Verum Audio - Verum 1

Re: Verum Audio - Verum 1

Indlægaf kvik » 12. jan 2019, 22:14

Manden havde tidligt sansen for at bevæge sig graciøst :-)
AKG K240DF | K400 | K500 \\ VE Zen 2.0 | Myst Nail 2 | Spiral Ear 3-way Ref \\ Zigis Trīsstūris \\ Tento PortaDAC \\ Allo DigiOne
kvik

Brugeravatar

Geografisk sted: Norge

Indlægaf Claus-DK » 12. jan 2019, 22:25

Du burde nok tage Live Aid koncerten næste gang..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator

Geografisk sted: Kliplev

Indlægaf kvik » 12. jan 2019, 22:51

Led mig ikke i fristelse :-)
AKG K240DF | K400 | K500 \\ VE Zen 2.0 | Myst Nail 2 | Spiral Ear 3-way Ref \\ Zigis Trīsstūris \\ Tento PortaDAC \\ Allo DigiOne
kvik

Brugeravatar

Geografisk sted: Norge

Indlægaf CHIbsen » 14. jan 2019, 21:08

Mine forældre besøgt os i går, og min Far blev lokket til at lytte til Verum (De ser jo imponerende ud, når man har dem til at ligge fremme). Han har lyttet til Leonard Cohen siden sine unge dage. Så det var nærllggende a lade ham lytte til Ten new songs. Efter 4 numre spurgte han, om jeg ikke havde nogen andre Hovedtelefoner han kunne lytte til, han var ikke pjattet med bassen i Verum. Jeg fandt Ollo'erne frem og så var han glad.
Verum - Ollo: 0 - 1

Er der nogen der ved, hvilke musik udviklerne af Verum lytter til?
No1: TDA1549 -> X-Can V8 -> Hyland Saturn / Verisonix "Le Grand"
No2: TDA1541 -> X-Can V2 -> Grado RS2i / Ollo S4R "pimpet"
CHIbsen

Brugeravatar

Geografisk sted: Skjern

Indlægaf Claus-DK » 14. jan 2019, 22:49

Det kan jeg da mĂĄske finde ud af.
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator

Indlægaf CHIbsen » 17. jan 2019, 22:18

SĂĄ er der puddel rock attituder musik11

Donnington i 1990. Steve Vai og Adrian Vandenberg.

Steve Vai stiller selvfølgelig til start med en 7-strenget Ibanez guitar. Tvivler på at det er strengt nødvendigt, og har mest Ibanez mistænkt for at de har bedt ham om det. Men fin er den.
Billede
Er altid imponeret over hvor lange fingre den mand har, når jeg ser ham spille. Og så er det selvfølgelig ingen sag at nå omkring en ekstra streng. Jeg har altid været fan af Steve Vai, men synes måske ikke helt hans lyd passer til Whitesnake.
Men her i '90 var Vai vel regerende på tronen over guitar slingers. Og koncerten (samt pladen med Vai) virker meget som et marketing stunt som både Coverdale og Vai forsøger at malke.
Så indrømmer gerne at dette ikke blive min favorit Whitesnake konstellation. Men et interessant tilbageblik til en anden tid.
Adrian Vandenberg. Tjae. Han er da i noget bedre form her i '90 end han senere var i '94.

Jeg hørte halvdelen af Whitesnake koncerten, som jeg synes bliver gengivet fint med Verum.
Nu lytter jeg sĂĄ til Bizet.
Billede
Selvfølgelig kan man springe fra Whitesnake til Bizet...
Jeg får lidt røde knopper når jeg får en CD i hånden som er udgivet af et selskab der hedder noget a la "Classic Gold". Men den her optagelse med London Festival Orchestra er faktisk udemærket. (Det er min første Bizet CD.)
Det er en optagelse hvor de forsøger at bruge hele stereo perspektivet. Og det bliver på fornemmeste vis gengivet med Verum. Det er meget lækkert. Med det rigtige materiale kan Verum noget med den rumlige gengivelse. Samtidig savner jeg ikke detaljer. Diskanten er måske lidt tilbagetrukket. Men det klæder musikken fint.
CHIbsen

Brugeravatar

Indlægaf CHIbsen » 19. jan 2019, 19:37

Det er en fornøjelse at have besøg af Verum.
-og det er mig umuligt at være i dårligt humør når jeg lytter til Whitesnake. Selvom det efterhånden står klart at den gode Coverdale har turneret med den samme sætliste i 30 år eller mere.
Vi er nĂĄet til den nye konstellation. Joel Hoekstra og Reb Beach.

Doug Aldrich er videre og spiller med The Dead Deasies, så Reb Beach har overtaget kapelmester rollen og er derfor flytter over i højre side af scenen. Lidt spøjst at Coverdales mest betroede guitarist skal stå til højre for ham :-)
Joel Hoekstras guitarlyd minder en del om Doug Aldrich's men Reb Beach spiller væsentlig flere af soloerne nu, og det giver bandet en anden lyd. Hvis Coverdale ville at de skulle som dengang med Aldrich, så skulle Hoekstra fylder mere end han får lov til. Så bandet lyder lidt anderledes nu.
Jeg kan faktisk godt lide den lyd som Reb Beach tilføjer. Doug Aldrich spiller meget blues baseret i et frisk tempo gående mod warp speed. Reb Beach er lidt mere underfundig selvom han stadig befinder sig fint ved Mach 0,3.

