvorfor er der ikke en butik, der tilbyder high resolution streaming abonnement? Det tyder heller ikke på at musik-kvaliteten er noget Apple har lyst til at konkurrere på med Apple Music.
http://www.apple.com/music/
Så vidt jeg kan læse ligger musikken i 320 kbps. Jeg kan sjældent eller aldrig høre forskel på 320 kbps og lossless men alligevel havde jeg forventet, at de ikke ville starte fra baghjul i forhold til Tidal/Wimp på det punkt.
Hvis brugervenligheden overgår Spotify og Deezer så kan det da godt være jeg kan finde på at oprette et abonnement når mine Spotify og Deezer abonnementer udløber om et år. Det var så også en af grundene til at Apple købte Beats fordi der skulle være en bedre måde at blive præsenteret for ny musik og få bedre anbefalinger til musik man lige netop gerne vil høre i det øjeblik. Det skal virkelig være godt med deres algoritmer for at få folk over tror jeg. Hvad der så skal ske med Beats hovedtelefonerne må tiden vise. Man kan da håbe, at de vil få samme fokus på HD-lyd som Sony har med deres HighRes produkter.