Custom Art Indtryk



Re: Custom Art Indtryk

Indlægaf Walbum4262 » 20. sep 2016, 20:22

odderen skrev:jeg er et kæmpe metalhoved. og har længe ledt efter noget der kunne klare den hurtige og hårde bas der kommer følger med genren. indtil videre har jeg enten kun kunne finde noget der havde nok bas. men var voldsomt langtsom og ødelagde resten. eller noget der var hurtigt og prøcist. men kedeligt som en i helvede. jeg havde ærligt tager næsten besluttet mig for at kaste håndklædet i ringen og lade mig takke med mine sennheiser 25-ii. men så blev jeg alligevel liiiiidt nysgerrig...

jeg har kun haft ei.xx hjemme i et par dage. men jeg er allerede solgt. lyden er noget nær perfekt til høj heavy. den er hurtig og præcis. men har samtidig det punch der skal til for at få det store smil frem. ja. den tager engang i mellem lidt over. men de her basser er så forbandet sjove at lytte til at det ikke gør noget. og sjov er nok den bedste måde at beskrive lyden på. den gør en glad og sætter gang i nakkemuskulaturen på en måde et stort anlæg kan gøre. og når alt kommer til alt er det hvad jeg mener at godt sæt hovedtelefoner skal kunne. gøre en glad og sparke røv. og så er den faktisk ikke så gal igen til stille numre trods alt

Jeg havde svoret at jeg aldrig ville købe et par in-ears til så mange penge. den tager jeg i mig igen. jeg har aldrig lyttet på en høretelefon der er så sjov og får mit smil så langt op. 4000.-+ er vel heller ikke så meget igen vel?

p.s. nogen der mangler en nyre? anyone? :roll:


De 4000kr rækker nok ikke helt så du skal nok sælge den ene myre og måske lidt af leveren :)

EI.XX koster nu 650$ der til skal du ligge prisen for øre aftryk og forsendelse ned til Polen så er der mer pris for eventuelle custom udtryk på din Ciem og til sidst forsendelsen hjem til dig så du nærmer dig nok mere en samlet pris på 5000kr+
på skrivebordet: lenovo thinkpad/iphone6->tidal->david's mutant aune/Davids mutant moddet fostex t50rp mk3 med monkey pod træ kopper

PĂĄ farten: iPhone 7->Airpods eller Sony wh1000x mk2
Walbum4262

Brugeravatar
Tour Kaptajn
 
Indlæg: 1159
Tilmeldt: 25. mar 2015, 18:16
Geografisk sted: Sandved

Re: Custom Art Indtryk

Indlægaf Gerner » 23. sep 2016, 11:45

SĂĄ kommer min anmeldelse af EI.xx!

Billede

De her Ei.XX er overhovedet ikke, som jeg ville have forventet. Jeg har nu haft testet en del CustomArt produkter, og de her er godt nok anderledes. Der bliver fortolket musik pĂĄ en helt anderledes mĂĄde. Det er bestemt noget, som falder i min smag, og jeg nyder disse in-ears utroligt meget.

Noget af det første man vil bemærke, er denne varme tuning over hele lydbilledet. De er absolut blevet tunet til den varmere ende, hvilket vil kunne bemærkes helt fra bassen til diskanten. Det hele bliver livet op, og bliver en mere dynamisk oplevelse. Man får en lidt bredere oplevelse når man suser igennem ens playliste, for de fungerer til lidt af hvert. Denne varme lyd gør musikken lidt sjovere, da bas/mellemtone/diskant flyder lidt ind over hinanden, men gjort meget præcist og detaljeret.

Den her varme gør, at vi ser en lidt mere indskrænket diskant. Det hele fungerer nu stadig i øverste regime, men man kan godt fornemme dette mørke slør, som der er blevet spredt ud. Her er nu stadig ikke snakke om utydelig diskant, for det er den helt sikkert ikke. Den er for mig meget naturtro, med en dæmper af øverste lag, så meget skarpe lyde bliver skåret fra. Der mangler lidt knitren i det øverste lag, altså de meget finpudsede lyde, som selvom deres lille rolle, står helt skarpt og lækkert i lydbilledet. Ser man derimod på resten af lydbilledet, så er det hele præget af dette varme tiltag til lydende, så diskanten fungerer faktisk ganske glimrende.

