Cowon X7



Cowon X7

Indlægaf librarian » 10. jun 2011, 12:53

Er der nogle af jer, der har erfaringer med denne afspiller?
Stationært: Sansui SR-222 MK-V|Ontech Monsterdac V3>Luxman C/M 02
Transportabelt: Zstella usb dac
Hovedtelefoner:
AKG K240 DF / AKG K400 / ER4S
AKG K340 / Hovedgrej No. 1 / ikko oh1
Stax SRD7 MK2 > Stax Lambda Pro
librarian

 
Indlæg: 2518
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:36
Geografisk sted: København

Re: Cowon X7

Indlægaf Sorensiim » 13. jun 2011, 14:47

Jeg har luret noget på X7'eren da jeg har en Cowon J3 som jeg er mere end tilfreds med. Tanken om at kunne have hele min samling af flac med på X7'eren er tillokkende! Min lille J3 trækker mine Sennheiser HD25-1 II uden problemer, ved "halv kraft" (20/40) er verden lukket ude den spiller utrolig rent og detaljeret (16bit/44.1Khz flac) med rigtig gode EQ-muligheder. X7 skulle lyde 100% identisk med J3 og have de samme muligheder for at skræddersy lyden, men bare med større kapacitet. På Head-fi.org er der en længere tråd om afspilleren hvor flere har oplevet at den bliver "bricked" når den tilsluttes en mac(!) eller hvis man bare forsøger at afspille f.eks. en 24-bit flac eller andet ikke-understøttet materiale. Jeg ved dog ikke om disse problemer siden er blevet rettet i firmwaren, men jeg holder mig til min J3 lidt endnu. 16+32gb er fint nok til hverdag :)
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Cowon X7

Indlægaf mage » 13. jun 2011, 16:00

Sorensiim skrev:Jeg har luret noget på X7'eren da jeg har en Cowon J3 som jeg er mere end tilfreds med. Tanken om at kunne have hele min samling af flac med på X7'eren er tillokkende! Min lille J3 trækker mine Sennheiser HD25-1 II uden problemer, ved "halv kraft" (20/40) er verden lukket ude den spiller utrolig rent og detaljeret (16bit/44.1Khz flac) med rigtig gode EQ-muligheder. X7 skulle lyde 100% identisk med J3 og have de samme muligheder for at skræddersy lyden, men bare med større kapacitet. På Head-fi.org er der en længere tråd om afspilleren hvor flere har oplevet at den bliver "bricked" når den tilsluttes en mac(!) eller hvis man bare forsøger at afspille f.eks. en 24-bit flac eller andet ikke-understøttet materiale. Jeg ved dog ikke om disse problemer siden er blevet rettet i firmwaren, men jeg holder mig til min J3 lidt endnu. 16+32gb er fint nok til hverdag :)


Og hermed et: rulle5 til siden

Mage
Bundgas! Bundgas! Bundgas!
mage

Brugeravatar
Danmarks største hoved-fier
 
Indlæg: 976
Tilmeldt: 1. apr 2011, 18:04
Geografisk sted: 6818 Ã…rre

Re: Cowon X7

Indlægaf librarian » 13. jun 2011, 16:21

Tak for info og velkommen til hoved-fi :-)

Jeg har selv en Cowon iAudio7, og er egentlig rimeligt tilfreds med lyden i den. Der er dog et stykke vej til iPod med lineout og ekstern forstærker. Kører pt med ipod classic>line out>iqube - lydsignaturen kan jeg godt li', men jeg kunne også i mange situationer klare mig med lidt mindre, hvis jeg til gengæld kunne nøjes med at have en enkelt enhed i lommen...

Jeg spekulerer på om X7 (og altså J3) har en lydkvalitet, der er væsentligt bedre end iAudio7 og kan måle sig med eksterne forstærkere...
Stationært: Sansui SR-222 MK-V|Ontech Monsterdac V3>Luxman C/M 02
Transportabelt: Zstella usb dac
Hovedtelefoner:
AKG K240 DF / AKG K400 / ER4S
AKG K340 / Hovedgrej No. 1 / ikko oh1
Stax SRD7 MK2 > Stax Lambda Pro
librarian

 
Indlæg: 2518
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:36
Geografisk sted: København

Re: Cowon X7

Indlægaf Sorensiim » 14. jun 2011, 08:41

Hvor I landet er du fra? Du er mere end velkommen til at prøvelytte min J3 :)

