Tour opsætning - In progress



Tour opsætning - In progress

Indlægaf Gerner » 18. aug 2015, 09:05

Hej,

Herinde vil jeg lave en opsætning til, hvordan vores toure fremadrettet kommer til at se ud.
Ser i noget i måske gerne se anderledes, så skriv gerne, for meningen ved tråden er, at vi får en overskuelig tråd, som skal agere skabelon til kommende toure.

(Bliver taget udgangspunkt i Fostex HP-A touren)

Fostex HP-A4 tour
    LÃ¥neperiode - 14 dage
http://www.fostexinternational.com/docs ... P-A4.shtml

Billede

Jeg har haft denne lille dac/amp til låns fra claus og nu skal den på tour.

Kassens indhold

    - Fostex HPA-4
    - Plastikpose til Fostex HPA-4
    - Hvid papkasse med et hvidt og sølvfarvet USB-kabel
    - Ét sæt gummiføder til HPA-4
    - 2 stk. brugsanvisninger
    - Skumlåg samt flamingo

Billede

Venteliste
- Gerner

Har den
- Walbum4262

Har haft den
- Walbum4262

Brugsanvisning

Da vi gerne ser et touren går som smurt, vil vi bede alle om, at læse og følge følgende 8 punkter:

1. Man skriver i tourtråden, at man gerne vil på listen

2. Herefter får man tilsendt en besked fra tourlederen, hvor denne skal besvares! der efter kommer man på listen.
    a. Har man allerede besvaret beskeden førhen (har man deltaget før), får man ikke endnu en besked
3. Når der modtages en besked fra foregående låner, skal der besvares med navn og adresse.

4. Lige så snart produktet modtages, skal dette opdateres i tråden, samt en beskrivelse af indholdet af kassen jævnført første post.

5. Der sendes en PM til næste mand i køen, med anmodning om navn og adresse.
    a. Denne skal besvares inden for 3 dage
6. Her tester man produktet på livet løs!
    a. Bliver beskeden ikke besvaret inden for 3 dage, sendes beskeden videre til næste mand i køen.
    b. Tråden opdateres, at man har sendt besked til næste mand i køen, grundet forsinket besvarelse.
    c. Er man sidste mand på listen, giver man besked til tourlederen.
    d. Oplever man problemer med produktet, så kontakter man udlåneren, og opdaterer tourleder om situationen.
7. Efter endt testperiode, sendes produktet videre til næste mand i køen.

8. Som tak for lån skriver alle om produktet i den tråd der hører til turen.

Der gøres opmærksom på, at hvis de 8 ovennævnte punkter overtrædes groft, vil det kunne medføre at man ikke længere kan deltage i tourene.

Tourleder tråden: viewtopic.php?f=44&t=4889
Senest rettet af Gerner 18. aug 2015, 12:10, rettet i alt 1 gang.
Gerner

 
Indlæg: 1164
Tilmeldt: 8. maj 2014, 20:36

Re: Tour opsætning - In progress

Indlægaf Walbum4262 » 18. aug 2015, 10:45

Den oprindelige hpa Tour tråd kan bruges som reference i forhold til denne opsætning
på skrivebordet: lenovo thinkpad/iphone6->tidal->david's mutant aune/Davids mutant moddet fostex t50rp mk3 med monkey pod træ kopper

PÃ¥ farten: iPhone 7->Airpods eller Sony wh1000x mk2
Walbum4262

Brugeravatar
Tour Kaptajn
 
Indlæg: 1159
Tilmeldt: 25. mar 2015, 18:16
Geografisk sted: Sandved

Re: Tour opsætning - In progress

Indlægaf Claus-DK » 19. aug 2015, 11:35

feedback modtages med kyshånd..
Husk at vi er stadig i gang med at udvikle og tilpasse, så vi har brug for hjælp..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Tour opsætning - In progress

Indlægaf Mataugust » 19. aug 2015, 12:00

Jeg tænker, at en del forsinkelse kan skyldes manglende tid til at lytte, så måske skal det understreges at tour rækkefølgen ikke er absolut, men det er muligt at blive flyttet til et senere tidspunkt i køen hvor man måske har bedre tid.
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2748
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Re: Tour opsætning - In progress

Indlægaf Gerner » 19. aug 2015, 12:17

Mataugust skrev:Jeg tænker, at en del forsinkelse kan skyldes manglende tid til at lytte, så måske skal det understreges at tour rækkefølgen ikke er absolut, men det er muligt at blive flyttet til et senere tidspunkt i køen hvor man måske har bedre tid.