Hvilket får mig til, at se lidt på deres soundstage, som egentligt ikke er så stort som håbet. Det lader til, at de fleste af CustomArt’s in-ears med denne varme tuning, giver et noget snævert soundstage. Vi har nu stadig en god bredde, men det kan sagtens bemærkes, at det hele er lidt nærmere en selv. Det klæder faktisk disse in-ears utroligt fint, da for mig stråler de af stemningsfulde øjeblikke. Man mindes tilbage i tiden, til et hyggeligt arrangement, og så flyder man afsted i et hav af musik.

Hvad angår de mellemste toner, så er disse også ganske glimrende. Det hele bliver måske en smule for varmt, men det giver dem en lidt mere alsidig brugbarhed. For de opfører sig utroligt hurtigt og præcist, hvilket giver en fed oplevelse ved et utal af genrer. Det giver en fin adspredelse af de forskellige instrumenter, som får det hele til at vokse positivt i ens ører. De er utroligt musikalske, og formår at gengive vokaler på en lækker varm måde.

Så er det blevet tid til den noget spændende bas. For det er i hvert fald ikke lidt, som disse in-ears kan spille. Hele ens lyd oplevelse med disse i ørene er, at der er bas for alle pengene, for den kan høres utroligt hurtigt. Det er ikke fordi, at det er en dyb bas, overhovedet ikke, for den går ikke så langt ned, at det bliver til den her dybe sub-bas. Bassen opfører sig bare bredere, end så mange andre in-ears. Den folder sig ud på alle alfabetets bogstaver, uden at misse et eneste bogstav. Den er utroligt behagelig, at have med at gøre, da det er en meget blød, men utrolig præcis bas. Til tider kan den godt virke en smule for meget, da den nogle gange godt kan opføre sig som én konstant bas.

Billede

Det hele ender ud med, at vi faktisk har at gøre, med en utroligt lækker in-ear. Den er nok mere egnet til folk, som jeg selv, der har en lidt større træng til bas, da den er meget bas præget. Hvis man derimod godt kan lide bas, så er de helt utrolige. Selvom det er en varm og bas præget in-ear, så savner man ikke detaljerne, for de er i hvert fald også til stede. Diskanten er ikke lige så meget til stede, men får derimod et lidt varmere slør drysset ned over sig, hvilket harmonerer fint med resten af lydbilledet.
De er utroligt behagelige at bruge i timevis, da de pga. den varmere tuning, er mere blid for ens ører. Desuden er hele lydbilledet skruet så godt sammen, at man kan høre et utal af genrer.

For lidt ekstra billeder kan I se hele min anmeldelse herinde: http://headfoner.dk/test-og-anmeldelser ... art-ei-xx/
Gerner

 
Indlæg: 1164
Tilmeldt: 8. maj 2014, 20:36

Re: Custom Art Indtryk

Indlægaf M.Gjøl » 26. okt 2016, 23:58

Mange tak til David for denne dejlige mulighed for at kunne lytte til en masse spændende produkter. Jeg har tidligere haft talt med Piotr omkring at få lavet nogle ciems til mig, men var desværre ikke muligt (jeg har vist lidt små øre).

Så fedt at kunne hører hans produkter alligevel.
Jeg har forsøgt at komme med min umiddelbare oplevelse, da 5 produkter er lidt af en mundfuld at teste:) Jeg har ikke haft fokus på prisen, kun hvordan de passer ift min smag.

Brugt udstyr og musik

Astell & Kern AK100
iPhone 7
Brugte egne skum tips
Test numre:
Celtic Woman - I See Fire 24bit 96kHz
Nightwish - Endless Forms Most Beautifull 24bit 48kHz
Rebecca Pidgeon - Spanish Harlem 24bit 176.4kHz
Norah Jones - Don’t Know Why 16bit 44.1kHz

Samt en masse andet musik, som dog ikke har været fælles og sammenlignet.
Jeg har brugt 40 min som minimum, og en del mere med Ei. Xx

Jeg var i tvivl om AK100s impedance kunne have en dampning faktor, men sammenlignede med iPhone 7, lightning/Jack adapter og Onkyo afspiller (dog tvivler jeg på adapteren kan afspille Hirez). Men virkede ikke som AK100 på nogen måde havde en negativ indvirkning tværtimod.


Music One
Først overrasket over en god vokal. Dog tabte de hurtigt interessen ved fraværende bass og tendens til en meget skarp diskant.

Music Two
Kan godt høre at det er et skridt op fra Music One, dog endnu plaget, dog ikke helt i samme omfang, af manglende bass og skarp diskant.