Jeg har også en Ibasso D12 og J3'eren er meget tæt på at spille lige op med den. Der er lidt mere soundstage på D12'eren, men den kræver jo så også at der er en PC eller andet til at fodre den hvor J3 klarer det hele selv, endda i en meget kompakt pakke. Det er med mine Sennheiser HD25-1 II, 70 ohm. Samme oplevelse har jeg med mine 32 ohms IEMs (Atrio M5) og med et par Audio Technica ATH-A700. Har ikke prøvet at trække store Senns som dine HD650 med den, men det kunne da være lidt sjovt at prøve!

...Og tak for velkomst :)
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Cowon X7

Indlægaf librarian » 14. jun 2011, 09:08

Jeg er i København, hvor er du? Jeg vil meget gerne prøve den, og hvis der er nogle af mine ting, du gerne vil prøve, kan jeg tage dem med :-)

Jeg har ikke tænkt, at den skal kunne trække full size bøffer. Den skal primært bruges til transport sammen med mine G1A og diverse in-ears...
Stationært: Sansui SR-222 MK-V|Ontech Monsterdac V3>Luxman C/M 02
Transportabelt: Zstella usb dac
Hovedtelefoner:
AKG K240 DF / AKG K400 / ER4S
AKG K340 / Hovedgrej No. 1 / ikko oh1
Stax SRD7 MK2 > Stax Lambda Pro
librarian

 
Indlæg: 2518
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:36
Geografisk sted: København

Re: Cowon X7

Indlægaf Sorensiim » 14. jun 2011, 09:21

Jeg er i Skanderborg, arbejder i Århus... Det er unægteligt lidt langt at køre efter et prøvelyt :D

Jeg bruger min J3 til at drukne støjen på kontoret, men også med IEM's på cyklen. Det at den kan trække de store cans gør at den aldrig lyder anstrengt med mere almindelige hovedtelefoner. *Lige nu* spiller den "Hey Ladies" med Beastie Boys og alle detaljerne er med og bassen har godt med punch. Volumen er på 21 ud af 40, med mine 70ohm HD25-1 II :)

Styrken ved J3/X7 (udover at de spiller så fandens rent!) er den suveræne EQ. Der er en stak presets, men sæt dig ned og find tiden til at lave dine egne indstillinger der passer til dine hovedtelefoner og musiksmag, det kan gøre en verden til forskel - Det fik mig til at droppe planerne om at finde IEM sæt #2, da mine Atrio M5 fik løftet diskanten lidt og nu pludselig havde alle detaljerne med.
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Cowon X7

Indlægaf librarian » 14. jun 2011, 09:33

Ja, der er for langt, desværre...

Jeg kender godt Cowons lyd fra iAudio7, og jeg har også fundet god anvendelse for EQ indstillingerne. De er rigtig gode. Jeg synes dog, når jeg sammenligner med ipod>lineout>iqube, at der mangler både dybde og detaljer i lydbilledet. Tror jeg må afsøge nettet for sammenlignende test af iaudio7 og J3/X7... Synes X7 er meget fristende, flac og 160gb er lige noget for mig :-) Tak for info!
Stationært: Sansui SR-222 MK-V|Ontech Monsterdac V3>Luxman C/M 02
Transportabelt: Zstella usb dac
Hovedtelefoner:
AKG K240 DF / AKG K400 / ER4S
AKG K340 / Hovedgrej No. 1 / ikko oh1
Stax SRD7 MK2 > Stax Lambda Pro
librarian

 
Indlæg: 2518
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:36
Geografisk sted: København

Re: Cowon X7

Indlægaf Sorensiim » 14. jun 2011, 10:25

Jeg kan da også høre en forskel mellem J3 -> Cans og PC -> headamp -> cans, men Cowon'en gør det perfekt som transportabel afspiller. Det er SÅ meget nemmere end at slæbe forstærker, kabler og ikke mindst en disk fuld af flac med på job :)

Hold os lige opdaterede hvis du springer på X7, jeg har selv overvejet om min 16+32gb J3 skal skiftes ud med sådan en.
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Cowon X7

Indlægaf librarian » 14. jun 2011, 11:54

Jeg synes nu ikke det er så besværligt at tage forstærker mm. med på job. Men jeg synes det er lidt stort at have i lommen - især her i sommertiden...nu er lisa III og iqube heller ikke de mindste bærbare forstærkere, man kan få...

