Stereoanlægs-fi



Stereoanlægs-fi

Indlægaf Decadence » 27. jan 2016, 01:02

Hvordan ser det ud herinde med jer lystige svende? Har I også en lille kærlighed for stereoanlæggets verden, eller holder I jer til hovedmonterede højttalere?

Jeg har personligt lige fået opgraderet mit stereoanlæg ret gevaldigt på forstærkersiden. Jeg solgte min XTZ og har købt en NAD M3.

Køberen til min forstærker var i øvrigt parterapeut, og han mente at vi (min kæreste og jeg) måtte have et stærkt forhold, når vi kunne bo på 25 kvadratmeter og hun alligevel tillader mig et sæt gode gulvhøjttalere. En analyse jeg ikke havde regnet med fra en køber ;)

Jeg tænkte bare at det kunne være sjovt at høre/se om I skønne folk også går op i den mere gængse del af lydverden.

Jeg kommer til at uploade et par billeder eller tre i morgen af det nye canadiske familiemedlem :)


Sent from my iPad using Tapatalk
Rega Apollo R --> Zigis Rock'n Glass --> Philips Fidelio X2 / ZMF Vibro Galaxy / Superlux HD681B
Decadence

Brugeravatar
 
Indlæg: 569
Tilmeldt: 15. mar 2012, 09:39
Geografisk sted: Aarhus

Re: Stereoanlægs-fi

Indlægaf davidsh » 27. jan 2016, 01:25

Jeg roder lidt i et skrivebordssetup med dynaudio dm 2/7 og en kalibreret målemikrofon + EQ for tiden


Sent from my iPhone using Tapatalk
Hovedtelefoner: B&O H6, Hifiman HE-500, Hifiman HE-5LE, Koss KSC75, Sennheiser HD800, Sennheiser Momentum, Stax Sigma (NB), Stax SR-307, Stax Lambda Signature
Forstærkere: Musical Fidelity X-can V8P, Stax SRM-T1, Emotiva Mini-X
DAC's: Danish Audio Design DAC 05
Kilde:Fiio X3, PC
davidsh

Brugeravatar
 
Indlæg: 1799
Tilmeldt: 26. nov 2012, 14:16
Geografisk sted: Ã…rhus, Danmark

Re: Stereoanlægs-fi

Indlægaf Mortenhoe » 27. jan 2016, 01:31

Du er måske en af de heldige, hvor "konen" godt kan lide dit anlæg? Her hjemme har jeg altid haft lov til at fylde hifi ind i hjemmet. Det er faktisk først efter jeg er kommet på hoved-fi, der er brok. Hovedtelefoner over alt. Haha

Jeg har et par Bower Wilkins P7. Fattigmands Matrix'en. Jeg havde et par tilsvarende Monitor Audio standere, som jeg dog hurtigt gik af med igen og beholdte P7'erne. De kan et eller andet. Forstærkeren er en Onkyo TX-SR876, som er bi-koblet til mine P7

Billede
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Stereoanlægs-fi

Indlægaf kvik » 27. jan 2016, 01:33

Falder emnet måske ind under Højtaler-fi?
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Stereoanlægs-fi

Indlægaf davidsh » 27. jan 2016, 01:52

Det vil jeg da mene at det gør langt hen af vejen..
Hovedtelefoner: B&O H6, Hifiman HE-500, Hifiman HE-5LE, Koss KSC75, Sennheiser HD800, Sennheiser Momentum, Stax Sigma (NB), Stax SR-307, Stax Lambda Signature
Forstærkere: Musical Fidelity X-can V8P, Stax SRM-T1, Emotiva Mini-X
DAC's: Danish Audio Design DAC 05
Kilde:Fiio X3, PC
davidsh

Brugeravatar
 
Indlæg: 1799
Tilmeldt: 26. nov 2012, 14:16
Geografisk sted: Ã…rhus, Danmark

Re: Stereoanlægs-fi

Indlægaf Tweaker » 27. jan 2016, 02:53

Jeps. Pass Labs Int30a amp, Dynaudio X32 højttalere, Yamaha CD-S1000 CD afspiller, Rega RP3 pladespiller (+nogle flere).

Men hovedfiet har taget over i øjeblikket.
Amp`s: Little Dot MKIV-SE, Lake People G109S, Pro-Ject Headbox S USB.
DAC`s: Musical Fidelity V90, M2Tech Young.
DAC/Amp`s: CEntrance DACport HD, Beresford Caiman II, Beresford Bushmaster, Beresford Bushmaster II.
Bøffer: Sennheiser HD650, Pioneer SE-A1000, Creative Aurvana Live!, AKG K702, Stax SR-40/SRD-4, Beyerdynamic DT150 og DT990PRO-LE, Hifiman 400s, Koss Porta Pro, Koss BT540i, Edifier H850.
Tweaker

Brugeravatar
 
Indlæg: 314
Tilmeldt: 28. aug 2015, 17:01
Geografisk sted: København

Re: Stereoanlægs-fi

Indlægaf Mataugust » 27. jan 2016, 09:20

kvik skrev:Falder emnet måske ind under Højtaler-fi?

