Inears/Earbuds-tilbehørstråden



Inears/Earbuds-tilbehørstråden

Indlægaf kvik » 11. sep 2016, 13:42

Jeg har været på jagt efter nogle smarte, men samtidigt funktionelle opbevaringsæsker til min samling af earbuds/in-ears. Jeg har også kigget efter noget, der kan få mine earbuds til at sidde bekvemt og sikkert. Jeg har været de gængse steder - ebay, aliekspress, etsy, amazon - uden helt at komme i mål. Det slår mig nu, at I andre måske har ledt efter og fundet det, jeg er på udkig efter. Så, hvad med at lave en slags opsamlingstråd for gode tilbehørsløsninger?


--


Som sagt har jeg kigget efter opbevaringsæsker. Alt for meget af det jeg har set, er noget billigt ragelse. Jeg har dog fundet en aluminiumsæske (på aliekspress), der er solid, rummelig, og alligevel ikke for stor. Den har ingen ekstra-rum til løsdele, hvilket er lidt ærgerligt. Den buede form på låg og bund gør også, at man ikke rigtig kan stable den. Alt i alt synes jeg alligevel, at den fungerer. Prisen på $10 er også ok for min del.

alu storage box.jpg
alu storage box.jpg (149.13 KiB) Vist 14425 gange

Med p.t. 4 earbuds/inears kunne jeg ideelt set have tænkt en løsning, hvor hvert sæt ligger i egen æske, med tilbehør som propper, kroge, adaptere, kabler, renseservietter i egne æsker - alt sammen med mulighed for at kompaktpakke hele molevitten. Mit spørsgmål er så, findes denne løsning monstro?


Næste spørgsmål om, hvordan jeg får mine VE Zen til at sidde bekvemt og sikkert. For at opnå bedst mulig lyd, er de nødt til at sidde med kablet op og bag øret. Der medfølger earhooks (jeg har også nogle fra mærket Earhoox), men jeg ender med at få ondt, hvor spidsen på krogen presser. Dette både for den korte og den længere version af krogen.

earbud hooks.jpg
earbud hooks.jpg (90 KiB) Vist 14425 gange

Hvad gør jeg så? Lige nu kigger jeg efter et alternativ til standard ear hooks, enten en anden form på krogen, så spidsen ikke gnager i øret, eller måske en løs, udvendig bøjle á la de faststøbte på mange sports-inears. Har I nogle forslag til konkrete løsninger?


--


Som nævnt indledningsvis er det bare at pøse på med gode løsninger i denne tråd. Har noget virket for dig, så del det med os andre.

Og har du et ‘problem’ på tilbehørssiden, fyr løs her i tråden, måske har vi andre en løsning.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Inears/Earbuds-tilbehørstråden

Indlægaf Claus-DK » 11. sep 2016, 13:47

Spændende, jeg vil bestemt følge med her..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Inears/Earbuds-tilbehørstråden

Indlægaf kvik » 11. sep 2016, 15:26

Renseservietter til silikone-CIEM

Jeg spurgte engang producenten af mine Spiral Ear 3-way Reference, hvilket mærke/type den medfølgende renseserviet var, og hvad han iøvrigt ville anbefale til rensning, og han svarede følgende:

“Basically, the cleaning solution should not contain alcohol (small amounts are fine).

The cleaning tissues were exactly these: http://www.hansaton.de/en/care/cleaning ... ng-cloths/ (these are the ones from Hadeo/Hansaton and I can recommend them).

However, even more effective and efficient solution might be Hadeo cleaning spray: http://www.hansaton.de/en/care/cleaning/cleaning-spray/. Both contain the same ingredients, i.e.: ethanol, water, methylethylketone and lavender oil. I believe that Hadeo products should also be supplied by local audiologists if not ordering via websites.”


Hansaton_Hadeo_Reinigungstuecher.jpg
Hansaton_Hadeo_Reinigungstuecher.jpg (19.27 KiB) Vist 14425 gange

Googler man dem, finder man en enkelt tysk online-forhandler, der sender indenfor EU til €10 og udenfor EU til €20. Med 30 servietter i hver kasse har man til forholdsvis lang tid, så jeg syntes €20 var lige i overkanten, og kontaktede producenten Hansaton for at få oplyst norsk importør, hvorfra jeg så bestilte istedet.

