Har overvejet at købe et par nye højtalere, her på det sidste.
Jeg oplevede mine XTZ meget buldrende i min lille stue. Så besluttede mig for at tage et smut ned i Hifiklubben for at se på nogle mere kompakte højtalere.
Det er selvfølgelig ikke de bedste lytte forudsætninger, men gav et okay overblik i forhold til hvad der skulle til, for at det blev en opgradering.
På forhånd havde jeg udset mig lidt forskellige B&W modeller som kandidater. I mine "naivitet" havde jeg håbet at deres 685 s2 kunne være en god billig upgradering. Men sådan skulle det ikke være, generelt fandt jeg alle deres B&W lidt mørke/tilbagelænet i lyden.
Så videre til Dali, som jeg ikke havde studeret på forhånd. Har var til gengæld, den åbenhed og lydsignatur som jeg kunne lide.
Dog skulle jeg helt op i deres Rubicon serie førend at det var tilsvarende lyd kvalitet som mine XTZ, og endnu et skridt op for en reel opgradering.
Efter lidt snakken frem og tilbage, fik den flinke ekspedient spurgt lidt indtil hvordan jeg havde sat min højtalere, og hvad man kunne gøre for lyden ved blot at ændre ved positionen.
Jeg gik hjem med lidt blandet følelser. På den ene side var der ikke udsigt til en nærtstående opgradering, da det ville blive en dyr affære 12-32k
Men på den anden side kunne det ikke være helt skidt det jeg havde.
Hjem og flytte lidt rundt på højtalerende. Damn, forskellen var nat og dag. Før havde de stået inde i et hjørne, men efter at give dem ca. 30cm på hver side. Var den buldrende bas forsvundet.
Er ikke helt færdig med at teste den perfekte placering, og så er der forhandlingerne med konen, da det fylder lidt mere nu.
Men dejligt med en ekspedient der ville hjælpe, og ikke kun sælge
Tid til at lytte til noget lækkert musik