Pro 330v2
Her begynder det at blive sjovt!
Kunne ikke drive Music One/Two ved ret høj styrke førend diskanten blev for prominent.
Her har vi en iem der begynder at være spændende. Dejlig balanceret lyd, ikke en så fremherskende bass, men dog er den til stede nu. Minder faktisk en del om Rose nr7.
God detalje grad.

Ei.3
Fandt dem overraskende som et skridt tilbage ift til Pro 330v2 da jeg testede dem med Nightwish. Men havde en meget dejlig mellemtone samt diskant i fx I See Fire.
De vandt dog en del ind på mig ved længere lytning i anden omgang, dog ikke med rock og metal. Så ville være en lidt snæver iem hos mig ift musik genre.

Ei.xx
David havde nævnt jeg skulle glæde mig til disse. Så gemte dem til sidst. De har en meget varmere lyd signature end de andre Custom Arts. De har desværre en ret bred nozzle, så havde lidt sværere ved at få et godt fit.
Meget lækker og sprød bund, mellemtonen god og solid, men måske ikke helt nok nerve til at jeg ville købe dem. Savnede måske lidt diskant, hvorimod flere af de andre havde en lidt for skarp diskant til mig.
Utrolige hurtige og stor detalje grad.
Slet ikke en dum iem, og havde nok kunne finde pĂĄ at have bestilt dem 1-2 ĂĄr tilbage.

Efter en del timemere: Den brede nozzle er desværre en deal breaker i lænden. Men er blevet ret vild med dem. Hvis Piotr kunne have lavet en Ei.xx ciem der passede mig ville jeg være ret fristet. Lidt laid back spillestil, dog ikke i nærheden af Sennheisser HD650. Som nok er del hovedtelefon jeg oftest er faldet i søvn med på :grin:


Side note:
Jeg syntes slet ikke at der er nok advarsler, omkring misbrug når man første gang kommer ind på Hoved-fi.dk musik14
Hos Danske Spil skal de linke til ludomanilinjen. Måske skal konen have adgang til kontoudtog, førend man kan bliver oprettet på hoved-fi. Men det ville sku også være kedeligt :twisted:
Og sikke nogle flotte hovedtelefoner man kan få for 500-1000kr i store aluminiums- eller træ kasser og underligt nok, føres de ikke i nogen gængse elektronikkæder theking
M.Gjøl

Brugeravatar
 
Indlæg: 1296
Tilmeldt: 8. okt 2012, 21:59
Geografisk sted: Sjælland

Re: Custom Art Indtryk

Indlægaf kvik » 27. okt 2016, 00:10

M.Gjøl skrev:Side note:
Jeg syntes slet ikke at der er nok advarsler, omkring misbrug når man første gang kommer ind på Hoved-fi.dk musik14

Kun en tĂĄbe frygter ikke havet!
:grin:
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Custom Art Indtryk

Indlægaf Claus-DK » 27. okt 2016, 00:44

Jeg skriver da ofte at folk skal se at komme væk inden det er for sent..
Tror ikke du skal begynde at blande konen ind i sådan noget, fornuft hører slet ikke til her..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Custom Art Indtryk

Indlægaf Ostebaronen » 16. nov 2016, 20:17

Jeg har haft fornøjelsen at have Custom Art IEM's fra touren på besøg. Jeg havde lyttet til dem kort til meet i Esbjerg i foråret, hvor jeg ikke var særligt imponeret. Efter at have haft dem hjemme og prøvet dem lidt længere tid er den mening skiftet lidt.

Problemet i bund og grund er at lyden er vildt dårlig med Music One, Music Two, Pro330v2 og Ei.3 når jeg bruger dem i mine custom sleeves. De passer i og virker umildbart til at sidde fint fast i mine sleeves, men der må være noget mellemrum eller lign, som gør at der ikke er god forsegling nok. Netop derfor lyder de vildt flade og sibilante. Derimod, bruger jeg dem med de medfølgende tips, hvor jeg primært har brugt de dual flange tips som var med. Så lyder de længder bedre. Det er jo ikke så forskelligt fra andre IEM's, altså at dårlig forsegling kan lede til kedelig lyd.

De lader alle sammen til at være designet med hver deres lyd.

Music One og Music Two er to lyse brødre hvor der er fokuseret mere på mellemtone og diskant. Music Two har en kende mere bass og mellemtone, synes også der var noget mere dybde i dem. Men lyttede ikke så meget til dem.

