Questyle CMA800R current mode amp



Re: Questyle CMA800R current mode amp

Indlægaf Larry » 21. jan 2014, 20:10

Meget interessant at høre, helt enig i kabler og synergi er en utrolig vanskeligt affære, fordi man ikke ved hvordan det spiller før man har testet det i eget system. Der kan anmeldelser kun bruges som en slags guide til hvad man måske kan opnå. Har selv rodet med forskellige kabler også i den lidt dyrere ende (RCA/XLR/USB/Strøm) og har endnu ikke opnået den optimale synergi :-(. Det hjælper så småt på det, men koster tid og en del knaster. Har også været lidt forbeholden overfor dyrt hovedtelefonkabel, fordi det kunne være svært at komme af med igen, hvis det ikke var optimalt. Men vil ikke udelukke et lækkert HE-500 kabel her i 2014, man må huske og sætte nogle mål for det nye år :grin: .
Harmony Design Ear 909 + Auralic Vega DAC + HiFiMan HE-500 XLR
Larry

Brugeravatar
 
Indlæg: 613
Tilmeldt: 20. jun 2011, 16:21
Geografisk sted: København N

Re: Questyle CMA800R current mode amp

Indlægaf Sebastian L » 22. jan 2014, 13:15

Larry, hvis det ikke var fordi mit Artisan Silver kabel er termineret helt specielt med mini-xlr stik til LCD-3, kunne du såmænd bare få lov at låne det til dine HE-500, men det passer nok ikke? (HE-500 bruger vist en slags rca stik?)
Skylder lige at nævne, at jeg osse bruger et Artisan Silver Dream balanceret signal kabel mellem min dac og min Questyle amp, men det lyder nu ikke anderledes end andre sølv-kabler jeg har prøvet.
HE60, STAX SR-404 Signature, Mjölnir KGHSSV Carbon, Little Dot mkIV se, totaldac D1 dual
Sebastian L

Brugeravatar
 
Indlæg: 188
Tilmeldt: 1. okt 2011, 00:05
Geografisk sted: København Ø

Re: Questyle CMA800R current mode amp

Indlægaf davidsh » 14. feb 2014, 19:55

Hvad synes man efterhånden om forstærkeren?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Hovedtelefoner: B&O H6, Hifiman HE-500, Hifiman HE-5LE, Koss KSC75, Sennheiser HD800, Sennheiser Momentum, Stax Sigma (NB), Stax SR-307, Stax Lambda Signature
Forstærkere: Musical Fidelity X-can V8P, Stax SRM-T1, Emotiva Mini-X
DAC's: Danish Audio Design DAC 05
Kilde:Fiio X3, PC
davidsh

Brugeravatar
 
Indlæg: 1799
Tilmeldt: 26. nov 2012, 14:16
Geografisk sted: Ã…rhus, Danmark

Re: Questyle CMA800R current mode amp

Indlægaf Sebastian L » 19. feb 2014, 16:14

Desværre må jeg stadig henvise til hvad jeg har postet tidligere:

"Da jeg stadig ikke har fået min passivt opbyggede r2r-ladder dac hjem fra rep./ombygning, vil jeg endnu ikke lave en decideret anmeldelse af forstærkeren."

Jeg lover på spejder-ære, at skrive en ordentlig anmeldelse, når/hvis jeg får min Discreet Monica dac hjem. (Det kan dog have laaange udsigter).
Kan kun sige, at der i samspil med min sekundære Stello dac er tale om en rigtig god forstærker, der ikke mangler noget. Kan ikke umiddelbart forestille mig, at jeg vil opgradere yderligere på forstærker-fronten. Den lyder til at være kommet for at blive.
Den er osse ved at skabe en del opmærksomhed rundt omkring, bl.a. på HeadFi og 6moons. Helt fortjent.
HE60, STAX SR-404 Signature, Mjölnir KGHSSV Carbon, Little Dot mkIV se, totaldac D1 dual
Sebastian L

