Basscannons MDR-Z1R, Cascade, Fostex TH900



Basscannons MDR-Z1R, Cascade, Fostex TH900

Indlægaf dza » 28. okt 2021, 18:44

Nogen bud pĂĄ et par basscannons?

Jeg fik anbefalet Sony MDR-Z1R af oratory1990 som et par endgame basscannons. Har også haft øje på Campfire Audio Cascade som er beskrevet som headphones der lyder som inears med utrolig bass. Sidst er der Fostex TH900 (meget lyse i det hører jeg?), E-MU Teak, Denon D7200 m.fl.

Det jeg elsker ved mine Ultrasone Pro 900 er den meget fyldige bass de har, det er lidt som at stĂĄ i en af de her smĂĄ tunnel diskoteker 4musik utroligt rum, medrivende drops som man elsker ved EDM.

Jeg har intet imod at gå lidt over budget, men der må være flere perler at finde mellem Ultrasone Pro 900 ~2000kr og ca. 7-9000kr før vi ender på 12-15.000kr som TH900 og MDR-Z1R. Har overvejet at skrive til Ultrasone og spørge om de har et bud, da de må vide hvilken lyd Pro 900 har og hvad der kan erstatte den.
De bedste radioer samlet 320-192kbps sorteret efter bedst kvalitet:
http://dnb.recv.ws dnb
http://music.recv.ws EDM, techno, house, dnb, 90s, trance, psytrance
dza

 
Indlæg: 36
Tilmeldt: 15. apr 2013, 10:10

Re: Basscannons MDR-Z1R, Cascade, Fostex TH900

Indlægaf Claus-DK » 28. okt 2021, 18:57

JVC DX1000 er min favorit til bas med bas pĂĄ..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12675
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Basscannons MDR-Z1R, Cascade, Fostex TH900

Indlægaf dza » 28. okt 2021, 19:21

Claus-DK skrev:JVC DX1000 er min favorit til bas med bas pĂĄ..

Tak for input! Det stoler jeg pĂĄ :) Du mĂĄ ha meget mere erfaring end mig pĂĄ omrĂĄdet.

Hvordan vil du beskrive deres fordel til bass? Hvilket musik har du anvendt derpĂĄ?
De bedste radioer samlet 320-192kbps sorteret efter bedst kvalitet:
http://dnb.recv.ws dnb
http://music.recv.ws EDM, techno, house, dnb, 90s, trance, psytrance
dza

 
Indlæg: 36
Tilmeldt: 15. apr 2013, 10:10

Re: Basscannons MDR-Z1R, Cascade, Fostex TH900

Indlægaf Claus-DK » 28. okt 2021, 19:29

De har bare den bedste bas jeg har hørt i nogle hovedtelefoner, samtidigt har de en fin og god soundstage og resten af spektret er også glimrende, jeg har haft mine i omkring 15 år hvilket er længere end noget som helst andet jeg har haft i denne hobby.

Jeg er jo en gammel prut, så primært musik før 1990, alt det der nymodens musik er ikke lige mig..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12675
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Basscannons MDR-Z1R, Cascade, Fostex TH900

Indlægaf Kolind » 28. okt 2021, 19:52

Ja hvis du kan finde en DX1000 har du fået fat i en baskanon af de seriøse. De er måske ikke sådan super punchy, men de går bare dybt og lækkert må jeg sige. Og på en måde som ikke gør at man får indtryk af at det hele drukner i bas. Der er dyb tung bas på en underligt naturlig måde. Har hørt dem ved et par lejligheder og de kan altså et eller andet.
Til gengæld er de ikke sådan liiige til at købe, da de er udgået for mange år siden. Der dukker dog nogle op ind imellem trods alt. Hvis du kan opstøve nogle vil det være en kæmpe anbefaling.

