Audioquest Jitterbug



Audioquest Jitterbug

Indlægaf Mataugust » 31. aug 2015, 15:30

Billede
http://www.audioquest.com/jitterbug/jitterbug

Sjov lille dims, mĂĄske giver den en effekt.
Den kommer til Hifiklubben (for 369 kr.) i oktober , sĂĄ mĂĄske kan vi nĂĄ at fĂĄ en med til meet.
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2748
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Re: Audioquest Jitterbug

Indlægaf Jokke » 31. aug 2015, 17:50

Jeg har hørt den skulle være bedre end Schiit Wyrd, og rimelig god i forhold til prisen. Dog skulle USB REGEN (http://uptoneaudio.com/products/usb-regen) være bedre. Jeg går selv og overvejer hvilken en af dem jeg skal anskaffe mig.
Jokke

 
Indlæg: 375
Tilmeldt: 31. dec 2014, 02:42

Re: Audioquest Jitterbug

Indlægaf Walbum4262 » 31. aug 2015, 19:27

Det kunne være sådan en fætter virker i steder for en USB hub til mit setup hvor jeg bruger min iphone som medie afspiller.
Der bruger jeg et lightning/camera kit til en USB hub og sĂĄ fa hubben til dac'en det er en temmelig lang signal vej

Jeg er nød til at bruge USB hubben da iPhonen ellers ikke vil sende signal ud da den tror den tilsluttede DAC ellers vil bruge for meget strøm selv om den ingen strøm bruger.

Så den skal da klart prøves :)
på skrivebordet: lenovo thinkpad/iphone6->tidal->david's mutant aune/Davids mutant moddet fostex t50rp mk3 med monkey pod træ kopper

PĂĄ farten: iPhone 7->Airpods eller Sony wh1000x mk2
Walbum4262

Brugeravatar
Tour Kaptajn
 
Indlæg: 1159
Tilmeldt: 25. mar 2015, 18:16
Geografisk sted: Sandved

Re: Audioquest Jitterbug

Indlægaf kvik » 28. sep 2015, 14:37

Da Bug In Da House..

Koblet i usb-porten på MBP, med hhv Hiface2 og PortaDAC i den anden ende. En vis effekt på førstnævnte, ubetydelig på sidstnævnte. Og effekten? Tja, noget à la dette fra bug-tråden på HeadFi:

"It does slightly effect the sound, but I'm still not sure it is all good. It seems to be a little quieter/blacker around and behind images, but this may come at the expense of hearing some of the atmosphere - the subtle higher frequency soundscape cues. It is difficult to tell if these "cues" are real or a high frequency haze or distortion artifact."

..Mao lidt glattere, men ikke pĂĄ den gode mĂĄde (for mig), musikken ĂĄnder mindre (hvis man kan sige sĂĄdan).

Prøvede den tomme nabo-port også, der vil jeg ikke påstå, at jeg hørte nogen effekt.

Nå, siden tingesten ikke gør nytte hos mig, tænkte jeg, at den kunne sendes rundt i landet. Har fået lov til at koble den på Aune X1-S tour'en, så den ligger fremover i kassen der, og Tour-deltagerne kan lege med den, hvis de vil.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Audioquest Jitterbug

Indlægaf Tweaker » 28. jan 2016, 00:54

Nu har jeg prøvet den på flere DAC`s, og resultatet er det samme. Den forringer lyden, og æder information. Dutter ikke.
Amp`s: Little Dot MKIV-SE, Lake People G109S, Pro-Ject Headbox S USB.
DAC`s: Musical Fidelity V90, M2Tech Young.
DAC/Amp`s: CEntrance DACport HD, Beresford Caiman II, Beresford Bushmaster, Beresford Bushmaster II.
Bøffer: Sennheiser HD650, Pioneer SE-A1000, Creative Aurvana Live!, AKG K702, Stax SR-40/SRD-4, Beyerdynamic DT150 og DT990PRO-LE, Hifiman 400s, Koss Porta Pro, Koss BT540i, Edifier H850.
Tweaker

Brugeravatar
 
Indlæg: 314
Tilmeldt: 28. aug 2015, 17:01
Geografisk sted: København

Re: Audioquest Jitterbug

Indlægaf ZeXoN » 28. jan 2016, 06:33

Den her skulle være bedere og beregnet til det og ikke bare en gimmick
https://electronics-shop.dk/usb-isolator


Sent from my iPhone using Tapatalk
ZeXoN

Brugeravatar
 
Indlæg: 42
Tilmeldt: 6. mar 2015, 10:33

Re: Audioquest Jitterbug

Indlægaf Tweaker » 28. jan 2016, 08:27

ZeXoN skrev:Den her skulle være bedere og beregnet til det og ikke bare en gimmick
https://electronics-shop.dk/usb-isolator


Sent from my iPhone using Tapatalk


Den er fremragende. Virker bare ikke med alle convertere.
Amp`s: Little Dot MKIV-SE, Lake People G109S, Pro-Ject Headbox S USB.
DAC`s: Musical Fidelity V90, M2Tech Young.
DAC/Amp`s: CEntrance DACport HD, Beresford Caiman II, Beresford Bushmaster, Beresford Bushmaster II.
Bøffer: Sennheiser HD650, Pioneer SE-A1000, Creative Aurvana Live!, AKG K702, Stax SR-40/SRD-4, Beyerdynamic DT150 og DT990PRO-LE, Hifiman 400s, Koss Porta Pro, Koss BT540i, Edifier H850.
Tweaker