jeg skal nok opdatere tråden, hvis/når der sker noget!
Stationært: Sansui SR-222 MK-V|Ontech Monsterdac V3>Luxman C/M 02
Transportabelt: Zstella usb dac
Hovedtelefoner:
AKG K240 DF / AKG K400 / ER4S
AKG K340 / Hovedgrej No. 1 / ikko oh1
Stax SRD7 MK2 > Stax Lambda Pro
librarian

 
Indlæg: 2518
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:36
Geografisk sted: København

Re: Cowon X7

Indlægaf Sorensiim » 22. jun 2011, 13:02

Jeg må indrømme at i takt med at jeg skifter mere og mere rundt i min musik (Fra Combichrist til Adele til Stravinsky til Rammstein f.eks.) så er der mere og mere jeg gerne vil have med mig.

Gad vide hvad en J3 16gb m. 32gb microsd kan indbringe...
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Cowon X7

Indlægaf nc8000 » 22. jun 2011, 13:49

Forståeligt nok, jeg har 160GB + 64GB i min transportable sandwich
nc8000

 

Re: Cowon X7

Indlægaf librarian » 22. jun 2011, 14:06

Jeg er også glad for min 160gb iPod. Det er sgu god plads i en rimelig lille og forholdsvis billig enhed. Ideelt set var der 300gb og bedre dac og forstærker, der gjorde eksterne enheder overflødige. Indtil den findes, skal jeg nok lade være med at brokke mig over min classic :-)
Stationært: Sansui SR-222 MK-V|Ontech Monsterdac V3>Luxman C/M 02
Transportabelt: Zstella usb dac
Hovedtelefoner:
AKG K240 DF / AKG K400 / ER4S
AKG K340 / Hovedgrej No. 1 / ikko oh1
Stax SRD7 MK2 > Stax Lambda Pro
librarian

 
Indlæg: 2518
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:36
Geografisk sted: København

Re: Cowon X7

Indlægaf Sorensiim » 22. jun 2011, 14:17

Jeg kom fra en 120gb iPod 5.5 m. Rockbox til J3. Først 16+16gb, så 16+32 og nu har jeg ramt loftet igen, uden at have lyst til at fjerne noget af det der ligger på den :cry:

Well, nu er jeg da blevet lidt mere seriøs i mine overvejelser: viewtopic.php?f=18&t=310
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Cowon X7

Indlægaf librarian » 22. jun 2011, 14:59

Jeg er blevet lidt tøvende ift. X7'eren.

Det virker som et udmærket produkt på de fleste punkter. Men jeg ved ikke helt med sådan et kæmpe touch screen, tror ikke lige det er mig. Det er i øvrigt ærgerligt, at man ikke kan betjene den i lommen uden at kigge. Jeg kan bedre li' knapper. Der er dog en volumenkontrol, som kan omprogrammeres til skip track...

Jeg tror heller ikke at den kan leve op til lydkvaliteten (eller komme tæt på) af en ipod line out m. en god ekstern forstærker. Dermed ikke sagt, at den ikke er 10 gange bedre end en ipod uden ekstern forstærker...

Kigger pt. lidt på hifi-man afspillere (kapaciteten er i princippet ubegrænset med sd-kort, men det er selvfølgelig mere bøvlet end at have det hele på en harddisc). Og efter alt at dømme, gør forstærker-delen på dem ikke eksterne forstærkere overflødige. Dog er dac-sektionen sikkert bedre.

Jeg slipper nok ikke for at rende rundt med en ekstern forstærker i ny og næ. Slipper nok heller ikke for at bruge min ipod/itunes sådan lige foreløbig. Men det hele handler til sidst om smag og behag (og så en hel del synergi). Så jeg vil hverken udelukke X7 eller hifi-man, men lige se tiden an :-)
Stationært: Sansui SR-222 MK-V|Ontech Monsterdac V3>Luxman C/M 02
Transportabelt: Zstella usb dac
Hovedtelefoner:
AKG K240 DF / AKG K400 / ER4S
AKG K340 / Hovedgrej No. 1 / ikko oh1
Stax SRD7 MK2 > Stax Lambda Pro
librarian

 
Indlæg: 2518
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:36
Geografisk sted: København

Re: Cowon X7

Indlægaf Sorensiim » 23. jun 2011, 20:58

librarian skrev:Jeg er blevet lidt tøvende ift. X7'eren.

