'Obskure' in-ears/earbuds



Re: 'Obskure' in-ears/earbuds

Indlægaf kvik » 19. okt 2016, 22:03

Tilbud på Senfer PT15..

Billede

Efter at have købt K's 500 ohms earbud, modtog jeg nedenstående besked på Aliexpress fra sælgeren:


My friend,excuse me!
SENFER PT15(with mmcx Interface) pre sale price!!
All of the SENFER brand products have good feedback on head-fi,such as DT2、4in1、UES!
SENFER company told us, PT15 need wait about 10 days:
Without cable:$8
With black、blue、green cable:$14
With silver cable:$19.9
 
Special discount places are limited, welcome to buy.
Place new order, do not pay, we will change the price for you, thank you!
 
I hope you can recommend this price to more head-fi friends, thank you!
 
product link:
https://www.aliexpress.com/item/New-SEN ... 82333.html



Det er lidt snørklet at bestille.. Først fjerner man evt kreditkortoplysninger fra sin konto. Derefter lægger man ønsket variant i kurv. Man trykker bestil. I betalingsvindue vælger man anden betalingsform. Man overføres så til desktop-versionen af Aliexpress. Her sender man besked til sælger om at ændre beløb til ovennævnte. Man afbryder så købet, og varen skulle gerne blive i kurven. Sælger sender besked om ny pris, og man betaler så for ordren.

Tilbud og fremgangsmåde er også nævnt på HeadFi. Den beskrevne fremgangsmåde er muligvis ikke helt korrekt, men det er sådan jeg husker den.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: 'Obskure' in-ears/earbuds

Indlægaf M.Gjøl » 20. okt 2016, 07:54

Har selv lige bestilt ovenstående samt senfer Dt2 Plus til en og head-fi pris.
bliver spænde at se hvad de kan
M.Gjøl

Brugeravatar
 
Indlæg: 1296
Tilmeldt: 8. okt 2012, 21:59
Geografisk sted: Sjælland

Re: 'Obskure' in-ears/earbuds

Indlægaf kvik » 20. okt 2016, 12:40

Jeg har ikke så store forventninger til PT15, men til 135 danske kroner kan man altid forære den væk, hvis den falder igennem (og i selskab med Zen 2.0, K500 og H-P-650 er der nok stor sandsynlighed for netop det)
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: 'Obskure' in-ears/earbuds

Indlægaf Claus-DK » 24. okt 2016, 07:32

Billede

De ser også spændende ud..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: 'Obskure' in-ears/earbuds

Indlægaf Henrik_sdk » 24. okt 2016, 09:36

De osse meget populære
Henrik_sdk

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 2384
Tilmeldt: 1. apr 2011, 23:46
Geografisk sted: Ringsted

Re: 'Obskure' in-ears/earbuds

Indlægaf kvik » 28. okt 2016, 16:31

TY HI-Z 650 modtaget i dag fra Penon Audio, 12 dages leveringstid er meget godt gået. Den gode vapman fra HeadFi mener, at de skal have flere dages tilspilning, før de lyder som de skal. Har lyttet lidt direkte fra iPhone, på maks. volume når de en lydstyrke på omkring 4 af 10, så helt så letdrevne som vapman påstår, er de ikke. Lyden vender jeg tilbage til, har koblet dem til radioen, og lader dem spille et par døgn for sig selv.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: 'Obskure' in-ears/earbuds

Indlægaf kvik » 1. nov 2016, 02:01

TY Hi-Z HP650: De har nu fået ca 80 timers spilletid. Jeg er langt fra begejstret over det jeg hører. Har i det hele taget svært ved at genkende vapmans beskrivelse. Der er noget meget mærkeligt ved lyden. Den er tør og distanceret, som at sidde på sidste række. Jeg vil ikke bruge mere tid på HP650. Hvis nogen ønsker at overtage den (gratis), så send mig en PB. Edit: Afsat
Senest rettet af kvik 1. nov 2016, 10:07, rettet i alt 1 gang.
Begrundelse: Afsat
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: 'Obskure' in-ears/earbuds

Indlægaf kvik » 1. nov 2016, 16:05

Samtidigt med at TY650 ved middagstid blev ekspederet videre til telum, hentede jeg også 'K's Earphone 500 ohms'. Lytter lige nu, og den lyder lovende. Kablet lader til gengæld til at være meget mikrofonisk (knirke/klikkelyde hvor det går ind i huset). Nu får den lidt 'radio-tid' først, så ser vi om et par dage.