Pro330v2, er jeg meget enig i Kena's beskrivelse. De virker meget monitor agtige. De er meget mere neutrale i lyden i forhold til de to andre mht. til diskanten. Jeg er ikke enig med Gerner at de er mere varmere i lyden, men mere korrekte mht. mængden af diskant. Dvs. de er ikke nær så lyse lyse som Music One og Two. Jeg synes de har rigtig god soundstage. De har meget mere bass end Music One og Two.

Ei.3. bass heavy og varme. De er ikke korrekte, men de er sjove at lytte til. Mængden af bass overgår mellemtonen og diskanten på dem her, hvilket er hvor de er sjove. Fik ikke lyttet så meget til dem, da jeg alt for hurtigt kom til at skifte til Ei.XX som i mine ører er _meget_ bedre.

Ei.XX helt klart den jeg brugte mest tid med. Den er ligesom med Harmony 8.2 med den lidt brede IEM-tip, som kan volde nogle problemer med at få dem ind i ørene, hvilket også var tilfældet for mig. Men, det problem kommer man udenom i en custom udgave.
Ei.XX har en stor og rummelig lyd som hælder over til en V-signatur. Ligesom Ei.XX er der en stor mængde bass. Men de er ikke varme på samme måde. De går dybt og selvom der er meget bass er det ikke den der boomy og slappe bass. Der er fyldt med detaljer og de falder ikke over deres egne fødder. Mellemtonen kan producere en klar og detaljeret lyd. Men i forhold til bass og diskant kan den føles lidt distant. Derfor synes jeg de hælder over til en V signatur. Diskanten er fyldt med fine detaljer, bækkener og trommer lyder virkeligt overbevisende!
Soundstage er lidt snæver og synes ikke den kommer ud af hovedet.

Som det nok kan ses fik jeg lyttet mest til Ei.XX, men det er også den IEM i pakken som jeg synes bedst om. Kunne være fedt at sammenligne Ei.XX direkte med Harmony 8.2 på et tidspunkt. De er begge vildt fede IEM's, jeg tror umildbart jeg synes bedst om Harmony 8.2.

Eneste negative som går igen med alle Custom Art produkter er kablerne. Hverken de kabler som kom med i denne tour eller i Harmony 8.2 touren var imponerene. De virker, ja. Men de føles ikke lækre. De linum kabler der var med til Esbjerg meet var længder bedre og hvis man ender op med en af de her IEMs, så bør man overveje et andet kabel.

Tak for lån! Det har været nogle 2 rigtig fede toure. Lidt presset med tid hvis man skal lytte til alle IEM's.
Mmm... Ost...
Ostebaronen

Brugeravatar
Code Poet
 
Indlæg: 2481
Tilmeldt: 17. maj 2011, 10:00
Geografisk sted: Søllerød

Re: Custom Art Indtryk

Indlægaf dennistdk » 30. nov 2016, 21:58

Hermed mine indtryk af de lånte Custom Arts. Da mine ører er lidt langsomme til at vænne sig til lyden af forskellige IEM, så valgte jeg at tage en hel dag med hver af dem i ørene (har et arbejde, hvor jeg kan bruge en god del af dagen med lyd i ørene). På den måde kunne jeg bedre opleve dem i lidt længere tid ad gangen og vænne mig til lyden.

Billede

Music 1 Ca. pris 1.300 kr
Ikke sĂĄ engagerende. Meget lys og mangler fylde og krop.
Når den spiller meget lavt er den ok, men når man skruer op, så bliver diskanten for belastende i længden. Lyden virker lidt "fjern", men med lidt tilvænning sikkert en udemærket begynder CIEM. I forhold til Music 2 lyder den en smule flad og upersonlig.

Music 2 Ca. 2.200 kr
Umiddelbart minder den om Music one. Lidt mere headroom, mere bass, pænere diskant. Ok all-rounder. Med en lille smule "bass boost" lyder den faktisk helt ok.
BĂĄde Music 1+2 er dog til den lysere ende uden overskyggende dyb bass (den er der, men kunne godt bruge et skub).

