Pladsmangel



Pladsmangel

Indlægaf Claus-DK » 18. sep 2013, 02:32

Jeg har fjernet muligheden for at uploade filer, der bliver lagt alt for mange billeder op og hvis vi fortsætter i samme tempo vil vi komme til at mangle plads til de vigtige ting på forumet..

Billeder er såmænd vigtige nok, vi skal bare bruge [IMG] funktionen i stedet for at lægge dem på hoved-fi server..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12675
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Pladsmangel

Indlægaf superpronker » 18. sep 2013, 07:34

Jeg har brugt [IMG] hele tiden og bare lagt tingene pĂĄ imgur... det fungerer ret nemt.
Bøffer: LCDD-XC | LCD-X | k340 | k701
Amp/dac: M-dac | Hegel HD12
In-ear: Jabra 65t
superpronker

Brugeravatar
 
Indlæg: 835
Tilmeldt: 20. mar 2012, 09:58

Re: Pladsmangel

Indlægaf Claus-DK » 18. sep 2013, 08:41

Det er ikke noget der er et egentligt problem...Endnu
Men vi er gĂĄet fra ca 10% diskforbrug ved nytĂĄr og er nu pĂĄ 60 %, det vil med andre ord sige der er blevet lagt 6 gange sĂĄ mange MB op de sidste 9 mĂĄneder som der gjorde de 18 foregĂĄende, altsĂĄ en faktor 12 og nĂĄr det vokser i den grad gĂĄr det lige pludseligt rigtigt hurtigt..

Nu er ½delen af stigningen mig der har en backup af forumet liggende på vores server, jeg har den også på min lokale PC og en ekstern HD og Dropbox og min googlekonto, det er ikke et spørgsmål om at være paranoid, men et spørgsmål om at være paranoid NOK.....
Jeg ved godt det er overdrevet, men gjorde jeg mindre ud af det ville det være at udvise manglende respekt for vores medlemmers store arbejde med at gøre dette sted til det det er og intet kunne ligge mig fjernere end ikke at vise jer den beundring og respekt i fortjener..

Da vi startede regnede jeg jo med at vi på nuværende tidspunkt ville være 75 medlemmer og jeg havde lidt håbet at vi kunne få brugergallerier for der var jo masser af plads, 500 medlemmer senere er jeg så blevet det klogere..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12675
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Pladsmangel

Indlægaf Ostebaronen » 18. sep 2013, 10:33

Men... Det er et forum og ikke et billed galleri. Så er det ikke smartest at vi bare forbliver et forum og ikke bevæger os ind i en sektor hvor der skal bruges voldsomt meget plads til billedfiler?
Mmm... Ost...
Ostebaronen

Brugeravatar
Code Poet
 
Indlæg: 2481
Tilmeldt: 17. maj 2011, 10:00
Geografisk sted: Søllerød

Re: Pladsmangel

Indlægaf Sorensiim » 18. sep 2013, 11:35

Jeg mener da også der findes plugins til phpBB så upload til f.eks. PhotoBucket kan integreres således det er nemt for brugerne at indsætte billeder, men uden at overlæsse vores server.
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Sv: Pladsmangel

Indlægaf mikkelkhs » 18. sep 2013, 11:58

MB Racist

Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk2
/mikkelkhs - basshead extraordinaire

Current gear: FiiO E3+FiiO E5+Sony MDR-XB1000+Digizoid Z02+Superlux-681+US-780
Billede
http://db.tt/vsWhXmHL << dropbox, brug lige dette link - sĂĄ fĂĄr jeg 500mb mere plads ;)
mikkelkhs

Brugeravatar
Basshead extraordinaire
 
Indlæg: 816
Tilmeldt: 11. aug 2011, 23:58
Geografisk sted: Your mom's place


Tilbage til Forslag og kommentarer

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 16 gæster