Ellers er der nogle regulære bas monstre fra Sony som kan spille bas men ikke så meget andet. Z1r har også super fin bas uden at det hele på nogen måde handler om bas. Til gengæld er de også lidt meget dyre og har en lidt anderledes lyd end mange andre bøffer i den prisklasse. Husker ikke lige hvad det var ved dem da jeg hørte dem. Det er et par år siden efterhånden, men de kan helt klart mange gode ting - OG bas.
Grej
- Indsæt i dine tanker her en sej sætning efter eget valg..
Kolind

Brugeravatar
 
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 1. apr 2011, 13:02
Geografisk sted: Holbæk

Re: Basscannons MDR-Z1R, Cascade, Fostex TH900

Indlægaf Kolind » 28. okt 2021, 19:54

En bøf som Beyerdynamic DT770 i 80 ohm, kan også noget med bassen som også er dyb men rimeligt punchy. De er dog også lidt skarpe i toppen, så der er godt med bund og top, men lidt spinkel midt. Det er til gengæld en helt anden prisklasse. Kunne måske være et forsøg værd?
Grej
- Indsæt i dine tanker her en sej sætning efter eget valg..
Kolind

Brugeravatar
 
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 1. apr 2011, 13:02
Geografisk sted: Holbæk

Re: Basscannons MDR-Z1R, Cascade, Fostex TH900

Indlægaf Daf » 28. okt 2021, 20:40

+1 pĂĄ Beyerdynamic dt770 80ohm, endnu mere hvis du fjerner det stof der er i basrefleks porten pĂĄ siden af koppen.
Ellers er der fx ogsĂĄ v-moda m100...
Rme adi-2 dac fs -> Violectric hpa v200 ae (ss3602) / Stax srm323s / Stax srm006ts -> Audeze lcd-x / Stax sr307 / Stax sr407
Aune x8 (ne5532) -> Lake people g109s -> Akg k702
Audioquest dragonfly red -> Akg k702
Carl martin rock bug -> Akg k712
Daf

 
Indlæg: 1391
Tilmeldt: 16. jun 2011, 19:38
Geografisk sted: Odense

Re: Basscannons MDR-Z1R, Cascade, Fostex TH900

Indlægaf dza » 28. okt 2021, 20:49

Ja det er nok lidt svært at opstøve noget brugt mht. DX1000 men jeg ville ønske jeg ku prøve dem rulle2

Beyerdynamic plejer at være ret neutral og ikke så "forward" i lyden er min oplevelse..

Det er ret træls hifiklubben ikke har D7200 "som demomodel".. Jeg har snart svært ved at finde nogen steder hvor der kan afprøves headphones i massevis..

EDIT:

.. ho' da kæft popsy 1musik
De bedste radioer samlet 320-192kbps sorteret efter bedst kvalitet:
http://dnb.recv.ws dnb
http://music.recv.ws EDM, techno, house, dnb, 90s, trance, psytrance
dza

 
Indlæg: 36
Tilmeldt: 15. apr 2013, 10:10

Re: Basscannons MDR-Z1R, Cascade, Fostex TH900

Indlægaf Claus-DK » 28. okt 2021, 21:14

Du skal bare hoppe i bilen og komme til Kliplev, sĂĄ kan du sidde og teste hele mit udvalg og private samling..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12675
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Basscannons MDR-Z1R, Cascade, Fostex TH900

Indlægaf Henrik_sdk » 28. okt 2021, 21:58

Jeg prøvede fostex th900mk2, det var en virkelig lækker bas, de havde den som returvare og den kan handles ned til 8500 kr https://www.computersalg.dk/i/6142188/o ... ?sq=fostex
Henrik_sdk

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 2386
Tilmeldt: 1. apr 2011, 23:46
Geografisk sted: Ringsted

Re: Basscannons MDR-Z1R, Cascade, Fostex TH900

Indlægaf Henrik_sdk » 28. okt 2021, 22:11

Jeg kom osse i tanke om træffet i Lyngby sony xb1000 theking
Billede

Henrik_sdk

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 2386
Tilmeldt: 1. apr 2011, 23:46
Geografisk sted: Ringsted

Re: Basscannons MDR-Z1R, Cascade, Fostex TH900

Indlægaf Peter Jensen » 28. okt 2021, 22:58

Jeg er rigtig glad for min TH900 (vil ikke sælge). Der er massere af bas, men også en del i toppen til at give liv og detaljer i musikken - sådan en klassisk U signatur.
Jeg har ogsĂĄ en Denon D5000 som kan lidt af det samme bare ikke helt sĂĄ godt. De kan tit findes billigt.