Nu har diskussionen her på siden omhandlet maling her på det sidste. Den ene af Reb Beach's guitarer har nu en fin maling. omkring 25:00 inde i koncerten, der er den først grøn og siden blå. Medmindre jeg bliver narret af lyset.

Lidt pudsigt så bruger Joel Hoekstra flere gange Yngwie Malmsteen posituren. den er sq lidt sjælden... :-)
Billede

Jeg er begyndt at holde af lyden i Verum. Den er nem at lide. Men størrelsen gør at jeg nogen gange fravælger dem. Det sker faktisk også med de store Verisonix jeg har. Det lidt som at sidde med cykelhjelm indenfor. Bortset fra at cykelhjelmen er lettere...
CHIbsen

Brugeravatar

Indlægaf Mataugust » 19. jan 2019, 23:52

NĂĄr du nu er i gang, sĂĄ har Gary Moore lavet en fantastisk tribute til Jimi Hendrix
Marantz HD-DAC1/Thorens TD320 --> Luxman LV-107u --> AKG K872/Grado GS1000
Mataugust

Brugeravatar

Geografisk sted: Slagelse

Indlægaf Vejgaard666 » 20. jan 2019, 11:51

Claus-DK skrev:Vil lige gøre opmærksom på at vi har fået en åben plads på den her..
Så vil man være med og have chancen for at vinde dem, så er muligheden til stede..

Det kunne jeg da godt tænke mig at prøve

Sent from my iPhone using Tapatalk
Vejgaard666

Brugeravatar

Indlægaf Claus-DK » 20. jan 2019, 12:14

Jeg skriver dig pĂĄ, tak for interessen.
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator

Indlægaf Vejgaard666 » 20. jan 2019, 12:23

Claus-DK skrev:Jeg skriver dig pĂĄ, tak for interessen.

Det er mig der takker.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Vejgaard666

Brugeravatar

Indlægaf CHIbsen » 20. jan 2019, 14:20

Mataugust skrev:NĂĄr du nu er i gang, sĂĄ har Gary Moore lavet en fantastisk tribute til Jimi Hendrix

herlig, herlig koncert thumbs Tak.
-og fedt da Billy Cox og Mitch Mitchell gĂĄr pĂĄ scenen :-)
CHIbsen

Brugeravatar

Indlægaf CHIbsen » 20. jan 2019, 19:55

Billede

Jeg har siddet og hørt Sviatoslav Richter. Skiftet lidt i mellem flere forskellige hovedtelefoner. Favoritterne bliver Hyland og Verum.
Jeg har en forestilling om, at et klaver skal fylde hele frekvensområdet. En stor klangbund der ligger i nedre mellemtone / øvre bas og en masse overtoner i diskantområdet.
Hyland er pĂĄ denne optagelse gode til mellemtone / diskant, mens Verum er god til nedre mellemtone / bas.
Det givre også forskellige fornemmelse af rummet. Hyland giver et større med mere diffust rum, mens Verum giver en dybde i rummet, som jeg ikke har hørt før. Kan det skyldes at forskelige frekvenser reflektere forskelligt, og når Verum sortere noget af diskanten væk, så giver det et andet lydbillede?
Når jeg lytter til denne optagelse med Hyland eller sr80 woodie, så hører man tydeligt Hr Richter's åndedræt (der er vist ikke gået en stor sportsmand tabt i ham...). Samme åndedræt er slet ikke ligeså nærværende når man lytter med Verum.
Jeg har også gennemhørt Lisa Ekhdahl "Bortom det blå". Med Verum kommer man ned i kadence. Hvis det var TdF, så kører Verum et tungere gear i forhold til Hyland. Det betyder også at den gode Lisa Ekdahl bliver 5 år ældre at lytte til. Lidt mørkere stemme men med masser af detaljer.
Jeg forestille mig at den lidt begrænsede diskant ville være godt til Dinu Lipatti "The last recital" optaget i 1950. Og ganske rigtig så støjer/suser det noget mindre når man lytter med Verum. Til min overraskelse, så bliver musikken så også noget mere uinspirerende at lytte til. Kvik havde godt nævnt det for længe siden, at man ikke kan fjerne støj. Han har ret.
CHIbsen

Brugeravatar

Indlægaf CHIbsen » 20. jan 2019, 21:30

Er der andre end mig, der får reklamer i løbet af koncerten på youtube? Altså når jeg følger Mataugust link ovenfor. Bruger win10.
Hvis jeg så går frem til slutningen på koncerten. Lader youtube finde en ny video, og så bruger tilbage knappen til at komme tilbage til den koncert jeg gerne vil se, så har jeg inden reklamer. Hvilket jo er at foretrække.
CHIbsen

Brugeravatar

ForegĂĄende

Tilbage til Hovedtelefoner