Henrik_sdk skrev:syntes der er ledning op til rørene..
er der et sæt rør der specielt gør sig til T1'erne(allround musik)...
Ah ja. Godt set! Troede faktisk ikke nogen ville opdage det.
Netop i dag har jeg fået adapter nummer to ind ad døre til mine FDD20. FDD20 kræver 12.6V til varmelegemet, men min forstærker giver 'kun' 6.3V. Den skal derfor varmes med en ekstern strømforsyning. Det er de sorte ledninger, som man kan se på billedet. Derudover skal der også leges lidt med noget jord, så jeg har forbundet den negative ledning med RCA plug'et på min forstærker. Det er den hvide / grå ledning på billedet. Uden den brummer det helt forfærdeligt. Jeg ved dog, at andre har løst det, ved at købe en ordenlig strømforsyning med noget jord, men det synes jeg altså er lidt bøvlet, da det hele er en stor rodebunke mht jord. Jeg synes faktisk ikke rigtigt, at der er nogle af mine stik der har en jord-pin på. Det bruges ikke så meget i DK?
Af alle de rør jeg har prøvet, er det helt klart 6N7 familien jeg kan lide bedst som driver tubes. Indtil videre er det mine Fivre 6N7G med brun base, som jeg har syntes bedst om. Efter jeg fik den sidste adapter til FDD20 i dag er jeg dog ikke sikker. Har haft mine FDD20 rør i >2 måneder nu, men ikke kunnet prøve dem før nu, da jeg som sagt kun har haft én adapter.
Til power tubes kan bedst lide mine 5998. Jeg ved dog ikke helt. Jeg har ikke prøvet mine FDD20 med 5998 endnu, men kun med mine Mullard 6080, og jeg synes allerede lyden er helt fantastisk. Skal lige have lyttet lidt til 5998 + FDD20 også, det er blot ikke nået endnu.