Planars har jeg også, og jeg syntes de har en go fast og solid bas, f.eks i mine LCD3, men de har ikke helt samme punch. Lukkede planars alla Alpha Dogs er nok det bedste billige bud. Måske værd at overveje - jeg lytter dog ikke til elektronisk musik så ved ikke hvordan det lige vil være…

Den bedste bas jeg har hørt var på Sennheiser HE 1, men den er jo temmeligt langt fra de flestes budget. Den kunne noget dybde selvom det er en elektrostat.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Peter Jensen

 
Indlæg: 894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 12:31
Geografisk sted: København

Re: Basscannons MDR-Z1R, Cascade, Fostex TH900

Indlægaf dza » 29. okt 2021, 02:01

Claus-DK skrev:Du skal bare hoppe i bilen og komme til Kliplev, sĂĄ kan du sidde og teste hele mit udvalg og private samling..

Jeg vil påvirke alle kræfter til at jeg kan tage en tur forbi en dag jeg er dernede af (man må konvertere flere med bil til at være headphone-audiofiler) :)

Henrik_sdk skrev:Jeg kom osse i tanke om træffet i Lyngby sony xb1000 theking

Haha lovende, fedt.. Men ogsĂĄ discontinued!
I've still not encountered a pair of headphones that shake my skull the way xb1000s do.


Det er ellers dejligt med de Sony høretelefoner for de er ofte hos forhandlere som intet har imod at man prøver dem af på returretten.. Jeg overvejer kraftigt at prøve Z1R af- for hvis der virkelig er for 15.000kr bass i, så vil jeg gerne spare op hvis det er lige noget for mig..

Peter Jensen skrev:Jeg er rigtig glad for min TH900 (vil ikke sælge). Der er massere af bas, men også en del i toppen til at give liv og detaljer i musikken - sådan en klassisk U signatur.

Kan diskanten godt blive skærende når der er så meget på den høje ende? Jeg blev advaret imod TH900 var ekstremt lyse i lyden.

Peter Jensen skrev:Planars har jeg også, og jeg syntes de har en go fast og solid bas, f.eks i mine LCD3, men de har ikke helt samme punch. Lukkede planars alla Alpha Dogs er nok det bedste billige bud. Måske værd at overveje - jeg lytter dog ikke til elektronisk musik så ved ikke hvordan det lige vil være…

Ja det er somom planar magnetic ikke helt er til min type musik.. Jeg har ihvf endnu ikke hørt nogen sige at elektronisk musik og planars var et godt match.. måske fordi de fleste bygger dem åbne.. Måske har de bare ikke lavet en rigtig closed-back planar endnu..
De bedste radioer samlet 320-192kbps sorteret efter bedst kvalitet:
http://dnb.recv.ws dnb
http://music.recv.ws EDM, techno, house, dnb, 90s, trance, psytrance
dza

 
Indlæg: 36
Tilmeldt: 15. apr 2013, 10:10

Re: Basscannons MDR-Z1R, Cascade, Fostex TH900

Indlægaf Kolind » 29. okt 2021, 21:54

dza skrev:Det er ellers dejligt med de Sony høretelefoner for de er ofte hos forhandlere som intet har imod at man prøver dem af på returretten.. Jeg overvejer kraftigt at prøve Z1R af- for hvis der virkelig er for 15.000kr bass i, så vil jeg gerne spare op hvis det er lige noget for mig..


Jeg tror ikke at Z1R er et specielt godt bud hvis vi primært fokuserer på bas. Jovist - De kan spille bas. Men det er ikke for at de er sådan super bastunge mindes jeg. I mine ører fint afstemt osv. De kan bare spille dybt og med fin kontrol og det hele. Bare en overall god bøf, men i mine øjne ikke umiddelbart noget bas-monster som sådan. Ikke som DX1000 og XB1000 fra Sony f.eks. Og ja begge er discontinued. Er Z1R ikke også det for øvrigt? Stoppet produktion men stadig i salg måske dog. Sidste eller forrige black friday var de til 8K eller sådan et sted. Men det tænker jeg klart var en enlig svale.