Rigtig fint, at du tager dette op!
Tænker i sådanne situationer, vil man kunne klare tingene internt, hvs man vælger at bytte med en anden på listen, og så skriver man efterfølgende en besked til Tourleder. På den her måde, får vi stadig en liste, som man kan følge slavisk, da vi blot ændre i rækkefølgen. :)
Er det noget du tænker som skal være stående fremme i hver tour?
Gerner

 
Indlæg: 1164
Tilmeldt: 8. maj 2014, 20:36

Re: Tour opsætning - In progress

Indlægaf Claus-DK » 20. aug 2015, 01:24

Gode tanker..
Det vil gøre Walbum og gerners opgave lidt større.
Hvis det bliver holdt i rimelig kort snor vil vi jo fremover kunne regne os frem til om vi kan deltage med den plads i køen man her i god tid.

Jeg har haft flere hede feberdrømme om at man på et tidspunkt kunne have datoer på hvornår tingene kom og gik, det er en gigantisk opgave der er usandsynligt mange ukendt faktorer ind over når vi skal igennem 15 personer, en af dem kunne være kørt over af en bus i mellemtiden..

Hvordan skal det så være ??
Ryger man bagerst i køen eller et enkelt hak ned ??
Det er noget vi bør have på plads inden vi kommer til det..

@Gerner walbum
Jeg må erkende at det ikke er helt let for mig at slippe roret i touren, men jeg skal nok opfører mig pænt, husk at mine tanker ikke vejer tungere end andres, jeg skriver dette åbent så alle kan se at det er jer to der styrer showet, jeg vil forsøge at blande mig, jeg kan ikke lade være, det betyder ikke at min tillid til jer på nogen måde er svækket, bare at det er noget der ligger tæt på mit hjerte og at jeg ønsker det bliver så godt som muligt....
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Tour opsætning - In progress

Indlægaf telum » 20. aug 2015, 08:42

Synes det er lidt voldsomt, ar hvis man først bliver ramt af en bus og så OGSÅ ryger bagest i køen, hvor er med-menneskeligheden!!??
telum

Brugeravatar
Ridder af Hoved-fi
 
Indlæg: 1727
Tilmeldt: 12. apr 2011, 12:32
Geografisk sted: Dronninglund

Re: Tour opsætning - In progress

Indlægaf Claus-DK » 20. aug 2015, 09:06

Den røg ud med badevandet..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Tour opsætning - In progress

Indlægaf toppe » 25. aug 2015, 18:25

Fra anden tråd...

Niels skrev:
Gerner skrev:1. Man skriver i tourtråden, at man gerne vil på listen

2. Herefter får man tilsendt en besked fra tourlederen, hvor denne skal besvares! der efter kommer man på listen.
    a. Har man allerede besvaret beskeden førhen (har man deltaget før), får man ikke endnu en besked


Jeg mener der skal "kvitteres" med den nævnte mail til TourKaptain, hver gang man skal deltage i en tour. Dels fordi folk flytter, får ny mailaccount og telefonnummer. Dels fordi data bør slettes, når deltageren har afleveret "dimsen" videre.
Der bør ikke laves et register over medlemmer, blot for at ha´ det. Såfremt der ikke skal ajourføres, bør ale data slettes, når de er ligegyldige i forbindelse med touren.


Jeg er helt enig med Niels.
toppe

Brugeravatar
Redaktør
 
Indlæg: 2037
Tilmeldt: 13. aug 2011, 16:46
Geografisk sted: Nørrebro

Re: Tour opsætning - In progress

Indlægaf Walbum4262 » 25. aug 2015, 18:38

toppe skrev:Fra anden tråd...