Pro330v2 Ca. 3.350 kr.
Mere balanceret, stadig til den lysere/neutrale side, men virker som en fin balance i forhold til bassen.
Nok min favorit indtil videre i samlingen. Skal dog vende mig til den lidt mere lyse lyd, men den er på ingen måde belastende som jeg fandt lidt med M1 og M2. Tror den er god til folk som vil høre alle detaljer i musikken og samtidigt have en ok soundstage.

ei.3 ca. 2.300 kr.
En mellemting mellem Pro og Ei.xx. For mange kompromisser. Enten er det Pro eller Ei.xx. Mon ikke denne dør på et tidspunkt - var jo første forsøg på Akryl fra Piotr, og tror mere han vil satse på Ei.xx sammen med Massdrop. Lyden er lidt "hul", bassen virker lidt "boomet". Diskanten trukket lidt tilbage.

ei.xx ca. 4.200 kr.
Jeg har tidligere ejet en Ei.XX. Købte den på Massdrop første gang den droppede. Primære grund til at jeg købte den var fordi jeg ikke kunne vænne mig til lyden på min H8Pro. Men i den måneds ventetid, der var på Ei.xx, nåede jeg fuldstændigt at vænne mig til H8Pro med dens fordele og ulemper. Resultatet var at jeg aldrig helt accepterede Ei.xx lyden (udetaljeret diskant, for meget mellemtone, lille soundstage). Efter at have hørt den igen her 3-4 måneder efter jeg solgte den, synes jeg dog ikke den er helt gal, og vil nok være en CIEM jeg vil anbefale til førstegangskøbere, da den har en signatur, der nok er mere venlig over for folk som kommer fra "billige", bas-tunge dynamiske iem eller hovedtelefoner.

Nok den mest "livlige" i samlingen. God dynamik, med masser af bass. Den skjuler dog lidt detaljer, og diskanten mangler "sparkle" og detaljer. Soundstagen er ret begrænset. Men lyden er "sjov", som flere har nævnt. :-)

Harmony 8.2 ca. 7.400 kr.
Efter at have brugt en dag hver med alle de andre var det faktisk en MEGET mærkelig fornemmelse at sætte mine egne H82 i ørene igen. Faktisk lød det helt forkert, da den er MEGET forskellig fra resten af Custom Art lineup'et. Den er mere mørk, mere fylde, har en mere tilstedeværende bass, tilbagelænet, men præcis top. Den lyder langt mere fuldendt og moden.
Langt større soundstage - og meget mere sammenhængende. Tror faktisk ordet harmoni er det helt rigtige til at beskrive Harmony 8.2

H8Pro
Større soundstage end 8.2, knap så meget headroom (generede hvis man skruerede for højt op pga. den skarpe diskant). Lidt sibilant ved nogle få tracks, der lige ramte en "resonansfrekvens", der bare gjorde ondt i ørene. Men savner den faktisk lidt, da der var så mange detaljer at man nærmest forsvandt i lyden...

Konklussion
Så hvis jeg på et tidspunkt køber en CIEM mere fra CustomArt bliver det Pro330. Primært fordi den lyder meget ren og står i kontrast til den lidt mere bund tunge og afrundede H82.
Jeg tror dog jeg holder mig til H82 som den primære CIEM for nu. Skal jeg prøve noget andet, så er vi nok over i f.eks. LimeEars Aether, Jomo Samba eller noget i den retning (svært at nedgradere).

Tak for muligheden for at prøve dem!
dennistdk

Brugeravatar
 
Indlæg: 14
Tilmeldt: 28. jul 2016, 23:00

Re: Custom Art Indtryk

Indlægaf mikkelmmk93 » 21. dec 2016, 18:35

Jeg vil her komme med et kort indtryk fra min tid med dem. Jeg har ikke før lavet reviews, og jeg foretrækker helt klart den neutrale lyd og gerne med et lille bump i den dybe bas - det plejer at øge fornemmelsen af neutralitet.
Derudover skal det også siges at jeg har svært ved at benytte silikonepropper og altid har benyttet skum - derfor har jeg ikke kunne lytte så meget til disse som jeg gerne ville.
Af udstyr benytter jeg en ODAC rev.B og en DIY Objective2 amp - byggeproces kan findes i min signatur.
Musiksmag - stort set alt. Strækker sig fra Dub til metal til klassik til akustisk til ...

Music One Fra €189/1400dkk
Jeg har kun testet disse meget kort. Men i den tid fandt jeg hurtigt ud af at jeg foretrak dennes lydsignature fremfor EI.XX (no offense til jer der har betalt for EI.XX'en). Dog kan jeg ikke komme med indtryk om kvaliteten heraf da jeg ikke føler at have testet den nok.