Det virker som om den mest går på højtalere og ikke så meget på resten af anlægget.
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2748
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Re: Stereoanlægs-fi

Indlægaf Decadence » 27. jan 2016, 10:49

Jeg tænkte også ved læsning af højttaler-fi ,at der ikke er meget fokus på stueelektronikken, hvorfor jeg tænkte at denne tråd havde sin ret. Her kan man med fordel også fokusere på den synergi man oplever mellem komponenterne i sit stereoanlæg. Jeg håber, at det er okay :)


Sent from my iPad using Tapatalk
Rega Apollo R --> Zigis Rock'n Glass --> Philips Fidelio X2 / ZMF Vibro Galaxy / Superlux HD681B
Decadence

Brugeravatar
 
Indlæg: 569
Tilmeldt: 15. mar 2012, 09:39
Geografisk sted: Aarhus

Stereoanlægs-fi

Indlægaf ZeXoN » 27. jan 2016, 12:53

Mit anlæg består pt. Af:
Apple Mac Mini
LaCie 12 TB
Apple tv
M2Tech Young DSD
Audio Research V70
Magne Planar 1.6QR

Man er jo fanatiker af Magnestater

Billede


Sent from my iPhone using Tapatalk
ZeXoN

Brugeravatar
 
Indlæg: 42
Tilmeldt: 6. mar 2015, 10:33

Re: Stereoanlægs-fi

Indlægaf Decadence » 27. jan 2016, 14:31

Bom! Det anlæg kunne jeg godt tænke mig at lægge øre til, Zexon :)

Jeg er jo lidt i den anden boldgade med den konventionelle (høj WAF) højttaler :)

Er der punch nok i dem? :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Rega Apollo R --> Zigis Rock'n Glass --> Philips Fidelio X2 / ZMF Vibro Galaxy / Superlux HD681B
Decadence

Brugeravatar
 
Indlæg: 569
Tilmeldt: 15. mar 2012, 09:39
Geografisk sted: Aarhus

Stereoanlægs-fi

Indlægaf ZeXoN » 27. jan 2016, 14:39

Min dejlige kæreste elsker lyden af dem så der er høj WAF
Det kunne vi nok arrangere

Ja det er massere af punch i dem


Sent from my iPhone using Tapatalk
ZeXoN

Brugeravatar
 
Indlæg: 42
Tilmeldt: 6. mar 2015, 10:33

Re: Stereoanlægs-fi

Indlægaf Decadence » 27. jan 2016, 20:19

Det lyder da hyggeligt!

Jeg skrev før, at jeg ville uploade billeder af mit stereoanlæg, og de kommer så her:


Billede

Billede

Rega Apollo
NAD M3
DLS R55

Det er fantastisk til rock! :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Rega Apollo R --> Zigis Rock'n Glass --> Philips Fidelio X2 / ZMF Vibro Galaxy / Superlux HD681B
Decadence

Brugeravatar
 
Indlæg: 569
Tilmeldt: 15. mar 2012, 09:39
Geografisk sted: Aarhus

Re: Stereoanlægs-fi

Indlægaf Psymon » 27. jan 2016, 23:54

Jeg har slået mig på et par Triangel Color Floor drevet af en hifiberry amp+ og Raspberry Pi 2.

Der er skridtet under magnestater som jeg virkelig gerne ville have, men må erkende nok kræver for mange kompromis i forhold til mit rum.

Billede

Siden billedet er højtalerne kommet på spikes som står på en træplade og billedet er kommet op. Ligeledes er det sorte power kabel blevet skiftet til et hvidt.
Psymon

 
Indlæg: 786
Tilmeldt: 18. nov 2012, 13:11
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Stereoanlægs-fi

Indlægaf Decadence » 28. jan 2016, 00:34

Det er fedt, hvad man kan få for en rimelig begrænset udskrivning, Psymon. Det er stilrent!


Sent from my iPad using Tapatalk
Rega Apollo R --> Zigis Rock'n Glass --> Philips Fidelio X2 / ZMF Vibro Galaxy / Superlux HD681B
Decadence

Brugeravatar
 
Indlæg: 569
Tilmeldt: 15. mar 2012, 09:39
Geografisk sted: Aarhus

Re: Stereoanlægs-fi

Indlægaf Niels » 30. jan 2016, 15:15

Magnepan er cool. Jeg havde et par MG1a, tror jeg de hed, som blev trukket af en Sugden-forstærker. Det lød fantastisk.