Niels skrev:
Gerner skrev:1. Man skriver i tourtråden, at man gerne vil på listen

2. Herefter får man tilsendt en besked fra tourlederen, hvor denne skal besvares! der efter kommer man på listen.
    a. Har man allerede besvaret beskeden førhen (har man deltaget før), får man ikke endnu en besked


Jeg mener der skal "kvitteres" med den nævnte mail til TourKaptain, hver gang man skal deltage i en tour. Dels fordi folk flytter, får ny mailaccount og telefonnummer. Dels fordi data bør slettes, når deltageren har afleveret "dimsen" videre.
Der bør ikke laves et register over medlemmer, blot for at ha´ det. Såfremt der ikke skal ajourføres, bør ale data slettes, når de er ligegyldige i forbindelse med touren.



Jeg er helt enig med Niels.


Gerner og jeg har snakket lidt om dette emne. Vi debatere stadig list om hvilke løsninger der kan tages i brug for at undgå problemet.
på skrivebordet: lenovo thinkpad/iphone6->tidal->david's mutant aune/Davids mutant moddet fostex t50rp mk3 med monkey pod træ kopper

PÃ¥ farten: iPhone 7->Airpods eller Sony wh1000x mk2
Walbum4262

Brugeravatar
Tour Kaptajn
 
Indlæg: 1159
Tilmeldt: 25. mar 2015, 18:16
Geografisk sted: Sandved

Re: Tour opsætning - In progress

Indlægaf Gerner » 25. aug 2015, 19:20

Nå, men skal vi ikke bare gøre det åbent, for Walbum og jeg ved ikke alt.. Da reglerne trossalt er til for, at gøre touren bedre for alle, så er jeres mening mindst lige så vigtig som vores.
Det jeg tænker er, at vi kan sende en besked ud, til hvert medlem der vil prøve et produkt. Så kan man altid tilbagemelde, om man har skiftet adresse/tlf. nummer/osv. hvis ikke, så forbliver kartoteket som det er.
Ellers skulle det være, ligesom Niels skriver, at man kvitterer med sine oplysning, og lige så snart, at man har sendt produktet videre, så forsvinder man i vores kartotek.. Jeg ved ikke, hvad i andre synes, men det skal både være fair for jer, men også minimalt med arbejde for os. ruller1
Gerner

 
Indlæg: 1164
Tilmeldt: 8. maj 2014, 20:36

Re: Tour opsætning - In progress

Indlægaf Niels » 25. aug 2015, 19:35

Walbum4262 skrev:.......
Gerner og jeg har snakket lidt om dette emne. Vi debatere stadig list om hvilke løsninger der kan tages i brug for at undgå problemet.


Det er vist lidt mere principielt end som så - der kan slet ikke være nogen diskussion om, hvorvidt der skal være et tourregister.
Jeg har givet de nødvendige oplysninger til administrator for at være medlem af dette fremragende forum. Såfremt jeg ønsker at låne et objekt af et andet medlem, opgiver jeg gerne nødvendige personlige oplysninger i den forbindelse. Derimod lægger jeg ikke data til et tourregister, der er ganske uden formål og, ikke mindst, ganske uden regler.

Jeg har deltaget i min sidste tour, såfremt ovenstående ikke tages til efterretning.
Niels

 

Re: Tour opsætning - In progress

Indlægaf Claus-DK » 25. aug 2015, 20:25

Jeg er helt på din side Niels og det ved du også godt..

Det hele er nyt og anderledes, lad os lade være at gøre en myg til en elefant..

Det er en linje der er indført for at gøre livet lettere for tourdeltagere, så behøver man ikke sende sin adresse hver gang, mere er der ikke i det, i det mindste sådan jeg har læst det..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Tour opsætning - In progress

Indlægaf Niels » 25. aug 2015, 20:44

Claus-DK skrev:Jeg er helt på din side Niels og det ved du også godt..

Det hele er nyt og anderledes, lad os lade være at gøre en myg til en elefant..

Det er en linje der er indført for at gøre livet lettere for tourdeltagere, så behøver man ikke sende sin adresse hver gang, mere er der ikke i det, i det mindste sådan jeg har læst det..


Har du læst, hvad jeg har skrevet?
I bekræftende fald vil jeg gerne slettes fra de to toure, jeg er skrevet op til. Jeg forventer ligeledes at TourKaptajn sletter de personlige oplysninger, jeg har sendt med PB. Send gerne en bekræftelse.