Der findes et par andre mærker også, Phonak og Dreve OtoVita, der fåes i danske online-butikker. Hvorvidt disse også er uden alkohol, ved jeg ikke. Jeg læste en anmeldelse af Phonak servietterne på Amazon, hvor det blev påstået, at de indeholdt methylisothiazolinone (MIT/MI), et allergent stof, jeg tror dog, at anmelderen blot har forvekslet det med methylethylketone (MEK), der ikke er farligt. Flere klager også over, at servietterne indeholder alkohol. Gruppen af alkoholer indeholder dog også ætanol (som Hadeo servietterne), så måske er det mest mængden af alkohol, der bør begrænses (som i livet generelt, alt med måde :-) ).


Hvorfor er det overhovedet vigtigt, hvad servietterne indeholder? Tja, for det første vil man vel gerne undgå øreinfektioner (pga bakterieophobning eller allergisk reaktion), og for det andet vil man helst bevare sine dyre CIEM længst muligt (og undgå fremskyndet nedbrydelse af silikonen). Så, set udefra er renseservietter til CIEM et ekstremt nørdet emne :-) men som med rensning af egentilgie høreapparater er det i virkeligheden meget praktisk orienteret.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Inears/Earbuds-tilbehørstråden

Indlægaf Henrik_sdk » 11. sep 2016, 17:03

Jeg søger et itui, det skal være lidt større end det her..
Billede
Eller noget hvor man kan snørre kablet om et eller andet..
Henrik_sdk

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 2384
Tilmeldt: 1. apr 2011, 23:46
Geografisk sted: Ringsted

Re: Inears/Earbuds-tilbehørstråden

Indlægaf kvik » 11. sep 2016, 18:20

Denne virker ikke helt tosset, men er måske for trang(?)

Billede
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Inears/Earbuds-tilbehørstråden

Indlægaf Claus-DK » 11. sep 2016, 20:41

Man kan få sådan nogle dåser med gevind i top og bund, der er ofte skruer i dem, de ville i princippet kunne skrues sammen og blive til en stang inears....
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Inears/Earbuds-tilbehørstråden

Indlægaf Mortenhoe » 11. sep 2016, 21:48

Jeg følger lige med her. Earhoox er ret dyre, så jeg har endnu ikke prøvet dem. Jeg har dog prøvet der der billige "eargels" man kan finde på både ebay og ali. De ødelægger dog lyden iflg min mening.
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Inears/Earbuds-tilbehørstråden

Indlægaf Gerner » 11. sep 2016, 22:45

Har lidt kig på sådan en her...
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/73 ... ebacc3.jpg

Måske det akryl look ikke er mig, men mon ikke de kan fåes i træ et eller andet sted.
Gerner

 
Indlæg: 1164
Tilmeldt: 8. maj 2014, 20:36

Re: Inears/Earbuds-tilbehørstråden

Indlægaf kvik » 11. sep 2016, 22:55

Billede

Den ser lidt bedre ud i sit rette element, på skrivebordet.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Inears/Earbuds-tilbehørstråden

Indlægaf kvik » 11. sep 2016, 23:14

Claus-DK skrev:Man kan få sådan nogle dåser med gevind i top og bund, der er ofte skruer i dem, de ville i princippet kunne skrues sammen og blive til en stang inears....

Jeg har en idé om, hvad du mener, aner bare ikke, hvilket søgeord jeg skal bruge for at finde/se eksempler.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Inears/Earbuds-tilbehørstråden

Indlægaf Henrik_sdk » 11. sep 2016, 23:17

kvik skrev:Denne virker ikke helt tosset, men er måske for trang(?)

Billede


Det var vist audio technica jeg tænkte på..

Billede
Henrik_sdk

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 2384
Tilmeldt: 1. apr 2011, 23:46
Geografisk sted: Ringsted

Re: Inears/Earbuds-tilbehørstråden

Indlægaf kvik » 11. sep 2016, 23:34

Antager du fandt den også, her f.eks. på ebay.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Inears/Earbuds-tilbehørstråden

Indlægaf Martin » 12. sep 2016, 17:11

kvik skrev:
Claus-DK skrev:Man kan få sådan nogle dåser med gevind i top og bund, der er ofte skruer i dem, de ville i princippet kunne skrues sammen og blive til en stang inears....