Jeg er landet, men eksperimenterer dog stadig på følgende setup:

Billede

Det er Primare CD21 - Lyngdorf SDAI 2175 - Sonus Faber Minima Amator - KEF-sub

Dertil hører:

Billede

ChromeCast Audio - Harmony Design DA09 - der ligeledes virker som kilde til Lyngdorfen med Tidal Hifi

Billede

Zoom lidt ind og det vil fremgå, såfremt i kan abstrahere fra den fedtede skærm, at der streames i 16/44.1
Niels

 

Re: Stereoanlægs-fi

Indlægaf ZeXoN » 31. jan 2016, 15:52

Ja der er intet der slår MagnePlanar i dynamik og detaljer
På hørebøf siden har jeg:
Bose In-Ear buges primært når jeg cykler på arbejde og om vinteren
B&W P7 primært til lytning på farten om sommeren og når været er godt om vinteren
HiFiMan HE-500 benyttes til lytning herhjemme når jeg ikke bruger anlægget


Sent from my iPhone using Tapatalk
ZeXoN

Brugeravatar
 
Indlæg: 42
Tilmeldt: 6. mar 2015, 10:33

Re: Stereoanlægs-fi

Indlægaf Niels » 31. jan 2016, 17:04

Jeg savner fra tid til anden mine gamle Magneplanar, men de krævede for meget plads. Derfor kom Sonus Faberne ind i billedet.
Niels

 

Re: Stereoanlægs-fi

Indlægaf Gerner » 14. feb 2016, 16:27

Er lidt igang med, at finde mig noget nyt anlæg, da mit gamle (Marantz SR8500 og 2x Jamo Classic 10), er alt for stort til min bætte stue.. I den forbindelse vil jeg gerne smide lidt flere penge efter det, så jeg kan have glæde af det, de næste mange år. Derfor søger jeg lidt vejledning i form af jeres personlige meninger omkring mit valg, og om det kunne gøres billigere/bedre/dyrere/osv.

Jeg forestiller mig, at jeg vil bibeholde min Marantz SR8500, selvom den er kæmpe stor.. Og i den forbindelse har jeg fået fortalt, at det kunne være smart med en DAC, hvorfor jeg godt kunne overveje en DACMagic plus+. Det er i hvert fald den der lige ligger indenfor mit budget på DBA.. :-)

Derefter har jeg kigget lidt på højtalerne der er på DBA, og har fundet et sæt B&W 705 (De er utroligt pæne!), til 4500 kr. som jeg egentligt synes lyder meget fint?

Hvad jeg egentligt søger i en højtaler, er lidt mindre bulderbasse end mine Classic 10, en kompakt højtaler, og så skal den jo være pæn. ;-) Hvilket var derfor, at jeg faldt over de B&W, da jeg synes de er utroligt fede!

HÃ¥ber her er nogle kloge hoveder. :mrgreen:

Skal siges, at jeg har et budget på ca. 6-7 tusinde..
Gerner

 
Indlæg: 1164
Tilmeldt: 8. maj 2014, 20:36

Re: Stereoanlægs-fi

Indlægaf Decadence » 14. feb 2016, 18:11

Regner du med at bruge din Marantz til surround?

Uden at kende din Marantz, tror jeg at du ville kunne få meget mere dynamik ud af en kvalitets-stereoforstærker

Har du overvejet det?


Umiddelbart er højttalerne jo fine, men du burde godt kunne få dem for 4000.

Har du overvejet en mindre gulvhøjttaler, nu dine gamle kasser er af en ganske anseelig størrelse?

Rega har nogle gode bud på en pladsvenlig gulvhøjttaler, der stadig har noget "oomf" i bassen

Dac'en kender jeg kun perifert. Måske en V90 fra Musical Fidelity også burde overvejes?

Held og lykke med at få kabalen til at gå op


Sent from my iPhone using Tapatalk
Rega Apollo R --> Zigis Rock'n Glass --> Philips Fidelio X2 / ZMF Vibro Galaxy / Superlux HD681B
Decadence

Brugeravatar
 
Indlæg: 569
Tilmeldt: 15. mar 2012, 09:39
Geografisk sted: Aarhus

Re: Stereoanlægs-fi

Indlægaf Gerner » 14. feb 2016, 18:22

Har faktisk samme spørgsmål kørende inde på Hifi4all.dk, og de sagde jeg ligeså godt kunne beholde min Marantz SR8500. Jeg ville nemlig kunne få mere for pengene, hvis jeg købte en selvstændig DAC + højtalere. Om dette er helt sandt, skal jeg ikke kunne sige.
Hvad angår guld eller kompakt højtalere, så har jeg i et stykke tid, haft lyst til at springe ud i kompakte højtalere. Både fordi det er spændende at se, hvor meget lyd man kan få ud af en "lille" højtaler, og fordi jeg synes de er lidt pænere.. Man skal op i de lidt dyrere gulvhøjtalere, hvis man skal have noget pænt at se på. ;-) Ja, designet betyder en del, da det skal stå i min lille lejlighed på ca. 40 kvm.. Så man undgår ikke at se dem, uanset hvor man er i lejligheden. :D
Gerner

 
Indlæg: 1164
Tilmeldt: 8. maj 2014, 20:36

Næste

Tilbage til Andet-fi

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 5 gæster

cron