Det virker som et udmærket produkt på de fleste punkter. Men jeg ved ikke helt med sådan et kæmpe touch screen, tror ikke lige det er mig. Det er i øvrigt ærgerligt, at man ikke kan betjene den i lommen uden at kigge. Jeg kan bedre li' knapper. Der er dog en volumenkontrol, som kan omprogrammeres til skip track...

Jeg tror heller ikke at den kan leve op til lydkvaliteten (eller komme tæt på) af en ipod line out m. en god ekstern forstærker. Dermed ikke sagt, at den ikke er 10 gange bedre end en ipod uden ekstern forstærker...

Kigger pt. lidt på hifi-man afspillere (kapaciteten er i princippet ubegrænset med sd-kort, men det er selvfølgelig mere bøvlet end at have det hele på en harddisc). Og efter alt at dømme, gør forstærker-delen på dem ikke eksterne forstærkere overflødige. Dog er dac-sektionen sikkert bedre.

Jeg slipper nok ikke for at rende rundt med en ekstern forstærker i ny og næ. Slipper nok heller ikke for at bruge min ipod/itunes sådan lige foreløbig. Men det hele handler til sidst om smag og behag (og så en hel del synergi). Så jeg vil hverken udelukke X7 eller hifi-man, men lige se tiden an :-)


Det med knapperne afholder også mig lidt... Jeg er rigtig glad for at have dem på min J3 så den netop kan betjenes i lommen. Mht. forstærkere/dac så er jeg blevet rigtig glad for at have en superkompakt afspiller med rigtig god lyd jeg kan tage med mig og så have den store lyttestation derhjemme. Jo, det er fedt at have ultraübersuperkonge-lyd med sig, men hvor tit lytter man så til det bærbare supergrej et sted hvor man faktisk kan nyde de sidste 5%?

Edit: Hov - Er det forresten ikke noget med at din iPod classic nu endelig kan rockboxes? SÃ¥ var du fri af iTunes...
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Cowon X7

Indlægaf librarian » 24. jun 2011, 09:03

For mig ligger en stor del af min kvalitetstid med musiksamlingen i transporten til og fra arbejde samt i kontortiden. Så et godt sæt til transportabelt brug, er bestemt interessant for mig.

Jeg mener stadig at rockbox halter lidt bagefter de nyere classic-modeller...kender ikke rockbox, så ved ikke om det er noget for mig...
Stationært: Sansui SR-222 MK-V|Ontech Monsterdac V3>Luxman C/M 02
Transportabelt: Zstella usb dac
Hovedtelefoner:
AKG K240 DF / AKG K400 / ER4S
AKG K340 / Hovedgrej No. 1 / ikko oh1
Stax SRD7 MK2 > Stax Lambda Pro
librarian

 
Indlæg: 2518
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:36
Geografisk sted: København

Re: Cowon X7

Indlægaf Sorensiim » 24. jun 2011, 09:23

librarian skrev:Jeg mener stadig at rockbox halter lidt bagefter de nyere classic-modeller...kender ikke rockbox, så ved ikke om det er noget for mig...


Drag-n-drop filoverførsel og understøttelse af stort set ethvert filformat du kan komme på - Herunder FLAC, som hele min musiksamling er rippet til :)
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Cowon X7

Indlægaf Brandborg » 26. jun 2011, 21:49

Jeg aner ikke om det har interesse, men faldt lige over dette review på Engadget af en Cowon C2

http://www.engadget.com/2011/06/26/cowo ... er-review/
Apple
iMac 21,5" | MacBook Pro 13,3" | iPhone 3GS 16gb | iPad 2 32gb WiFi | Airport Express | AppleTV2

Øvrigt
Panasonic 42PX80 | Onkyo 507 | XTZ 93 WMT | XTZ 93 Shielded | HarboSat10 | B&O Earphones | SuperLux HD681

Vh
Nichlas Brandborg
Twitter
Brandborg

Brugeravatar
 
Indlæg: 197
Tilmeldt: 27. maj 2011, 23:55
Geografisk sted: Spjald

Re: Cowon X7

Indlægaf Sorensiim » 26. jun 2011, 21:56

The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Næste

Tilbage til Lydkilder

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 2 gæster