Brugeravatar
 
Indlæg: 188
Tilmeldt: 1. okt 2011, 00:05
Geografisk sted: København Ø

Re: Questyle CMA800R current mode amp

Indlægaf davidsh » 19. feb 2014, 16:25

Jeg blev bare lidt fristet ved udsigten til at kunne få fat i en for 1000$.. Og så er det et meget spændende produkt synes jeg.
Hovedtelefoner: B&O H6, Hifiman HE-500, Hifiman HE-5LE, Koss KSC75, Sennheiser HD800, Sennheiser Momentum, Stax Sigma (NB), Stax SR-307, Stax Lambda Signature
Forstærkere: Musical Fidelity X-can V8P, Stax SRM-T1, Emotiva Mini-X
DAC's: Danish Audio Design DAC 05
Kilde:Fiio X3, PC
davidsh

Brugeravatar
 
Indlæg: 1799
Tilmeldt: 26. nov 2012, 14:16
Geografisk sted: Ã…rhus, Danmark

Re: Questyle CMA800R current mode amp

Indlægaf Sebastian L » 20. feb 2014, 11:04

1000$!!!
Hvis du kan få en til den pris, så synes jeg du skal slå til. Den står normalt til 1500$, og mit gæt er, at den pris ryger i vejret, når Questyle er kommet rigtig ind på markedet.
Men altså kun hvis du ikke er helt tilfreds med din nuværende forstærker. Din Musical Fidelity amp er vist ikke så ringe, så du skal absolut ikke regne med en "night & day" forskel. Vi snakker nok marginaler. Men hvis du vil klemme lidt mere vellyd ud af dit setup, så får du det nok ikke billigere.

Læs evt. hvad andre forums skriver:

http://www.head-fi.org/t/675239/questyle-cma800-current-mode-amp

http://www.head-fi.org/t/692923/review-questyle-cma800-current-mode-amplifier

http://www.6moons.com/audioreviews/questyle/1.html

Sidstnævnte kan vist godt lide den med HE-500.
HE60, STAX SR-404 Signature, Mjölnir KGHSSV Carbon, Little Dot mkIV se, totaldac D1 dual
Sebastian L

Brugeravatar
 
Indlæg: 188
Tilmeldt: 1. okt 2011, 00:05
Geografisk sted: København Ø

Re: Questyle CMA800R current mode amp

Indlægaf davidsh » 20. feb 2014, 20:31

Hvorom alting er så kan den ikke fås billigt mere., desværre.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Hovedtelefoner: B&O H6, Hifiman HE-500, Hifiman HE-5LE, Koss KSC75, Sennheiser HD800, Sennheiser Momentum, Stax Sigma (NB), Stax SR-307, Stax Lambda Signature
Forstærkere: Musical Fidelity X-can V8P, Stax SRM-T1, Emotiva Mini-X
DAC's: Danish Audio Design DAC 05
Kilde:Fiio X3, PC
davidsh

Brugeravatar
 
Indlæg: 1799
Tilmeldt: 26. nov 2012, 14:16
Geografisk sted: Ã…rhus, Danmark

Re: Questyle CMA800R current mode amp

Indlægaf Sebastian L » 2. maj 2014, 12:26

Sebastian L skrev:
Larry skrev:
Sebastian L skrev: for nylig satte jeg et dyrt aftermarket sølv-kabel på mine nyindkøbte LCD-3, og effekten udeblev ikke.


Hvilket kabel ? :-)


Der er tale om et britisk produceret kabel fra Artisan Silver Cables. Oprindeligt købte jeg det specialdesignet til mine nu afhændede HD650 (som jo er højimpedans på 300ohm). Det gav ikke noget synderligt løft dér. Og alle de mange gange jeg har prøvet det på mine lavimpedans 50 ohms LCD-2 sammen med min Little Dot rør-amp, har det lydt alt for metallisk og syntetisk i klangen for min smag. Jeg havde egentlig afskrevet kablet, men da jeg så fik mine LCD-3 og min CMA800R SS-amp, skulle jeg lige prøve det igen - uden de store forventninger. Men hey-ho, det rykkede. Lige pludseligt meget musikalsk, naturligt og detaljeret. Slet ikke til at kende. Det siger lidt om synergi-effekten, som er noget af det vanskeligste at ramme ved hi-fi, imo.

De kloge siger ellers, at impedansen er uhyre vigtig i kabler :grin:

Så jeg kan ikke umiddelbart anbefale kablet til alle formål. Jeg var bare heldig at ramme plet.