Jan / NC8000 som ikke er aktiv herinde pt. har/havde et par Z1R sammen med Sonys (tidligere?) top DAP. Et virkeligt virkeligt vellydende setup i rejseformat. :shock:
Grej
- Indsæt i dine tanker her en sej sætning efter eget valg..
Kolind

Brugeravatar
 
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 1. apr 2011, 13:02
Geografisk sted: Holbæk

Re: Basscannons MDR-Z1R, Cascade, Fostex TH900

Indlægaf Kolind » 29. okt 2021, 22:05

XB1000 f.eks er dog i øvrigt fint tilgængelig for køb i udlandet. Der er 10 agtigt til salg pt. Jovist prisen er markant højere end den var engang, men sådan er det jo med udbud og efterspørgsel nogle gange.
DX1000 er straks værre. Den kan man ikke 'bare lige' købe ved at putte i kurv pt.
Grej
- Indsæt i dine tanker her en sej sætning efter eget valg..
Kolind

Brugeravatar
 
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 1. apr 2011, 13:02
Geografisk sted: Holbæk

Re: Basscannons MDR-Z1R, Cascade, Fostex TH900

Indlægaf dza » 29. okt 2021, 22:14

Kolind skrev:Jeg tror ikke at Z1R er et specielt godt bud hvis vi primært fokuserer på bas. Jovist - De kan spille bas. Men det er ikke for at de er sådan super bastunge mindes jeg.


Ja jeg har gjort mig samme tanker om dem, at de måske er for neutrale til at erstatte mine Ultrasone Pro 900, men jeg har ikke så meget at gå efter.. Det er det helt utrolige basrum som Ultrasone Pro 900 har som jeg er vild med.. Der er virkelig slam, punch og fede drops og jeg har ikke hørt noget lignende.
De bedste radioer samlet 320-192kbps sorteret efter bedst kvalitet:
http://dnb.recv.ws dnb
http://music.recv.ws EDM, techno, house, dnb, 90s, trance, psytrance
dza

 
Indlæg: 36
Tilmeldt: 15. apr 2013, 10:10

Re: Basscannons MDR-Z1R, Cascade, Fostex TH900

Indlægaf Claus-DK » 29. okt 2021, 22:36

Jeg kan huske Mikkel havde nogle Sonyer der fik mig til at tisse blod.. Det var en af de der XB modeller fra Sony.
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12675
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Basscannons MDR-Z1R, Cascade, Fostex TH900

Indlægaf Kolind » 29. okt 2021, 23:18

Claus-DK skrev:Jeg kan huske Mikkel havde nogle Sonyer der fik mig til at tisse blod.. Det var en af de der XB modeller fra Sony.


Ah yes det var XB1000 han levede og ĂĄndede for.

Og jo - De spiller bas så man kan mere fysisk også kan mærke det i hovedet. Også en af de få bøffer udstyret med en 70 mm !!! driver. Jeg mindes dog ikke at de kunne så meget andet end bare bas rulle4
Billede
Grej
- Indsæt i dine tanker her en sej sætning efter eget valg..
Kolind

Brugeravatar
 
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 1. apr 2011, 13:02
Geografisk sted: Holbæk

Re: Basscannons MDR-Z1R, Cascade, Fostex TH900

Indlægaf Kolind » 29. okt 2021, 23:27

https://hoved-fi.dk/viewtopic.php?f=11&t=1058&hilit=xb1000#p17485
Prøv evt. at give en søgning på nogle gamle tråde herinde. Vi havde engang nogle aldeles bas-hungrende folk herinde.
Grej
- Indsæt i dine tanker her en sej sætning efter eget valg..
Kolind

Brugeravatar
 
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 1. apr 2011, 13:02
Geografisk sted: Holbæk

Re: Basscannons MDR-Z1R, Cascade, Fostex TH900

Indlægaf Claus-DK » 29. okt 2021, 23:58

Ja sådan overall lød de forfærdeligt, men bassen var godt nok vild..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12675
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Næste

Tilbage til Hovedtelefoner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 8 gæster

cron