jacobask skrev:Så kom jeg også endeligt med på vognen som ejer af en fornuftig cykel. Har været på kig efter en racer på budget igennem noget tid og faldt over nedestående. Stellet er fra 2005 men alle sliddele er fra i år og har kun kørt omkring 500km.
(undskylder billedkvaliteten, men har endnu ikke haft mulighed for at fĂĄ taget nogle gode billeder.
Gerner skrev:En fixie er sådan en lækker sag med kun ét gear sat direkte på baghjulets tandhjul..!
toppe skrev:Ja, med 50 km ture skal der vand til, og så må man jo gå på 'kompromis' med den rene æstetik...
Fastnavs-cykler kan give fede oplevelser, men i bakket terræn er de næppe lige så effektive som gearcykler. Det er en udfordrende oplevelse at køre op ad en bakke med en lavere kadence end Jan Ullrich for derefter at spinne nedad med +150 rpms...
Jeg har ikke længere en fixie (den blev stjålet ), men dengang kørte jeg med en lav gearing (42-16/17) så det var god spinning træning...
I øvrigt synes jeg det er godt at se, at du har en forbremse på
toppe skrev:Mine erfaringer med at male et stel er ikke videre positive. Det er nærmest umuligt at få lige så flot som en professionel lakering og den holder ikke længe. Næste gang jeg skal male et stel, vil jeg male med pensel og ikke give den klarlak, så jeg nemt kan give en klat i ny og næ, når den begynder at skalle af. Hvis du maler selv løber du også i et problem omkring headsættet - det bedste vil være at tage det af, når du skal male, men det kræver værktøj og en smule fornemmelse for mekanik. Personligt ville jeg undgå at slibe fabriklakeringen helt af men blot slibe så meget på den, at en ny maling vil binde ovenpå.
Mht at service dit headsæt: Jeg går ud fra at Benottoen har et gammeldags 1" threaded headsæt? Hvis du har værktøjet er det rimelig nemt og nye lejer og fedt koster ikke mange basører. Hvis du ikke er så velbevandret udi cykelmekanik så gennemlæs salige Sheldon Browns hjemmeside - han havde svar på alt.
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 21 gæster