Audeze ejere unite!



Re: Audeze ejere unite!

Indlægaf Victor Halgaard » 1. nov 2016, 13:31

Walbum4262 skrev:Tak for indtrykkene Victor, jeg må indrømme jeg blev meget meget overrasket da du sagde det var LCD-4 du havde investeret i, nu nåede jeg lige at høre Utopia i weekenden og med den smule jeg kender til din smag kan jeg godt forstå den blev fravalgt.

Jeg var overbevist på du havde valgt abyss for deres eftersiende fuldstændig røv sparkene bas og alt det andet gode den kan.


Ja, den har bare to problemer for mig: designet er komplet ĂĄndsvagt pĂĄ alle mĂĄder, funktionelt sĂĄvel som visuelt, og more importantly, sĂĄ havde jeg ingen mulighed for at fĂĄ fat i dem til en pris jeg kunne fĂĄ rĂĄd til.
LCD-4 var ikke hvad jeg havde håbet, men det er ikke nødvendigvis en dårlig ting - for de er bestemt ikke dårlige, som sagt har jeg aldrig hørt en så ren lyd 1musik
Men jeg er lige blevet røvrendt af en kammerat for et job, hvilket betyder at det ikke er sikkert jeg overhovedet kommer til at have råd til at beholde dem :evil:
The Headphone Viking - Courtesy of the sixth circle of Hell... | Mine Kabler kan ses her: http://huginmunincables.blogspot.dk/

Astell&Kern AK240 > Questyle CMA800r / ALO Rx Mk3b > Sennheiser HD800 / Beyerdynamic T1 / IE800 / Beyer DT1350 / Heir 4.A / Fostex TH600 / Pioneer SE-L40 / Koss KDE-250 /
Victor Halgaard

Brugeravatar
 
Indlæg: 1493
Tilmeldt: 17. sep 2011, 15:28
Geografisk sted: AsgĂĄrd

Re: Audeze ejere unite!

Indlægaf Walbum4262 » 1. nov 2016, 16:18

Victor Halgaard skrev:
Walbum4262 skrev:Tak for indtrykkene Victor, jeg må indrømme jeg blev meget meget overrasket da du sagde det var LCD-4 du havde investeret i, nu nåede jeg lige at høre Utopia i weekenden og med den smule jeg kender til din smag kan jeg godt forstå den blev fravalgt.

Jeg var overbevist på du havde valgt abyss for deres eftersiende fuldstændig røv sparkene bas og alt det andet gode den kan.


Ja, den har bare to problemer for mig: designet er komplet ĂĄndsvagt pĂĄ alle mĂĄder, funktionelt sĂĄvel som visuelt, og more importantly, sĂĄ havde jeg ingen mulighed for at fĂĄ fat i dem til en pris jeg kunne fĂĄ rĂĄd til.
LCD-4 var ikke hvad jeg havde håbet, men det er ikke nødvendigvis en dårlig ting - for de er bestemt ikke dårlige, som sagt har jeg aldrig hørt en så ren lyd 1musik
Men jeg er lige blevet røvrendt af en kammerat for et job, hvilket betyder at det ikke er sikkert jeg overhovedet kommer til at have råd til at beholde dem :evil:


Ej hvor tarveligt :( hĂĄber karma smiler til dig og du for en andet bedre job
på skrivebordet: lenovo thinkpad/iphone6->tidal->david's mutant aune/Davids mutant moddet fostex t50rp mk3 med monkey pod træ kopper

PĂĄ farten: iPhone 7->Airpods eller Sony wh1000x mk2
Walbum4262

Brugeravatar
Tour Kaptajn
 
Indlæg: 1159
Tilmeldt: 25. mar 2015, 18:16
Geografisk sted: Sandved

Re: Audeze ejere unite!

Indlægaf wildstyle » 1. nov 2016, 22:26

Victor Halgaard skrev:Dette her nummer er super lækkert på dem :)
https://tormusic.bandcamp.com/track/myth
Det er resten af pladen ogsĂĄ for den sags skyld...


Super lækkert nummer (og album), tak for anbefalingen. :-)

Og dejligt at høre nogle first-hand oplevelser med LCD-4. Interessant at høre hvad du ender op med.
OTG: iPhone 11 Pro 256 GB, Sony WH-1000XM3
wildstyle

Brugeravatar
 
Indlæg: 181
Tilmeldt: 16. dec 2012, 21:47
Geografisk sted: København

Re: Audeze ejere unite!

Indlægaf Victor Halgaard » 2. nov 2016, 05:19

Ny note, jeg lader til specielt at nyde dem hvis jeg er lidt træt pga. deres mindre offensive presentation, der lader en nærstudere alle detaljerne på arms længde om man vil, uden at de springer i ansigtet på en, som jeg ellers godt kan lide.