Music Two Fra €325/2400dkk
Nu kommer vi til hvorfor jeg egentlig meldte mig på touren. Som nogle har spottet så har jeg lavet mine egne CIEMs, som faktisk benytter samme drivere som Music Two her gør. Da jeg jo selvfølgelig har brugt MEGET tid med mine egne kunne jeg hurtigt høre forskellene på Music Two og MHK 2 (min egen rulle6 ). Music Two har mere diskant og mindre bas. Diskanten gjorde mig ikke så meget, dog ville jeg nok ikke kunne lytte til den i lange perioder, men bassen var for svag - dette antager jeg dog er pga det er en UIEM.
Den lød godt - men mange vil nok mene at den er for neutral.

Pro330v2 Fra €500/3700dkk
Først: Jeg ville VIRKELIG ønske at kunne have testet denne med skumpropper! Hvis jeg skulle købe en fra custom art skulle det nok være denne. Det var for mine ører en opgradering over Music Two - mere og dybere bas, knap så fremtrukken mellemtone og bedre styret diskant. Ikke at Music Two er dårlig - blot denne er raffineret.

Ei.3 Fra €340/2500dkk
Nej.

EI.XX Fra $599/4250dkk ex moms
Jeg havde glædet mig MEGET til at lytte til denne da jeg havde hørt meget godt om den. Det var også den første jeg prøvede da pakken kom ind af døren. Jeg troede først jeg brugte de forkerte propper eller andet var galt. Jeg tjekkede propperne, jeg tjekkede om de spillede i eller ude af fase og tjekkede mit udstyr igennem. Derefter satte jeg Music One og kunne bedre lide den.
På trods af jeg ikke rigtig kan lide denne så var det faktisk den jeg lyttede til mest - i ved, det kan tage lang tid for ens øre at vænne sig til noget andet. Men det gjorde jeg aldrig. Jo bassen kan være sjov på nogle numre. Problemet er bare at den for det meste driver korstog mod alt hvad der hedder kontrolleret nedre mellemtonen og river det fra hinanden. Det er en skam. Jeg kan godt lide at der er meget bas på nogle gange - jeg har en separat fjernbetjening blot til min subwooferforstærker i mit surroundanlæg og den får nogle gange ikke for lidt!
Problemet med EI.XX er at basenhederne her ikke kun spille som "sub" men ogsĂĄ gĂĄr langt op. Derfor fĂĄr den sĂĄdan en lidt bloatet lyd.
Hvis man ser bort fra det, og når man vænner sig til det, da begynder kvaliteten af CIEMen dog at komme frem. For når man lytter længere oppe i registret da er der meget detalje at hente. Mellemtonen og diskanten er der - bare meget i baggrunden. Detaljer, for det meste, er det - der skal bare kigges langt efter dem.
Jeg gad til gengæld godt at lytte til disse som en CIEM for at høre hvor stor forskel der så egentlig er - måske ingen måske meget. Nogen her der kan verificere dette?

Ei.3 Fra €500/3700dkk
Det var en joke før rulle6
Men denne var absolut den "værste" af dem alle. Urafinneret, ingen detalje, løs bas og fesen diskant.
MĂĄske jeg skulle have givet denne samme behandling som EI.XX og virkelig brugt tid med den, men dens signatur er sĂĄ langt fra hvad jeg kan lide og gerne vil lytte pĂĄ at jeg ikke kunne fĂĄ mig selv til det.


Afslutning
For mig at høre så har Piotr gang i to "serier", i hvert fald af dem der her har været sendt med. Der foretrækker jeg klart de tre første jeg skrev om.
Denne prøveperiode bekræftede mig dog i at jeg aldrig nogensinde skal tilbage til at benytte UIEMS! Jeg er så glad for customs og ikke at skulle bruge propper.
Jeg kan sagtens anbefale music one, two og Pro330v2 - disse lyder alle godt, og giver en rimelig value.
Jeg har dog svært ved at anbefale EI.XX og Ei.3 vil jeg aldrig anbefale.
Denon AH-D2000
ODAC
DIY O2 - viewtopic.php?f=12&t=5838
DIY CIEM - på vej. Følg udviklingen her: viewtopic.php?f=12&t=5793
mikkelmmk93

 
Indlæg: 175
Tilmeldt: 8. jan 2012, 22:24
Geografisk sted: Odense C

Re: Custom Art Indtryk

Indlægaf kvik » 12. mar 2017, 20:35

Nedenstående er sakset fra CA-tråden på HeadFi. Der er åbenbart en sortimentudskiftning på vej, Music One/Two/Ei.3 erstattes meget snart, Pro330v2 først senere.


