Hvad læser du nu ?



Re: Hvad læser du nu ?

Indlægaf superpronker » 2. jan 2016, 12:02

Har tygget mig igennem

Leviathan Wakes: super fed sci-fi i en ikke så fjern fremtid (kun i vores solsystem). Fantastisk space opera!
The Lies of Locke Lamora: fed fantasy (eller bare middelalder) fortælling, god humor, spænding og fede karakterer.

Og så har jeg hørt første sæson af serial igennem - fantastisk fortælling fra det virkelige liv, hvor man følger en rapporter, der undersøger en sag om en fyr i USA, der sidder inde for livstid for et mord. Virkelig gribende!
Bøffer: LCDD-XC | LCD-X | k340 | k701
Amp/dac: M-dac | Hegel HD12
In-ear: Jabra 65t
superpronker

Brugeravatar
 
Indlæg: 835
Tilmeldt: 20. mar 2012, 09:58

Re: Hvad læser du nu ?

Indlægaf Psymon » 2. jan 2016, 15:27

Leviathan wakes er blevet filmatiseret (serieseret?) som The Expanse, som jeg lige har set de første 2 afsnit af. Det er slet ikke så ringe!

Sent from my D6603 using Tapatalk
Psymon

 
Indlæg: 786
Tilmeldt: 18. nov 2012, 13:11
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Hvad læser du nu ?

Indlægaf Buyer no 1 » 28. mar 2016, 17:25

Billede
Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden

Re: Hvad læser du nu ?

Indlægaf Decadence » 31. maj 2016, 16:34

Dette er en overspringshandling i min eksamensskrivning, der har fokus på Dommen og Forvandlingen, der begge behandler emner som skyld, religiøsitet og autoritet. Aldeles spændende klassikere, der først rigtigt åbner sig efter tredje gennemlæsning. Specielt Dommen fascineres jeg af og jeg forstår mere og mere behovet for adjektivet "kafkask".

Billede


Sent from my iPhone using Tapatalk
Rega Apollo R --> Zigis Rock'n Glass --> Philips Fidelio X2 / ZMF Vibro Galaxy / Superlux HD681B
Decadence

Brugeravatar
 
Indlæg: 569
Tilmeldt: 15. mar 2012, 09:39
Geografisk sted: Aarhus

Re: Hvad læser du nu ?

Indlægaf nc8000 » 11. jun 2016, 16:15

Orlov fra himlen. Paper back fundet antikvarisk.

Efter at have været død i omkring 400 år får Leonardo da Vinci lov til at komme tilbage til jorden og besøge New York i 1941 og se hvad udviklingen har bragt
Auralic Aries Mini > Audiolab 8200CD cd/dac > RudiStor RPX-100
Sony NW-ZX2
iPhone SE

HiFiMan HE-6, Ultrasone Signature Pro, JH13 (alle balanceret TWau Reference)
q-Jays second gen
nc8000

Brugeravatar
 
Indlæg: 1513
Tilmeldt: 18. nov 2012, 13:28
Geografisk sted: Kalundborgegnen

Re: Hvad læser du nu ?

Indlægaf F4R3W3LL » 12. jun 2016, 13:41

Før i fordømmer, så husk at jeg stadig er ung, og først skal have læst klassikerne.

Så lige p.t. er jeg i gang med at gnave mig igennem Homers Odyseé
F4R3W3LL

Brugeravatar
 
Indlæg: 113
Tilmeldt: 19. jul 2015, 01:27

Re: Hvad læser du nu ?

Indlægaf Buyer no 1 » 3. aug 2016, 20:13

Har lige netop været igennem:

1) Alexandriakvartetten
2) Troldomsbjerget
3) Ødipus
4) Moby Dick
5) Krig og fred

Og det gik hurtigere end forventet ;-)

http://www.dr.dk/nyheder/kultur/anbefalinger/video-har-du-et-minut-5-litteraere-klassikere-lyn-genfortalt
Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden

Re: Hvad læser du nu ?

Indlægaf Henrik_sdk » 1. feb 2017, 01:45

Billede

lige før man skulle....
Henrik_sdk

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 2384
Tilmeldt: 1. apr 2011, 23:46
Geografisk sted: Ringsted

Re: Hvad læser du nu ?

Indlægaf Claus-DK » 2. feb 2017, 17:47

Jeg er ved at læse rejsen til jordens indre af Jules Verne, den bliver læst højt for knægten..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Hvad læser du nu ?