Walbum4262 skrev:
Ej hvor tarveligt :( hĂĄber karma smiler til dig og du for en andet bedre job


Mit held taget I betragtning, not likely, og nok heller ikke den store chance for at finde en køber særlig hurtigt - men i det mindste har jeg da prisen på min side ~23000 er meget billigt for EU.
The Headphone Viking - Courtesy of the sixth circle of Hell... | Mine Kabler kan ses her: http://huginmunincables.blogspot.dk/

Astell&Kern AK240 > Questyle CMA800r / ALO Rx Mk3b > Sennheiser HD800 / Beyerdynamic T1 / IE800 / Beyer DT1350 / Heir 4.A / Fostex TH600 / Pioneer SE-L40 / Koss KDE-250 /
Victor Halgaard

Brugeravatar
 
Indlæg: 1493
Tilmeldt: 17. sep 2011, 15:28
Geografisk sted: AsgĂĄrd

Re: Audeze ejere unite!

Indlægaf Claus-DK » 2. nov 2016, 18:56

Det er et kup til den pris, de kommer op pĂĄ 45 af de grimme pĂĄ danske plader, mindst..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Audeze ejere unite!

Indlægaf Buyer no 1 » 2. nov 2016, 19:40

Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden

Re: Audeze ejere unite!

Indlægaf Victor Halgaard » 3. nov 2016, 01:21

Der komplet til grin. Til den pris jeg fik dem til kan jeg relativt til andre ting på markedet sige at de nok er rimelige - hvis man kan lide audezes tilgang til tingene, så er de absolut i den ypperste klasse... Men selv da... Come on. Nu mener jeg så også bare personlig at hovedtelefoner aldrig skulle være dyrere end de originale flagskibe på 1600 usd.
I det mindste har Audeze da givet den alt hvad den kunne trække på RND med drivere på under 5 microns, custom lavede magneter med 90 graders bøjede magnet-felter og fazor arrays etc. But still. Oh well. Jeg nægter at støtte sådanne prise direkte ved at købe dem nye, men brugte kan det lige gå.

Men jeg glæder mig virkelig til at høre dem på andre forstærkere for at se om jeg kan få mere bund presset ud, om end efter lidt tilvending er de bestemt ikke ringe på questylen... For ikke at sige at de er rigtig gode på deres egne laid back, men on point måde.

En ting som dog er mig en gåde, er det baby-blå kabel. Det er et 700$ kabel... så hvorfor filen baby-blå til en hovedtelefon som er sort og rød? xD
7musik
The Headphone Viking - Courtesy of the sixth circle of Hell... | Mine Kabler kan ses her: http://huginmunincables.blogspot.dk/

Astell&Kern AK240 > Questyle CMA800r / ALO Rx Mk3b > Sennheiser HD800 / Beyerdynamic T1 / IE800 / Beyer DT1350 / Heir 4.A / Fostex TH600 / Pioneer SE-L40 / Koss KDE-250 /
Victor Halgaard

Brugeravatar
 
Indlæg: 1493
Tilmeldt: 17. sep 2011, 15:28
Geografisk sted: AsgĂĄrd

Re: Audeze ejere unite!

Indlægaf Victor Halgaard » 3. nov 2016, 02:08

Endu et nummer og album som fungere urimeligt god med dem, denne gang jazz - bassen halvvejs igennem nummeret er helt enormt lækker, med den mængde kontrol og overskud! 1musik
https://insaneintherainmusic.bandcamp.com/track/the-incinerator-another-medium

Noget jeg bemærker at det er et sted i den høje midtertone til diskan som står meget frem - vil eksperimentere lidt med at slå den ned, og se om resten så følger med op, for at komme nærmere min personlige preference...

Og lige et andet nummer fra samme plade som bare synger https://insaneintherainmusic.bandcamp.com/track/a-date-with-demise-its-raining-somewhere-else

Nu tør jeg snart ikke sammenligne dem med HD800 når jeg kommer hjem... Sammenlignet med TH600 er Fostexen betydeligt mere U formet i lyden, og meget mere grynet - så omend der er aspekter ved den måde en dynamisk enhed presentere lyd på jeg stadig foretrækker og kan sætte pris på, er der heldigvis absolut ingen konkurrence når det kommer til hvilken er teknisk bedst, og det er første gang jeg har kunnet sige det om en Audeze tror jeg. TH600 sparkede LCD-X ud fordi TH600 erligtalt var lige så god hvis ikke bedre på mange punkter og koster en fjærdedel! Men her er der heldigvis ingen diskussion - hvilket giver mig håb for at de ikke bliver komplet jordet af HD800 :)
The Headphone Viking - Courtesy of the sixth circle of Hell... | Mine Kabler kan ses her: http://huginmunincables.blogspot.dk/

Astell&Kern AK240 > Questyle CMA800r / ALO Rx Mk3b > Sennheiser HD800 / Beyerdynamic T1 / IE800 / Beyer DT1350 / Heir 4.A / Fostex TH600 / Pioneer SE-L40 / Koss KDE-250 /
Victor Halgaard

Brugeravatar
 
Indlæg: 1493
Tilmeldt: 17. sep 2011, 15:28
Geografisk sted: AsgĂĄrd

Re: Audeze ejere unite!