Billede

Upcoming FIBAE™ Single and Dual-Driver IEMs, successors to Custom Art's entry-level monitors.

Our FIBAE™ Single driver will be sort-of between Music One and Music Two in terms of sound. Price estimate is ~€275-300, Dual will be rather bass-heavy, thick sounding IEM with slight bump in highs - so more V-shaped signature it will be rather a replacement for Ei.3 than Music Two in terms of sound. Early price estimates is +20-25% over Music Two.

---

Q:Does this mean that a potential three-driver FIBAE™ would succeed the Ei.3, but not directly because it would be more of a different IEM?
A: Yes, the Dual-driver will have more Ei.3 character. Triple-driver will be different, early tuning for 3-driver turns towards more neutral/flat/reference type of signature but that can still change.
As mentioned before both line ups will exists for few months at the same time before phasing out the old line up. There will be also noticeable price hike so if one is in the market for cheaper IEM Ei.3 would still be the way to go.

Q: Does that mean there will be a successor to the Pro330v2 as well or it is only for the Music One and Two?
A: There will be successor to Pro330 eventually but there's no release date for now, it could take even as long as a year.

Q. Any plan for adjustable type? Like AAW Ahmorph or JH knob thingy.
A: There are no plans at the moment

Q: Will those dual FIBAE come in silicone?
A: Yes, 2-driver should be available in silicone. Single will be acrylic only

Q: Have there been big changes to FIBAE 1 and 2 since last September? Quite liked them
A: The One is based on different driver - same concept but finally up to our specs, it also has less damping (slightly brighter and detailed signature) and more advanced horn design, which has been redesigned completely to further improve highs.
The Dual-driver is completely new design, the previous build was quick 4-driver setup just to show this technology can work in multi-driver configs, but it wasn't really well tuned.

---

The FIBAE 2 is one of the most unapologetically fun and musical IEMs I've ever heard. It's unique in that it's extremely intimate, yet it's tuned to sound slightly laidback, so it's a amazingly packed with vivacious energy, but with brilliant finesse; the details are up, close, and personal, but it's never shoved in your face or aggressive. It's a contrast to the H8.2, which is darker, bassier, and more relaxed; the F2 has a sparklier, airier treble, and a more open and transparent midrange, yet it is impossible to make it sound harsh. The price estimates I heard being thrown about did nothing but further fuel the anticipation. Definitely one of the best things I auditioned at CanJam SG and now probably my no.1 bang-for-the-buck IEM recommendation by a mile. I can't wait to see what else FIBAE will bring, and I surely can't wait to drop cash on a full silicone F2 for both my ears and wallet to enjoy.

---

I was about to leave Canjam then Piotr called me over to try the FIBAE. This really nailed the tonality- especially the one driver. Was also one of the only iems that sounded okay out of my iphone 6S plus. Smooth, coherent, I was impressed. I can see why some may prefer the two. It's bassier, has more impact, but there's something pure and delicate about the one driver that just couldn't be beat if you're not into super complex music.

It's kinda like me preferring simple, single-ended tube circuits over balanced behemoths. The latter is showy and flashy, but the former is simple, faithful and true. That's what I felt about the one driver. The two driver gained maybe 10-15% more impact and fun and lost that maybe 5% of magical purity.

Btw I tried these without knowing what they were and how much they cost, and I was plenty impressed just by what I heard!
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Custom Art Indtryk

Indlægaf kvik » 6. jul 2017, 20:31

Så er de næste Custom Art modeller med FIBAE teknologi på trapperne..
https://www.head-fi.org/f/threads/custo ... ad.854355/
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Custom Art Indtryk

Indlægaf kvik » 27. nov 2017, 02:26

Herunder Piotr om FIBAE 3, virker som en spændende in-ear, og interessant at få lidt med om tilblivelsen..

