toppe skrev:Jeg laver rabarbersnaps - den bliver meget lyserød, en ren tøsesnaps
Endelig en fornuftigt anvendelse for de rabarbere jeg har i haven
Er der en opskrift, eller er det bare Brøndum og rabarber i forsøgsmæssige mængder?
toppe skrev:Jeg laver rabarbersnaps - den bliver meget lyserød, en ren tøsesnaps
Buyer no 1 skrev:toppe skrev:Jeg laver rabarbersnaps - den bliver meget lyserød, en ren tøsesnaps
Endelig en fornuftigt anvendelse for de rabarbere jeg har i haven
Er der en opskrift, eller er det bare Brøndum og rabarber i forsøgsmæssige mængder?
Buyer no 1 skrev:NĂĄr man kan lave gin med agurke-smag, kan man vel ogsĂĄ lave gin med rabarbersmag Det finder jeg i hvert fald ud af, om 3-4 uger
Gerner skrev:Har lige fået 2 snapsebøger her forleden, så skal til at finde nye spændende opskrifter! :D
toppe skrev:Buyer no 1 skrev:NĂĄr man kan lave gin med agurke-smag, kan man vel ogsĂĄ lave gin med rabarbersmag Det finder jeg i hvert fald ud af, om 3-4 uger
Spændende! Hælder du gin over rabarberne eller har du tilsat andet?
toppe skrev:Jeg kan eksempelvis ikke anbefale rønnebærsnaps - jeg ved ikke om jeg har gjort noget galt, men jeg har en flaske med en flot men udrikkelig væske til at stå... Ræven havde delvist ret - de er ikke kun sure med meget bitre...
Gerner skrev:Alt det snaps er godt nok gĂĄet i stĂĄ..
Er det nogen som har prøvet, at lave snaps på det lidt billigere klar snaps med kun 32%?
De koster 60 kr. flasken, så kunne være interessant at prøve. Det eneste ærgerlige er de 32%, som jo gerne skulle have været 40%.
Mataugust skrev:toppe skrev:Jeg kan eksempelvis ikke anbefale rønnebærsnaps - jeg ved ikke om jeg har gjort noget galt, men jeg har en flaske med en flot men udrikkelig væske til at stå... Ræven havde delvist ret - de er ikke kun sure med meget bitre...
Jeg tænker at rønnebær skal blandes med noget andet. Jeg har selv en ide om noget kantarel/enebærsnaps og så tilsætte lidt rønnebær for at få noget bitterhed.
Det kunne sikkert også være godt at putte i en hyldebærsnaps - hyldebær er i sig selv lidt fad og trænger til noget pift og der kunne rønnebær være en god ide.
nc8000 skrev:Rønnebær skal have frost før de bruges, det tager det bitre
toppe skrev:nc8000 skrev:Rønnebær skal have frost før de bruges, det tager det bitre
Mine fik en lille uges tid i fryseren efter de var plukket. Som jeg har forstået det, er rønnebærene lettere giftige før de har fået frost.
Jeg har måske været alt for rundhåndet med dem, så det er måske nærmere en slags koncentrat jeg er endt med...
toppe skrev:Gerner skrev:Alt det snaps er godt nok gĂĄet i stĂĄ..
Er det nogen som har prøvet, at lave snaps på det lidt billigere klar snaps med kun 32%?
De koster 60 kr. flasken, så kunne være interessant at prøve. Det eneste ærgerlige er de 32%, som jo gerne skulle have været 40%.
Jeg bruger normalt billig vodka, de holder normalt 37% og er imo ganske fine til kryddersnapse. Hvis du kender Ă©n der skal til Tyskland og handle, kan du med fordel bestille en 3 liters bag-in-box vodka med hjem...
Gerner skrev:...AltsĂĄ de der rigtig billige noge fra Netto af? FĂĄr snapsen ikke en grum smag af vodkaen?...
Gerner skrev:Der er sat snaps over til julen!
Enebær/Lime
Citronmelisse
Dild
Kaffe
Der kommer billeder snaaart!
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 17 gæster