Jeg har en idé om, hvad du mener, aner bare ikke, hvilket søgeord jeg skal bruge for at finde/se eksempler.


Kunne det være dem her?

http://www.ebay.co.uk/itm/5pcs-Round-St ... Sw1S9We~Ed
Martin

 
Indlæg: 43
Tilmeldt: 11. feb 2012, 21:22
Geografisk sted: 2000 F.

Re: Inears/Earbuds-tilbehørstråden

Indlægaf Claus-DK » 12. sep 2016, 18:13

Lige præcis, kønne er de ikke men de tilbyder orden og regelmæssighed..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Inears/Earbuds-tilbehørstråden

Indlægaf kvik » 12. sep 2016, 18:29

En spritfast tusch kan gøre underværker :grin:
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Inears/Earbuds-tilbehørstråden

Indlægaf Peter Jensen » 17. sep 2016, 10:18

Det er måske et lidt high-end tilbehør, men hvis man har en IEM man rigtigt godt kan lide, eller hvis man har flere forsk. IEMs med samme størrelse tip, så kan jeg umiddelbart godt anbefale et sæt Snugs https://snugsearphones.co.uk/. Jeg har selv købt et par, og de hjælper både med at få optimalt seal og komfort, men også med at jeg kan holde ud at bruge mine in-ears over længere tid da jeg ellers med universal tips ofte får ondt i ørene efter 1-2 timer. Man kan også købe proppen alene uden den viste IEM.

Billede
Peter Jensen

 
Indlæg: 894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 12:31
Geografisk sted: København

Re: Inears/Earbuds-tilbehørstråden

Indlægaf Claus-DK » 17. sep 2016, 10:42

Det er efter min bedste overbevisning en bedre løsning end full custums..
Man kan skifte elektronikken ud hvis det går i stykker, uden det tager men måned og koster en formue i porto.
Man kan have flere modeller af CIEM, det er simpelt at skifte mellem modellerne og mange inears deler form og størrelse, så udvalget er meget større, det er en win win..
Bliver de beskidte og stopper til smider man dem bare i opvaskebajlen og vasker dem..
De beskytter samtidigt dine monitorer mod voks, da det skal bevæge sig meget langt for at gøre skade.

Isolationen i den type propper er desværre ringere end skumpropper på universaler, det er No 1 til at skærme mod industristøj, full custum isolerer også mindre end skumpropper, så derfor bruger jeg skumpropper når jeg koger dejlig økologisk mælk, så når i drikker økologisk mælk fra det Sdr Jydske så læg mærke til, om i kan smage det er en syngende og dansende mejerist/tosse der har gjort mælken ekstra lækker.. ruller1 ruller1

Mine øregange er så også boret ud og belagt med en hård Titanium overflade, hvilket gør at jeg kan mokse et pindsvin i øret, uden det ville genere mig synderligt...
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Inears/Earbuds-tilbehørstråden

Indlægaf kvik » 17. sep 2016, 14:13

Er enig med foregående to talere. ACS lavede nogle til mine ER-4 i sin tid, de passer (heldigvis) også til Nail 2.

ACS Custom Sleeves.jpg
ACS Custom Sleeves.jpg (2.75 MiB) Vist 14427 gange
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Inears/Earbuds-tilbehørstråden

Indlægaf telum » 17. sep 2016, 19:20

De er knap så store som CIEM's gør det noget for fittet? Mine øregange er eksperter i langsomt at presse universals ud og jeg har altid fornemmelsen af at jeg er ved at tabe dem...
telum

Brugeravatar
Ridder af Hoved-fi
 
Indlæg: 1727
Tilmeldt: 12. apr 2011, 12:32
Geografisk sted: Dronninglund

Re: Inears/Earbuds-tilbehørstråden

Indlægaf kvik » 17. sep 2016, 19:34

Jeg kan kun svare for mine ACS-propper, i forhold til mine Spiral Ear customs er de afkortet i begge ender, men det har ingen betydning for fit eller isolation. Jeg har dog ikke testet ACS-propperne i forbindelse med krævende fysisk aktivitet.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Næste

Tilbage til Bla Bla bla

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 10 gæster