Brugeravatar
 
Indlæg: 314
Tilmeldt: 28. aug 2015, 17:01
Geografisk sted: København

Re: Audioquest Jitterbug

Indlægaf ZeXoN » 28. jan 2016, 08:47

Jeg har ikke prøvet den og har ikke brug for den i mit setup


Sent from my iPhone using Tapatalk
ZeXoN

Brugeravatar
 
Indlæg: 42
Tilmeldt: 6. mar 2015, 10:33

Re: Audioquest Jitterbug

Indlægaf Claus-DK » 29. jan 2016, 10:27

Jeg synes Jitter er noget spøjst noget..
Jeg har fĂĄet forklaret effekten i dybden en gang og det er noget med at der kommer impulser en anelse for sent eller for tidligt..

Jeg tror at jeg til samtlige træf vi har haft de siden 2008 har spurgt om ikke en eller anden kunne lave en jitter demonstration for mig, uden held..
Jeg ved ikke hvordan jitter lyder, jeg ved ikke om mit system er propfyldt med jitter, for jeg har endnu ikke viden om hvordan det helt konkret lyder nĂĄr denne fejl opstĂĄr ??

Nu er jeg ikke professor, men er det sådan at når en CD har cirka 44 Khz og svarer det så til 44.000 "lydstød" i sekundet ??

Vi har jo nogle ting der kommer på forkerte tidspunkter, altså må musikken være en strøm af punkter, hvor mange af de punkter bliver vi ramt af i sekundet ?? og er det dem der er forsinket når der optræder jitter ???
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Audioquest Jitterbug

Indlægaf Tweaker » 29. jan 2016, 17:30

TrĂĄd om jitters lyd pĂĄ modersitet http://www.head-fi.org/t/317981/what-do ... sound-like

Jeg forstår ikke hvorfor folk kan høre forskel på jitterbuggen, med mindre det er fordi den renser de 5V. Langt de fleste konvertere bruger en asynkron indgang, med kraftig buffering og reklocking, og hvad har vi. Der burde faktisk ikke være noget jitter tilbage fra overførslen. Iøvrigt er der nogle der påstår at der slet ikke er jitter i overførslen.

Men det er logisk at USB isolatoren virker. Den fjerner den forskel i stelpotentiale der er imellem computeren og DAC`en, og medvirker også til at fjerne stelsløjfer. Da jeg både bruger isolatoren og kører min DAC på batteri/powerbank, så DAC`ens stel er i princippet fuldstændig ren, og det høres.

Her kan man høre lydeksempler, på mere eller mindre, eller ingen, jitter http://www.sereneaudio.com/blog/what-do ... ound-like/
Amp`s: Little Dot MKIV-SE, Lake People G109S, Pro-Ject Headbox S USB.
DAC`s: Musical Fidelity V90, M2Tech Young.
DAC/Amp`s: CEntrance DACport HD, Beresford Caiman II, Beresford Bushmaster, Beresford Bushmaster II.
Bøffer: Sennheiser HD650, Pioneer SE-A1000, Creative Aurvana Live!, AKG K702, Stax SR-40/SRD-4, Beyerdynamic DT150 og DT990PRO-LE, Hifiman 400s, Koss Porta Pro, Koss BT540i, Edifier H850.
Tweaker

Brugeravatar
 
Indlæg: 314
Tilmeldt: 28. aug 2015, 17:01
Geografisk sted: København

Re: Audioquest Jitterbug

Indlægaf Claus-DK » 30. jan 2016, 11:51

Jeg er ikke interesseret i at læse 100 sider, jeg vil gerne vide hvordan jitter lyder..
Hvis du ved det sĂĄ beskriv det for mig..

Less jitter -
improved ease of listening
increased clarity
improved high frequency response
better instrument separation
more information
better timing
better soundstage
improved overall audio performance


Det der er bare noget ordflomme uden substans, der ikke er sat i forhold til noget andet..

Jeg kan give dig bind for øjnene og få to hovedtelefoner til at lyder forskelligt, jeg skal bare fortælle dig en løgn mellem de to afspilninger...
Man har også en stor trang til at få noget for sine penge, så man forventer at hører forskel..

Den der med de forskellige filer er snyd, jitter ligger ikke i filerne, det ligger i udstyret, så manipulerede filer er ganske enkelt snyd og er et spørgsmål om tillid til ham der har skrevet teksten..
Det svarer vel nogenlunde til at istedet for at gå ud og optage fuglefløjt, så laver jeg bare min egen version..

Jeg går gerne ud og købe en billig afspiller fyldt til randen med jitter, bare så jeg kan komme til at høre det, så kan jeg også demonstrere den store forskel for mine kunder, det vil jeg nemlig meget gerne..


Note: Jeg sætter tingene lidt på spidsen og er lidt vanskelig helt bevidst rulle6
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev


Tilbage til Computerlyd og software til det.

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst

cron