Indlægaf Claus-DK » 8. nov 2016, 22:42



Hvis jeg kan levere til 40 (incl porto) tager du så tre sæt ?? ruller1 ruller1 ruller1 ruller1 rulle2 rulle2 rulle2
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Audeze ejere unite!

Indlægaf Buyer no 1 » 8. nov 2016, 23:17

Lyder som årets tilbud! Mangler også lige nogle julegaver til den nærmeste familie..... ruller1 ruller1
Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden

Re: Audeze ejere unite!

Indlægaf Claus-DK » 8. nov 2016, 23:22

Jeg skriver dig lige på listen, det er væltet ind med bestillinger den sidste uges tid, jeg håber at kunne levere inden jul.. thumbs thumbs
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Audeze ejere unite!

Indlægaf Buyer no 1 » 8. nov 2016, 23:47

Det er klart du er ved at drukne i bestillinger, nĂĄr du ligefrem tilbyder godt 3% rabat ruller1

Når vi er oppe i denne prisklasse, er det ikke længere interessant for den almindelige forbruger. Selvom jeg synes LCD-4 imponerede mig meget mere end fx HE-1000, ville jeg stadig være utilbøjelig til at købe den, selvom den kostede det halve.
Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden

Audeze ejere unite!

Indlægaf nc8000 » 8. nov 2016, 23:54

De skal godt nok være fantastiske til 10 x prisen for min HE-6
Auralic Aries Mini > Audiolab 8200CD cd/dac > RudiStor RPX-100
Sony NW-ZX2
iPhone SE

HiFiMan HE-6, Ultrasone Signature Pro, JH13 (alle balanceret TWau Reference)
q-Jays second gen
nc8000

Brugeravatar
 
Indlæg: 1513
Tilmeldt: 18. nov 2012, 13:28
Geografisk sted: Kalundborgegnen

Re: Audeze ejere unite!

Indlægaf Buyer no 1 » 10. nov 2016, 14:47

Lyder som en god pris for en HE-6 ;-)
Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden

Re: Audeze ejere unite!

Indlægaf nc8000 » 10. nov 2016, 14:55

Ja jeg fik Brians demo model ad omveje for 4.000kr
Auralic Aries Mini > Audiolab 8200CD cd/dac > RudiStor RPX-100
Sony NW-ZX2
iPhone SE

HiFiMan HE-6, Ultrasone Signature Pro, JH13 (alle balanceret TWau Reference)
q-Jays second gen
nc8000

Brugeravatar
 
Indlæg: 1513
Tilmeldt: 18. nov 2012, 13:28
Geografisk sted: Kalundborgegnen

Re: Audeze ejere unite!

Indlægaf Buyer no 1 » 10. nov 2016, 18:33

Så er det jo bare at håbe på, at Brian starter forretningen op igen, importerer et læs LCD-4'ere, beslutter sig for at lukke forretningen igen, og sælger restlageret til spotpriser ruller1
Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden

Re: Audeze ejere unite!

Indlægaf Claus-DK » 10. nov 2016, 19:30

Jeg tror man skal være alvorligt i knibe hvis man sælger nye LCD4 til 4000....
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Audeze ejere unite!

Indlægaf Buyer no 1 » 10. nov 2016, 20:06

Come on, work with me ruller1

Måske jeg skulle købe en lottokupon i stedet ;-)
Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden

Re: Audeze ejere unite!

Indlægaf Skyblue » 25. nov 2016, 00:04

Så jeg har en Aurelic Taurus mk2, og det er egentlig en god forstærker. Men er der nogen der har prøvet noget bedre?
"I want a new drug"
- Huey Lewis & The News
Skyblue

 
Indlæg: 18
Tilmeldt: 6. maj 2012, 02:00

Re: Audeze ejere unite!

Indlægaf Victor Halgaard » 10. jan 2017, 21:58

Argh. Så er LCD-4 til salg... Ikke meget for det, men økonomien har alvorligt brug for det. Men det kan nok også komme til at tage sin tid, så jeg kan da fortsætte med at nyde dem I ny og næ når jeg har tid og tør - nytter ikke noget at jeg forælsker mig for meget i dem :roll:
NĂĄr det sĂĄ er sagt, sĂĄ burde jeg jo nok lave et reelt review imens jeg har chancen :mrgreen:
The Headphone Viking - Courtesy of the sixth circle of Hell... | Mine Kabler kan ses her: http://huginmunincables.blogspot.dk/

Astell&Kern AK240 > Questyle CMA800r / ALO Rx Mk3b > Sennheiser HD800 / Beyerdynamic T1 / IE800 / Beyer DT1350 / Heir 4.A / Fostex TH600 / Pioneer SE-L40 / Koss KDE-250 /
Victor Halgaard

Brugeravatar
 
Indlæg: 1493
Tilmeldt: 17. sep 2011, 15:28
Geografisk sted: AsgĂĄrd

ForegåendeNæste

Tilbage til Hovedtelefoner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 7 gæster