Ellers mangler jeg vel bare at prøve Shozy Stardust fra ClieOS' hitliste. Mojito/Masya holder jeg mig derimod nok fra pga forventede problemer med pasformen.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: 'Obskure' in-ears/earbuds

Indlægaf Mommerman » 1. nov 2016, 23:13

Fortæl fortæl. jeg var lige ved at bestille et par Masya! Problemer med pasform? Andre problemer I har hørt om?


kvik skrev:Samtidigt med at TY650 ved middagstid blev ekspederet videre til telum, hentede jeg også 'K's Earphone 500 ohms'. Lytter lige nu, og den lyder lovende. Kablet lader til gengæld til at være meget mikrofonisk (knirke/klikkelyde hvor det går ind i huset). Nu får den lidt 'radio-tid' først, så ser vi om et par dage.

Ellers mangler jeg vel bare at prøve Shozy Stardust fra ClieOS' hitliste. Mojito/Masya holder jeg mig derimod nok fra pga forventede problemer med pasformen.
Mommerman

 
Indlæg: 293
Tilmeldt: 9. okt 2015, 10:54

Re: 'Obskure' in-ears/earbuds

Indlægaf kvik » 1. nov 2016, 23:28

Der var en nordmand på HeadFi, der solgte Mojito, fordi han ikke kunne få plads i øret til dem. Der kan der være flere forklaringer på, men jeg tolkede det sådan, at selve designet bar skylden efter hans mening. Mindes at have set det nævnt af et par stykker mere. Masya ser ud til at være bygget over samme læst som Mojito, så jeg afstår :-) Synes forøvrigt at Zen 2.0 med puder/donuts også er i grænselandet for mine ører, det går bedre med hooks og op-ned.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: 'Obskure' in-ears/earbuds

Indlægaf kvik » 1. nov 2016, 23:33

Den første beskrivelse af Senfer PT15 er dukket op, lyder lovende :-)
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: 'Obskure' in-ears/earbuds

Indlægaf Mommerman » 1. nov 2016, 23:47

Nå for pokker da, jamen så må de tages op til overvejelse igen. tænker også at shozy cygnus kunne være en mulighed. Er ikke personligt klar til at give meget over 100usd for earbuds. Har mine fantastiske 1More triple driver. for fanden de spiller godt.
Jeg er generelt lidt bekymret for at bevæge mig ud i earbud land, da jeg kun har oplevet VE Monk+ (var slet ikke noget for mig), samt Baldoor E100(lyder fantastisk hvis de vinkles 90grader inde i øret) men er det overhovedet muligt at få lige så fantastisk lyd ud af et par earbuds som in-ears? Jeg synes altid jeg oplever, at de aldrig slutter tæt, selvom jeg bruger foamies, gummiringe, eller earhooks. Hvad gør i andre?


kvik skrev:Der var en nordmand på HeadFi, der solgte Mojito, fordi han ikke kunne få plads i øret til dem. Der kan der være flere forklaringer på, men jeg tolkede det sådan, at selve designet bar skylden efter hans mening. Mindes at have set det nævnt af et par stykker mere. Masya ser ud til at være bygget over samme læst som Mojito, så jeg afstår :-) Synes forøvrigt at Zen 2.0 med puder/donuts også er i grænselandet for mine ører, det går bedre med hooks og op-ned.
Mommerman

 
Indlæg: 293
Tilmeldt: 9. okt 2015, 10:54

Re: 'Obskure' in-ears/earbuds

Indlægaf Burgunder » 2. nov 2016, 14:53

Jeg fandt et par LG Quadbeat 3 billigt på aliexpress, og da de ifølge flere kilder skulle være ganske ok, tænkte jeg at det kunne være sjovt at prøve en IEM med deres lydsignatur.

Se evt. her http://www.head-fi.org/t/764618/lg-quad ... ons-thread

http://cdn.head-fi.org/6/61/900x900px-LL-6192965d_overlay.png
Burgunder

 
Indlæg: 206
Tilmeldt: 4. apr 2011, 13:46

Re: 'Obskure' in-ears/earbuds

Indlægaf kvik » 6. nov 2016, 20:10

Vil bare nævne, at aliexpress kører deres eget 'black friday' udsalg på fredag 11/11, hvor der er store nedsættelser på mange af de inears/earbuds, der er nævnt her i tråden (og i earbud-tråden på HeadFi).
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: 'Obskure' in-ears/earbuds

Indlægaf Peter Jensen » 6. nov 2016, 20:17

kvik skrev:Vil bare nævne, at aliexpress kører deres eget 'black friday' udsalg på fredag 11/11, hvor der er store nedsættelser på mange af de inears/earbuds, der er nævnt her i tråden (og i earbud-tråden på HeadFi).