Mvh.
Niels

 

Re: Tour opsætning - In progress

Indlægaf Claus-DK » 25. aug 2015, 20:52

Ja jeg har, du vil ikke have dine data bliver gemt, vi lader være med at gemme dem..

Det er noget der er under udvikling, dette er ikke endeligt og dem i vores touropslag vil også blive rettet til når vi har en færdig form vi alle kan være glade for..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Tour opsætning - In progress

Indlægaf Walbum4262 » 25. aug 2015, 20:53

Grunden til at gerner og jeg anså det som en ide at anskaffe data er at vi kan komme i kontakt med folk som ikke overholder reglerne, det er ikke alle der har email notifikation på PM og man kan få fat på den vej igennem, så dette tiltag er for at lette den arbejds byrde gerner og jeg skal have. og så vi kan komme i kontakt med folk i yderste tilfælde. og få produktet videre til næste bruger

En ide kunne være følgende;

Informations Pm vil blive sendt ved hver tour, for at for ajourført folk og deres adresser, ( dette vil medføre en betydelig arbejds byrde for gerne og mig hvis ikke folk selv vil gøre opmærksom på at de har skiftet oplysninger i den gamle ordning. )

Efter hver tur vil listen blive slettet således at der startes forfra og der ikke gemmes noget fra folk som ikke ønsker det ud over deltagelsen i en gældende tur.
på skrivebordet: lenovo thinkpad/iphone6->tidal->david's mutant aune/Davids mutant moddet fostex t50rp mk3 med monkey pod træ kopper

PÃ¥ farten: iPhone 7->Airpods eller Sony wh1000x mk2
Walbum4262

Brugeravatar
Tour Kaptajn
 
Indlæg: 1159
Tilmeldt: 25. mar 2015, 18:16
Geografisk sted: Sandved

Re: Tour opsætning - In progress

Indlægaf sorenb » 25. aug 2015, 21:15

Niels skrev:
Walbum4262 skrev:.......
Gerner og jeg har snakket lidt om dette emne. Vi debatere stadig list om hvilke løsninger der kan tages i brug for at undgå problemet.


Det er vist lidt mere principielt end som så - der kan slet ikke være nogen diskussion om, hvorvidt der skal være et tourregister.
Jeg har givet de nødvendige oplysninger til administrator for at være medlem af dette fremragende forum. Såfremt jeg ønsker at låne et objekt af et andet medlem, opgiver jeg gerne nødvendige personlige oplysninger i den forbindelse. Derimod lægger jeg ikke data til et tourregister, der er ganske uden formål og, ikke mindst, ganske uden regler.

Jeg har deltaget i min sidste tour, såfremt ovenstående ikke tages til efterretning.

For ikke at tale om de forpligtelser der følger sådan et register jvn.f. persondataloven ...
sorenb

 
Indlæg: 162
Tilmeldt: 7. jun 2013, 00:50

Re: Tour opsætning - In progress

Indlægaf Walbum4262 » 25. aug 2015, 21:21

sorenb skrev:
Niels skrev:
Walbum4262 skrev:.......
Gerner og jeg har snakket lidt om dette emne. Vi debatere stadig list om hvilke løsninger der kan tages i brug for at undgå problemet.


Det er vist lidt mere principielt end som så - der kan slet ikke være nogen diskussion om, hvorvidt der skal være et tourregister.
Jeg har givet de nødvendige oplysninger til administrator for at være medlem af dette fremragende forum. Såfremt jeg ønsker at låne et objekt af et andet medlem, opgiver jeg gerne nødvendige personlige oplysninger i den forbindelse. Derimod lægger jeg ikke data til et tourregister, der er ganske uden formål og, ikke mindst, ganske uden regler.

Jeg har deltaget i min sidste tour, såfremt ovenstående ikke tages til efterretning.

For ikke at tale om de forpligtelser der følger sådan et register jvn.f. persondataloven ...


Som i øvrigt kan læses her
http://www.datatilsynet.dk/fileadmin/us ... spjece.doc
på skrivebordet: lenovo thinkpad/iphone6->tidal->david's mutant aune/Davids mutant moddet fostex t50rp mk3 med monkey pod træ kopper

PÃ¥ farten: iPhone 7->Airpods eller Sony wh1000x mk2
Walbum4262

Brugeravatar
Tour Kaptajn
 
Indlæg: 1159
Tilmeldt: 25. mar 2015, 18:16
Geografisk sted: Sandved

Re: Tour opsætning - In progress

Indlægaf Niels » 25. aug 2015, 21:26

sorenb skrev:For ikke at tale om de forpligtelser der følger sådan et register jvn.f. persondataloven ...

