K: Billig amp/DAC med lidt smæk i

K: Billig amp/DAC med lidt smæk i

Indlægaf Flemur » 21. jun 2018, 20:15

Hej alle sammen

Jeg tænkte jeg lige ville prøve at se om nogen ligger inde med noget de vil af med som ikke lige er sat til salg her PT.

Min bror er så småt ved at blive interesseret i nogle nogenlunde lyttebøffer - mest til gaming, og som skal være lukkede - og ikke for dyre. - Derfor er der jo ikke så mange valgmuligheder igen, og en af dem jeg er lokket til at prakke ham på er Krellefs T50RP'er (synes det er lidt mere spændende end en standard DT770) - problemet er så bare at de nok bliver en noget trist oplevelse ud af hans motherboard.

Jeg har nogengange set nogen næsten skræmmende billige O2 AMP/DACs herinde, som jeg dog ikke selv har haft behov for, men som hvis var tilgængelige nu ville det nok være en fin løsning til min bror til at starte på.

Derfor ville jeg høre om der ligger nogen af dem (eller lignende) rundt omkring ude i jeres skuffer, som I vil af med til omkring de 500 eller derunder.

Ved det er et long shot - men det er set før, så tænkte jeg lige ville prøve ;)
Flemur

Geografisk sted: København

Re: K: Billig amp/DAC med lidt smæk i

Indlægaf Sweppesfetterlein » 21. jun 2018, 20:25

I skal nok kigge andetsteds end t50rp, da den er semi-åben. T40rp til gengæld er fuldt lukket thumbs
Men ja en planar bøf til at starte ud med vil helt sikkert bringe en god portion 'wow'.

Jeg har desværre ikke nogen dac/amp til salg men kan se at Claus har sin Aune X1s på tilbud over hovedgrej lige pt, og du får ikke bedre lyd til prisen. Med mindre man selvfølgelig kan finde en brugt.
O2 er ogsĂĄ en mulighed ja. Spiller skidegodt uden alt for mange dikkedarer.
Pøj pøj.
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

Geografisk sted: Nordjylland

Indlægaf Flemur » 21. jun 2018, 20:57

Tak for svaret :)

Semi-åben er fint nok, jeg har selv en D2000 som jeg umiddelbart vil skyde til at lække mere lyd end T50RP'en, og det går an i vores lignende situationer(og har den fordel at man stille og roligt tilvænner hende der ikke vil have åbne, og nu sidder og smiler stort over sine nye LCD2C'er) - T50RP'erne var nu mere specifikt fordi de er til salg brugt til en god pris lige nu - og fordi de falder inden for kategorien "billigere lukkede som er mere spændende end DT770" ;) - Men det skal jo kun være hvis jeg tilfældigvis kunne finde ham en amp der ikke ændrede så meget i størrelsen af indkøbet.

Jeg har hørt T50RP på en X1s og ved det er en super combo - men når han helst ikke vil over 1500 for det hele (og egentlig ikke føler han behøver en amp), så tænker jeg det lige er at presse den at gå efter noget der koster 2300 for den del har ikke tror han behøver ;)

Man må jo være lidt snedig når man sådan skal lokke andre i fordærv.
Flemur

Geografisk sted: København

Indlægaf Krellef » 22. jun 2018, 07:37

@Flemur:

Jeg kan fortælle at mine T50RP praktisk talt er "læk-fri" - det er dæl'me ikke meget der kan høres af omverdenen :-)
Krellef

Geografisk sted: Randers

Tilbage til Køb/Salg/Bytte