11/11 er en stor udsalgsdag i Kina helt generelt, så hvis man handler andre steder i Kina kan man måske også finde slagtilbud der thumbs
Peter Jensen

 
Indlæg: 894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 12:31
Geografisk sted: København

Re: 'Obskure' in-ears/earbuds

Indlægaf Henrik_sdk » 6. nov 2016, 20:36

6.96 $
Billede

QKZ DM9
Henrik_sdk

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 2384
Tilmeldt: 1. apr 2011, 23:46
Geografisk sted: Ringsted

Re: 'Obskure' in-ears/earbuds

Indlægaf Mommerman » 13. nov 2016, 22:37

11/11-2016 på Aliexpress - Fandt et par Shozy Cygnus til 68USD, glæder mig til at modtage og høre dem. Nogen der har hørt dem?


Billede
Mommerman

 
Indlæg: 293
Tilmeldt: 9. okt 2015, 10:54

Re: 'Obskure' in-ears/earbuds

Indlægaf Ostebaronen » 15. nov 2016, 14:35



Har lyttet lidt mere til dem her i dag. Jeg synes de er meget imponerende til prisen. Superb byggekvalitet. Lyden rammer langt over prisen. Man sidder langt fremme i koncert salen. Bassen er haard og kontant, maaske en smule boomy paa nogle numre. Detaljerne er der. Diskanten kan vaere en smule krads med bestemte numre. Kunne godt taenke mig de kom lidt dybere ind i oeret, evt passede i mine sleeves.

Konstruktionen er ellers helt i top. Metal huse som foeles laekre i haanden. Laekkert kabel med MMCX connectors. Minder lidt om det der var paa Myst Nail. Tyndt fleksibelt kabel. Synes ikke jeg oplever mikrofoni, men har kabelt op over oeret. Alt det her for 35 USD?! Vild bang for the buck!
Mmm... Ost...
Ostebaronen

Brugeravatar
Code Poet
 
Indlæg: 2481
Tilmeldt: 17. maj 2011, 10:00
Geografisk sted: Søllerød

Re: 'Obskure' in-ears/earbuds

Indlægaf kvik » 15. nov 2016, 15:30

Mommerman skrev:... er det overhovedet muligt at få lige så fantastisk lyd ud af et par earbuds som in-ears? Jeg synes altid jeg oplever, at de aldrig slutter tæt, selvom jeg bruger foamies, gummiringe, eller earhooks. Hvad gør i andre?

Som jeg ser det, har earbuds sin berettigelse, hvis man a) ikke tåler eller bryder sig om at få stoppet øregangen til, og/eller b) hvis man gerne vil følge med i det, der foregår omkring sig. Inears er grundlæggende ment til at isolere mod udefrakommende lyde i størst mulig grad. Som med åbne vs lukkede hovedtelefoner vil lydoplevelsen være forskellig for earbuds vs inears.

Kongetanken for inears er forsegling, som du antyder, men for earbuds handler det mere om optimal placering, efter min erfaring. Her spiller de omtalte puder/ringe/kroge en væsentlig rolle. Hvad der så er lydmæssigt optimalt for den enkelte person, er nok et spørgsmål om præferencer.

Med hensyn til lydkvalitet for earbuds vs inears så vil jeg mene. efter at have hørt K500 (DKK 750) og Zen 2.0 (DKK 1000), at man med earbuds godt kan opnå samme niveau som med inears (måske ovenikøbet overgå inears i samme prisklasse). Lydopfattelsen/-oplevelsen kan som tidligere dog være så anderledes, at man som trænet inears-mand har svært ved at forlige sig med det.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: 'Obskure' in-ears/earbuds

Indlægaf Mommerman » 17. nov 2016, 03:11

1More præsenterede for nyligt en ny Earbud: 1more E1008

1x keramisk driver og 1x dynamisk driver... whatever that means.

Billede
Billede
Billede

Håber så inderligt at de har skudt papegøjen, den er i hvert fald bestilt herfra. pris 85USD fra Aliexpress. Lidt forhandling og de giver gerne lidt rabat :-)

http://bit.ly/2fYLGbd

Så har jeg også en hel bunke der skal testes:

Shozy Cygnus
Sener PT15 (modtaget i dag i posten)
Qian25
1More E1008

theking
Mommerman

 
Indlæg: 293
Tilmeldt: 9. okt 2015, 10:54

ForegåendeNæste

Tilbage til Hovedtelefoner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 16 gæster

cron