Det var jo lige det jeg pointerede. Har du noget nyt at tilføje? En personlig holdning der kan bidrage til en større forståelse?
Jeg har ikke startet dette for at spamme, så vær venligst seriøs. Tak.
Niels

 

Re: Tour opsætning - In progress

Indlægaf Gerner » 25. aug 2015, 21:31

Niels skrev:
Claus-DK skrev:Jeg er helt på din side Niels og det ved du også godt..

Det hele er nyt og anderledes, lad os lade være at gøre en myg til en elefant..

Det er en linje der er indført for at gøre livet lettere for tourdeltagere, så behøver man ikke sende sin adresse hver gang, mere er der ikke i det, i det mindste sådan jeg har læst det..


Har du læst, hvad jeg har skrevet?
I bekræftende fald vil jeg gerne slettes fra de to toure, jeg er skrevet op til. Jeg forventer ligeledes at TourKaptajn sletter de personlige oplysninger, jeg har sendt med PB. Send gerne en bekræftelse.

Mvh.


Hej Niels ,

Vi forstår fuldt ud din holdning, for havde det været et hvilket som helst andet forum, så havde jeg haft den eksakte holdning! Nu sidder vi så bare på et, af de nok flinkest befolkede fora på nettet.. Alle er skide venlige, og uanset om man er 10 eller 60 år, så bliver man mødt med åbne arme.
I vores lille samfund anså vi derfor, at vi 'bare' kunne gemme diverse informationer af de brugere, som nu engang hopper på en tour eller to. De produkter der bliver stillet til rådighed har jo også en rimelig værdi. Vi stiller derfor bare vores udlånere en form for sikkerhed.

Vender vi tilbage til dit problem, så er der jo flere forskellige måder, hvor på vi kan løse det, andre nemmere end andre.. Vi ønsker ingen sure miner, eller folk der hopper af de forskellige toure, fordi vi som Tour Kaptajner laver en regel eller to, som ikke accepteres af resten. Derfor ser vi gerne, at i kommer på banen, enten med brok, eller konstruktiv kritik. Vi tager imod al slags brok og kritik med kyshånd, og vil derefter løse det så godt vi kan. Derfor har vi fået talt lidt sammen, Walbum, Claus og jeg, om at finde en løsning..

Hvad vi snakkede lidt om var, at vi kunne bibeholde vores system som nu, MEN med et par ændringer..
I stedet for at vi gemmer de informationer vi får fra jer af, så slettes de efter endt tourbesøg. Nu lader det så til, at folk er relativt ligeglade med, om vi har deres information eller ej, de fleste er jo nok endt hos Krak alligevel. Derfor tænker vi, at fremadrettet, så kommer der endnu et felt, som skal udfyldes, når vi sender vores PB ud.
Den vil lyde cirka således:
Ønsker du at vi gemmer din data til kommende toure? (Hvis Nej, så bliver der sendt en PB, hver gang du melder dig på en tour):

Her får du altså din vilje, hvis det ikke lyder for groft, for vi ønsker ikke at støde nogen som helst! På denne måde, kan du altså vælge, om du vil have gemt din data eller ej. Takker du nej, så er du så bare indforstået med, at du vil modtage en PB, hver gang du melder dig på en ny tour. Takker du derimod ja, så får du ingen ny PB.

Her til sidst, vil jeg lige rose dig Niels, for synes det er pisse fedt, at du klager! Ellers kunne det jo ende ud med, at vi ingen tour deltagere havde, og det ønsker vi i hvert fald ikke! Ligeledes til andre, så må i endeligt sige til, hvis i ser jer trådt over tæerne, for uheldigvis, så tråder vi nogle gange lidt forbi...
Gerner

 
Indlæg: 1164
Tilmeldt: 8. maj 2014, 20:36

Næste

Tilbage til Forslag og kommentarer

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 14 gæster

cron