Ifbm. arbejdet med at montere en ny yderstrømpe/sleeve på det omtalte Artisan kabel viser det sig, at kablet såmænd er et Moon Audio Silver Dragon V2 Headphone cable. Det er altså slet ikke et britisk kabel men amerikansk. Artisan Silver Cables har bare fået sat en krympeflex på med deres eget logo.
Da jeg i sin tid spurgte Alister fra Artisan om råd til at udskifte yderstrømpen, var han panisk hurtig til at fraråde mig overhovedet at røre ved isoleringen og termineringen af kablet. Nu forstår jeg hvorfor ruller1
HE60, STAX SR-404 Signature, Mjölnir KGHSSV Carbon, Little Dot mkIV se, totaldac D1 dual
Sebastian L

Brugeravatar
 
Indlæg: 188
Tilmeldt: 1. okt 2011, 00:05
Geografisk sted: København Ø

Re: Questyle CMA800R current mode amp

Indlægaf kvik » 2. maj 2014, 13:01

Billede
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Questyle CMA800R current mode amp

Indlægaf Victor Halgaard » 20. jun 2016, 17:38

Welp. Så er jeg blevet ejer af denne her... Er spændt på hvad den kan prestere med HD800 ^^
The Headphone Viking - Courtesy of the sixth circle of Hell... | Mine Kabler kan ses her: http://huginmunincables.blogspot.dk/

Astell&Kern AK240 > Questyle CMA800r / ALO Rx Mk3b > Sennheiser HD800 / Beyerdynamic T1 / IE800 / Beyer DT1350 / Heir 4.A / Fostex TH600 / Pioneer SE-L40 / Koss KDE-250 /
Victor Halgaard

Brugeravatar
 
Indlæg: 1493
Tilmeldt: 17. sep 2011, 15:28
Geografisk sted: Asgård

Re: Questyle CMA800R current mode amp

Indlægaf Victor Halgaard » 15. aug 2016, 21:55

Den bliver bedre og bedre jo mere jeg lytter. Til at starte med var jeg ikke imponeret, men nu kan jeg efterhånden sætte fingeren på hvad den kan over mit lomme-grej :P

Større rum, mere klarhed og precision... Hmm... Men kunne godt bruge lidt varme.
The Headphone Viking - Courtesy of the sixth circle of Hell... | Mine Kabler kan ses her: http://huginmunincables.blogspot.dk/

Astell&Kern AK240 > Questyle CMA800r / ALO Rx Mk3b > Sennheiser HD800 / Beyerdynamic T1 / IE800 / Beyer DT1350 / Heir 4.A / Fostex TH600 / Pioneer SE-L40 / Koss KDE-250 /
Victor Halgaard

Brugeravatar
 
Indlæg: 1493
Tilmeldt: 17. sep 2011, 15:28
Geografisk sted: Asgård

Re: Questyle CMA800R current mode amp

Indlægaf Skyblue » 17. nov 2016, 14:22

Victor Halgaard skrev:Den bliver bedre og bedre jo mere jeg lytter. Til at starte med var jeg ikke imponeret, men nu kan jeg efterhånden sætte fingeren på hvad den kan over mit lomme-grej :P

Større rum, mere klarhed og precision... Hmm... Men kunne godt bruge lidt varme.


Hvad med nu? Er du stadig glad for den?
"I want a new drug"
- Huey Lewis & The News
Skyblue

 
Indlæg: 18
Tilmeldt: 6. maj 2012, 02:00

Re: Questyle CMA800R current mode amp

Indlægaf Sebastian L » 18. nov 2016, 13:49

Skyblue skrev:Hvad med nu? Er du stadig glad for den?

https://hoved-fi.dk/viewtopic.php?f=18&t=5770
HE60, STAX SR-404 Signature, Mjölnir KGHSSV Carbon, Little Dot mkIV se, totaldac D1 dual
Sebastian L

Brugeravatar
 
Indlæg: 188
Tilmeldt: 1. okt 2011, 00:05
Geografisk sted: København Ø

Foregående

Tilbage til Hovedtelefon forstærkere

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 8 gæster

cron