Martin Kristiansen skrev:Kun i Japan kan sĂĄdan noget foregĂĄ og rent faktisk overleve...
Jeg føler mig fristet til at sige "sikke noget vås", flere af de helt store tegnere hos Marvel er inspireret af Manga, også det andet store forlag DC gør flittigt brug af Manga inspireret kunst, men de fleste europæere forbinder tegneserier eller Manga med deres barndom og intet kunne være mere forkert, tegneserier er noget af det visuelt og fortællemæssigt stærkeste medie der findes..
Alle film har jo som begyndelse et storyboard, altsĂĄ en tegneserie som viser handlingen...
Nogle af de største biograffilm er også lavet ud fra tegneserie mediet, netop fordi at det magter at fortælle en historie på 24 sider som har samme indhold som en helaftens film..
At de tegninger som vises her er lidt "barnlige" og mĂĄske ikke falder i alles smag er sĂĄ noget helt andet..
Prøv engang at opstøve Frank Millers "Dark night" som er noget af det største indenfor tegneserier og stærkt japansk inspireret, en helt igennem fantastisk fortælling om Batmans endeligt..
Mange andre af Millers ting er også rigtig gode for eksempel Sincity, Ronin Batman year one, som den første af de nye batmanfilm kæmper hårdt for at leve op til, men falder fuldstændigt igennem i forhold til den ægte vare som er en meget stærkere fortælling og ikke bare en samling specialeffekts..
Så istedet for bare at kritisere mediet så prøv engang at dykke ned i det, der er utroligt meget godt imellem..
Undskyld jeg hidser mig lidt op, men tegneserier har fyldt meget i mit liv og jeg ælsker det medie, jeg har et godt stykke over 5000 hæfter i min samling så jeg ved lidt om emnet og noget af det absolut bedste er Manga og/eller mangainspireret, jeg kunne fortælle i sidevis om tegneserie, men vil stoppe her....