Indlægaf Buyer no 1 » 3. feb 2017, 23:47

Billede
Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden

Re: Hvad læser du nu ?

Indlægaf Buyer no 1 » 3. feb 2017, 23:51

Henrik_sdk skrev:Billede

lige før man skulle....


For pokker... KIM-bøgerne....those were the days!

Og som voksen kører han i en Capri fra 77! Jeg føler mig lidt gammel... :grin:
Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden

Re: Hvad læser du nu ?

Indlægaf Claus-DK » 17. nov 2018, 10:58

Billede
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Hvad læser du nu ?

Indlægaf Kolind » 17. nov 2018, 21:46

Claus-DK skrev:Billede


Den har lige lige hørt som lydbog på engelsk. Jeg tænker at den må lide lidt under oversættelsen til dansk, da sproget på engelsk og udtryk er en stor del af det sjove og lidt anderledes i den. Oplæseren er i øvrigt ganske stålende på den engelske.
Grej
- Indsæt i dine tanker her en sej sætning efter eget valg..
Kolind

Brugeravatar
 
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 1. apr 2011, 13:02
Geografisk sted: Holbæk

Re: Hvad læser du nu ?

Indlægaf Claus-DK » 17. nov 2018, 21:52

Jeg hører den også, og synes den er meget underholdende og er rigtigt godt læst op også, vil da finde den på engelsk bagefter..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Hvad læser du nu ?

Indlægaf Mortenhoe » 18. nov 2018, 00:03

Den vil jeg også lige høre. Tak.
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Hvad læser du nu ?

Indlægaf Mortenhoe » 18. nov 2018, 00:06

Jeg har selv lige hørt 2 HP Lovecraft bøger. The call of cthulhu og The Mound. Virkelig spændende lytning. Hører lydbøger på mine ofte ret lange køreture på job. Så jeg får penge for det :-)
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Hvad læser du nu ?

Indlægaf Claus-DK » 25. feb 2021, 21:24

Jeg har den sidste tid hørt:

Lars Kepler "Playground" Den var ikke nær så god som de andre Kepler bøger som jeg var rigtig glad for at lytte til, det er lidt henad "Hungergames" for voksne.

Bill Bryson: En kort historie om næsten alt, en yderst underholdende næsten fagbog om hvor vi kommer fra, om universet om jorden om menneskeslægten, kort sagt næsten alt, kan bestemt anbefales.

Yuval Noah Harari "21 ting du skal vide om det 21. århundrede" en meget interessant bog om mennesker og menneskelige relationer, lidt for meget fokus på jøder til at være rigtig en pageturner, ikke fordi jeg på nogen måde har noget imod jøder, det er bare lidt fjernt og svært at relatere til når man ikke har det inde på livet i det daglige. Kan også anbefales, men ikke sådan varmt, men tiden værd og man bliver klogere.

Lars Kepler "Spejlmanden" Hold nu helt op hvor er den fed, den 8. bog om Jonna Linnaa og det er bare fuld skrue fra 1. minut, en af de bedste bøger jeg har lyttet til i laaaang tid. Den er ikke for sarte sjæle og er ret barsk. Den er mesterligt indlæst at Thomas Mørck, en af de bedste oplæsere. Kepler og Mørck er et super match. Kan ikke anbefales varmt nok, læs den lyt til den. Du vil naturligvis have lidt gavn af at stifte bekendtskab med de andre 7 bøger i serien først, men den kan helt sikkert og få de små hår i nakken til at rejse sig uden det kendskab.

Aldous Huxley "Fagre nye verden" der var kommet en ny serie på HBO tror jeg det var og så ville jeg høre en af de bøger alle bør kende, den er underholdende, men emnet er lidt blevet overhalet og vi er endt ret langt fra den verden der beskrives og det gør at den lidt mister sin "effekt", men bortset fra det en underholdende bog, som alle bør læse i deres liv. Man behøver dog ikke skynde sig at kaste sig over den.

Stephen King "It-Det onde" en "standard" Stephen King bog, den mand skriver ikke dårlige bøger og IT placere sig sådan cirka i midten af feltet i hans udgivelser ikke den bedste ikke den dårligste og man har ikke spildt sin tid med den.

Dean Koontz "Stemmer i natten" Kooontz er også altid god, lidt mere vilde historier end Kings men i samme genre, der mangler lidt udvikling af personerne i forhold til King og det placerer ham og hans bøger et lille trin nede under Kings udgivelser. Det er lidt smag og behag.
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Foregående

Tilbage til Bla Bla bla

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 10 gæster

cron