—

As you may know by now FIBAE 3 is out and ready for pre-order. https://thecustomart.com/fibae-3/

Pre-order starting price for both silicone and acrylic is 1680PLN or equivalent of €420 versus 2100PLN (€525) MSRP. This time pre-order is not limited by number but rather by time and we plan on it to last till the end of January 2018 allowing everyone, who is interested, to jump on the train. By now we received all necessary components and the IEM is ready for production.
We will be sending demo to your local distributor at the earliest convenience - again - so that everyone has a chance to audition it and make the decision in time.
Pricing strategy comes after our experience with Music Two - Ei.3 pair when we gave our customers choice based solely on sound signature, rather than dictating it by number of drivers or price.

Many have been asking me to reveal sound signature or more details about the IEM. I decided to prepare a write up about FIBAE 3. My reviewing skill might be a little rusty - haven’t done this in a while - so bare with me. I don’t want it to be a review per se either, rather a (hi)story behind a product - of how it came be and my aims for its sound signature.


FIBAE 3 comes as a natural continuation of Custom Art’s line up. The concept was straightforward - simple design; three separate drivers - woofer, midrange, tweeter; target sound - flat, reference, but not boring.
In my years in this industry I came across variety of IEMs with flatter signature that produced unappealing, “dry” sound. While I understand that listener might want to “dissect” the music with surgical precision of a scalpel and overanalyze every bit of information produced by an IEM, my position is that we couldn’t do this at an expense of engagement and emotions - that wouldn’t be a Custom Art’s way.

Still, after months of working on the project I realized that achieving desired sound signature won’t come easy. See.. when you are trying to forcefully solve issues in the IEM you’re tuning, you start to overcomplicate your design by adding more and more unnecessary components, and still going nowhere.
I was quite set on how I want to implement midrange and tweeter speakers but the low frequency driver kept throwing everything out of balance. I had tried about every off-shell woofer on the market before I came to conclusion that I needed to approach things differently this time. I turned to driver manufacturer with a special request to create a true single woofer with output only within certain range of lower frequencies. I can hear you asking: “but why not use standard driver and just use heavy damping - like other manufacturers do?”, or “why not reuse the same driver and filtering method from your own Ei.3 - it’s proven to work?”. Well the answer is simple - “progress”. I want our drivers to be improving on what's available for the industry, instead of having to rely on recycling same drivers over and over with designs varying ever so slightly from our competitors. Custom Art has always been experimenting with untypical (for personal audio) drivers and successfully implementing them into IEMs, that way CA IEMs’ always manage to create “not-so-obvious” sound, our customers cherish.

With the brand new woofer driver FIBAE 3 tuning started once again, but this time as a carte blanche - all previous schemes have been scraped. Expectedly the design started to come together instantly and results were more than promising. I was happy with the output I saw on the graphs and thus first listening of the prototype began. It became apparent that the IEM lacked just a tiny bit push at the sub lows and resolution of the highs still wasn’t what one could call “reference”. Further test and tweaking commenced. One thing to note is that tuning IEMs with FIBAE technology is immensely complex task, the driver’s (and whole IEM’s for that matter) impedance changes, the driver’s electrical phase changes, the actual frequency output changes too! Add an extra driver and the problems start to multiply. I also didn’t want to add that much more bass, all I needed was that 1 extra dB. The solution was one more time an “out of-the-box” one, which allowed me to gradually change the output in small steps, and set on the level I meant to achieve.
Surprisingly, subsequent exploring and tweaking with new set up proved that I could push a single tweeter’s output to its boundaries, resulting in crystal clear highs extended flat past hearing threshold, simply unattainable from just a single BA up till now.

So how does FIBAE 3 actually sound?
It can be described as reference without sacrificing low end punch or being harsh or sibilant. It strikes a balance between sub-lows, forward, bright mids and airy open highs. Despite high frequencies being in focus of FIBAE 3’s signature they have been shifted to range responsible for presence and airiness, rather than sharpness. This allows FIBAE 3 to retrieve details at new levels for any Custom Art IEM. Lows are fast-paced, well controlled with gentle sub-bass rumble appearing only when needed. Mids are unmistakably Custom Art’s - inspired by our flagship.
F3 takes its highly musical and engaging character after older big brother - Harmony 8.2; consequently offering high coherency Custom Art is known for.
Soundstage is open and airy with fine depth.
FIBAE 3’s overall signature reminisces of electrostatic headphones with unmatched in its class extension from bottom to the top. Perfect for variety of genres and those who like analytical sound.
I'm happy to say that FIBAE 3 stands as a new reference what can be achieved with only three balanced armature drivers.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

ForegĂĄende

Tilbage til Hovedtelefoner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 9 gæster